handdator

Visa fullständig version : 3G - Mobiltelefoner

Tabbe
2007-04-11, 20:23
Ska kopa en ny mobiltelefon ganska snart och sitter och kollar pa lite olika modeller.

Ska jag kopa en 3g-telefon, ar det tillrackligt stort for tillfallet?
for-nackdelar?

GSM, kommer det tas bort helt nagon gang?

eller ska jag helt enkelt vanta pa iphone som kommer i juni?

Officer
2007-04-11, 20:31
De flesta 3G-mobiler av nyare slag stödjer även GSM.
Jag köpte en W880i (walkman-mobil) som jag är brutalnöjd med. Det är en 3G-mobil med GSM-stöd alltså.

Jag använder fortfarande GSM, och går över till 3G när det är HELT stabilt/täckande och inte så batterikrävande i jämförelse mot GSM.

mela
2007-04-11, 20:35
Jag hade väntat på Nokias ni N95 *drool* Satt och pilla på en dag, den har ALLT man kan tänka sig. Jag är helt kär. Kostar dock en hel del, och det är en jävla massa bokningar på en, så vill man ha en får man förbeställa.

Annars är 6300 en schysst lur också.
Eller sony ericsson K800

mela
2007-04-11, 20:52
N95:an

http://i.expansys.com/i/b/b141579.jpg

tossefar
2007-04-11, 21:02
Jag bokade n95 idag, leverans om två veckor. Den verkar väldigt plastig för en telefon som kostar nära 7 000, får se hur jag gör.

Officer
2007-04-11, 21:03
Jag bokade n95 idag, leverans om två veckor. Den verkar väldigt plastig för en telefon som kostar nära 7 000, får se hur jag gör.

Du kan alltid sälja den till mig för halva priset :Virro

Hur mycket minne är det i den? Är det en bra musikspelare (enligt förtester)?

mela
2007-04-11, 21:08
Den är inte det minsta plastig. Tyckte inte jag iaf :thumbup:

Du kan alltid sälja den till mig för halva priset :Virro

Hur mycket minne är det i den? Är det en bra musikspelare (enligt förtester)?
Det ingår inget minne, men det finns att köpa till på upp till 2gb.

Jag lekte ju med den på jobbet idag och det är förbannat bra ljud i den. Läskigt bra. Ville slänga min iPod med Kosshörlurar i havet, sno telefonen och fly landet nästan.

hahavaffan
2007-04-11, 21:12
Usch, Nokia. SonyEricsson W880i i svart.

http://www.areamobile.de/images/handies/sonyericsson/W880/200702061201W880_300.jpg

HerrArne
2007-04-11, 21:13
Usch, Nokia. SonyEricsson W880i i svart.

+100 ... Minst.

Men jag är inte heeeelt opartisk... *whistle*

Granatgiraffen
2007-04-11, 21:19
Synd bara att den bara har en sunkig knappsats när dom ändå har satsat på active sync osv. Då känns nog M600 som en lämpligare företagstelefon, trots alla buggar... så slipper man kamera då också! Mobil med kamera? Lägg ner skiten.

mela
2007-04-11, 21:22
Synd bara att den bara har en sunkig knappsats när dom ändå har satsat på active sync osv. Då känns nog M600 som en lämpligare företagstelefon, trots alla buggar... så slipper man kamera då också! Mobil med kamera? Lägg ner skiten.

Varför? Orka ha med sig mobil OCH kamera?

Granatgiraffen
2007-04-11, 21:23
Varför? Orka ha med sig mobil OCH kamera?

För att mobilkameror är sunkiga och bara gör mobilen större.

mela
2007-04-11, 21:25
För att mobilkameror är sunkiga och bara gör mobilen större.

En k800 är inte direkt stor och där har du en 3,2mpx kamera.
N95an är lite tjockare, dock inte stor, den har en 5mpx. Storleken där beror på GPSen.

Det tar ju betydligt mycket mer plats att ha en kamera och en telefon med sig. Blir betydligt mycket dyrare också för den delen. Svårare att skicka bilder mellan mobiler om man inte har tillgång till dator.

Jag ser inga nackdelar alls med att ha en kamera i mobilen.

Granatgiraffen
2007-04-11, 21:30
N95an är lite tjockare, dock inte stor, den har en 5mpx. Storleken där beror på GPSen.

Det tar ju betydligt mycket mer plats att ha en kamera och en telefon med sig. Blir betydligt mycket dyrare också för den delen. Svårare att skicka bilder mellan mobiler om man inte har tillgång till dator.

Jag ser inga nackdelar alls med att ha en kamera i mobilen.

Nej. Inga nackdelar alls, om man gillar att ha en större telefon att ta sunkiga bilder med. Speciellt grymma blir dom när det blir mörkt! Fast det är ju nästan aldrig mörkt i Sverige ändå.

hahavaffan
2007-04-11, 21:31

Jag ser inga nackdelar alls med att ha en kamera i mobilen.Megapixlar hit och dit. Det enda en mobilkamera duger till är att ta en bild till bakgrundsbild (på telefonen alltså), eller som foto till en person när denne ringer. Avskaffa kamerorna från mobilerna.

HerrArne
2007-04-11, 21:32
Största anledningen till att det är käckt med lur utan kamera är det foto- och kameraförbud som alltsomoftast råder på diverse företag och inrättningar.

Tabbe
2007-04-11, 21:34
Nej. Inga nackdelar alls, om man gillar att ha en större telefon att ta sunkiga bilder med. Speciellt grymma blir dom när det blir mörkt! Fast det är ju nästan aldrig mörkt i Sverige ändå.

*rolleyes*

Sa det verkar som man ska satsa pa en 3g telefon men kora pa GSM tills 3g blivit storre?

Har inga pengar till 7 000 kroners mobiler(eller 4000 for den delen)

Moddelerna det lutar at ar
en av dom ar 3g den andra inte. skiljer ca 20$ i pris.

http://us.lge.com/products/model/detail/mobile%20phones_select%20by%20carrier_at&t_CU400.jhtml

eller

http://us.lge.com/products/model/detail/mobile%20phones_select%20by%20carrier_at&t_CG225.jhtml