handdator

Visa fullständig version : Möjligt att gå ner betydligt i vikt till sommaren?

Thompson
2007-04-15, 01:20
Tjenare grabbar och tjejor, har en liten fråga.

Just nu är jag ca: 1,88 cm lång och väger runt 85-87 kg. Fick 24 som BMI, vilket är på gränsen till överviktig och det syns rätt bra. Det syns speciellt på magen och benen/röven, som blir lite jobbigt nu till sommaren då man inte vill ha på sig jeans och tröja precis. Men men.

I alla fall så har jag nu börjat använda erat 3dagars nybörjarschema som ligger på "Best of.." delen, och hade även tänkt att ha 2 x 20min konditions pass på 'vilo'dagarna.
Hade även tänkt skära ner på mängden mat och ingen godis/dricka alls.

Så, tror ni det är fysiskt möjligt att jag kan få en kropp som man inte får kväljningar av till sommaren? 7-8 veckor kvar på mig alltså!

Hoppas också jag klarar ett konditionstest om några 2 veckor som är 3km på tid tror jag. Möjligt att få upp konditionen tills dess?

L-Sami
2007-04-15, 01:48
Du har möjlighet att hinna komma i någorlunda form på 8 veckor och du hinner förbättra din kondition något på två veckor, dvs om du sätter igång imorgon och inte om en vecka.

Mitched
2007-04-15, 08:23
Anstränger du bara dig och, precis som Sami skriver, sätter igång omedelbart så kan du nog komma i ganska god form på 8 veckor.

Kör hårt!

Thompson
2007-04-15, 10:45
Jo jag har tänkt att börja stenhårt denna veckan, men blev bara lite orolig över om mitt slit skulle vara förgäves. Iochförsig så är ju inte sommaren 2 veckor lång heller..

Rahf
2007-04-15, 10:54
Man kan aldrig veta förrän man provat. Man lär bäst av sina egna och inte andras misstag.

Men det viktigaste är att du sätter igång... NU!

Karl_alfred
2007-04-15, 14:30
Det går att göra riktigt stor skillnad på 8 veckor med rätt ostrikt livsstil. Så kör på 8 veckor helstrikt, inget fusk ska du se på fan! :D

Gpajpen
2007-04-15, 14:35
t.ex -1kg i veckan är ju inte överdrivet svårt, så om du går ner det (8kg) kommer det definitivt synas och kännas.

mangemani
2007-04-15, 15:36
bygg istället så att dina axlar,rygg,traps blir bredare än röven din..problem solved.

inge illa menat(även om det nu kanske lät så),men det var bara ett allternativ.

hur som helst,lycka till,hur du än gör:)

jakkan
2007-04-15, 19:48
kul att ha stora fina axlar men en asslapp o hängig röv och lovehandles på beachen =)

mangemani
2007-04-15, 20:16
kul att ha stora fina axlar men en asslapp o hängig röv och lovehandles på beachen =)

ptja,som sagt,det var 1 allternativ:).
att se ut som ett upp och ner vänt päron eller ett normalt stående päron,det är frågan;)

Klassresa
2007-04-15, 20:56
Hoppas på att det är möjligt för jag joinar.