Visa fullständig version : Hitler speaks
ramagoen
2007-04-13, 17:14
"When Adolf Hitler bought Eva Braun a movie camera, to film the people and parties which occurred at their Bavarian retreat, the technology ... all » to include synchronized sound had not yet been developed.
So when soldiers discovered Hitler's private home movies, in the Berlin bunker where the Nazi leader took his own life, the tantalizing clips they unearthed, featuring leading members of the SS in a more relaxed mode, remained silent for 60 years.
Now, leading edge lip reading software has enabled German experts to re-voice these films and provide us with a chilling insight into Hitlers private world."
http://video.google.com/videoplay?docid=189608705425991617&q=Hitler&hl=en
Kollar på den nu. Verkar riktigt bra.
Grym respekt för ryssarna där
"They had the most immense armaments imaginable..."
35 000 TANKS!
ramagoen
2007-04-13, 19:32
Grym respekt för ryssarna där
"They had the most immense armaments imaginable..."
35 000 TANKS!
hehe japp! Mycket skådespel i tredje riket. Mer än jag trodde faktiskt
Jävlar vad coolt! Tack för länken. :)
Värdig fredagskvällsunderhållning, helt klart.
ramagoen
2007-04-13, 21:11
För er som undrade så hittade jag den på http://forum.axishistory.com/ ...
Riktigt bra forum för den som är intresserad av tredje riket och dess bundsförvanter, även 1900-tals och krigshistoria i övrigt!
ah mycket intressant som inte har täckts av tidigare TV4 dokumentärer som varit fruktansvärt tråkiga.
" He adresed about 111 ppl in a..." ungefär 111 personer, inte särskilt ungefär siffra.
föresten, vad betyder sieg heil ?
www.google.com
Shakemynuts
2007-04-13, 23:44
Den var helt klart intressant och det stämde rätt bra att det kändes lite overkligt att se Hitler som en människa på samma sätt som någon annan. När man såg honom som ett monster.
Som skämtade, lekte med hundvalpar och småbarn och hade teparty.
Shakemynuts
2007-04-13, 23:45
http://en.wikipedia.org/wiki/Sieg_heil
Tackar så mycket för den här, mycket intressant.
ramagoen
2007-04-14, 20:35
Den var helt klart intressant och det stämde rätt bra att det kändes lite overkligt att se Hitler som en människa på samma sätt som någon annan. När man såg honom som ett monster.
Som skämtade, lekte med hundvalpar och småbarn och hade teparty.
Ja. All "propaganda och fakta", både från honom och från andra såsom regeringen osvosv har fått en själv att se honom som ett monster, men även om han va det till stor del, så va även han en människa. Till och med han.
sevärt, fast det var typ 2/3 annat utfyllnad
det kändes lite overkligt att se Hitler som en människa på samma sätt som någon annan.Det tycker inte jag. Det finns vidriga klipp överallt på nätet av personer som sågar huvudet av och/eller torterar andra människor. Dessa vill inget annat än hugga av huvudena av resten av sina riktiga eller påhittade fiender också, men har inte möjligheten. Nu råkade bara just Hitler, en i mängden av dessa galna människor, hamna i en sådan position att han hade fria händer. Det finns antagligen inte något speciellt att studera hos Hitler mer än vad det finns bland andra sadistiska och aemotionella individer som finns överallt.
shadowfire
2007-04-15, 00:21
Jag blir lika fascinerad varje gång, även om jag självklart föraktar allt kring den mannen och hans åsikter.... men satan vilken verksamhet. Symboliken! Kroppsspråk. Röst. Klädsel. Struktur. Det är mycket kring den mannen som gjordes nästan för bra, bättre än många svenska ledare o gestalter i nuläget. Läser man beteendevetenskap och psykologi så inser man att den herren i många fall var en mästare, verkligen ett äss, på att påverka människor. Tyvärr.
shadowfire
2007-04-15, 01:09
såg denna nu... fasiken.. jag ryser fortfarande, mkt läskig människa, mkt läskig.
Helt allvarligt så ser jag inget speciellt med honom. En tyrann i mängden bara.
Han är inte den värsta massmördaren vi haft, men har blivit utmålad som den värsta. Varför?
Han är inte den värsta massmördaren vi haft, men har blivit utmålad som den värsta. Varför?
Många orsaker antagligen. Antagligen främst för att det skedde för inte så länge sedan, det är inte omöjligt att största delen här känner någon som levde under den tiden, många känner kanske t.o.m. någon som direkt elelr indirekt varit påverkade av det hela. Dessutom skedde det väldigt nära oss. Inte lika lätt att påverkas av hemskheter på andra sidan världen. Hur mycket bryr du dig om alla barn som svälter ihjäl i Afrika varje dag? Mindre än du bryr dig om det barn som dör i en trafikolycka i din hemstad.
På andra ställen i världen är nog inte Hitler lika känd kan jag tänka mig.
Jag tror mycket mera finns dokumenterat om detta än om andra liknande händelser, mera bilder/filmer, dokument, folk minns ännu idag och berättar egna minnen.
han har dessutom födelsedag nu på fredag! =) min farmor med om ni undrar varför jag vet..
shadowfire
2007-04-22, 00:02
Helt allvarligt så ser jag inget speciellt med honom. En tyrann i mängden bara.
Det är en av de mäktigaste män som pratat inför folk.. därmed inte sagt att det han förespråkade var bra, det är något jag extremt föraktar... däremot han sätt att tala till folk och påverka folk... brrrrrrrrr, jag ryser verkligen...
Se detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=20ffh_cM47E
Spola fram till runt 2:15 min...
Precis som Mao och andra gestaler så lyckas han få med sig en hel folkmassa genom sitt scenframförande... rösten, gesterna, ordvalet.... alla bara hurrar honom - för något som egentligen är helt absurt. Snacka om makt.
Tänk liksom om miljöpartiet fått en sådan herre o ställa sig upp o påverka hela svenska folket?... kolo hade fått grönfärgad bakgrund och alla hade pratat om hur anabolt sjögräs är... ffs.
Dissector
2007-04-22, 00:13
Beror nog delvis på att tyskarna förlorade kriget. Det verkar vara ganska sällsynt med vinnande parter som utmålas som "the bad guys".
Jag vet inte så mycket om t.e.x Stalins, Maos och Pol Pots massmördande, men jag har åtminstone fått bilden av att Hitlers var ännu mer systematisk och "på löpande band" så att säga, där det praktiskt taget räckte med att vara född för att bli skickad till en specialanläggning och bli avrättad. Om man talar om modernare historia då.
grisbil3n
2007-04-22, 20:42
Det går inte att förneka att karln hade karisma.
Dumleman
2007-04-22, 20:46
Det var väl Goebels (stavning?) som var det verkligen geniet bakom Hitlers PR-maskin? Det var nog mycket han som lärde Hitler att tala såsom han gjorde... Sen får man inte glömma bort att även sammanhanget spelar en "viss" roll. Skulle någon göra som Hitler idag så skulle denne bli betraktad som erm ja Hitler vilket inte vore speciellt klokt.
Gav Hitler order om att göra av med de icke önskvärda, eller var det Nazi-regeringen?
Just den biten har jag dålig koll på, hur det verkligen låg till och vem som beordrade vad.
I can say that Hitler was an ass.. that true.. BUT wasent THE TERMINATION OF INDIANS (ore How u spell it) on America worse.. why do none accuse the spanish, English, France and the NEW AMERICANS for that?? i mean the killed like 20+ million ore how many thej was of indians.. thats worse.. Why dosent anyone get them like in court for that?? thats sick.. The WW2 was cruel but the american was much worse.. I think thats sick..
ErikWrestlingFreaket
2008-10-11, 23:22
Länken är inte aktuell längre. Hade varit kul att se det.
mangemani
2008-10-11, 23:22
filmen verkar inte finnas kvar=/.
vad heter filmen?
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1299161262&channel=1243801648 (Hitler speaks - 1 of 2 )
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1299161263&channel=1243801648 (Hitler speaks - 2 of 2 )
Hittade på google video.
EDIT: verkar inte gå att länka, men sök på:
Hitler speaks - 1 of 2
Hitler speaks - 2 of 2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.