Visa fullständig version : hemsida mäta löprunda
bluelight
2007-04-09, 13:20
tjena.. vet att en tråd var uppe för länge sen om en hemsida där det fanns massa löp- och promenadrundor upplagda och man kundel ägga upp egna, mäta hur långt det var osv, på en karta om jag inte minns helt fel.. Nån som har kvar den?! PLZ MOSTE!!
tips hur man annars kan mäta en löprunda, måttband? :Virro
tjena.. vet att en tråd var uppe för länge sen om en hemsida där det fanns massa löp- och promenadrundor upplagda och man kundel ägga upp egna, mäta hur långt det var osv, på en karta om jag inte minns helt fel.. Nån som har kvar den?! PLZ MOSTE!!
Cykel med cykeldator. Kostar inte så många kronor.
www.map24.se har en sådan funktion. Google earth också tror jag.
bluelight
2007-04-09, 13:28
www.map24.se har en sådan funktion. Google earth också tror jag.
google earth sög så jävla hårt med upplösningen på örebro så man såg ingenting, stor gröt. map24 får jag prova, vet att de fanns en hemsida, tror de va en tjej på kolo som la upp! :/
Känner igen sidan du beskriver men kommer inte ihåg adressen. :(
Lantmäteriet har dock en liknande tjänst. http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html
machine gun
2007-04-09, 13:38
www.lopning.se är en variant.
Här finns det du letar efter: www.lopning.se
To late. :(
Fredrik S
2007-04-09, 13:44
Bäst:
Cykel med noggrant kalibrerad cykeldator.
Näst bäst:
http://www.gmap-pedometer.com/
Om inte någon på lopning.se redan har gjort jobbet åt en.
machine gun
2007-04-09, 13:52
Fast bäst borde ju förstås vara en Garmin Forerunner 305 *cupid*
Spring i förutbestämt tempo och ta tiden.
....
NiXPhoenix
2007-04-09, 14:06
Kass sida den där löpning.com, den lokala skogen med fyra motionsspår fanns inte med!! *gah!*
Och då bor jag ändå i en ganska stor kommun norr om Stockholm.
Å andra sidan vet jag ju hur långa de fyra normala spåren är, hehe, men man kanske kombinerar ihop sitt egna. ;) Lantmäteriets hemsida verkade bättre, fast avståndsverktyget försvann när jag behövde zooma ut för att mig högre upp på kartan.
Dumleman
2007-04-09, 14:30
Man kan mäta det sammanlagda avståndet mellan 2 eller flera punkter på en karta i programmet Sverigekartan Kartex. Hoppas dock att Eniro och/eller hitta.se inför en sådan funktion.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.