Visa fullständig version : 9-åring tog livet av sig
martin_vbg
2007-04-12, 23:16
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1044344,00.html
Sjukt hemskt.
Fyfan vad hemskt :(. Sånt här får fan inte hända.
TcAnders
2007-04-12, 23:20
FRUKTANSVÄRT hemskt..
Stackars pojk är allt jag kan säga, och självklart hans familja och nära..
Carolinew
2007-04-12, 23:23
Nej usch vad tragiskt... självmord är alltid hemskt, men i den åldern dessutom...:(
Undra om det var mobbing i farten?
Må han vila i frid och jag lider oehört med hans nära o kära.
WheyProtein
2007-04-12, 23:59
Fyyfan vad sorgligt!
:( Säkert någon idiot högstadieelev som har haft inverkan.
För att folk kanske mår dåligt av det som hänt? De behöver prata ut om det.
Helt sjukt att en 9 åring kan ta livet av sig. :(Är väl inte så konstigt? Livet kan väl suga även som nioåring.
:( Säkert någon idiot högstadieelev som har haft inverkan.Varför skulle en högstadieelev ha något att göra med någon som går i lågstadiet?
Varför skulle en högstadieelev ha något att göra med någon som går i lågstadiet?
Satt faktiskt också å funderade över det :confused:
Jag tror inte ens jag visste vad självmord var när jag var 9 år gammal...
RIP
Shakemynuts
2007-04-13, 01:35
Nåja, det är möjligen förståeligt att man blir frustrerad när människor tar livet av sig. Det är däremot ganska tråkig inställning att alltid skylla på samhället.
Hehe. Jag håller oftast inte med dig då jag läser det du skriver, tror aldrig jag hållt med om något du skrivit istortsett.
Men nu sätter jag en +1. Grattis. :D
Nåja, det är möjligen förståeligt att man blir frustrerad när människor tar livet av sig. Det är däremot ganska tråkig inställning att alltid skylla på samhället.Men en nioåring kan ju inte göra något fel typ, och jag tror inte att folk föds med en större benägenhet att ta sitt liv (eller ok, det kanske de gör, men inte med tillräckligt stor för att alltid göra det.)
Mao präglas deras val av omgivningen, vare sig det är familjen, kompisarna, skolan, jobbet eller vad det nu än må vara. Och om livet är för hårt på något av de områdena så hade det ju varit bra om någon tog notis av det och försökte hjälpa individen i fråga, vilket ju eventuellt inte har hänt.
_Robbie_
2007-04-13, 07:43
Personalen behöver självklart hjälp för att i sin tur kunna hjälpa barnen och se till så att det absolut inte händer igen.
Statistiskt sett är det fler killar som tar livet av sig än tjejer. Tjejer visar att de må dåligt och får hjälp medan killar oftast stänger det inne tills det brister.
Jag vet 2 killar som tagit livet av sig och endast en tjej...
Jag ser inte att han nödvändigtvis måste ha varit mobbad och ha tagit ett beslut att begå självmord. Med tanke på hur smarta nioåringar kan vara kanske han såg det som en lek och bara ville testa. Visst låter det jävligt konstigt men när dom hängde Saddam var det väl några ungar som testade hängning på olika håll med två tre dödsfall som resultat. Om det är något sånt så ser jag inte vad man kan göra praktiskt egentligen, möjligtvis se till att föräldrarna vet att barnen inte längre är lika skyddade då dom har ganska bra tillgång till info, så att föräldrarna har dialog med barnen och kollar vad dom vet och tror dom har koll på sas.
Metal_boy_
2007-04-13, 22:37
Tragiskt att sånt händer. Får hoppas att det är påhittat. Det är ju ändå aftonbladet.
LadyInsane
2007-04-13, 22:45
Fan vad hemskt. Sådant får inte hända. Hur är det möjligt....? usch..:(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.