handdator

Visa fullständig version : Morgonpromenad och bakfull

loztdignity
2007-04-15, 08:59
Finns det en poäng med att gå morgonpromenad fastän man är bakis?
Bränner man någonting ändå eller är det bara waste of time?

Eddie Vedder
2007-04-15, 09:06
Kcal förbrukar du alltid, den dagen kroppens energiförbrukning avstannar är den dagen man dör. Leverns fettmetabolism är gravt undertryckt till förmån för alkoholoxidation sålänge alkoloen är i kroppen, det betyder dock inte att kroppens energiförbrukning avstannar.

loztdignity
2007-04-15, 09:09
Tack, då blir det ut att traska!

Du svarade dock inte på om du anser det är lönt

Eddie Vedder
2007-04-15, 09:11
Gör så, alltid skönt med lite syretillförsel till hjärnan på bakfyllan.;)

Kan tillägga att det inte går att "träna ut alkoholen ur kroppen" dock, men det visste du kanske redan? Skönt är det iaf för kropp och samvete att röra lite på sej dagen efter.:)

loztdignity
2007-04-15, 09:12
Alright! Saken är biff.

Slänger på lite kaffe och drar ut i det minst sagt UNDERBARA Kalmaritiska vädret med 20 grader och sol =)

Baha
2007-04-15, 09:16
Nästan alltid när jag e bakios brukar jag ta en morgonpromenix, riktigt skönt är det om inte annat.

He-man
2007-04-15, 11:23
Däremot är det väll inte bra att träna lite mer energikrävande kardio dagen efter. Det var något som hade med "gifterna" i kroppen som gjorde att det rent av är skadligt.

Men som sagt, en vanlig promenad gör nog bara gott, jag ska nog själv ta och traska ut idag. :thumbup:

LadyInsane
2007-04-15, 11:29
Däremot är det väll inte bra att träna lite mer energikrävande kardio dagen efter. Det var något som hade med "gifterna" i kroppen som gjorde att det rent av är skadligt.

Kan någon utveckla det?

loztdignity
2007-04-15, 16:22
Haha, otroligt alltså. Började med en morgonpromenad, för att övergå till badminton.
Nu kom jag precis från gymmet och passet blev skitbra! Jag trodde jag skulle vara helt väck och seg, men icke...

Skumt, kanske ska börja köra hårt när man är bakis, haha.

Longshot
2007-04-15, 17:25
Skumt, kanske ska börja köra hårt när man är bakis, haha.

Skillnad på bakis och bakis. Visst kan man piska djävulen ur sig dagen efter, men då bör man inte ha någon alkohol kvar att bryta ner.

LadyInsane
2007-04-15, 19:41
Det sista jag vill göra när jag är bakis är motionera. Föredrar att träffa polarna och äta chokladkaka på något fik....:D

He-man
2007-04-18, 12:46
Nått jag däremot märkt är att jag får sjukt bra kondis när jag druckit lite lagom utan att vara riktigt berusad.

För några år sedan, då jag skulle hem och hade en lite långtråkigt bit att gå kände jag bara att jag ville komma hem så fort som möjligt, så jag började jogga. Jag brukar annars aldrig orka mer än 50m, men denna gången (efter att ha druckit 2-3 öl) kunde jag tvinga mig att springa oavbrutet hela vägen hem, drygt en kilometer.