Visa fullständig version : Kan jag dricka den?
Jag glömde en oöppnad drickyogurt framme i ungefär ett dygn, ställde den sedan i kylskåpet. Kan jag dricka den utan att bli sjuk?
Luktar och smakar den som vanligt hade jag kört på :)
Luktar och smakar den som vanligt hade jag kört på :)
+1
yogurt brukar klara sig ganska bra, jag skulle dricka den (om den inte smakar och luktar illa/konstigt)
Den är uppdrucken, väntar på första spyan.
Tja, var den oöppnad så är det ju mindre risk för otrevligheter, men å andra sidan kostar en drickyougurt sisådär 10kr, och det kan jag kosta på mig att slänga i slasken för att inte riskera kaskadspyor.
Yoghurt kan du säkert ha framme ett tag.
Min far brukade odla yoghurt i kölsvinet nere i båten när han var ute på en längre tur (ca 20-30 grader beroende på hur varmt det var ute), så bytte långfärdsseglarna olika kulturer med varandra som byteshandel, precis som böcker som också växlades frikostigt.
Tja, var den oöppnad så är det ju mindre risk för otrevligheter, men å andra sidan kostar en drickyougurt sisådär 10kr, och det kan jag kosta på mig att slänga i slasken för att inte riskera kaskadspyor.
Självklart var den oöppnad.
Jag klarade mig iaf, nice!
Jag glömde en oöppnad drickyogurt framme i ungefär ett dygn, ställde den sedan i kylskåpet. Kan jag dricka den utan att bli sjuk?
Ta med den till Frescati så provar vi på Pez. Jag bör vara där igen om en vecka. Är i Malmö nu. Blir prefekt!
Den är uppdrucken, väntar på första spyan.
Fan...
Gör om allt igen..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.