Visa fullständig version : Snabb elbil
http://www.popularmechanics.com/blogs/automotive_news/4215249.html
0-60 mph / 0-96.6 kmph på 3.1 sekunder, toppfart på 175 mph / 282 kmph.
Låter som han säger "I'm Ben Jerk-off" i slutet av filmen.
mangemani
2007-04-09, 10:09
fy fan,tänk att få byta ut den skruttna golfbilen på jobbet som typ går 30km/h mot den där.
gas,broms,back/fram,kan det bli bättre.
hahavaffan
2007-04-09, 11:35
Aaahahaa his name is Ben Jerk-off!!!
Som diskussionerna på slashdot sa: Det är inte fullt så imponerande som det verkar, elmotorer är ganska bra på att ge ifrån sig korta "bursts".
Snabb acc., bra toppfart och acceptabel räckvidd, men knappast alla dom sakerna samtidigt, skulle inte förvåna mig om topphastigheten helt enkelt är hastigheten man hinner komma upp i innan batteriet är slut, och sen tar det lång tid att ladda den igen ;)
NiXPhoenix
2007-04-09, 12:57
Bara jag som tyckte att han inte verkade dra på alls på den där tomma gatan?
"inally, we found a little side street, empty of traffic – an impromptu straightaway that cried out, “floor it!” And we did. "
Kanske typ en sekund, men sen ställde han sig på bromsen.
Annars finns ju Tesla Motors som är i full gång och tillverkar en del bilar. :)
http://www.teslamotors.com
Skulle aldrig köpa en såndär "bil".
Skulle aldrig köpa en såndär "bil".
För att de också är bättre för miljön eller? :smash:
Ett bra exempel på hur själlös en bil blir när motorljudet tas bort. Jag tar hellre en bil med halva toppfarten och 0-100 på 6 sekunder bara det låter som en bil.
Ett bra exempel på hur själlös en bil blir när motorljudet tas bort. Jag tar hellre en bil med halva toppfarten och 0-100 på 6 sekunder bara det låter som en bil.
För en gångs skull är jag med dig! Det ska vara ett brutalt ljud när man drar iväg.
Ett bra exempel på hur själlös en bil blir när motorljudet tas bort. Jag tar hellre en bil med halva toppfarten och 0-100 på 6 sekunder bara det låter som en bil.De kan säkert spela in lite motorljud åt dig med...
Digitalkameror har ju ofta inspelat slutarklick iaf ;D
Elmotor och inspelat motorljud... när det redan finns riktiga motorer!?
iYQNM-eVmTQ
Teslabilden var ju asfresh, 43 öre/mil är ju schysst med.
Motorn är bilens hjärta:
http://www.kraniel.com/page.asp?id=107
Lång räckvidd, "lagom" acc och toppfart (vad ska man ha toppfart högre än 120-130km/h egentligen) och snabb återuppladdning. Så tar jag en tyst bil alla dagar före motorskrammel.
edit: har allvarligt funderat på elmotor till båten faktiskt, bara för att slippa oljudet från utombordaren.
Lång räckvidd, "lagom" acc och toppfart (vad ska man ha toppfart högre än 120-130km/h egentligen) och snabb återuppladdning. Så tar jag en tyst bil alla dagar före motorskrammel.
edit: har allvarligt funderat på elmotor till båten faktiskt, bara för att slippa oljudet från utombordaren.
Batteriet det hänger på mkt, kass energitäthet. Tror dock på elmotorn eller egentligen på att batterierna hinner ikapp bensinen där en vacker dag, sen är det bara spela in lite ljud från en V8 och gasa ;)
Trevliga med elmotorer är bristen på rörliga delar, vilket borde innebära att du får ut så mkt effekt som du matar in energi i princip. Teoretiskt sätt självklart, men ändå är det goda möjligheter att lätt göra en motor som kan prestera bra ifrån sig.
http://www.teslamotors.com/images/content/well_to_wheel_energy.gif
err, gasbilen, 64 METER / kg? Vad fan väger den då? Om man skall åka 6.4 mil får man lasta på med ett ton vätgas?
Jag gissar att batterierna i den där bilen kostar en del.
Sen tar det nog en stund att ladda om dem.
Men det händer grejer i batteribranchen så om 10 år kanske man kör omkring i en bil som inte släpper ut några avgaser :hbang:.
Motorljud... Det fyller väl ingen funktion? *screwy*
christian
2007-04-09, 15:14
Snabb elhoj: GDHJNG2PngQ
Jag gissar att batterierna i den där bilen kostar en del.
Sen tar det nog en stund att ladda om dem.
Men det händer grejer i batteribranchen så om 10 år kanske man kör omkring i en bil som inte släpper ut några avgaser :hbang:.
Motorljud... Det fyller väl ingen funktion? *screwy*Enda problemet är ju att elen måste produceras på något sätt istället.
Etanol vore ju schysst om vi bara började producera eget, vet inte hur stora energiförlusterna är på framställningen dock.
Motorljud... Det fyller väl ingen funktion? *screwy*
Jo, om man faktiskt gillar bilar så... ;)
För att de också är bättre för miljön eller? :smash:
Anledningen till att jag inte skulle köpa en elbil är för de låter så förbannat fjolligt. Jag skulle hellre spara in på annat för att hjälpa miljön. Men jag skulle aldrig byta ut ett klockrent motorljud *cupid*
Pejo: Det är motorljudet som gör bilen :)
Låter lite fånigt, är det inte lite töntigt med en järnhäst med? Borde man inte ha en riktig istället? Eller kanske slavar som drar kärran?
El o bilar från silicon valley är ju såklart mycket coolare än de från.. från... från.,. m? .. nåja, skitstaden i usa som bygger vanliga ;D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.