handdator

Visa fullständig version : Where do dutch people come from?

Snafu
2007-04-16, 16:35
Nä alltså nu blir jag fanimig mörkrädd. En tjej som jobbar med rekrytering, i hennes försvar bör tilläggas att hon faktiskt är från Australien, 22 år gammal. Hon ringer min kollega (min kollega är från nordöstra England så hon är ursäktad per automatik). Frågan som ställs var "where do dutch people come from?".

Det är fan komik på hög nivå. Två engelsktalande personer som fanimig inte har någon koll. Jag blir inte upprörd längre utan tycker att sånt här är ganska sött på något vis.

Raggis
2007-04-16, 16:37
Det är inte direkt skrämmande. Missade du avsnittet då Jay Leno gick runt o fråga folk vart olika platser låg ^^? Var humor på MYCKET hög nivå.

Kabuto
2007-04-16, 16:38
Visst fan är det holland? :em: :laugh: jag känner mig ganska osäker ...

Fagen
2007-04-16, 16:55
fJuNgBkloFE

mangemani
2007-04-16, 16:59
-what is holland?
-what do you mean"what is it",its a country,right next to belgium
-no,thats the netherlands
-holland is the netherlands
-then who is the dutch?.....

/seinfeld

Bite
2007-04-16, 17:00
lol http://www.youtube.com/watch?v=-csGDoSSZyc

Lepras
2007-04-16, 17:08
fJuNgBkloFE

woooooww*screwy*

PowPow
2007-04-16, 17:11
Det är lätt att dissa folk på andra sidan jordklotets kunskaper om vår sida. Då syftar jag självklart på Australienskan och folket på Jay Leno - inte på engelskan.

Jag menar, fråga dig själv: Var bor Austronesierna? Var bor Ivorianerna? Jag menar inte att det skulle vara något som de flesta inte vet, men det är väl långt ifrån märkvärdigt om någon inte kan det.

L-Sami
2007-04-16, 17:21
Det är lätt att dissa folk på andra sidan jordklotets kunskaper om vår sida. Då syftar jag självklart på Australienskan och folket på Jay Leno - inte på engelskan.

Jag menar, fråga dig själv: Var bor Austronesierna? Var bor Ivorianerna? Jag menar inte att det skulle vara något som de flesta inte vet, men det är väl långt ifrån märkvärdigt om någon inte kan det.

Austronesierna kommer ifrån Norrland och Ivorianerna från Elfenbenskusten? :D

Jujutsu
2007-04-17, 17:07
Det är lätt att dissa folk på andra sidan jordklotets kunskaper om vår sida.

Men nog kan du väl placera Indonesien, Kuba, Brazilien eller Kambodja på en karta? (Amerikanska stater är en annan sak, men vem kan å andra sidan placera Småland?)

Tolkia
2007-04-17, 17:12
Men nog kan du väl placera Indonesien, Kuba, Brazilien eller Kambodja på en karta? (Amerikanska stater är en annan sak, men vem kan å andra sidan placera Småland?)
Jag kan i alla fall stava till Brasilien (apropå att ondgöra sig över andras begränsade kunskaper). ;)

olle lindblad
2007-04-17, 17:15
men vem kan å andra sidan placera Småland?)

Vet hut hädare:smash:

Trance
2007-04-17, 17:16
Sedan skulle man gå ut på gatan och prata Belgien, Holland, Nederländerna, flamländska med mera så är det nog jäkligt många som har problem att hålla isär begreppen tror jag.

TcAnders
2007-04-17, 17:18
fJuNgBkloFE

Mycket bra!..*popcorn*

PowPow
2007-04-17, 18:30

Ja, det kan jag. Men jag tvivlar inte på att det finns en hel del vuxna svenskar som inte kan det.

Småland kan jag också placera, men jag är ju från söder själv. Ganska kul är att jag hade fått för mig att uppland låg i norra Sverige, någonstans vid norrland, innan jag flyttade till Uppsala :D

Jujutsu
2007-04-18, 16:18
Jag kan i alla fall stava till Brasilien (apropå att ondgöra sig över andras begränsade kunskaper). ;)

Jäklar! :em: Jag visste att det där skulle hända... Aja, jag får väl skylla på att jag går en gymnasielinje på engelska eller nåt...

Jujutsu
2007-04-18, 16:23
Sedan skulle man gå ut på gatan och prata Belgien, Holland, Nederländerna, flamländska med mera så är det nog jäkligt många som har problem att hålla isär begreppen tror jag.

Min historialärare sa att Stalin trodde att Holland och Nederländerna var två olika länder, och i och med att ingen vågade säga emot honom, så var Holland och Nederländerna två olika länder enligt sovjetunionen tills Stalins död... Undrar om det kan vara sant? :Virro