Visa fullständig version : Salta pinnar
tequilla
2003-03-16, 15:03
Hur bra e de me salta pinnar? Dom kan inte vara så onyttiga eftersom viktväktarna räknar de som 0 poänger (har jag hört)
Man måste ha någe o sitte o bita på när man kollar på tv o jag vägrar äta morötter, paprikor mm..
Originally posted by tequilla
Hur bra e de me salta pinnar? Dom kan inte vara så onyttiga eftersom viktväktarna räknar de som 0 poänger (har jag hört)
Man måste ha någe o sitte o bita på när man kollar på tv o jag vägrar äta morötter, paprikor mm..
Bran flakes funkar bra som nyttig snack för mig under diet.
/pez
2snarthårdakillar
2003-03-16, 20:48
Haha Brainflakes låter ju lyxigt..:thefinger
Branflakes är svingott ju! Mumma!
Salta pinnar måste ju bara vara lite kolhydrater med salt på. Kan inte vara speciellt onyttigt. Ungefär som vitt bröd...
Näringsvärde (100g)
382KCAL
13 G PROTEIN
73 G KOLHYDRATER
3.5 G FETT
3.5 G SALT
Ett nästan bättre alternativ är ju att göra dipp på gräddfil och käka morötter och blomkål till. Personligen så tycker jag det är godare än chips. Gräddfil är ju inte så där superfett heller, 12gram fett per 1DL
Energivärde 550 kJ/140 kcal
Protein 3 g
Kolhydrat 4 g
Fett 12 g
Varav:
mättat fett 7,5 g
fleromättat fett 0,3 g
Vitamin A 100 µg
Vitamin B2 0,16 mg
Kalcium 110 mg
Vanliga Chips är ju betydligt fetare.
Näringsvärde per 100 g:
Energi: 2251/540 kJ/kcal
Protein: 6 gram
Kolhydrater: 52 gram
Fett: 34 gram
herregud jag äter aldrig chips/chocklad/snacks. det enda jag äter ibland är godis :eating:
men det verkar som att ifall man inte överäter sig av godis så blir man inte så fet av det.. när det är deff iofs är det väl en annan sak
jag tror att om man äter på regelbunda tider, äter ofta så blir man inte sugen på nåt onyttigt...
King Grub
2003-03-17, 18:24
Originally posted by Wilson
herregud jag äter aldrig chips/chocklad/snacks. det enda jag äter ibland är godis :eating:
men det verkar som att ifall man inte överäter sig av godis så blir man inte så fet av det.. när det är deff iofs är det väl en annan sak
jag tror att om man äter på regelbunda tider, äter ofta så blir man inte sugen på nåt onyttigt...
Så länge du förbrukar den energi du stoppar i dig blir du inte fet av någonting. Däremot är det lättare att överäta saker med hög energitäthet, som t ex snack, choklad och liknande.
shirunai
2003-03-18, 08:15
Originally posted by Tomten
Ett nästan bättre alternativ är ju att göra dipp på gräddfil och käka morötter och blomkål till. Personligen så tycker jag det är godare än chips. Gräddfil är ju inte så där superfett heller, 12gram fett per 1DL
Energivärde 550 kJ/140 kcal
Protein 3 g
Kolhydrat 4 g
Fett 12 g
Varav:
mättat fett 7,5 g
fleromättat fett 0,3 g
Vitamin A 100 µg
Vitamin B2 0,16 mg
Kalcium 110 mg
GÖR DEN PÅ AFIL LIKA GÅTT ALLTSÅ!
Eller lätt-Kesella, så har du ett supernyttigt snack som är gott!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.