Visa fullständig version : OMÖJLIGT att ställa tillbaka min clasohlsontermometer till celsius. HJÄLP!!
Fredrik_S
2007-04-13, 07:04
Jag äger denna billiga termometer från clas ohlson och jag är tekniskt lagt och händig men har ägnat en timme åt att försöka ställa tillbaka den till celsius från Fahrenheit. Den ställde om sig på något sätt i samband med att jag ställde in klockan men jag vet inte hur. Någon som har kvar instruktionen på denna eller lyckas klara ställa om den??
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=9624935
Fredrik_S
2007-04-13, 07:14
Ok, jag klarade det genom att ta ut batterierna men nu går det inte att ställa in den till Fahrenheit, jag är inte nöjd. HUR GÖR MAN!
Nitrometan
2007-04-13, 08:01
Du ville väl inte ha F?
Bronkitkorv
2007-04-13, 08:11
skärp dej för FAAAN.,....
Fredrik_S
2007-04-13, 08:26
Du ville väl inte ha F?
Det handlar inte om det längre, det handlar om att jag inte lyckas klara av att ställa om den. Det finns lixom bara tre knappar, hur kan jag inte klara av det.
skärp dej för FAAAN.,....
ok, tack för hjälpen.
Hah, du är noob? :D
Fråga de på clas ohlson istället, de är nog vana med att hantera noobs.
NiXPhoenix
2007-04-13, 12:37
Hah, du är noob? :D
Fråga de på clas ohlson istället, de är nog vana med att hantera noobs.
Precis, fråga de på Clas Ohlson, strunta i den tills vidare och så går du dit när du (och de) har gott tid. Kanske är att du ska hålla inne två knappar samtidigt på något konstigt sätt, de kanske la till funktionen i efterhand och så blev den inte integrerad på samma sätt som övriga inställningar.
Fredrik_S
2007-04-13, 13:31
Har ägnat ytterligare 1 timme på att komma på lösningen. det går inte.
Mode Set och Max/min/reset är de tre knappar som finns
Håller man inne set eller max/min händer inget däremot på mode så kommer man till att ställa in klockan och datum. Man stegar sig igenom inställningar genom att trycka mode flera gånger. Ända tills den kommer ut till att visa klockan normalt igen.
Har provat att trycka på set och max/min inne på de olika stegen på mode, inget händer. Jag har även provat i varje steg hålla inne respektive knapp samt hålla inne två eller alla knappar. Samt att prova trycka snabbt på knapparna.
Jag kan inte *gah!*
NiXPhoenix
2007-04-13, 13:43
Du behöver en manual helt enkelt. :)
Låt den vara nu.
rememberence
2007-04-13, 14:07
fredrik...kolla på baksidan
Fredrik_S
2007-04-13, 15:34
fredrik...kolla på baksidan
Jag hittar inte.. VAR??? jag provade allt igen... det är omöjligt det finns ingen mer knapp.. jag har testa alla.. hålla inne trycka 1 2 3 4 5 gånger. trycka fort på knapparna hålla inne 2 knappar eller alla 3 samt trycka på alla knappa i olika lång tid inne i alla mode-menyerna.*cry*
Jag tänkte gå och köpa manualen imorn men nu vill jag inte längre, nu vill jag bara klara av att knäcka den på egen hand. Jag återkommer när jag är klar.
Tryck på mode tills du kommer till området som har med temperaturen att göra eller något? Lär ju vara något simpelt, varför skulle det vara svårt?
Clas Ohlson säljer i princip bara skitprylar dock, till rövarpriser, handla på Biltema istället!
Så problemet löst
http://walking.about.com/library/cal/uctemp.htm
Du kanske är tvungen att trycka ner två alt tre knappar samtidigt för extrafunktionen.
Det är inget bakom batteriluckan då?
Pellefant
2007-04-13, 15:54
Vår kundtjänstavdelning hjälper dig med reklamationer, teknisk upplysning, reservdelar m.m.
http://www.clasohlson.se/Template/Template1.aspx?id=217685
Du kan maila dem om det är pinsamt att ringa. ;)
Ringa när det finns email? E ni ngn sorts bög eller? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.