handdator

Visa fullständig version : TRK antagning!

rQx
2007-04-10, 16:43
Hej!

Har ansökt och provspelat till musiksoldat och idag fick jag besked att jag rycker in som Musiksoldat i TRK i Juli!!!!:hbang: :hbang:

Jarod
2007-04-10, 16:59
Stort Kolo-grattis! :cheers:

rQx
2007-04-10, 17:02
Weho! Tackar!

För de som inte vet så är TRK det samma som Arméns Trumkår :)

coxie
2007-04-10, 17:02
Grattis, vad är det för instrument du spelar?

rQx
2007-04-10, 17:03
Grattis, vad är det för instrument du spelar?
Tack!
Slagverk/Trummor ;)

davvvan
2007-04-10, 17:07
Grattis!

Var någonstans kommer du att tjänstgöra?

rQx
2007-04-10, 17:09
Grattis!

Var någonstans kommer du att tjänstgöra?

Kungsängen i Stockholm tror jag det är. Lång bit ;)

Nitrometan
2007-04-10, 17:21
Grattis!!!

Jättehäftigt!

Koolt!

Trummor i trupp är tufft.

Hardcore_pb
2007-04-10, 17:29
Grattis, stora orkestrar är riktigt mäktigt att lyssna till! Lycka till :thumbup:

rQx
2007-04-10, 17:43
Grattis!!!

Jättehäftigt!

Koolt!

Trummor i trupp är tufft.

Thx! Ja, trumsaluten är nice, synd bara att den inte ändras från år till år :/

Grattis, stora orkestrar är riktigt mäktigt att lyssna till! Lycka till :thumbup:
Tack!
Jepp, även om TRK är en liten orkester på 25 man så är dom väldigt bra på att höras! =D AMK som jag sökte i andra hand är lite fler fast de spelar för klassisk musik för min smak =)

Angel
2007-04-10, 21:01
Alltså, musik soldat?

Kwon
2007-04-10, 21:03
Alltså, musik soldat?

Använder musiken som vapen.

Gpajpen
2007-04-10, 21:08
Använder musiken som vapen.

:laugh:
"Oh, in case we have to deafen them to death?!"

rQx
2007-04-10, 21:32
Kan man inte vara en soldat när man gör tjänst som musiker? :)

MickeZZ
2007-04-10, 21:43
Hej!

Har ansökt och provspelat till musiksoldat och idag fick jag besked att jag rycker in som Musiksoldat i TRK i Juli!!!!:hbang: :hbang:

HAHA, bara att gratulera!

Dar lag jag ocksa 93/94 i den andra kullen nagonsin fast pa den tiden var det vid P10. Da var det val nastan 60/40 musik/stridstjanst, sa lite soldat blev man i alla fall, men det kanske har skalats ner ytterligare pa senare ar. Qvarnstrom ar en gammal god van till mig, kan lova att det kommer att bli ett roligt ar.

rQx
2007-04-10, 22:01
HAHA, bara att gratulera!

Dar lag jag ocksa 93/94 i den andra kullen nagonsin fast pa den tiden var det vid P10. Da var det val nastan 60/40 musik/stridstjanst, sa lite soldat blev man i alla fall, men det kanske har skalats ner ytterligare pa senare ar. Qvarnstrom ar en gammal god van till mig, kan lova att det kommer att bli ett roligt ar.

Yea, min syster låg i AMK och det är där jag först ville ligga för de har bättre fig. men eftersom de har så pass många stamanställda och furirer så valde jag TRK istället. Jag är inte säker men tror att gröntjänsten är på tre veckor nu 60/40 låter ganska mycket om man jämför med det systern min berättat. Kan ju dock vara annorlunda i TRK.

Japp, det ska bli skojj! Synd bara att vi troligtvis har den största konserten vi haft med mitt band just när jag rycker in så den ligger lite i farozonen *mini* *cry*

MickeZZ
2007-04-10, 22:27
Hmm "grontjansten" vill jag minnas ar bara de forsta lite mer intensiva veckorna? Och sedan fyllde de pa med militar utbildning vid jamna mellanrum under utbildningasarets gang. Vi hade i alla fall en massa skyttetraning i januari t ex och sedan lite mer faltdygn har och dar bade pa host/vinter/var sa jag vill minnas att det var betydligt mer. Antingen minns jag bara fel aller sa har det andrats mer an jag trott. Naval, du har ett kul och innehallsrikt ar framfor dig. :)

rQx
2007-04-11, 15:33
Ja det stämmer säkert det du säger! Men jag hoppas det har ändrats lite så det är mer musikaliskt inriktat nu i alla fall =D

Jompan
2007-04-11, 15:35
Coolt! Grattis! :thumbup:

Kommer det bara bli trummande eller får du också göra andra militära övningar? :)

Mental
2007-04-11, 15:36
Alltså, musik soldat?

Nej Musiksoldat, gammal fin tradition, marchmusik är bra för den egna moralen. Trummslagare och musiker har varit ett inslag i nästan alla länder och armeér de senaste årtusendet eller så :)

rQx
2007-04-11, 19:55
Coolt! Grattis! :thumbup:

Kommer det bara bli trummande eller får du också göra andra militära övningar? :)

Tackar!

Nä det är militära övningar också så man blir lite man ändå ;)

Nej Musiksoldat, gammal fin tradition, marchmusik är bra för den egna moralen. Trummslagare och musiker har varit ett inslag i nästan alla länder och armeér de senaste årtusendet eller så :)

Grymma fig. regerar! Ystad Military Tattoo ftw, synd att jag kanske missar det nu bara när jag ligger inne :/ .. Musiksoldater är ju arméns ansikte utåt =)