handdator

Visa fullständig version : Honung!

Perplexed
2007-04-15, 11:44
Tjenixen! Till frukost äter jag en portion med havregrynsgröt blandat med linser, kickärtor, och bönor (vita). Detta smakar aningen konstigt och har därför funderat på vad man kan göra för att få till lite sötma på det hela - utan att vara onyttig. Tänkte på honung, kan det vara farligt? Innehåller det mycket kolh? Andra förslag på vad som kan ge det lite sötma :)?

King Grub
2007-04-15, 11:55
Tänkte på honung, kan det vara farligt?

Farligt? Nej.

Innehåller det mycket kolh?

99% av energin i honung kommer från kolhydrat, och av detta är 100% sockerarter.

Eddie Vedder
2007-04-15, 13:10
Tjenixen! Till frukost äter jag en portion med havregrynsgröt blandat med linser, kickärtor, och bönor (vita).

Helt övertygad om att jag va ensam om den gröten!!!:hbang:

Underbart att se att fler gillar havregrynsgröt med baljväxter! :thumbup: Enda skillnaden är att jag alltid har sojabönor istället för linser, men linser i gröten förekommer oså ganska ofta.

exenom
2007-04-15, 13:37
Helt övertygad om att jag va ensam om den gröten!!!:hbang:

Underbart att se att fler gillar havregrynsgröt med baljväxter! :thumbup: Enda skillnaden är att jag alltid har sojabönor istället för linser, men linser i gröten förekommer oså ganska ofta.

Det låter man sjukligt äckligt*spy* Men kanske får testa, börjar trötta på fil, keso, och mackor till frukost ;)

fluffy_ferret
2007-04-15, 15:26
Farligt? Nej.

99% av energin i honung kommer från kolhydrat, och av detta är 100% sockerarter.

~86% av energin i pasta kommer från kolhydrat, och av detta är 100% sockerkedjor.

King Grub
2007-04-15, 15:37
Stärkelse har inte samma metabola effekter som sockerarter som glukos och fruktos.

Tintomara
2007-04-15, 17:57
Stärkelse har inte samma metabola effekter som sockerarter som glukos och fruktos.
Vilket är bäst resp sämst med avseende på insulinkänslighet?