handdator

Visa fullständig version : "Muddar" mellan vikterna

zeusden1
2007-04-14, 18:12
HEj! Ibland så blir jag sjukt trött på folk som kollar på en när ens vikter kör ihop med de andra vikterna på en te.x latsdrags maskin.*grr27*

När man tänker efter, skulle inte det bli lite mysigare om man "muddar" med skumgummi eller något mellan viktskivorna så att det inte låter lika mycket!

überstarken
2007-04-14, 18:15
jasså du är på gymmet för att ha mysigt?

zeusden1
2007-04-14, 18:16
jasså du är på gymmet för att ha mysigt?

Okej, mysigt var fel ord. MEn iallafall lite annolunda

Tuniz
2007-04-14, 18:18
Muddar, vilket mysigt namn :D

Men jo, det är väl ingen dålig idé.
Dock är det inte särskillt ofta det händer att någon brakar och smäller med vikterna, iallafall inte på mitt gym.
En annan bra sak vi har på vårat gym, alla hantlar över 20 kg är gummiklädda så dom inte låter så mycket när man smackar ihop dom, kanske något för erat gym? ;)

Dock, angående dom där "muddarna"... Tror inte dom har särskillt lång hållbarhet, kommer nog antingen lossna eller bli så hårda och ihoppressade att det låter så gott som lika mycket efter ett tag

major Pectoralis
2007-04-14, 18:29
Det skall "smälla" på ett gym (om än inte när man kör latsdrag....). Då taggar man på *flex*

Johannes
2007-04-14, 18:34
Det skall "smälla" på ett gym (om än inte när man kör latsdrag....). Då taggar man på *flex*

smälla? på vilket sätt menar du då? *whistle*

major Pectoralis
2007-04-14, 18:35
smälla? på vilket sätt menar du då? *whistle*

"Smack, smack, smack, pow, pow, pow..."

Johannes
2007-04-14, 18:36
"Smack, smack, smack, pow, pow, pow..."

som jag har förstått det så ska inte vikterna man kör med nudda viktmagasinet vid latsdrag och andra maskiner*rolleyes*

Gpajpen
2007-04-14, 18:37
Aaaaaaargghhhh Lightweight Babaaayy !!!!!!!!

major Pectoralis
2007-04-14, 18:40
som jag har förstått det så ska inte vikterna man kör med nudda viktmagasinet vid latsdrag och andra maskiner*rolleyes*

Nej, det kan man säga är rätt. Men när man kör tunga övningar som marklyft och diverse varianter på olympiska lyft vill man kunna släppa vikten. På välsorterade gym finns speciella lyftscener till för detta. På mindre bra gym får man inte ens släppa vikter i golvet - man får knappt andas högt utan att någon blir störd. Sådana "kissnödiga" gym är inte bra, enligt mig. Jag vill ha lite mer fart, fläkt, skrot och magnesium..:D
Hursomhelst är det viktigaste att man tar i och belastar musklerna. Om det sedan smäller lite i viktmagasinet.... spelar väl egentligen ingen roll (om det håller). Ofta kör jag bent-over-row från "död stång" på golvet (som marklyft). Det tycker jag känns bättre ibland. En favorit är annars liggande rodd. Då kan det smälla bra i bänken. Emellertid brukar det inte vara så poppis hos gymägarna...

zeusden1
2007-04-14, 18:43

Det vet jag, men jag gav bara ett exempel! :D

Eddie Vedder
2007-04-14, 18:44

Känsla för ironi?:smash:

Johannes
2007-04-14, 18:46
Känsla för ironi?:smash:

tyvärr inte..*whistle*

blekfet2
2007-04-14, 18:48
HEj! Ibland så blir jag sjukt trött på folk som kollar på en när ens vikter kör ihop med de andra vikterna på en te.x latsdrags maskin.*grr27*

När man tänker efter, skulle inte det bli lite mysigare om man "muddar" med skumgummi eller något mellan viktskivorna så att det inte låter lika mycket!

Sålänge man kör med vikter som duger så är det väl lugnt :D

Emil_Larsson
2007-04-14, 19:26
Jag älskar när det SMÄLLER och BRAKAR på gymmet. Hantlar som brakar i ett nylagt parkett golv och bangar sönder det fina mönstret. Viktplattor som bangar i golvet så man nästan skiter ner sig. Jag blir så tillfredställd av det. Nästan så jag får ...rysningar.. nere i ....fjongen..erotik på hög nivå.

Rahf
2007-04-14, 19:36
Om folk blir generade för att det klonkar lite så får de fan bli det. Jag orkar inte bry mig om andra dömer mig eller ej så jag skiter fullständigt i det. Min uppgift när jag kliver in i gymmet är att pressa upp den vikt jag valt, det antal reps jag valt samt med den hastighet och kontroll jag valt. Passar det inte så byt gym för jag skiter fullständigt i vad andra tycker.

Arga inlägg är sköna att skriva ibland..

Emil_Larsson
2007-04-14, 19:37
Om folk blir generade för att det klonkar lite så får de fan bli det. Jag orkar inte bry mig om andra dömer mig eller ej så jag skiter fullständigt i det. Min uppgift när jag kliver in i gymmet är att pressa upp den vikt jag valt, det antal reps jag valt samt med den hastighet och kontroll jag valt. Passar det inte så byt gym för jag skiter fullständigt i vad andra tycker.

Och det är RRIS

(Rahfs rätt i samhället)

NP_M
2007-04-14, 21:40
På mitt gym finns det "muddar" :D mellan vikterna på de flesta maskiner, ett 2-3mm tunnt gummilager mellan varje vikt, o det är inte ett särskilt modernt gym jag går på...

Fettecke
2007-04-14, 21:44

+999999999999