Visa fullständig version : Tips på multiplayerspel
Skulle vilja ha tips på spel man kan lira i nätvärk. 3-4 spelare är vi. En av snubbarna har en inte helt ny dator, så inga mastodontspel /= Vet inte specen på hans dator, men vi lirade iaf CS och QIII Arena sist, och det gick ju bra. HElt usel är den väl inte.. UT har han lirat också, vet jag.
Så tips!
CS och Q3 har vi redan, som sagt.
Tänkte även spela klassikern warcraft 2 (battlenet edition) men i multiplayermenyn fanns inte ens alternativet att ansluta till lokalt nätverk. Bara till battle net och olika direktkontakter (modem, nullmodem etc.) Någon som fått igång det?
battlefield 1942
red alert 2 (det är svårcrackat för nätverk vad jag märkt)
swat är kanske för mastigt för hans dator
Unreal Tournament :D
Unreal Tournament = UT
Det har vi alltså.
Edit: Fast jag uttryckte mig tokigt ser jag, så mitt fel :)
Ah, kollade i warcraft II igen och det gick ju via IPX, så det är ju bara till att installera det. Nice!
Tack för tipsen Achryl. Keep em coming!
Synd på datorspecsen, men annars är Supreme Commander ett riktigt kul RTS. Men där krävs en ganska bra processor.
Får inte underskatta Worms spelen :D
Sealhunter :D
Det går tyvärr inte att köra över nätverk, annars hade det varit ett säkert kort.
För ett tag sedan så valde jag och en kompis att skippa den officiella förfesten och sätta oss med någras öl och vars en handkontroll och lira sealhunter istället. Sjukt kul :D
om q3 arena går borde ju warcraft iii fungera, och det är ju mycket bättre än 2an.
Warcraft 2 spelade man över IPX-nätverk så det är därför det inte fungerar, ni får slå på IPX och helst med samma ramtyper o grejer i inställningarna för nätverket för att kunna spela det.
Quake1 i form av ezquake!
Command & Conquer gold!? :D
Command & Conquer Generals: Zero Hour
Ett av de bästa strategispelen! När man lärt sig så blir det snabba spännande matcher hela tiden, inte långa utdragna som på andra spel (det kan ju också vara skoj ibland iofs).
Scratch89
2007-04-16, 08:49
Om ni vill ha ett lite segare spel så fungerar Dungeon Keeper. Bäst spel. :D
StarCraft Brood War är fin.
heroes of might and magic spelen, total war serierna ahhh, strategi!
.
RUNE!!
Halls of Valhalla
fyfan vad roligt lanspel det är :hbang:
bästa lanspelet ever
battlefield 1942
Inte om man är 3-4 personer
När jag var riktigt ung lirade vi Delta Force med...Var före CS-tiden :)
baboviolent 2
suveränt roligt i lan
Dota
Diablo
Neverwinter nights
Gamla klassiska QW är annars en höjdare.
Inte om man är 3-4 personer
Inte? Jag tyckte det var ett hett tips.
Om man är 2 i varje lag så borde det väl funka? Det fylls ju ut med massa botar. Eller?
Edit: Tack för alla tipsen i tråden, jag kollar upp allt ni tipsar om :)
Inte? Jag tyckte det var ett hett tips.
Om man är 2 i varje lag så borde det väl funka? Det fylls ju ut med massa botar. Eller?
Edit: Tack för alla tipsen i tråden, jag kollar upp allt ni tipsar om :)
Hur kul är det med botar?
Hur kul är det med botar?
Nej, det är klart. Men om jag minns rätt så var botarna ganska kassa, så avgörandet ligger väl i händerna på spelarna.
Så var det i alla fall om man spelade singelplayer. Man kunde ju inte vinna om man inte spelade, även om man själv bara var en ynka soldat.
När jag var riktigt ung lirade vi Delta Force med...Var före CS-tiden :)
Ajaj, delta force på 4pers. Alla spelare ligger på var sin kulle 2km bort och krypskjuter varandra. Stackars den som blir fraggad och måste springa runt i ingemanslandet i siktet på alla andra.
formula4shape
2007-04-16, 16:25
Dungeon Siege är riktigt kul på lan om man har tid.
heltzonicka
2007-04-16, 23:02
Aftonbladetchatten - Grymt kul att utge sig för att vara kille/tjej och ragga på varandra = garanterat napp
Ajaj, delta force på 4pers. Alla spelare ligger på var sin kulle 2km bort och krypskjuter varandra. Stackars den som blir fraggad och måste springa runt i ingemanslandet i siktet på alla andra.
Get your point, var bara tvungen skriva av nostalgin...Fanns det inga små maps? :D
Giants - Citizen KABUTO! :D
Är det någon somv et hur fanken man får in botar när man kör multiplayer i battlefield 1942? Inte kul med bara 4 spelare /=
Starcraft - Brood War! Miljontals koreaner kan inte ha fel! *whistle*
shadowfire
2007-04-21, 23:25
har precis lirat swat iv med min polare i england (som jag känt i 6 år men aldrig träffat)... lirat coop.. lika roligt som alltid då vi vrålar i headset och nej det kräver inte så mkt av datorn som BF mfl spel.
shadowfire
2007-04-21, 23:27
så grymt tp..
"HALLWAY IS CLEAR, I REPEAT, HALLWAY IS CLEAR"
"COPY THAT, MOVING FORWARD"
"MIRRORING LEFT DOOR"
"ROGER, MIRRORING RIGHT DOOR"
"HOSTAGE SPOTTED"
"COPY THAT, HOSTAGE SPOTTED, BEHIND YA"
"ROGER"
"PREPARING ENTRY, STAY ASIDE"
"FLASHBANG IS READY"
"CONFIRMED BANG READY"
"OPENING DOOR"
"DOOR IS OPEN, BANG IS READY"
-BLAM-
"GO GO GO, GREEN LIGHT, GO GO GO!!!!!!"
aaaaaah det här spelet är TEAMPLAY i världsklass... Battlefield osv är ju sug i jämförelse...
har precis lirat swat iv med min polare i england (som jag känt i 6 år men aldrig träffat)... lirat coop.. lika roligt som alltid då vi vrålar i headset och nej det kräver inte så mkt av datorn som BF mfl spel.
ska kolla upp det!
tack
Starcraft - Brood War! Miljontals koreaner kan inte ha fel! *whistle*
Lirade det igår med 3 kompisar. 2 av dem hade spelat det som fan, och jag och en till hade aldrig spelat det. Gick såkalrt åt helvete för oss :D
Jag tyckte det gick bra, men sen kom en massa independens day-skep och atombomber :D
Lirade det igår med 3 kompisar. 2 av dem hade spelat det som fan, och jag och en till hade aldrig spelat det. Gick såkalrt åt helvete för oss :D
Jag tyckte det gick bra, men sen kom en massa independens day-skep och atombomber :D
Haha, "independens day-skep"! :D
Jag vet vilka du menar. Ja, de är jobbiga. Man måste snabbt bygga upp ett luftförsvar.
Fortsätt spela och träna, så blir du bättre. Spela genom hela kampanjen (single player mode) t ex, den är skitbra.
Fy fan vad kul swat 4 var! Vi satt 3 bredvid varandra och körde coop. Med 4 hade det nog var ännu roligare iofs. Man kände sig lite ensam ibland när man fick stå vakt :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.