handdator

Visa fullständig version : Träna biceps 2 ggr/veckan ?

Karlstrom
2007-04-11, 20:05
Jag undrar ifall det skulle vara lönsamt att köra ett pass 3x10-12 en dag , sen några dagar senare köra ett tyngre pass på 3x4-6. Den enda bicepsövningen jag kör är bicepscurl med skivstång =) Vill ha åsikter !

Allan
2007-04-11, 20:08
Träna inte biceps extramycket vad du än gör. Då måste du träna triceps ännu hårdare. Men självklart kan du träna armar ofta oom du orkar - men då måste man ju veta vad du vill med träningen...

Baan
2007-04-11, 20:11
Kanske utöka bicepsträningen över en dag istället för att köra fler dagar, även om båda alternativen är värda att testa och leka med. Enklast tycker jag är att köra fler övningar och se om det funkar bra för en. Håller med Allan att du inte ska prioritera biceps framför triceps t.ex; ska du träna biceps extra hårt, ja träna triceps extra hårt med då.

Karlstrom
2007-04-11, 20:21
okej , det ska jag lägga på tanken! Men jag vet inte riktigt vilka övningar som funkar bra för triceps , jag har nämligen bara en skivstång med massa vikter just nu , ska införskaffa hantlar så fort jag har råd. Jag har tänkt utföra "Liggande tricepsextension", men det verkar vara mycket teknik i det , eller ja, viktigt att få det strikt. Är det bättre att köra den sittande varianten på extensionen ? Några förslag ?

Allan
2007-04-11, 20:37
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071