handdator

Visa fullständig version : framåtlutad hållning

PinkLady
2007-04-11, 18:09
hello!

Jag har en tendens att stå väldigt framåtlutad som om jag skulle ramla framåt...

är det baksidan av låren som behövs stretchas eller att bygga upp en muskelgrupp mer för att kunna stå mer rakt?

Jag skulle gärna vilja ha tips på bättre rakare hållning:)

PinkLady
2007-04-11, 18:12
Kan tillägga att det är endast höften och benen som lutar fram

major Pectoralis
2007-04-11, 19:14
Kan tillägga att det är endast höften och benen som lutar fram

:confused: Jag kan inte se det framför mig riktigt. Är det bäckenet som är tippat?
Som jag förstod din första tråd skulle jag satsa på att bygga upp "sträckpaketet" från knäskålarna till nacken, dvs. baksida lår, rumpa, ryggsträckare och bröstrygg (såväl sträck som utåtrotation). Träning av baksidan kräver även träning av framsidan och så är vi igång...
Jag skulle även rekommendera att stretcha alla muskler som påverkar bäckenets position och hållningen. Främst tänker jag på: baksida lår, höftböjare, rumpa (olika vinklar) och ryggsträckare.

Tuniz
2007-04-11, 20:30
inte för att.. um.. säga att jag stirrar.. eller dregglar men det kanske är för att du har väldigt stora... ja, du vet... :em: :D

Batman
2007-04-11, 21:21
Knatar du omkring i typiska joggingskor ? dom har en tendens att vara högre i hälen och ganska låga vid tårna och det ger en frammåtlutande hållning.

Ganymedes
2007-04-11, 21:22
Har ingen aning om sånt där, men jag måste bara säg att du har en übersöt bebis i din signatur!! Ser ut att vara purfärsk, så grattis! :)

Guddi
2007-04-11, 22:55
översträcker du knäna? av din beskrivning så tolkar jag det som det. I så fall är det bästa man kan göra för att förbättra hållningen att börja tänka på att inte översträcka. Det kommer vara lite jobbigt i framsida lår till en början men det försvinner ganska snabbt. Gluteerna brukar bli svaga när man översträcker så du kanske behöver träna dem också.

PinkLady
2007-04-12, 08:01
:confused: Jag kan inte se det framför mig riktigt. Är det bäckenet som är tippat?
Som jag förstod din första tråd skulle jag satsa på att bygga upp "sträckpaketet" från knäskålarna till nacken, dvs. baksida lår, rumpa, ryggsträckare och bröstrygg (såväl sträck som utåtrotation). Träning av baksidan kräver även träning av framsidan och så är vi igång...
Jag skulle även rekommendera att stretcha alla muskler som påverkar bäckenets position och hållningen. Främst tänker jag på: baksida lår, höftböjare, rumpa (olika vinklar) och ryggsträckare.

det är så svårt o förklara,men överkroppen e ju liksom rak så,men just att benen får en sådan framhållning...du har sett videon till Michael jackson smooth criminal (tror det e den)hahah asså när han lutar sig framåt. så ungefär..

men jag får testa dina tips iaf:thumbup: tack!

PinkLady
2007-04-12, 08:11
Tuniz

Nej jag förstår inte vad du menar?*whistle*

-------------------------------------------

Batman

Hm det ligger nåt i det kanske.men jag har ju gått väldigt ofta med en klack som e högre...kanske kan det vara förkortade hälsenor me? om man stretchar dom så kanske man står mer rakt.

--------------------------------------------

Ganymedes

Tack!:) jo gossen är 1 månad nu*cupid*

----------------------------------------------

Guddi

Hur översträcker man knäna? alltså hur menar du?

Jag försöker o komma iform igen efter graviditeten ...har förlorat en del muskler,så jag hade tänkt mest på att ha fokus på vader,lår och stjärt.och stärka ryggen oxå

----------------------------------------------

Tack för era svar!:D