Visa fullständig version : coc #2
Hur många reps ska man ungifär klara me coc #1 innan man klara coc #2 jag klämde precis 11 med 1an :cool:
Har storleken på handen stor betydelse hur stark man kan bli i greppet jag har ganska liten han men är visserligen bara 16 år
Hur ofta ska man egentligen träna med grippers och hur många reps bör man ligga på:confused:
1-3 reps så ofta som händerna tål, vilket varierar.
För circa 3 månader sen fick jag en sådan värk i händerna när jag tryckte på dom så det måste väll ha varit överträning:furious:
Det går inte att uppnå extrem greppstyrka utan en hel del smärta på vägen. Ta det som en bonus.
CoC: jag har fått hem min CoC #1, jag har tyckt att jag har en normal handstyrka och nu då jag provade #1:an så fick jag inte ihop den! kanske 1cm kvar.
sållas jag till skaran "veknävad" nu? :)
är det bra träning, att ihärdigt försöka klämma ihop den men inte lyckas? tänkte att det blir ju inte ens ett helt rep, och jag orkar inte försöka mer än en gång i taget.
Jag lånade #2 och #3 av en polare i förrgår, var nääästan så jag får ihop #2 :) Kul grej att sitta och vålda med i alla fall...får jag bara öva någon dag till så ska tvåan vara smulor snart.
biginjapan
2003-03-17, 02:37
for er som klarat 3” ..jag har kort 2# nu vid tre tranings tillfallen och har ca en millimeter kvar. raknar med att ha den avklarad nasta vecka eller sa. Hur lang tid tog det for er fran att ni klarat tvan for forsta gangen tills det att ni klarade 3#???
Originally posted by Spud
CoC: jag har fått hem min CoC #1, jag har tyckt att jag har en normal handstyrka och nu då jag provade #1:an så fick jag inte ihop den! kanske 1cm kvar.
Har du tryckt ihop den en bunt gånger på något sätt? (med bägge händerna skruvstäd, whatever)?
Annars klarar du den nog snart bara den blir lite ingången. De blir lättare ett tag i början. Verkar plana ut efter 50 rep eller något sådant. Sen lär du dig teknik också. Så allt som allt, oroa inte dig, den är ihoptryckt snart!
Nils
Nils: nej det har jag inte gjort, är det att rekommendera att klämma ihop den helt då den är ny med hjälp av något verktyg eller dylikt?
Använd båda händerna. Och smörj fjädern med en droppe olja.
har klämt ihop den några gånger med båda händerna nu, kom på det helt själv
:D
vad gör oljan för funktion egentligen? jämnare tryck över "klämsträckan", förhindrar förslitning eller bara skoj med kladd? :)
dom rostar inte. sen gnisslar det rätt bra ibland om dom inte är oljade.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.