handdator

Visa fullständig version : Någon som fått barn och toppat formen igen?

PinkLady
2007-04-09, 11:26
Hejsan!

Jag är ny på forumet och jag har precis fått bebis för snart 1 månad sen(den 12e april)

så jag tänkte att jag skulle ta nya tag när det gäller styrketräning och motion.

Jag tränade tidigare innan graviditeten,men gjorde ett uppehåll då jag var gravid pga av foglossning och lite andra krämpor:-(

Jag har börjat träna igen lite lätt med vikter samt promenerat och cyklat(kan tillägga att jag ej ammar)

Jag känner mig pigg och stark så jag känner att kroppen tål iaf lite träning nu.

Är det någon här på forumet som fått barn och tränat upp sig igen efter förlossningen och hur lång tid tog det innan du var ungefär på samma nivå styrkemässigt och muskelmässigt?

eller om det finns någon som känner till nån som fått barn som kommit iform som vet?

skulle bli tacksam för svar:)

Klein
2007-04-09, 13:05
Det finns säkert någon god anledning till varför du inte ammar men i vilket fall vill jag poängtera att just ammandet är ett väldigt bra sätt att göra sig av med allt fett du lagt på dig under graviditeten.

GymTT
2007-04-09, 13:14
Du ska prata med Ironbabe!

PinkLady
2007-04-09, 15:26
Det finns säkert någon god anledning till varför du inte ammar men i vilket fall vill jag poängtera att just ammandet är ett väldigt bra sätt att göra sig av med allt fett du lagt på dig under graviditeten.

Jo,jag hade gärna ammat om lillen inte var så kräsen;-)
Har själv hört att ammning förbränner en hel del kalorier annars.

PinkLady
2007-04-09, 15:27
Du ska prata med Ironbabe!

oki, tack!