Visa fullständig version : iRiver T60
BigForre
2007-04-14, 16:05
Tror att jag har hittat min nya vän, iRiver T60. (http://www.dustin.se/dacsaportal/custom/1000/pages/products/_1000_wf_show_product_detail.aspx?ProdID=501010872 7) Verkar inte som om någon svensk butik har börjat sälja den än, någon som vet om hur länge den går att köpa i Sverige? Har skickat iväg ett mail till dustin för att höra när de får in den, men det lär man väl inte få veta förrens på måndag.
Vad tror ni annars? Själv tror jag att det är en vinnare. Liten, utbytbart batteri, bra ljudtryck samt vanliga tryckknappar.
Snygg som fan iaf, T50 finns ju också nu.
Kass batteritid, men var visst beroende på batteritiden. Undra vad det sitter för chip i den. Jävla mycket minne för pengarna, jag är redan lite sugen ;/
Annars så tycker jag nog att iAudio D2 är rätt intressant, men jag tycker inte att touchscreen på en mp3spelare verkar så smidigt.
Värdelöst med AAA-batteri. 18h på papper är uselt.
BigForre
2007-04-14, 16:25
Snygg som fan iaf, T50 finns ju också nu.
Kass batteritid, men var visst beroende på batteritiden. Undra vad det sitter för chip i den. Jävla mycket minne för pengarna, jag är redan lite sugen ;/
Annars så tycker jag nog att iAudio D2 är rätt intressant, men jag tycker inte att touchscreen på en mp3spelare verkar så smidigt.
T50 har en fruktansvärt lång batteritid 52h, T60 med 18h stör inte mig särskilt mycket med tanke på dess låga vikt (24g). Att sedan batterit är utbytbart gör att batteritiden spelar mindre roll också, blir det en långresa någon gång så kan man ju ta med ett extra.
Just att det är knappar älskar jag, touchscreen eller hjul får jag krupp av eftersom vantar hör den svenska vintern till och fumligt när man tränar.
hahavaffan
2007-04-14, 16:26
Värdelöst med AAA-batteri. 18h på papper är uselt.Dom är sjukt små, man kan ha med sig ett extra om man vet att man ska lyssan länge.
Dom är sjukt små, man kan ha med sig ett extra om man vet att man ska lyssan länge.
Jag bär iallafall hellre på 20 gram extra och 40h längre batteritid :)
hahavaffan
2007-04-14, 16:29
Jag bär iallafall hellre på 20 gram extra och 40h längre batteritid :)Men om du då måste ta sämre ljud, sämre knappar, sämre skärm, fulare utseende... man kan inte bara välja att få spelaren med inbyggt asbra batteri.
Men om du då måste ta sämre ljud, sämre knappar, sämre skärm, fulare utseende... man kan inte bara välja att få spelaren med inbyggt asbra batteri.
Försöker du leka smart utan att veta vad du pratar om nu igen?
hahavaffan
2007-04-14, 16:33
Försöker du leka smart utan att veta vad du pratar om nu igen?Hehe. Så oväntat av dig.
Finns det en likadan spelare som väger 20 gram mer, och har bättre batteritid? Jag undrar helt seriöst nu.
Hehe. Så oväntat av dig.
Finns det en likadan spelare som väger 20 gram mer, och har bättre batteritid? Jag undrar helt seriöst nu.
Jag pratar naturligtvis om att AA-batterier är att föredra. 20 gram var bara en siffra jag höftade till med.
hahavaffan
2007-04-14, 16:37
Jag pratar naturligtvis om att AA-batterier är att föredra. 20 gram var bara en siffra jag höftade till med.Mmm, men då undrar jag vad du hade i tankarna när du fick till det så här fint:
Försöker du leka smart utan att veta vad du pratar om nu igen?Eller du ville bara vara stor och tuff, nu igen?
Mmm, men då undrar jag vad du hade i tankarna när du fick till det så här fint:
Eller du ville bara vara stor och tuff, nu igen?
Med tanke på att du ställer en nötfråga till mig från början kan det svårt för dig att vända detta.
För att göra dig nöjd. T10 väger 49 gram (25 gram mer, utan batteri) och har ~35h längre batteritid.
hahavaffan
2007-04-14, 16:44
Med tanke på att du ställer en nötfråga till mig från början kan det svårt för dig att vända detta.
För att göra dig nöjd. T10 väger 49 gram (25 gram mer, utan batteri) och har ~35h längre batteritid.Okej. Men sen har ju T10 sämre ljudchip, är fulare, är äldre, har mindre minne osv... men visst, den spelar lite längre på ett batteri som väger mer. Fint som snus.
jag skulle satsat på T50 eller om du nu inte bryr dig så mycket om batteritid clix 2 istället :)
Okej. Men sen har ju T10 sämre ljudchip, är fulare, är äldre, har mindre minne osv... men visst, den spelar lite längre på ett batteri som väger mer. Fint som snus.
Eh, det ÄR en äldre spelare. Konstigt att funktionerna inte är lika bra? Det var ett exempel, du verkar ha svårt för sådana.
hahavaffan
2007-04-14, 16:53
Eh, det ÄR en äldre spelare. Konstigt att funktionerna inte är lika bra? Det var ett exempel, du verkar ha svårt för sådana.Ja, men nu ville trådskaparen ha tips på bra mp3spelare. Och när du då var tvungen att hitta något negativt som du kunde kalla för värdelöst, som på riktigt inte är särskilt negativt, ville jag bara klargöra för trådskaparen att du babblar en massa bajs som vanligt.
Förresten, trådskaparen, kan du köpa uppladdningsbara kraftigare AAA-batterier, som räcker en bra bit längre än vanliga alkaliska.
Ja, men nu ville trådskaparen ha tips på bra mp3spelare. Och när du då var tvungen att hitta något negativt som du kunde kalla för värdelöst, som på riktigt inte är särskilt negativt, ville jag bara klargöra för trådskaparen att du babblar en massa bajs som vanligt.
Förresten, trådskaparen, kan du köpa uppladdningsbara kraftigare AAA-batterier, som räcker en bra bit längre än vanliga alkaliska.
På vilket sätt har du klargjort något lilla vän? Du frågar och får svar, men ändå grinar du. Kom tillbaka när du har något att komma med va.
BigForre
2007-04-14, 16:57
Yankee: Vill man ha batteritid kommer den lite lite större modellen 32 gram med aa-batteri, batteritiden hela 52h!!! Den finns just nu enbart med 1 gig minne, dock till det underbara priset omkring 600 kr exkl.
Kabuto: Konstig jämförelse, spelarna konkurerar inte ens med varandra. Skulle även kunna tänka mig att köpa en clix2, vilket jag kanske också tar och gör vid sidan av en t60, men den ersätter inte behovet av en t60 till tränins osv. Helt olika fördelar.
Själv tycker jag att det är underbart att det är lösa batterier, kan man köpa ett packe och ha laddade hemma. Bara att byta om det är aktuellt att vara ute ett längre tag och det aktuella batteriet börjar bli halvdassigt. Väljer själv t60 före t50 av anledningen att den har 4gig kontra 1 gig, aningen mindre och ska tydligen vara bättre ljud.
NiXPhoenix
2007-04-14, 19:19
Var har du läst att det ska vara bättre ljud? Ska det skilja mycket eller?
http://directman.com säljer T50, men jag ser inte till några T60.
Tycker själv den ser så där ut, har gamla första iRiver ifp100 som också har prismaformen, tycker den är snyggare. Har ju iofs inte sett de här nya i verkligheten.
T50 har en fruktansvärt lång batteritid 52h, T60 med 18h stör inte mig särskilt mycket med tanke på dess låga vikt (24g). Att sedan batterit är utbytbart gör att batteritiden spelar mindre roll också, blir det en långresa någon gång så kan man ju ta med ett extra.
Just att det är knappar älskar jag, touchscreen eller hjul får jag krupp av eftersom vantar hör den svenska vintern till och fumligt när man tränar.Fast spela stor roll hur mycket de väger? Jag tar hellre 52h, iAudio D2 har ju också 52h om jag minns rätt, men trist om det är bättre chip i T60n, vad det nu är för något.
Hehe. Så oväntat av dig.
Finns det en likadan spelare som väger 20 gram mer, och har bättre batteritid? Jag undrar helt seriöst nu.T50 finns ju som sagt och de är ju väldigt lika, men AAA-batteri istället som sagt.
18h timmar tycker jag inte är så mycket att skryta med, och ett AA-batteri kan inte väga många gram mer.
jag skulle satsat på T50 eller om du nu inte bryr dig så mycket om batteritid clix 2 istället :)Nu läste jag inte om clix 2 men om den har sämre batteritid än T50 varför inte ta en D2 istället?
Hur som helst, verkar ju vettig, men jag har inte läst reviews om den, T50 kanske fungerar med.
Trekstor Vibez hade ju varit ball om det inte var disk i den.
Rätt kass uteffekt i T50n dock.
BigForre
2007-04-15, 12:51
Var har du läst att det ska vara bättre ljud? Ska det skilja mycket eller?
http://directman.com säljer T50, men jag ser inte till några T60.
Tycker själv den ser så där ut, har gamla första iRiver ifp100 som också har prismaformen, tycker den är snyggare. Har ju iofs inte sett de här nya i verkligheten.
T60 är inte släppt ännu, inom en månad...skvallrades dock om att dustin får in den om ett par dagar, men inget säkert. T60 har ett annat ljudchip än T50, står väl lite varstans där man kan läsa lite djupare om dem.
Fast spela stor roll hur mycket de väger? Jag tar hellre 52h, iAudio D2 har ju också 52h om jag minns rätt, men trist om det är bättre chip i T60n, vad det nu är för något.
Spelar väl måttligt med roll, dock av lite betydelse om man vill sätta fast i något klädesplagg och gå ut och jogga.
Rätt kass uteffekt i T50n dock.
15 mW är det som stått stämplat på de flesta iRivers modeller senaste tiden, är väl bara e10 som hade 18mW. Exempelvis clix osv...
15 mW är det som stått stämplat på de flesta iRivers modeller senaste tiden, är väl bara e10 som hade 18mW. Exempelvis clix osv...
Ah, hade fel. På pricerunner stog det 8 eller 9 mW. Kollade nu på irivers sida, där står det 15.
Fast iAudio D2 sopar ju banan:
2.5" touchscreen
52h batteritid för ljud
10h för film
74mW uteffekt (skulle ju gissa att det är 37/kanal)
SD-kortplats så man kan bygga ut minnet/ha med flera kort.
TV-utgång.
http://www.cowonglobal.com/product/images/cowond2/d2_06.jpg
http://www.cowonglobal.com/product/images/cowond2/d2_07.jpg
http://www.cowonglobal.com/product/images/cowond2/d2_10.jpg
Hur bra ljud är det i den där då? vars finns den att köpa etc?
18 timmar på pappret är väl säkert bara 10 timmar i bruk. Så var det iaf. med min äldre ifp 390. Det känns som om jag byter batteri i den varannan dag.
Jag är dock väldigt sugen på att köpa T60. Även om det blir jobbigt med batteribyten så är det nog ändå värt det. Jag menar... Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!
Hur bra ljud är det i den där då? vars finns den att köpa etc?T60n eller D2an? Jag kan inte tänka mig att D2an låter dåligt, den är rätt dyr men om den nu gick att bygga ut med SD-kort så kan man ju få rätt mycket minne och man kan ju alltid köpa tre-fyra kort om man vill ha lite musik att växla emellan.
Jo var D2an jag tänkte på, den ser ju ut att vara en fin spelare helt klart..
18 timmar på pappret är väl säkert bara 10 timmar i bruk. Så var det iaf. med min äldre ifp 390. Det känns som om jag byter batteri i den varannan dag.Beror väl på vad du har för batterier. 2700mah ni-mh?
Skrev här istället, bättre med en tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2213771&postcount=239
Nu har jag beställt en. Det där med batteritiden stör mig inte det minsta, bara att ha en packe laddade hemma så har man löst det. 4 GB för det priset är också riktigt bra.
Är t60 värd att köpa? Hur är batteritiden, batteriluckan, går den att hänga runt halsen? Funderar på en 2gb.
Albatross
2007-12-26, 18:23
Den är väldigt köpvärd. Inga äckliga program som kräver vissa plattformar för att kopiera musiken, och grymt ljud. Den känns lite stor att ha i fickan kan jag tycka, sen var jag van en Sony med 40 timmars batteritid innan så...
Lite gammal tråd men bumpar den här för er som gillar er T60.
Modellen har nämligen precis utgått, så om ni funderat på att köpa en extra så gör det nu.
Priset är rekordlågt, de billigaste affärerna tar 500kr för 4GBs-varianten (den enda som såldes mot slutet).
Själv köpte jag en extra för knappt två veckor sen, man vet aldrig om man råkar ha sönder sin spelare eller får några otäcka repor som man stör sig på.
Idag när jag kollade på Webhallen fanns den inte kvar, gick in på officiella sidan och där stod det att den utgått!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.