Visa fullständig version : SnÖ?!
Jahopps.. Nu är det snö igen.. (nynäshamn). För mig spelar det ingen roll för jag tycker det är kul med snö :)
Jahopps.. Nu är det snö igen.. (nynäshamn). För mig spelar det ingen roll för jag tycker det är kul med snö
*gah!* *mini* *screwy* :banned :)
Norrläningarna skrattar säkert gott åt den här tråden :D
Bronkitkorv
2007-04-09, 07:40
Jävlar, var min första tanke i morse !
champion
2007-04-09, 09:00
Ja SNÖ!! hoppas vinter är tillbaka nu *cupid*
ta bort skiten *grr27* *grr27* *grr27*
Man får väl fortfarande åka med sommardäck? Tänker fan inte byta bara för en enstaka dag.
Man får väl fortfarande åka med sommardäck? Tänker fan inte byta bara för en enstaka dag.
Du ska ha vinterdäck om:
Vinterväglag
I praktiken är det polisen som gör bedömningen om/när det är vinterväglag. Det anses vara vinterväglag om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan.
enligt vv.se
Ryska_raketen
2007-04-09, 09:07
Mellan 1 dec till 31 mars ska man ha vinterdäck om det är vinterväglag. Efter det, np! NP!
Mellan 1 dec till 31 mars ska man ha vinterdäck om det är vinterväglag. Efter det, np! NP!
Då är det lag på att ha vinterdäck oavsett. Är det snö på vägarna efter 31mars måste du ha vinterdäck också.
Ryska_raketen
2007-04-09, 09:10
Då är det lag på att ha vinterdäck oavsett. Är det snö på vägarna efter 31mars måste du ha vinterdäck också.
nej.
melish, nu tror jag det är du som har fel. Perioden 1 december till 31 mars är det krav på vinterdäck vid vinterväglag. Är det inte vinterväglag under den perioden så måste man inte ha vinterdäcken på.
nej.
Jo. Om polisen bedömmer att det är vinterväglag ska du ha vinterdäck efter 31mars också.
Jo. Om polisen bedömmer att det är vinterväglag ska du ha vinterdäck efter 31mars också.
Nej
Är det inte LAG på att ha det mellan 1 december och 31 mars oavsett väglag och LAG på att ha det utöver den tiden om det är vinterväglag?
Ryska_raketen
2007-04-09, 09:14
Nej
Är det inte LAG på att ha det mellan 1 december och 31 mars oavsett väglag och LAG på att ha det utöver den tiden om det är vinterväglag?
Nej
http://www.vv.se/templates/page3____2714.aspx
Ni kan inte köra bil ändå jävla danskar så vad gafflar ni om.
Jag är med RR och Osten. kika vv.se och skriv vinterdäck i sökrutan sen väljer ni första länken. HELL jag kan göra det åt er: http://www.vv.se/templates/page3____2714.aspx
ORKA PUCKTVÅA IGEN!!!!!!
Ryska_raketen
2007-04-09, 09:18
http://www.thewilf.com/images/owned.jpg
Helena B
2007-04-09, 09:47
Det gör vi, eftersom vi inte har någon snö :D
better__bodies
2007-04-09, 10:20
här snöar de gött.
Vädret suger pung just nu
Sundsarn
2007-04-09, 10:23
japp här med, trött som jag är missade jag dessutom denna och gjorde en egen liten insnöad tråd :D haha ordvitsen.. ehm not
mangemani
2007-04-09, 10:24
aaahhh,här skiner solen och det är 5+ grader...måste vara härligt att bo där du bor:p
5-6cm i El stockholmo, gymmet är stägt(åkte dit i onödan fan) Blir snowboard i kväll.
Bronkitkorv
2007-04-09, 10:37
Fan jag som ska ut och springa ikväll.... Jävla skit.
Bronkitkorv
2007-04-09, 10:38
5-6cm i El stockholmo, gymmet är stägt(åkte dit i onödan fan) Blir snowboard i kväll.
Ojojoj det motsvarar ju nästan 3meter snö i norrland, då är det väl panik antar jag. Jag ska genast kolla AF´s löp...
Eeeh jag ska äga hammarbybacken :thumbup: Eller nån random rail....
MojjMojj
2007-04-09, 10:53
ajja, verkar som om det kommer bli prima väder igen under veckan.. SMHI chansar på 16+ och sol på fredag osv..
Kan iaf hålla tummarna ^^
Edit: Ps Skönt att man är ledig idag bara, vara postman i det här vädret är inte så kul efter man haft torrt och värme ^^ Ds
Förjävligt helt enkelt *gah!* *mini*
Jag som gick runt i T-shirt precis, nu får man plocka fram sin vinterjacka ur gaderoben igen -_-
den kom ju igårkväll, ooold news mao ;/
Deceiver85
2007-04-09, 14:14
Och nu snöar det igen här i Örebro...riktigt April-väder
NiXPhoenix
2007-04-09, 14:14
Uhh, vilken del av Stockholm bor du i?
Här är det 5° och det var blött på marken när jag gick upp, inget mer. Det mesta blöta har avdunstat och asvalten är vanligt grå igen.
När det gäller det där med vinterdäck så har jag funderat lite på att så många bytt däck, i många fall tagit fram sina "sommarbilar" som det bara finns sommardäck till... Funkar ju bra när det är 10-15°, men när det blir kallare igen som nu till exempel så tror jag inte sommardäck ger speciellt bra grepp. Det handlar ju inte bara om underlaget, utan mycket om temperatur också.
För övrigt så haglade det lite redan i fredags när jag och morsan var ute och åkte bil genom mälardalen.
NiXPhoenix
2007-04-09, 14:22
Såg det här i texten hos VV. "Sommardäck har en gummiblandning som gör att de blir för hårda när det är kallt. Därför bör man använda vinterdäck när temperaturen närmar sig noll eller när det är minusgrader."
Närmar sig noll, inget mer exakt än så men det är väl svårt antagligen.
Nej.
Fast jag är ju solnabo.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.