Visa fullständig version : UFC BAD BLOOD: Dana vs. Tito
Wennerberg
2007-04-13, 10:52
KWON m fl!!!!1 Diskutera!
Jag älskar att se Tito slåss. Men ingen ger en bättre show än Diego. Fast hans senaste match var världens flopp. :(
Ahaha ingen match man eftertraktar, men om de väl skall genomföra den (har för mig att Tito inte dök upp förra tillfället?) så kommer folk titta.
Det är ju ett jippo av rang.
En lose-lose situation för Tito dock.
Vinner han över Dana så, big deal, han vann över sin chef som tidigare var boxercise-intruktör.
Förlorar han över Dana så, OMFG, Tito is DONE!
stocktown
2007-04-13, 11:51
Hur gick det mellan Tito vs Shamrock? ja missade deras 3:e fight..
Wennerberg
2007-04-13, 11:57
Hur gick det mellan Tito vs Shamrock? ja missade deras 3:e fight..
Gissa?
Men tito får banka skiten ur sin chef! Det är inte många som kan få den chansen!
Var nånstans står det att Tito ska fightas mot Dana??
Jag har inte uppfattat det så ialla fall, trodde det handlade mer om en "verbal fight" ?
Tigerkotten
2007-04-13, 12:19
Bad.Blood.Dana.White.vs.Tito.Ortiz
Det blev ingen match, Tito dök inte upp på Weigh in.
Även fast Tito är min favorit så måste jag säga att jag är besviken på honom. Dana White tog allt seriöst och tränade 6månader för detta, fast lät som 6 weeks i början? Men var nog som sagt 6månader.
Det skulle vara sparring grejs hade de tänkt först, men atlethic commission kallade Dana till möte och sa att det behövde bli sanktionerat. Det blev iaf det efter Dana klarat av olika tester och saker.
Men som sagt Tito hade inte mycket att vinna på att göra detta. Skulle vara lagom arg om jag var Dana. Dana hade som sagt allt att vinna, så självklart ville han att det skulle bli av. Men Tito kommer se ut som värsta fegisen nu dock :)
Nitrometan
2007-04-13, 12:20
Hahahaha! Tito fegade.
Han hade chansen att få spöa chefen - men fegade ur.
Om Tito inte skulle få nått betalt så gjorde han helt rätt som inte dök upp.
Varför ska han fightas gratis när det är hans jobb?
Dana hade däremot tjänat pengar oavsett om han vunnit eller ej.
Tito's egna ord:
----------------
So, everyone is giving me shit for the Dana fight... No one knows what really went on.
Let me tell my side of what real went on. Me and Dana had this argeement to box eachother. I told Dana we should put it on video and sell it. He said "yes that a good idea". So Spike came to Big Bear before the Chuck fight for two days. Used my time from training to shoot for the Spike special. I said that was fine. I took two week off after the chuck fight. Then started my boxing training. You all have to understand that Dana was almost a pro boxer. I was going to take this fight serious. Jenna was helping me with the deal because I seen this as a big money maker. She ask if there was a contract for the fight? She made call's to dana to get the deal done. Craig from Spike called Jenna back to discuss is deal. She asked for executive producer rights for me. Since it was my idea. Help to promote Punishment Athletics for the fight and other deal points. Craig said he would talk to Dana and get back to us. After that I cancel a few appearance's that I had to do. Alot of money that was givin up. So I could train for the fight. I had to get all of my medicals done as a normal fight. I got my eye done then we got a call from Craig. He said that Dana say that they are not going to shoot the fight or cover it in anyway. So this was a real lose,lose situation for me. I lost out on money for appearances. Now I was losing out on promotion and big dollars for the PPV. He didn't want to cut me in on the deal. So as a business man I couldn't do the fight. I have a very big fight with Evans. Why would I risk my health and that fight for free? I wasn't going to make anything for it? I was not going to get taken advantage of as a fighter or a business man. You tell me if I made the right decision? Hopefully this will get ironed out and will be done right the next time. Just trying to do business...
Tito Ortiz
Nitrometan
2007-04-13, 12:51
Självklart ska han inte slåss gratis. Verkar som om Dana hade tänkt sno pengarna själv.
Om Titos story stämmer.
Whatever.
Det hade blivit bra PR iaf.
Tigerkotten
2007-04-13, 12:53
Saken är dock att det låter lite skumt. Allt det där borde varit klart för flera månader sedan om det nu var seriöst. Tycker iaf jag då :)
...Det hade blivit bra PR iaf.
Japp, jag hade själv gärna velat sett den matchen, men jag tvivlar att den nånsin blir av, åtminstone inte under MMA regler, möjligtvis boxningsregler.
Tigerkotten
2007-04-13, 13:01
Japp, jag hade själv gärna velat sett den matchen, men jag tvivlar att den nånsin blir av, åtminstone inte under MMA regler, möjligtvis boxningsregler.
Det skulle vara boxningsregler.
Det skulle vara boxningsregler.
Japp, och då framgår det mer att det är Dana som är feg :cool: *whistle* eftersom Titos bästa vapen är wrestlingen och ground and pound.
Wennerberg
2007-04-13, 13:29
Jahapp. Tråkigt, men jag har en känsla av att detta blir mycket mycket mycket snack, och kommer tvinga dem att göra det förr eller senare. Men tito gjorde rätt som inte kom. Han ska verkligen inte slåss for free när det är en sån här stor grej.
Hade velat se matchen, det skulle vara skoj!
beckman88
2007-04-13, 14:34
Matchen blir av och kommer ga pa lordag pa SpikeTV har I usa, Kl 21.00
Dana tranade inte 6 manader utan 6 veckor, sag en dokumentar om detta igar. Sjalklart har Dana inte en chans i helvete mot den 5 falldige light heavy weight champion Tito Ortiz, Titoz senaste match var ken Shamrock som han bankade skiten ur och vann efter 58 sekunder.
Tror inte att Dana White kommer vara nat storre hot. Fattar dock inte varfor Tito vill sloss mot han, Dana har hjalpt Titos karriar sa mycket som det gar och han kanade inte nat pa att vara Tito's manager. Nar Tito nadde som botten och sket i allt sa sa han att Dana inte hade hjalpt han nat, Och efter detta sa fixade Dana in han som coach for TUF season 2.
Tito kommer att vinna for han ar en fighter, Dana kan sporten men han kan inte sta upp mot en av varldens basta fighter genom tiderna.
Kul, när åkte du te USA beckman?
beckman88
2007-04-13, 14:41
Kul, när åkte du te USA beckman?
Har varit har sen september, ar utbytesstudent. Kommer hem till sverige igen I juni, Da blire MMA for hela slanten:D
Japp, och då framgår det mer att det är Dana som är feg :cool: *whistle* eftersom Titos bästa vapen är wrestlingen och ground and pound.
Int en sportmössa att Kometen skulle låta Tito och Dana mötas i en MMA match, missmatch kanske? Tito en av världens bästa MMAfighter mot en halv fet affärsman som aldrig har gått en MMAmatch. Aldrig de skulle få äga rum.
Om det hade varit MMA-match hade det gårr 1-2 sekunder innan Tito gjort en takedown på ex boxercise-instruktören.
Jacksatan
2007-04-13, 15:41
Int en sportmössa att Kometen skulle låta Tito och Dana mötas i en MMA match, missmatch kanske? Tito en av världens bästa MMAfighter mot en halv fet affärsman som aldrig har gått en MMAmatch. Aldrig de skulle få äga rum.
Det var snack om en boxningsmatch och inte en MMA match. Men det blir inte av, även om det var snack om det.
Det var snack om en boxningsmatch och inte en MMA match. Men det blir inte av, även om det var snack om det.
Jo jag vet men det inlägger jag citarede tyder på att de pratar MMA eller ser du mycket GnP i boxning? *whistle*
Tigerkotten
2007-04-13, 16:05
Dana tranade inte 6 manader utan 6 veckor, sag en dokumentar om detta igar. Sjalklart har Dana inte en chans i helvete mot den 5 falldige light heavy weight champion Tito Ortiz, Titoz senaste match var ken Shamrock som han bankade skiten ur och vann efter 58 sekunder.
Pucko, först och främst har Dana boxning bakgrund. Sen slänger du ur dig massa fakta som inte stämmer. Vaddå Ken Shamrock var Ortiz senaste match?
Senaste han slogs mot var Chuck Liddell, matchen innan var mot Ken Shamrock och höll på i 2:23, matchen innan det var också Ken Shamrock och den tog slut efter 1:18
Det är bra skillnad mellan MMA och Boxning. Själv så tror jag inte det kommer bli av även vad du nu hört. O när du säger det ska ske på lördag undrar jag vart du fått det ifrån? Det är däremot REPRIS på dokumentären på FRE & Lör.
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=event.Calendar
Pucko...
Lägg ner personangreppen innan jag måste dela ut varning, tack!
Wennerberg
2007-04-13, 21:04
Pucko, först och främst har Dana boxning bakgrund. Sen slänger du ur dig massa fakta som inte stämmer. Vaddå Ken Shamrock var Ortiz senaste match?
Senaste han slogs mot var Chuck Liddell, matchen innan var mot Ken Shamrock och höll på i 2:23, matchen innan det var också Ken Shamrock och den tog slut efter 1:18
Det är bra skillnad mellan MMA och Boxning. Själv så tror jag inte det kommer bli av även vad du nu hört. O när du säger det ska ske på lördag undrar jag vart du fått det ifrån? Det är däremot REPRIS på dokumentären på FRE & Lör.
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=event.Calendar
Bah, skulle precis skriva det där med matcherna, inte en siffra rätt av killen...
Tigerkotten
2007-04-13, 21:18
Lägg ner personangreppen innan jag måste dela ut varning, tack!
sowwi blev små irriterrad bara :D När massa info som inte stämmer alls blev skrivna :D
Wenner :D
beckman88
2007-04-14, 00:41
sowwi blev små irriterrad bara :D När massa info som inte stämmer alls blev skrivna :D
Wenner :D
Sorry att jag tog fel pa.... 30sec? en ja, jag sag dokumentaren igar och jag vet att dana har boxningsbakgrund, Han har coachat boxning, men det var over 10 ar sen....
Tigerkotten
2007-04-14, 00:49
Sorry att jag tog fel pa.... 30sec? en ja, jag sag dokumentaren igar och jag vet att dana har boxningsbakgrund, Han har coachat boxning, men det var over 10 ar sen....
Saken var att du sa en exakt tid, det var därför jag påpekade det. Samt att du sa fel match som sagt.
Sedan undrar jag fortfarande vart du fått att de ska boxas på lördag ifrån. För det finns inge info alls om det.
Men att säga pucko var lite väl hårt av mig :D *cupid*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.