handdator

Visa fullständig version : Flyttad av mej själv, Ont av löpning i bröstet !

Bronkitkorv
2007-04-09, 07:17
Jag får alltid efter lite för ansträngande löppass ont i hjärtat ELLER lungorna, jag vet inte riktigt vart det sitter, på morgonen när jag tränar för mycket kondition. Det känns lite som om jag har en tyngd på mitten av bröstet och det känns mest när jag tar djupa andetag .Det försvinner nästan under dagen för att sedan komma tillbaka nästa morgon. Jag vet att det har med joggningen att göra men jag vet inte om det är farligt eller inte.

Vad kan det vara ?

Någon annan som dras med skiten ? (den viktiga frågan)

Jag tog mej friheten att flytta tråden eftersom ingen verkar läsa i skador delen.

Fatalist
2007-04-09, 08:16
Svider det I luftvägarna när du andas?

Det skulle kunna vara magsyra som sipprar upp i magmunnen, det är ofarligt men kan kännas obehagligt då det är i hjärt-trakten man känner det.

Allan
2007-04-09, 08:22
Jag tog mej friheten att flytta tråden eftersom ingen verkar läsa i skador delen.

Mjo, det gör nog folk, men vill du ha proffsig hjälp av "de där som vet vad de snackar om" kanske du kan vänta tills de tittar in där...

Bronkitkorv
2007-04-09, 10:29
Mjo, det gör nog folk, men vill du ha proffsig hjälp av "de där som vet vad de snackar om" kanske du kan vänta tills de tittar in där...

Jag kanske kan få båda delarna eftersom jag är så otålig :)

Fatalist.. Jo det svider i luftvägarna en aning, det känns som om jag har skrikit i timtal.

Kan det vara allt jävla kaffe som ställer till det ? (ca en liter om dagen)

HerrArne
2007-04-09, 10:35
Kan det vara allt jävla kaffe som ställer till det ? (ca en liter om dagen)

Det är väl inte helt omöjligt. Eller något annat du äter/dricker.

För övrigt borde det vara lätt att avgöra om det är just halsbränna, är det det så borde någonting som Gaviscon (receptfritt, mer info: fass (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19740830000013&DocTypeID=7&UserTypeID=2)) ta bort symptomen.

Det är ju enkelt och billigt att prova för att verifiera halsbränneteorin, menar jag, däremot är inte läkemedel av denna typ någon bra permanent lösning på problemet.

Bronkitkorv
2007-04-09, 10:53
Det är väl inte helt omöjligt. Eller något annat du äter/dricker.

För övrigt borde det vara lätt att avgöra om det är just halsbränna, är det det så borde någonting som Gaviscon (receptfritt, mer info: fass (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19740830000013&DocTypeID=7&UserTypeID=2)) ta bort symptomen.

Det är ju enkelt och billigt att prova för att verifiera halsbränneteorin, menar jag, däremot är inte läkemedel av denna typ någon bra permanent lösning på problemet.

Ja det ska jag prova då eller så drar jag ner kraftigt på kaffet ett tag, fast det är ju iofs inte så jävla lätt..

Vinter
2007-04-09, 11:23
Jag hade något liknande(tror jag) för lite över ett år sedan, det hjälpte att äta novalucol och dricka vatten med lite samarin ett tag innan träningen. Sedan om du blir snabbt kall(som jag) kan det hjälpa att värma upp ordentligt innan löpningen och ha vindjacka på sig. Jag spände mig lätt i överkroppen och fick ont i magen när det var kallt och blåsigt.

Bronkitkorv
2007-04-10, 18:57
Lite bättre vart det när jag inte drack kaffe innan träning !

HerrArne
2007-04-10, 19:03
Lite bättre vart det när jag inte drack kaffe innan träning !

Gratulerar! Då återstår frågan om det var/är kafferelaterad halsbränna eller om det var/är något värre relaterat till blodhalten i koffeinomloppet... *whistle*

Låt oss hoppas på halsbränna, som visserligen är klart otrevligt ... men (med vad jag förstår klart sällsynta undantag) harmlöst. :thumbup:

Bronkitkorv
2007-04-10, 19:35
Gratulerar! Då återstår frågan om det var/är kafferelaterad halsbränna eller om det var/är något värre relaterat till blodhalten i koffeinomloppet... *whistle*

Låt oss hoppas på halsbränna, som visserligen är klart otrevligt ... men (med vad jag förstår klart sällsynta undantag) harmlöst. :thumbup:

Om det var halsbränna så var det på ett underligt sätt tycker jag.. Halsbränna som gör att jag får svårt att ta djupa andetag på morgonen.*screwy*
Bättre är det hur som helst. Hoppas jag inte dör bara...*gah!*