Visa fullständig version : kompisproblem
Sätt er in i situationen, om ni orkar. Annars behöver ni inte slösa er tid på denna värdelösa tråd.. har man något liv ens :S
Är en kille, som inte får överdrivet mycket tjejer. Jag är ganska kräsen, även fast jag inte borde vara det. Jag vill bara ha tjejer jag verkligen vill inte ha. Jag kn*llar inte runt som många av mina andra kompisar. Det är upp till dem.
Har haft kontakt, snackat och umgåts lite med en dam i sisådär ett halvår. Båda har väl varit ganska intresserade av varandra men det har aldrig kommit till 'kritan' att vi träffats. Idag träffades vi ute..
Hon var riktigt full och jag var väl salongsberusad. Jag ville inte utnyttja henne p.g.a fyllan och tog det lite lugnt, snackade med henne, avvisade från att kyssas etc och drog lite pussar istället. Min kompis kom fram och frågade vad jag sysslade med. Jag berättade hur det låg till och han sa att "jag fick skärpa mig" 'hon är så jävla fin, bara dra med henne hem' om man ska citera. Fine, jag hade kunnat.. men det är inte mitt mål..
Jag går upp en våning för att ta en drink med en gammal kompis jag inte träffat på ett bra tag.. När jag kommer ner, står kompisen och raggar på denna tjej, och några sekunder efter börjar de kyssas. Kompisen frågar om det är lugnt och jag säger att det är dålig stil. Han säger OK och säger han ska skita i henne. Jag ser dem gå o hålla hand och han flirtar hela tiden med henne, sen skickar han SMS och säger sorry att han ska sluta, att han inte ville 'bråka'. Men ja, 10 min senare är han på henne igen. Jag skriver ett hyffsat drygt sms till personen och han förstår nog vad jag menar med det..
Men nu till saken..
- Om det är en kompis som sviker är väldigt hårt.. vad gör man åt saken?
- Är detta verkligen en kompis?
- Hur ska man reagera dagen efter, när man är lite mer nykter? (Även fast jag fortf. kommer vara fruktansvärt besviken ändå)
Hoppas jag inte gjorde för mycket besvär. Var bara riktigt sugen på att skriva av mig. Hoppas jag får något vettigt svar..
Ta det lugnt och ta vara på Era Riktiga vänner.
/ Gustav
Tigerkotten
2007-04-09, 03:14
umgåtts lite = Menas med vad? Har ni träffats ensamma ihop eller bara stött på varandra då o då?
Visst kanske inte så snällt av din polare, men du verkar ju inte göra något speciellt åt saken heller. Och inget verkar ha hänt mellan er två heller.
Du borde skippat sms helt o hållet o pratat me han istället, eller ännu bättre varit lite mera dominant o pratat med tjejen ifråga. Kanske kysst henne direkt eller så.
"- Om det är en kompis som sviker är väldigt hårt.. vad gör man åt saken?"
Ångrar att man inte själv var tillräckligt på och tog chansen istället för polaren, blir avundsjuk på polaren och kallar honom eventuellt jävla as ;D
"- Är detta verkligen en kompis?"
Beror sig väl på, inte hans fel att hon var så på, kanske, folk verkar ju se till sig själva i sådana där situationer, och han kanske inte trodde att du var särskilt intresserad, men jag vet inte, om du nu gick runt o pussade på henne borde det väl ha visat någon form av "ägande"/inmutning.
"- Hur ska man reagera dagen efter, när man är lite mer nykter? (Även fast jag fortf. kommer vara fruktansvärt besviken ändå)"
Berätta för polaren att du är sur på honom, ring tjejen och berätta hur det känns och att du blev sotis.
"Hoppas jag inte gjorde för mycket besvär. Var bara riktigt sugen på att skriva av mig. Hoppas jag får något vettigt svar.."
Jag har ju inte läst spelböckerna så mitt svar kanske är värdelöst ur ett rent parningsperspektiv men det förstnämnda är hur jag hade gjort och det sistnända är vad jag önskade att jag hade gjort ;D. Men jag hade nog varit för feg för att säga något till henne, men om jag nu hade gått runt o pussats på henne så visst, då kanske.
"Ta det lugnt och ta vara på Era Riktiga vänner."
Va? Vilka då? Efter att ha kallat honom jävla as så många ggr så är han inte min vän längre ;D
Tigerkotten
2007-04-09, 03:32
ring tjejen och berätta hur det känns och att du blev sotis.
Gör ej det.
Dags o sova natti natt.
För då tycker hon bara att man är besvärlig och påträngande och tror att man hade mer tillsammans än vad man hade osv?
Orka med regelhäftet som sagt, varför kan man inte bara säga som det är? Vad är alternativet? Att skita i det och hoppas att hon ändå vill ha en? Inte så sannolikt att hon helt plötsligt börjar visa mer intresse spontant, eller?
Om hon inte klarar av det förstnämnda och skiter i en för en sådan sak så var det väl ändå ingen idé, eller något. Antar att det aldrig är någon idé =P
Kompis som sviker en? Eh tycker han har visat sina rätta färger så du vet vad som gäller, kommer nog hända igen med honom. har själv haft kompisar jag inte träffar igen. Man flyttar, träffar nya och ibland bättre. Barndomskompisar brukar aldrig göra dyl imho.
Däremot kan man inte heller förvänta sig att man "äger" en tjej pga att man är intresserad, tjejen kanske i slutändan inte håller med.
Känns som om du måste börja slappna av och låta saker och ting hända lite oftare, du missade den här chansen. Men om tjejen är något att ha så har du nog en andra chans som du inte borde missa att iaf prata lite med damen i fråga, och sedan se vad som händer.
-Hobbypsykologen
Carpe Diem, tatuera det på valfri kroppsdel.
Bros before hoes!
Fö undrar jag varför det är dålig stil. Det är ju inte så att du har paxat henne eller bestämmer vem hon ska hångla med.
Carpe Diem, tatuera det på valfri kroppsdel.
OffT: Då kommer du aldrig få ligga. Uttrycket blev uttjatat redan 1990.
OnT: Du har ingen rätt till en tjej. Visst, du kan sura ett tag, men sedan får du inse att misstaget var ditt. Du borde agerat. Om du avvisar hennes inviter gissar jag att hon tror att du inte vill ha något. Du har tassat runt i ett halvår. You snooze, you lose.
Om det nu hade varit så att ni verkligen hade haft något på g så hade det varit dålig stil av både henne och din kompis. Men eftersom du och den där tjejen aldrig verkar ha kommit till skott så tycker jag faktiskt inte att du kan paxa henne eller förvänta dig någonting annat. Ett halvår är rätt lång tid om det nu inte hänt något mellan er.
Hade för övrigt själv blivit förbannad om någon kille hade försökt paxa mig. Jag är ingen ägodel...
Känner igen det här från några av mina killkompisar.... en kille är intresserad av en tjej, en annan kille kommer emellan och "snor" tjejen och kille nummer ett blir förbannad på kille nummer två... är detta ett vanligt fenomen eller?
Tuff sitts. Aldrig varit i den själv. Beror nog på lite hur mycket känslor du hade för tjejen innan. Jag hade nog varit tjurig nån dag eller två, sedan hade jag pratat med min kompis och fråga vad som hände egentligen. Jag hade försökt berätta min synvinkel på det och att jag blivit besviken. Jag har blivit sviken av vänner förr i andra sammanhang och en sak som jag lärt mig om mig själv är att jag inte är värst långsint. Det drabbar mig mer än nån annan att gå runt och tjura, speciellt över en sån sak. Jag skulle nog vänt på det och sett det som att kompisen gjorde mig en tjänst. Han fick ju tjejen att visa sin rätta färg. Och hade det verkligen varit menat att bli ni, och tjejen haft verkliga känslor för dig, då hade hon aldrig hånglat med din polare, fylla eller inte.
Om det nu hade varit så att ni verkligen hade haft något på g så hade det varit dålig stil av både henne och din kompis.
Varför?
OffT: Då kommer du aldrig få ligga. Uttrycket blev uttjatat redan 1990.
Nu menade jag kanske inte direkt handgripligen, figure of speach. ;)
Men jag tycker fortfarande han skulle rabbla det som en mantra inför varje kväll, skadar ju inte. Med lite tur når det fram genom receptorerna.
Ganymedes
2007-04-09, 08:01
Jag tycker att det är lite malplacerad svartsjuka över sitationen. Det jag menar är att du vill inte ha henne, men ingen annan ska minsann få henne heller. Vill du ha henne (och hon dig) då är det inget och tveka på. Tvekar du, så lämnar du ju av egen vilja över henne till resten av jägarna. Du har gjort ditt val, nu gäller det bara att du själv kommer på varför. Kanske vill du inte ha henne innerst inne?
Polaren verkar dock tycka att han gör fel eftersom han visar lite ångestkänslor, och då är det jävligt svinigt av honom att ändå fortsätta.
Fatalist
2007-04-09, 08:03
Det är upp till polaren och dig, har du klargjort innan att du tycker illa om den här sortens beteende så får du vara konsekvent och visa att du inte tolererar det.
Jag tycker det var oerhört lamt, fegt och ynkligt. Jag har en kompis som gjort likadant, sånt löser man om man är goda vänner.
Jag tycker det är mesigt av ren principsak, kompisen märker att bruden DU är intresserad av är väldigt full och väldigt sugen. Han märker även att du är på gång med henne, men blir avundssjuk och tar sin chans så fort du går. Det är inte sjysst. Bro's before ho's som du sa yankee.
Jacksatan
2007-04-09, 08:13
Visste din kompis om att du är intresserad av henne och att ni flirtat lite tidigare så tycker jag det är dålig stil. Det finns så mkt tjejer att man inte behöver ta nån som någon kompis är intresserad av. Hon må ha varit full, men hon betedde sig inte bra heller. Å andra sidan trodde hon säkert du var ointresserad när du gick iväg och kanske ville få en reaktion o göra dig svartsjuk. Förstår dock ditt handlande, man vill inte dra hem en full tjej.
Man stöter inte på en brud som kompisen är intresserad av. Bros before hoes, visst - men det skulle polaren också ha tänkt på. Sånt sänker vänskapen.
Shakemynuts
2007-04-09, 08:43
Som sagt, tjejen är ingen ägodel. Du har ingen rätt till henne eller så. Du hade din chans, men tog den ej, då tog din kompis sin chans istället. Inget mer med det.
Du hade kunnat ta hem henne, men ni behövde trots det inte bli närgågna eller så. Du hade kanske kunnat ta hand om henne på ett schysst sätt, visat att du brydde dig. Samtidigt intresserad. Hade hon nog uppskattat.
Finns inget att bli sur över och bara att släppa.
Scratch89
2007-04-09, 09:52
Jag håller med mini, men vill tillägga lite. Om ni gick in med olika förutsättningar för ert förhållande, så kan det lätt bli missförstånd. Hon gick in för hon ville ha fysisk kontakt, du kanske något mer? Om hon då inte får det hon vill ha av dig, så går hon vidare till nästa. Det är inte fel på något sätt.
Att din kompis agerade som han gjorde är väl inte så jävla snällt, men förståeligt. Varför ska han avvisa henne p.g.a dig, som ändå inte visade ett intresse för henne?
shadowfire
2007-04-09, 09:54
Visste din kompis om att du är intresserad av henne och att ni flirtat lite tidigare så tycker jag det är dålig stil. Det finns så mkt tjejer att man inte behöver ta nån som någon kompis är intresserad av. Hon må ha varit full, men hon betedde sig inte bra heller. Å andra sidan trodde hon säkert du var ointresserad när du gick iväg och kanske ville få en reaktion o göra dig svartsjuk. Förstår dock ditt handlande, man vill inte dra hem en full tjej.
Väl talat jackie, fet +1 på den.
Bros before hoes!
tråd låst!!
niggas wonder how I liiiiiiiiive? with five shots!
Givetvis mycket svinigt av din kompis att ragga på henne trots att du förklarat att du var intresserad men inte ville ha hem henne på fyllan.
niggas wonder how I liiiiiiiiive? with five shots!
2 of amerikaz most wanted... du har bra musiksmak märker jag baan! *kissass*
Jag är ganska kräsen, även fast jag inte borde vara det.
Har haft kontakt, snackat och umgåts lite med en dam i sisådär ett halvår. Båda har väl varit ganska intresserade av varandra men det har aldrig kommit till 'kritan' att vi träffats. Idag träffades vi ute..
Hon var riktigt full och jag var väl salongsberusad. Jag ville inte utnyttja henne p.g.a fyllan och tog det lite lugnt, snackade med henne, avvisade från att kyssas etc och drog lite pussar istället. Min kompis kom fram och frågade vad jag sysslade med. Jag berättade hur det låg till och han sa att "jag fick skärpa mig" 'hon är så jävla fin, bara dra med henne hem' om man ska citera. Fine, jag hade kunnat.. men det är inte mitt mål..
Jag går upp en våning för att ta en drink med en gammal kompis jag inte träffat på ett bra tag.. När jag kommer ner, står kompisen och raggar på denna tjej, och några sekunder efter börjar de kyssas. Kompisen frågar om det är lugnt och jag säger att det är dålig stil. Han säger OK och säger han ska skita i henne. Jag ser dem gå o hålla hand och han flirtar hela tiden med henne, sen skickar han SMS och säger sorry att han ska sluta, att han inte ville 'bråka'. Men ja, 10 min senare är han på henne igen. Jag skriver ett hyffsat drygt sms till personen och han förstår nog vad jag menar med det..
Men nu till saken..
- Hur ska man reagera dagen efter, när man är lite mer nykter? (Även fast jag fortf. kommer vara fruktansvärt besviken ändå)
Hoppas jag inte gjorde för mycket besvär. Var bara riktigt sugen på att skriva av mig. Hoppas jag får något vettigt svar..
/ Gustav
Att säga jag är ganska kräsen, även fast jag inte borde vara det tycker jag är lite idiotiskt. Borde och borde, alla har vi våra preferenser.
Du skall ju inte tvinga dig själv till att vara med någon, känner du att det känns bra, go for it. Ser du ngn du gillar (utseendemässigt), go for it.
Don't make such a big fuzz out of it.
-
Inte utnyttja henne på fyllan.
Det enda jag kan säga är, ju längre du väntar desto större chans är att ngn annan kommer och snor henne.
Och det var ju precis det som hände, av en polare dessutom.
Jag säger, ser det bra ut, kör hårt. Tänk inte så mycket, go by your feeling.
Så farligt är det inte att bara gå på känn.
Mmm men tyvärr fungerar jag som så att jag inte är så förtjust i för fulla tjejer som bara klänger och har sig. Jag sa till kompisen att det är hon som jag flirtar lite med och att jag kommer lägga in stöten lite senare, när hon förmodligen är lite nyktrare..
Jag har en oskriven regel och det är att aldrig ragga/flirta med en kompis ragg/tjej han är intresserad av. Jag hade kunnat ta om hon börjat ragga på någon annan. Men nu börjar han ragga på henne 'bakom min rygg' först..
Antagligen utnyttjade han situationen också för hon var full. Aja hur som helst står jag fast i att det är svinigt av en polare att ta andras tjejer. Finns så många många andra...
Din polare borde inte har raggat på en tjej du är intresserad av. Säg upp bekantskapen.
Men vadå "ta andras tjejer"? Äger du henne? Hon väljer väl vad hon gör, oavsett om hon är full eller inte. Lite kul också att du uppenbarligen anser att tjejer som har druckit inte kan kontrollera sig själva utan enbart gör som männen i deras närhet vill.
OnT: Du har ingen rätt till en tjej. Visst, du kan sura ett tag, men sedan får du inse att misstaget var ditt. Du borde agerat. Om du avvisar hennes inviter gissar jag att hon tror att du inte vill ha något. Du har tassat runt i ett halvår. You snooze, you lose.
Håller med..
Hon väljer vad hon gör. Kompisar går före tjejer. Därför bryr jag mig inte speciellt om henne. Även fast jag inte gillade det för hon visste det var en av mina bästa kompisar. Aja, ja var väl för dum o passiv tydligen...
Shakemynuts
2007-04-09, 11:00
Jag har aldrig förstått det där med "flörta inte med tjejen en polare är intresserad av!"
Men om ens polare flörtar med henne, är inte han också intresserad då?
Är det liksom "jag såg henne först, jag har paxat henne!" som gäller?
Har inte hon en egen vilja?
Jag fattar inte riktigt det där med att inte stöta på en tjej som en kompis är intresserad av. Måste man stå i kö för att umgås med personer man gillar? Får inte jag stöta på en tjej för att min polare visste att hon fanns innan? Är det leksaker på dagis vi pratar om nu? Kan inte någon vettig person förklara hur ni tänker? Hur fungerar turordningssystemet? Om en tjej är intresserad av nr.3 i kön, får han göra något då utan att svika sina polare?
Jag har aldrig förstått det där med "flörta inte med tjejen en polare är intresserad av!"
ffs, skriv långsammare nästa gång, nu ser jag ut som en wannabe :/
Visste din kompis om att du är intresserad av henne och att ni flirtat lite tidigare så tycker jag det är dålig stil.
Precis, jag tycker det är no no
Dessutom såg han ju att ni höll på innan.
Han ville bara få till det och även om man vill det så väljer man inte ngn som man vet ens kompis är intresserad av.
Jag skulle vara skitlack rent ut sagt
Du har ingen rätt till en tjej. Visst, du kan sura ett tag, men sedan får du inse att misstaget var ditt. Du borde agerat. Om du avvisar hennes inviter gissar jag att hon tror att du inte vill ha något. Du har tassat runt i ett halvår. You snooze, you lose.
Hans kompis borde inte flörtat med henne. En helt random kille, visst, men kompisar gör inte så mot varandra. Särskilt eftersom denna kille verkar vara lite försynt och blyg. Vad är det för jävla stil av hans "kompis" att komma invalsande och visa upp sina alphamale-skills? Då får han räkna med att han förlorar en vän.
Om vi säger att jag är intresserad av henne. Och han ser bara två saker i henne.
Full och villig..
Om man nu är så billig så finns där så många andra tjejer än just den tjejen jag är intresserad av. Och till 98% ångrar sig tjejen idag p.g.a fylla.
Kanske bara jag som tänker så dock.
Hans kompis borde inte flörtat med henne. En helt random kille, visst, men kompisar gör inte så mot varandra. Särskilt eftersom denna kille verkar vara lite försynt och blyg. Vad är det för jävla stil av hans "kompis" att komma invalsande och visa upp sina alphamale-skills? Då får han räkna med att han förlorar en vän.
Jag håller med.
Hade det varit en okänd kille så visst. Då kan man inte säga ngt men en kompis näähhh
Hade du berättat för din kompis att du var seriöst intresserad av tjejen? Isåfall är din kompis helt kass. Även om man är full så fattar han att du blir ledsen, men han skiter i dig för att tillfredställa sig själv. Jag skulle vara skitsur och säga precis detta till kompisen när han ringer. Jag skulle gå med på att förlåta honom om han verkligen bad om ursäkt, med förbehållet "inte en gång till".
sen tycker jag det är en utmärkt ide att som nån skrev "komma ut" för tjejen. Ring henne och säg precis som det är, att anledningen till att du inte hånglade upp henne den kvällen var för att du inte ville utnyttja henne utan att hon skulle vara helt med på det, eftersom du är seriöst intresserad av henne. Säg att du blev sotis och ledsen när din kompis hånglade med henne-framhåll att det är honom du är sur på, inte henne- och säg även att du sagt till din kompis tt du var intresserad seriöst av henne, så svartmålar du honom lite.
Tjejen har inte gjort nåt stort fel enligt mig. hon kände sig säkert lite avspisad av dig och "tröstade" sig kanske lite med din kompis. Kompisen är extra kass eftersom han säger att förlåt, jag ska sluta och sen inte gör det! Shame on him!
Shakemynuts
2007-04-09, 11:13
ffs, skriv långsammare nästa gång, nu ser jag ut som en wannabe :/
Förlåt. Ska skriva långsammare nästa gång. :(
Tänk om kompisen också har känslor för den här tjejen? Hur länge får man paxa en tjej utan att man agerar?
Jag fattar som Yank sa inte turordningen.
Kass polare. Så där skulle inte mina polare göra iaf - just därför är dom mina polare.
Tänk om kompisen också har känslor för den här tjejen? Hur länge får man paxa en tjej utan att man agerar?
Han har aldrig träffat tjejen förr. Totalt omöjligt. Han såg som sagt bara två saker i tjejen....
Kan inte någon förklara varför det är dålig stil? Snälla.
Han har aldrig träffat tjejen förr. Totalt omöjligt. Han såg som sagt bara två saker i tjejen....
Vad är du nu då? Den gode riddaren som vill skydda henne från allt ont? Hon kanske också bara ville ******, tänkt på det?
Granatgiraffen
2007-04-09, 11:21
Vad är du nu då? Den gode riddaren som vill skydda henne från allt ont? Hon kanske också bara ville ******, tänkt på det?
Jobbigt med ett 6 månaders förspel då.
shadowfire
2007-04-09, 11:21
Den är en intressant vinkling av det hela. Än så länge utgår man bara från trådskaparens känslor. Av det får man dock känslan av att kompisen bara utnyttjade situationen och sket i att sin vän hade intresse.
Skulle det dock vara som du säger så förändrar det situationen radikalt. Anta att båda varit lika betuttade i tjejen under lika lång tid. I det läget är det ju tjejen som har det avgörande i det hela, som avgör vilken av grabbarna hon vill lägga krutet på.
Då gör man såhär.
Först går man fram till kompisen och pratar, inte på krogen, utan när man umgås nykter. Sedan förklarar man för killen att man har fått starka känslor för den här tjejen, och verkligen är intresserad av henne och frågar hur han känner inför det. Antingen förstår killen situationen, och dom två vännerna får helt enkelt försöka så gott det går, och se om hon väljer någon av dom. Alternativt förstår killen inte, och då får dom "slåss" med fula medel :D
Man går inte fram och hånglar upp henne framför ögonen på sin försynta, ovetande kompis, det måste du väl ändå inse är dålig stil?
Det är hans story. Vore knappast första gången som en snubbe har inbillat sig att en tjej är intresserad.
Ryska_raketen
2007-04-09, 11:23
Jag vill med paxa någon :(
Hur skulle du känna om du t.ex. spanat in en lägenhet och fått mer eller mindre klart av hyresvärden att den är din, sen kommer din polare och backstabbar dig och tar den före dig?
Som sagt, han har aldrig träffat denna dam innan. Men en av anledningarna varför det tagit en sådan lång tid att träffats är för att jag varit rätt mycket utomlands den senaste tiden. Har varit på ganska många olika pokerevents runt om Europa.. och det tar sin lilla tid då också.. och då har man tyvärr bara telefon..
Skulle det dock vara som du säger så förändrar det situationen radikalt. Anta att båda varit lika betuttade i tjejen under lika lång tid. I det läget är det ju tjejen som har det avgörande i det hela, som avgör vilken av grabbarna hon vill lägga krutet på.
Det är väl iof alltid tjejen som avgör såvida allt går lagligt till?
Lagom skrattretande att man nu ska avgöra vem honan tillhör genom att mäta känslornas längd i tid.
Den är en intressant vinkling av det hela. Än så länge utgår man bara från trådskaparens känslor. Av det får man dock känslan av att kompisen bara utnyttjade situationen och sket i att sin vän hade intresse.
Ja, men isåfall borde kompisen klargjort detta för vår kille. När vår kille sa att han var intresserad av tjejen, men skulle vänta med att lägga stöten till hon var nykter, borde isåfall kompisen sagt "men shit, jag är också sjukt intresserad av henne, hur ska vi nu göra?".
Då hade de fått enas om det var "må bäste man vinna" eller "broes before hoes" som gällde.
Ryska_raketen
2007-04-09, 11:26
Hur skulle du känna om du t.ex. spanat in en lägenhet och fått mer eller mindre klart av hyresvärden att den är din, sen kommer din polare och backstabbar dig och tar den före dig?
vem har sagt att polaren inte spanat efter den lika länge och oxå vill ha den då?
Först till kvarn är det som gäller, i dom flesta sammanhang :)
Är det lägenheten som väljer hyresgäst?
christian
2007-04-09, 11:27
Hon kanske har fler metkrokar utlagda?
Lagom skrattretande att man nu ska avgöra vem honan tillhör genom att mäta känslornas längd i tid.
Jo, men tjejen visste kanske inte att båda killarna ville ha henne. Hon trodde kanske att our guy dissade henne och tog därför vad som fanns till hands, the leftovers, så att säga.
shadowfire
2007-04-09, 11:27
Handlar inte om att paxa någon, det handlar om att visa sina vänner respekt.
Om jag springer på en tjej jag blir attraherad av och skulle vilja lära känna bättre, men samtidigt får vetskapen om att en av mina bättre vänner spanat på henne under en längre tid och är förtjust i henne, så skulle jag utan att tveka en sekund backa och låta honom göra sitt move först.
Jag var i den sitsen för 5 år sedan, fast där fick jag dessutom vetskapen om att tjejen var nyfiken/intresserad i mig. Det påverkade absolut ingenting, min vän hade fallit för henne före mig och av respekt gentemot honom så höll jag huvudet kallt tills att han fått nobben. Vi pratade även om det rätt mycket efteråt. Jag hade aldrig kunnat göra ett move utan hans OK på det.
Sedan finns det en gräns hur mkt en vän kan påverka det hela med, men vänskap är att behandla varandra med respekt. Ryker respekten ryker vänskapen.
Jo, men tjejen visste kanske inte att båda killarna ville ha henne. Hon trodde kanske att our guy dissade henne och tog därför vad som fanns till hands, the leftovers, så att säga.
Så kan det vara, eller så ville hon bara strula lite utan känslor inblandade och så tog hon den som fanns tillgänglig.
vem har sagt att polaren inte spanat efter den lika länge och oxå vill ha den då?
Först till kvarn är det som gäller, i dom flesta sammanhang :)
Det är ju inte olagligt om han tar den, men dålig stil och sabbar kanske deras kompisrealtion.
Tänk om du kollat på en sktifin lägenhet som du tror dig ha mycket goda chanser att få, berättar det för din kompis, som då drar dit och tjatar som fan på hyresvärden så han får den direkt. Skulle du inte bli lite sur då?
Är det lägenheten som väljer hyresgäst?
Seriöst, jag hoppas verkligen att du råkar ut för samma sak nån gång - då vill jag verkligen veta om du lever som du lär ut.
Ryska_raketen
2007-04-09, 11:30
Det är ju inte olagligt om han tar den, men dålig stil och sabbar kanske deras kompisrealtion.
Tänk om du kollat på en sktifin lägenhet som du tror dig ha mycket goda chanser att få, berättar det för din kompis, som då drar dit och tjatar som fan på hyresvärden så han får den direkt. Skulle du inte bli lite sur då?
Eftersom ja anser att lägenheten är god nog för mig, och vill ha den. Så skulle jag som broder inte annat än unna min kära broder den gläjden. Så nej.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2216556&postcount=45
Seriöst, jag hoppas verkligen att du råkar ut för samma sak nån gång - då vill jag verkligen veta om du lever som du lär ut.
Vafan spelar det för roll? Det är inte rätt att misshandla personen som precis har dödat din bror, men nog fan skulle man göra det om man fick chansen. Tänk till lite nu.
Ryska_raketen
2007-04-09, 11:31
Vafan spelar det för roll? Det är inte rätt att misshandla personen som precis har dödat din bror, men nog fan skulle man göra det om man fick chansen. Tänk till lite nu.
Yankeee har som vanligt huvudet på spiken. Lyssna på denna individ.
shadowfire
2007-04-09, 11:31
Handlar inte om att tillhöra.
Det är inte tjejen som fokus är på, utan vänskapen mellan två människor som i detta fallet äventyrats genom att de ene pissat den andre i ögat.
Om det nu dessutom bara är för ett strul/hångel så är det ju ett mått på hur mkt man värderar vänskapen till den andre. Det finns fler tjejer och om man nu nödvändigtvis är läskigt fyllekåt så finns det andra man kan flirta med istället för att såra sin vän.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2216556&postcount=45
Står inget där om varför det är dålig stil.
Bra jämförelse. Hur blev misshandel och kompisrelationer en bra jämförelse?
Om du gör så här mot dina kompisar så tycker jag synd om dom :)
Håller ni på att pussas på kvällen och kompisen vet att du är intresserad men vill vänta är det mycket dålig stil.
Men vi människor gör misstag och om han ångrar sig idag så bör du kunna förlåta honom. Prata ut, om man vill nå något samförstånd måste man kunna konversera.
Det är inte tjejen som fokus är på, utan vänskapen mellan två människor som i detta fallet äventyrats genom att de ene pissat den andre i ögat.
Om det nu dessutom bara är för ett strul/hångel så är det ju ett mått på hur mkt man värderar vänskapen till den andre. Det finns fler tjejer och om man nu nödvändigtvis är läskigt fyllekåt så finns det andra man kan flirta med istället för att såra sin vän.
För en gångs skull(?) håller jag med dig helt, både här och i föregående post.
Bra jämförelse. Hur blev misshandel och kompisrelationer en bra jämförelse?
Om du gör så här mot dina kompisar så tycker jag synd om dom :)
Missade du delen med "tänk till"?
Att man argumenterar för en sak betyder inte att man kommer agera efter det i verkliga livet. Alla är människor och alla gör saker som inte är optimala.
Granatgiraffen
2007-04-09, 11:34
Det är hans story. Vore knappast första gången som en snubbe har inbillat sig att en tjej är intresserad.
Japp.. Jag har alltid tyckt att det är bra att kommunicera i ett förhållande, oavsett om det är med en kompis eller en fru. Det gjorde tydligen inte den här vännen i det här fallet, dvs dåligt gjort -> dålig kompis. Verbal kommunikation är nästan aldrig dåligt.
shadowfire
2007-04-09, 11:34
Ja, men isåfall borde kompisen klargjort detta för vår kille. När vår kille sa att han var intresserad av tjejen, men skulle vänta med att lägga stöten till hon var nykter, borde isåfall kompisen sagt "men shit, jag är också sjukt intresserad av henne, hur ska vi nu göra?".
Då hade de fått enas om det var "må bäste man vinna" eller "broes before hoes" som gällde.
Exakt.
Och hade nu kompisen enbart känslor i underlivet så borde det vara ännu mer självklart att hålla sig undan. Läser man trådskaparens inlägg igen så ser man att han faktiskt bad sin kompis backa undan pga känslor. Det är där övertrampet sker.
Vuxna människor hade inte gjort ett smack på fyllan/festen, utan i sådana fall satt sig ner alla tre och pratat om det över en fika dagen efter.
shadowfire
2007-04-09, 11:35
För en gångs skull(?) håller jag med dig helt, både här och i föregående post.
*cupid*
Om det är som det verkar så är det svinigt gjort av kompisen. Anledningen till att de är kompisar och inte bara främmande människor man träffar lite då och då är ju att man bryr sig om varandra.
Håller ni på att pussas på kvällen och kompisen vet att du är intresserad men vill vänta är det mycket dålig stil.
Men vi människor gör misstag och om han ångrar sig idag så bör du kunna förlåta honom. Prata ut, om man vill nå något samförstånd måste man kunna konversera.
Absolut. Men det som fick mig att reagera mycket är att han skriver ett sms och säger han är ledsen och har ångest för det han gjorde, men lite senare är han på henne igen. För mig kvittar det då om han är full eller nykter, han har fattat att han gjort ett misstag, men väljer att göra det än en gång. Tycker inte att en bra kompis ska göra sådant.
Absolut. Men det som fick mig att reagera mycket är att han skriver ett sms och säger han är ledsen och har ångest för det han gjorde, men lite senare är han på henne igen. För mig kvittar det då om han är full eller nykter, han har fattat att han gjort ett misstag, men väljer att göra det än en gång. Tycker inte att en bra kompis ska göra sådant.
Varför stoppade du inte honom då?
shadowfire
2007-04-09, 11:38
I min värld så visar det där bara att han värderade att få hångla med en fyllekåt tjej högre än dig som vän. Han gjorde ett medvetet val där han insåg att han skulle få score'a med konsekvenserna av att du blev sårad.
Jag skulle se det som ett mått på hur mkt den vänskapen var värd - och värdera min relation till honom därefter.
jag håller med trådskaparn och dess anhängare, dålig stil är det
sitter jag en kväll och visar intresse för en tjej (vilken qwertyl hade gjort) så vill jag inte att min kompis herr casanova med större biceps ska vara i närheten
Fatalist
2007-04-09, 11:39
Ring och boka ett möte och fråga honom vad han egentligen sysslar med. Är han en sån ynkrygg så att han raggar på just den tjejen du är intresserad av, BAKOM DIN RYGG, och sedan skäms över det men fortsätter, så är han fan ta mig inte en bra vän.
Granatgiraffen
2007-04-09, 11:41
Varför stoppade du inte honom då?
Om man är 12 kanske? Det handlar fortfarande inte att någon har "rätt" till tjejen och kan gå och "stoppa" den andra. Det handlar om att kompisen uppförde sig som en apa.
Besvikelse är ett rätt som helst ska serveras nykter.
Verkar onödigt att ta upp det isåfall.
För mig är det tjejen som är intressant. Det är hennes val som är intressant. Vill hon hångla med en eller båda, fine. Varför grina på varandra för det?
Vad har hångel med hur mycket man värderar sin vänskap att göra?
Granatgiraffen
2007-04-09, 11:43
För mig är det tjejen som är intressant. Det är hennes val som är intressant. Vill hon hångla med en eller båda, fine. Varför grina på varandra för det?
Du vet, vi icke-robotar har känslor att tänka på också.:MrT:
Du vet, vi icke-robotar har känslor att tänka på också.:MrT:
Handlar inte om känslor utan att ni fokuserar på fel saker :)
qwery1, sluta umgås med "vännen", det verkar inte vara ngn att lita på.
Det är dock lätt hänt att vänskaper förstörs när brudar kommer emellan.
För mig har det dock varit lite enklare, såg jag någon jag var intresserad av så brukade jag säga "hon e min, rör du henne så knockar jag dig", så det brukade lösa sig. Ibland blev det riktiga fylleslag men det var som vikingarna, dagen efter var alla bästisar igen. :D
qwerty1, är detta en brud du känt länge? Har säkert missat detta i posten.
Någon som du såg på en fest?
Du förstår säkert, du vill bara säga emot.
Du har tassat runt i ett halvår. You snooze, you lose.
Och vem är du att säga att han agerat för segt?
Hoppas att du någon gång spanat in en ny kille på kontoret, och stöter på denna kille på krogen, ni pussas lite och efter en stund kommer din storbystade kompis fram och grovhånglar upp honom. När du undrar vadfan hon håller på med så säger hon "-Ja, men du har ju spanat in och pratat om honom i en hel lång vecka, You snooze, you lose"
Nä, fyfan.
Granatgiraffen
2007-04-09, 11:47
Handlar inte om känslor utan att ni fokuserar på fel saker :)
can-not-compute..error. osv. <insert robot smiley>
Haha seriöst, inte ens du är så här dum.
Men allvarligt Solros, ett halvår! Hur kan man tro att ingenting skall hända på ett helt halvår!
E ju skillnad på en vecka och ett halvår :D
Om man verkligen vill någonting får man ju visa det, och se till att göra det innan någon annan gör det.
Haha seriöst, inte ens du är så här dum.
Vad sägs om att förklara?
Ämnet verkar vara lite för känslosamt för dig.
Alltså, om jag ser en schysst och intressant brud på ngn fest och polaren säger typ att hon e drömtjejen! Henne måste jag ha! så visst, kör hårt.
Men har han inte gjort någonting på ett frickin' halvår och vi syns på en fest igen och jag fortfarande är RIKTIGT intresserad av bruden, inte fasiken orkar jag vänta! :D
Vad händer mannen? HAr du lagt in stöten än?
Nej, har inte blivit av... tänkte vänta ett halvår till...
FFS!
Men inga av mina polare e dock sådana som väntar så länge som tur e ;)
Det är det alla gjort i den här tråden, men jag kan ta det igen.
Jag säger till dig att jag gillar en tjej och tycker om henne, du säger ingenting.
Du börjar sen ragga på henne (bara för att du vill ******)
Jag säger upp bekantskapen för att det tycker jag är respektlöst MOT EN KOMPIS
Låt oss säga såhär:
1. Jag har sett en riktigt snygg bil som verkar riktigt fin.
2. Jag berättar att jag är riktigt sugen på den och en kompis hänger med och tittar på den.
3. Jag gillar den och skall fixa pengar till den imorgon.
4. När jag kommer imorgon så har min kompis redan köpt den.
MEN VAD HAR BILAR MED VÄNSKAP ATT GÖRA EGENTLIGEN? JA DET ÄR FRÅGAN.
Då kan du misshandla din polare, för det är optimalt....eller nått.
Ryska_raketen
2007-04-09, 11:53
Låt oss säga såhär:
1. Jag har sett en riktigt snygg bil som verkar riktigt fin.
2. Jag berättar att jag är riktigt sugen på den och en kompis hänger med och tittar på den.
3. Jag gillar den och skall fixa pengar till den imorgon.
4. När jag kommer imorgon så har min kompis redan köpt den.
Ja? Vad är felet med det?Är "bilen" fin nog för en själv, så borde den vara fin nog för sin jämlika broder?
det var en liknelse, tjejer är ting... precis som bilar, lägenheter osv
Det är det alla gjort i den här tråden, men jag kan ta det igen.
Jag säger till dig att jag gillar en tjej och tycker om henne, du säger ingenting.
Du börjar sen ragga på henne (bara för att du vill ******)
Jag säger upp bekantskapen för att det tycker jag är respektlöst MOT EN KOMPIS
Men inser du inte att du uppenbarligen inte betyder speciellt mycket för tjejen i en sådan situation? Hade hon varit intresserad av dig och kände att ni hade något på g hade hon troligtvis inte hånglat med mig. Antingen är tjejen intresserad och då har ni något på g eller så är det fritt fram. Jag tänker inte backa för min polare inte fattar hur saker och ting funkar, jävligt respektlöst av honom att inte ta reda på det.
En person man kallar en vän delar oftast liknande värderingar man har själv.
Om man själv anser att "broes before hoes" är essentiellt så bryter han ju den regeln och är inte värd att umgås med.
Alla har dock inte samma respekt för vänner/medmänniskor samt samma starka vilja.
Vissa har dessutom problem med att hålla vicke vire innanför brallan i tid och otid etc
Frågan är ju, gör vännen detta för att såra dig? (icke) eller har han bara dålig vilja och självkontroll? :)
Det kanske är en bra vän ändå trots allt som vill dig väl , men är weakwilled.
Men inser du inte att du uppenbarligen inte betyder speciellt mycket för tjejen i en sådan situation? Hade hon varit intresserad av dig och kände att ni hade något på g hade hon troligtvis inte hånglat med mig. Antingen är tjejen intresserad och då har ni något på g eller så är det fritt fram.
Men inser du inte att det är inte tjejen i fråga som är det intressanta, det är kompisrelationen som jag fokuserar på?
Om afanatic skulle börja limma på dig och vilja ******, då tycker du det är fritt fram att göra det - för det är VAD TJEJEN VILL som är det primära - det spelar ingen roll att Ogge är din polare.
haha, hrm... jag börjar förstå yankeees resonemang nu
det ligger lite i det han säger, men alltså... tjejen var ju bra tankad om jag inte minns första posten fel
då kanske man inte är så kräsen, hon kanske inte hade hånglat med nån av dem i ett nyktert tillstånd, det vet man ju aldrig
det kanske t o m hade blivit en random kille eftersom hon trodde att qwertyl lämnade henne i krogen, så frågan är: var det bra att köttet gick till en "bra" polare? eller skulle det varit bättre om köttet gick till nån okänd kille?
shadowfire
2007-04-09, 11:59
Men inser du inte att du uppenbarligen inte betyder speciellt mycket för tjejen i en sådan situation? Hade hon varit intresserad av dig och kände att ni hade något på g hade hon troligtvis inte hånglat med mig. Antingen är tjejen intresserad och då har ni något på g eller så är det fritt fram. Jag tänker inte backa för min polare inte fattar hur saker och ting funkar, jävligt respektlöst av honom att inte ta reda på det.
Spelar ingen roll vad tjejen vill och inte vill i detta läget.
Faktumet kvarstår att du sårar din vän (om än med tjejens hjälp).
Jag blir lite bekymrad över ditt resonemang Yank.
Om du vet att du står inför ett handlande där en av dina vänner kommer bli sårad om du utför handlingen, för egen vinning, så får man ju väga hur viktigt det egentligen är att du verkligen löper linan ut.
Rör det sig om ett nytt jobb? Rör det sig om pengar? Rör det sig om en nödsituation och du ska rädda ditt eget liv? Eller rör det sig om ett fylleknull?
Det du säger är att det är helt ok att för egen vinning såra sina vänner för en sådan skitsak som ett fylleknull. Gå hem o dra i tasken själv istället och visa dina vänner respekt ffs.
Men inser du inte att det är inte tjejen i fråga som är det intressanta, det är kompisrelationen som jag fokuserar på?
Om afanatic skulle börja limma på dig och vilja ******, då tycker du det är fritt fram att göra det - för det är VAD TJEJEN VILL som är det primära - det spelar ingen roll att Ogge är din polare.
Klart fan jag skulle göra det. Ogge har ju inget med det att göra öht. Afan och jag är två människor som gör det vi vill. Varför skulle ogge ha något emot det?
Ber om ursäkt ogge och afan om ni tar illa upp.
Klart fan jag skulle göra det. Ogge har ju inget med det att göra öht. Afan och jag är två människor som gör det vi vill. Varför skulle ogge ha något emot det?
Nu vet jag inte om du är allvarlig eller inte. Är du det så tycker jag synd om dina vänner.
shadowfire
2007-04-09, 12:00
heh, kanske bättre o använda fiktiva personer som exempel.. ;)
Kwon; Anledningen till att vi inte träffats är för att jag varit mycket utomlands. Diverse anledningar. Så vi har bara haft telefonkontakt. Men man märker rätt snabbt om en tjej är intresserad av en eller inte.
Oggre kontrollerar ju dock inte vad Afan vill. :)
Om Yank o Ogge vill hångla så får Afan helt enkelt acceptera det.
Fria människor, fria viljor.
Heh, fyfan för sådana som Yankeee när det gäller vänskap.
Nu vet jag inte om du är allvarlig eller inte. Är du det så tycker jag synd om dina vänner.
Varför det?
Kwon; Anledningen till att vi inte träffats är för att jag varit mycket utomlands. Diverse anledningar. Så vi har bara haft telefonkontakt. Men man märker rätt snabbt om en tjej är intresserad av en eller inte.
Sa du till henne, vänta på mig tills jag kommer tillbaka från mina utomlandsresor?
Dvs, NOOOO dating others while i'm gone!
Varför det?
Förstår du inte det så finns det ingen människa i världen som kan förklara det för dig. Då har du helt enkelt varken känslor eller empati.
shadowfire
2007-04-09, 12:03
Oggre kontrollerar ju dock inte vad Afan vill. :)
Om Yank o Ogge vill hångla så får Afan helt enkelt acceptera det.
Fria människor, fria viljor.
Handling o konsekvens.
Det går faktiskt att på ett vuxet sätt lösa att Yank och Ogge FÅR hångla, utan att Afan blir sårad. Det handlar om smidighet, kommunikationsförmåga, respekt och timeing.
Se skillnaden på att de faktiskt lagt korten på bordet, pratat om det, kanske rentav fått ett OK på att "fine, vill ni ha varandra så ska jag inte hindra er" - kontra att agera känslokallt och bara utföra handlingen mitt framför ögonen på tredjepart?
Rock'nRoll
2007-04-09, 12:04
Beter man sig så så har man nog ändå inga vänner kvar efter några år.
Jag förstår vad du menar och jag håller med dig till stor del att tjejen inte verkar vara intresserad av honom eftersom hon tog en annan snubbe mitt framför ögonen på honom (fylla har som sagt inget med saken att göra).
Men när du säger bros before hoes skulle du inte låta bli att ragga på en polares tjej som du tyckte var het och som var lite flirtig med dig om du visste att polaren skulle ta illa upp?
HajduMan
2007-04-09, 12:04
sluta vela och sluta göra de hela så speciellt, du är inte viktig för en partner förräns ni varit tillsammans ett tag, hon kan likabra ta någon annan om inte du tar henne direkt...att din polare tog henne i stället är respektlöst om han visste att det var "ditt ragg"....men för helvete, du skulle tagit henne direkt annars e de kört, konkuransen e stor :)
Sa du till henne, vänta på mig tills jag kommer tillbaka från mina utomlandsresor?
Dvs, NOOOO dating others while i'm gone!
Nej. Det går inte. Men hon har inte träffat någon och det har inte jag heller, slump kanske? *whistle* Men telefonen har gått mycket, från båda sidor.. och det har ju märkts att båda att ganska intresserade. Inte minst märktes det igår eftersom hon kom direkt till mig när jag var ute. Tyvärr var hon lite för full och pussade henne bara och skulle invänta på att hon skulle bli lite mer nykter. *screwy* Dum som man är.... tydligen =)
Hajduman:
Såklart får hon välja vem hon vill.. men det är inte hon jag är lika besviken på heller..
Spelar ingen roll vad tjejen vill och inte vill i detta läget.
Faktumet kvarstår att du sårar din vän (om än med tjejens hjälp).
Jag blir lite bekymrad över ditt resonemang Yank.
Om du vet att du står inför ett handlande där en av dina vänner kommer bli sårad om du utför handlingen, för egen vinning, så får man ju väga hur viktigt det egentligen är att du verkligen löper linan ut.
Rör det sig om ett nytt jobb? Rör det sig om pengar? Rör det sig om en nödsituation och du ska rädda ditt eget liv? Eller rör det sig om ett fylleknull?
Det du säger är att det är helt ok att för egen vinning såra sina vänner för en sådan skitsak som ett fylleknull. Gå hem o dra i tasken själv istället och visa dina vänner respekt ffs.
Skilj på ting och människor nu.
Det jag vill få er att tänka igenom är varför polaren blir sårad. För att han är intresserad och inte har agerat? För att han är intresserad av en tjej som inte är intresserad av honom? För att han är intresserad av en tjej som har en egen vilja?
Hur som är det inte rationell tankeverksamhet som polaren ägnar sig åt. Tyvärr verkar väldigt få av er förstå det.
shadowfire
2007-04-09, 12:07
Jag vågar dock inte svära på att Yank är helt seriös.
Han har en förmåga att bara provocera med åsikter han egentligen inte står för, utan bara vill vinkla det från annat håll för att se om folk kan argumentera för eller emot. Innerst inne vill jag tro att Yank är godhjärtad och en riktig gullgosse. *cupid*
I det här fallet vinklar karln det till att tjejens val är det som båda grabbarna ska respektera och agera efter. Det är en intressant vinkling, men faktumet kvarstår att det är på bekostnad av att ens vän blir sårad.
Nej. Det går inte. Men hon har inte träffat någon och det har inte jag heller, slump kanske? *whistle* Men telefonen har gått mycket, från båda sidor.. och det har ju märkts att båda att ganska intresserade. Inte minst märktes det igår eftersom hon kom direkt till mig när jag var ute. Tyvärr var hon lite för full och pussade henne bara och skulle invänta på att hon skulle bli lite mer nykter. *screwy* Dum som man är.... tydligen =)
Hajduman:
Såklart får hon välja vem hon vill.. men det är inte hon jag är lika besviken på heller..
Sa du till henne att du inte ville "utnyttja henne" när hon var full?
Annars kan man ju tänka sig att hon fick intrycket av att du inte var så intresserad för att du bara pussades osv...
Förstår du inte det så finns det ingen människa i världen som kan förklara det för dig. Då har du helt enkelt varken känslor eller empati.
Vad sägs om att förklara istället för att skriva syrliga kommentarer?
Hajduman:
Snacka med henne mannen!
Visa ditt intresse mer än du gjort tidigare.
men jag måste säga att jag tycker du tvekar för mkt. Too much hesitation.
Känns som du "inväntar" för länge. Om du inte gör någonting nu så kommer du säkerligen förlora henne för alltid!
Smid medans järnet e varmt qwerty!
Och visa vart skåpet skall stå! NO MORE BEATING AROUND TEH BUSH!
Go for it! Heart and Fire!
Hur som är det inte rationell tankeverksamhet som polaren ägnar sig åt. Tyvärr verkar väldigt få av er förstå det.
Det är väldigt rationell tankeverksamhet. Hur kan du inte se det?
Det är väldigt rationell tankeverksamhet. Hur kan du inte se det?
På vilket sätt då?
shadowfire
2007-04-09, 12:10
Skilj på ting och människor nu.
Det jag vill få er att tänka igenom är varför polaren blir sårad. För att han är intresserad och inte har agerat? För att han är intresserad av en tjej som inte är intresserad av honom? För att han är intresserad av en tjej som har en egen vilja?
Jag förstår vad du är ute efter, men det är ju liksom fas2.
Att trådskaparen varit passiv och att risk föreligger att tjejen inte är intresserad av något djupare, rättfärdigar ju inte någon annan att såra sin vän.
En riktig vän hade ärligt talat inte gjort något i just det läget, i just denna fas. Tvärtom kanske talat om för tjejen att "du min kompis är intresserad av dig, innan du o jag kan göra något så måste du och han prata om det först". En riktig vän hade sett till att skapa en dialog av det hela och kanske rentav pushat sin kompis som varit passiv - till att faktiskt göra ett move. Låt tjejen nobba honom först, vad som sedan händer är fas2.
Vad sägs om att förklara istället för att skriva syrliga kommentarer?
Det är ju det jag försöker hela tiden, mitt sista försök var att dra upp PARET afanatic och OggeP. Där tycker du fortfarande att det är OK att köra på, trots att dom är tillsammans.
Status quo.
Det är ju det jag försöker hela tiden, mitt sista försök var att dra upp PARET afanatic och OggeP. Där tycker du fortfarande att det är OK att köra på, trots att dom är tillsammans.
Status quo.
Du förklarar inget, du bara uttalar dina åsikter.
Jag förstår vad du är ute efter, men det är ju liksom fas2.
Att trådskaparen varit passiv och att risk föreligger att tjejen inte är intresserad av något djupare, rättfärdigar ju inte någon annan att såra sin vän.
En riktig vän hade ärligt talat inte gjort något i just det läget, i just denna fas. Tvärtom kanske talat om för tjejen att "du min kompis är intresserad av dig, innan du o jag kan göra något så måste du och han prata om det först". En riktig vän hade sett till att skapa en dialog av det hela och kanske rentav pushat sin kompis som varit passiv - till att faktiskt göra ett move. Låt tjejen nobba honom först, vad som sedan händer är fas2.
Tjao, en riktig vän hade tänkt igenom situationen och funderat på om det verkligen är något att bli sur för.
Snacka med henne mannen!
Visa ditt intresse mer än du gjort tidigare.
men jag måste säga att jag tycker du tvekar för mkt. Too much hesitation.
Känns som du "inväntar" för länge. Om du inte gör någonting nu så kommer du säkerligen förlora henne för alltid!
Smid medans järnet e varmt qwerty!
Och visa vart skåpet skall stå! NO MORE BEATING AROUND TEH BUSH!
Go for it! Heart and Fire!
Absolut. Självklart jag har varit för passiv. Men tyvärr är jag sådan som människa. Jag har inte världens bästa självförtroende. Jag kan inte gå fram till vilken tjej som helst och hångla upp henne. Jag fungerar inte så, och det kanske är tråkigt. Och det vet min kompis lika mycket. Men men, bättre lycka nästa gång =)
På vilket sätt då?
Att det inte handlar om tjejen utan något mellan två kompisar. Detta är inte två rivaler som båda vill gifta sig med prinsessan och har kämpat hela sitt liv för det. Anser kompisen att han verkligen gillar tjejen så kan han säga det rakt av till sin kompis men om det är som det verkar, att han är lite fyllekåt så det helt enkelt svinigt gjort.
Han värderar ett one night stand över sin väns lycka och eventuella framtida relation.
Shakemynuts
2007-04-09, 12:19
Jag kan köpa att Qwerty1 blev lite besviken.
Men att gänga med den tjejen fanns inte på kartan i något land. Typ ute i Stilla havet ungefär.
Jag kan även köpa att det kan tas lite hårt att hans kompis fyllehånglar med henne samma kväll.
Han som kompis, borde kollat med Qwerty1 först. SAMTIDIGT som Qwerty1 som kompis tillbaka, skulle sagt att det var lugnt.
Att det inte handlar om tjejen utan något mellan två kompisar. Detta är inte två rivaler som båda vill gifta sig med prinsessan och har kämpat hela sitt liv för det. Anser kompisen att han verkligen gillar tjejen så kan han säga det rakt av till sin kompis men om det är som det verkar, att han är lite fyllekåt så det helt enkelt svinigt gjort.
Han värderar ett one night stand över sin väns lycka och eventuella framtida relation.
Eh, vi pratade om den dissade kompisens tankesätt. Inget annat.
shadowfire
2007-04-09, 12:20
Tjao, en riktig vän hade tänkt igenom situationen och funderat på om det verkligen är något att bli sur för.
Ja, har jag deklarerat att jag har känslor för någon och en polare ändå går fram och gör ett move mitt framför ögonen på mig så kvittar det blankt i tjejens val - min vän har just visat att han skiter blankt i mina känslor. Det hade jag verkligen blivit sur för, jag hade rentav sett det så respektlöst att jag strukit honom ur vänskapslistan.
Om nu jag varit passiv så hade det absolut kunna komma en annan kille - eller en polare som inte har vetskap om mina känslor - som fått hångla med tjejen.
Det är det som jag försöker förklara är skillnaden.
I det här läget hade faktiskt min vän kunnat låta bli tjejen, åtminstone tills dess att jag hade fått nobben först. Jag hade hyllat en polare om han kommit o sagt "du, jag är intresserad av henne, men jag ville att du och hon skulle reda ut ert först... är det ok om jag går bort o pratar med henne nu?". Den personen hade jag kallat en vän.
Eh, vi pratade om den dissade kompisens tankesätt. Inget annat.
Vad ändrar det på? Det är fortfarande exakt som jag skrev.
Ja, har jag deklarerat att jag har känslor för någon och en polare ändå går fram och gör ett move mitt framför ögonen på mig så kvittar det blankt i tjejens val - min vän har just visat att han skiter blankt i mina känslor. Det hade jag verkligen blivit sur för, jag hade rentav sett det så respektlöst att jag strukit honom ur vänskapslistan.
Om nu jag varit passiv så hade det absolut kunna komma en annan kille - eller en polare som inte har vetskap om mina känslor - som fått hångla med tjejen.
Det är det som jag försöker förklara är skillnaden.
I det här läget hade faktiskt min vän kunnat låta bli tjejen, åtminstone tills dess att jag hade fått nobben först. Jag hade hyllat en polare om han kommit o sagt "du, jag är intresserad av henne, men jag ville att du och hon skulle reda ut ert först... är det ok om jag går bort o pratar med henne nu?". Den personen hade jag kallat en vän.
Och jag tycker att man bör inse att den tjejen uppenbarligen inte var speciellt intresserad och således finns inget att bli sur för. För mig finns det inga bokningar för eventuella händelser och chansningar. Antingen så är det eller så är det inte.
mangemani
2007-04-09, 12:25
om jag ser att en kompis är intresserad utav en tjej,så ställer jag ju mej givetvis vid kompisens sida och peppar på/hjälper,inte försöker gå emot honom och försöka förstöra det hela genom att själv försöka bli ihop med tjejen.
samma med förhållanden,skulle aldrig i livet försöka få en tjej intresserad utav mej OM jag nu vet att tjejen har en kille...om tjejen sen visar intresse utav mej trotts att killen finns med i bilden,så skulle jag säga "nej".
en tjej ska vara "clean"(tolka som ni vill) om nått i över huvud taget ska hända mellan oss.
Vad ändrar det på? Det är fortfarande exakt som jag skrev.
Och varför är det ett rationellt tankesätt?
shadowfire
2007-04-09, 12:26
Och jag tycker att man bör inse att den tjejen uppenbarligen inte var speciellt intresserad och således finns inget att bli sur för. För mig finns det inga bokningar för eventuella händelser och chansningar. Antingen så är det eller så är det inte.
Ja, din tes stämmer men du står för tre besvikelser, jag står för två:
Besvikelse över att tjejen inte ville ha en.
Besvikelse över att polaren pissade en i ögat.
Besvikelse över att polaren fick tjejen man ville ha.
En av de besvikelserna hade gått att undvika - genom vänskap.
Och varför är det ett rationellt tankesätt?
Grundläggande mänskligt psyke. Du kan lära dig genom att leta reda på en kompis och förråda honom på något lättsamt sätt. Sedan kan han förklara hur han känner sig.
Klart! Men ett helt halvår Shadow? :)
Visst kan man vara goda vänner, men gör polaren ingenting på 6 friggin months då orkar jag fasiken inte respektera detta. :D
Men som sagt, känner ingen som väntar så länge.
Ja, din tes stämmer men du står för tre besvikelser, jag står för två:
Besvikelse över att tjejen inte ville ha en.
Besvikelse över att polaren pissade en i ögat.
Besvikelse över att polaren fick tjejen man ville ha.
En av de besvikelserna hade gått att undvika - genom vänskap.
Tycker det är lite långsökt att man ser det som att polares pissar en i ögat för att han "tar" något man själv antagligen inte skulle få.
Grundläggande mänskligt psyke. Du kan lära dig genom att leta reda på en kompis och förråda honom på något lättsamt sätt. Sedan kan han förklara hur han känner sig.
Du väljer att inte svara mao?
shadowfire
2007-04-09, 12:30
Tycker det är lite långsökt att man ser det som att polares pissar en i ögat för att han "tar" något man själv antagligen inte skulle få.
Timeingen och sättet det gick till skapar den besvikelsen.
Han hade ju kunnat vänta? Låta bli att göra det framför ögonen på sin vän?
Smidighet Yankeee, smidighet.
Du väljer att inte svara mao?
Jag har svarat, men du vägrar förstå. Man kan inte förklara rationellt tänkande om en person vägrar förstå grundläggande begrepp. Om vi tar mitt exempel med bilen innan. Skulle du inte bry dig det minsta och inte ens bli irriterad på hur din kompis agerade?
Visst kan man vara goda vänner, men gör polaren ingenting på 6 friggin months då orkar jag fasiken inte respektera detta. :D
Jag har inte varit i Sverige. Bara fram o tillbaka. Så det har bara blivit så tyvärr.. men ja, det är lång tid.
såg du pm btw? :naughty:
Timeingen och sättet det gick till skapar den besvikelsen.
Han hade ju kunnat vänta? Låta bli att göra det framför ögonen på sin vän?
Smidighet Yankeee, smidighet.
Han hade självklart kunna göra det bättre. Det säger jag inget om.
WheyProtein
2007-04-09, 12:31
+1!!!
Han hade självklart kunna göra det bättre. Det säger jag inget om.
Varför skulle han göra det bättre om kompisen inte borde bli sårad. Det är ju rätt irrationellt resonerande av dig eller hur?
Det var ju det jag kunde. Jag hade ju valet att börja hångla med en full tjej, eller pussa henne och vänta tills hon blir lite nyktrare. Jag gillar köra den mer nyktra grejen. Slutar oftast seriösare....
Jag har svarat, men du vägrar förstå. Man kan inte förklara rationellt tänkande om en person vägrar förstå grundläggande begrepp. Om vi tar mitt exempel med bilen innan. Skulle du inte bry dig det minsta och inte ens bli irriterad på hur din kompis agerade?
Jag frågade varför det är rationellt. Visa mig var du du har svarat på den frågan.
shadowfire
2007-04-09, 12:34
Nej du har rätt, men det förutsätter att båda har haft vetskapen om att den ene haft känslor så länge. I det här läget - om jag tolkar trådskaparen rätt - så fick polaren veta samma kväll att sin vän hade känslor för tjejen. I det läget är det inte relevant hur länge han haft det.
Det finns fortfarande inget som rättfärdigar att killen slår till i fyllan o villan och hugger tjejen just då. Åtminstone sätt dig och prata med din vän först. Det är helt ok o säga att "om du inte gör något move snart så kommer jag göra det, men av respekt till dig som vän så vill jag att du tar din chans först."
Varför skulle han göra det bättre om kompisen inte borde bli sårad. Det är ju rätt irrationellt resonerande av dig eller hur?
Borde inte bli sårad är inte samma sak som att han inte kommer bli sårad.
Jag har inte varit i Sverige. Bara fram o tillbaka. Så det har bara blivit så tyvärr.. men ja, det är lång tid.
såg du pm btw? :naughty:
Jo jag vet, omständigheterna gjorde att det blev ett halvår, men ändå!
Jag tycker inte man kan anta att ingenting händer när man gör valet att resa ett halvår, såvida ni inte var riktigt tight innan och bestämt ngnting sinsemellan.
Allt beror ju på er relation.
Ett halvår e en jäkla tid. Och att förvänta sig att ingenting händer anser jag e lite farfetched, men det är ju beroende på som sagt.
Kompisen din tror jag inte gjorde någonting av illvilja mot dig, han är bara human. Svag vilja, lätt berusning etc, tänker inte alls på att du tittar och har förmodligen glömt bort ditt intresse för bruden åsse.
PM.et var mkt fint! :)
Det var ju det jag kunde. Jag hade ju valet att börja hångla med en full tjej, eller pussa henne och vänta tills hon blir lite nyktrare. Jag gillar köra den mer nyktra grejen. Slutar oftast seriösare....
Men vad har hångla med saken att göra nu? Du var väl intresserad av ett förhållande om jag har förstått det rätt. Verkar det som att hon var det?
Jag frågade varför det är rationellt. Visa mig var du du har svarat på den frågan.
Tänk Yankeee, tänk. Resonerar du verkligen bra nu och ställer du rätt frågor? Som jag sade, om du vägrar acceptera de grundläggande premisserna så går det inte att bevisa ett rationellt tankesätt. Att folk blir sårade av att bli förådda är väldigt grundläggande mänskligt beteende.
shadowfire
2007-04-09, 12:38
Jo jag vet, omständigheterna gjorde att det blev ett halvår, men ändå!
Jag tycker inte man kan anta att ingenting händer när man gör valet att resa ett halvår, såvida ni inte var riktigt tight innan och bestämt ngnting sinsemellan.
Allt beror ju på er relation.
Ett halvår e en jäkla tid. Och att förvänta sig att ingenting händer anser jag e lite farfetched, men det är ju beroende på som sagt.
Kompisen din tror jag inte gjorde någonting av illvilja mot dig, han är bara human. Svag vilja, lätt berusning etc, tänker inte alls på att du tittar och har förmodligen glömt bort ditt intresse för bruden åsse.
PM.et var mkt fint! :)
Det där är något jag ogillar att höra. Att man är human eller berusad skulle rättfärdiga ett svinigt beteende. Som om alkohol skulle göra det legitimt att släppa ansvarsförmåga. Nejdu kwon, vuxna människor ska kunna bete sig även på fyllan och skilja på rätt och fel.
Borde inte bli sårad är inte samma sak som att han inte kommer bli sårad.
Med andra ord är hela ditt resonemang irrelevant eller hur?
Tänk Yankeee, tänk. Resonerar du verkligen bra nu och ställer du rätt frågor? Som jag sade, om du vägrar acceptera de grundläggande premisserna så går det inte att bevisa ett rationellt tankesätt. Att folk blir sårade av att bli förådda är väldigt grundläggande mänskligt beteende.
Poängen är ju iof att man inte behöver känna sig förådd.
Med andra ord är hela ditt resonemang irrelevant eller hur?
Det vill jag inte påstå, hur menar du?
Men det gör man. På samma sätt som man kan känna sig rädd om någon råkar hoppa fram i mörkret när man inte är beredd. Oddsen att det är något farligt är ju väldigt låga.
shadowfire
2007-04-09, 12:41
Jag förstår exakt hur du menar, men det bygger på att killen som precis sett sin polare hångla upp den man har känslor för i samma sekund ska först och främst döda sina känslor, stänga av besvikelse, bortse från att hans vän struntade i hans önskan/vädjan osv.
I teorin har du helt rätt Yankeee, han skulle kanske rentav ha kunnat gå och hämta en flaska skumpa och firat att hans vän fått hångla med den söta tjejen. Det vore ju optimalt? I teorin. I praktiken spricker din tes pga just ordet känslor.
Det där är något jag ogillar att höra. Att man är human eller berusad skulle rättfärdiga ett svinigt beteende. Som om alkohol skulle göra det legitimt att släppa ansvarsförmåga. Nejdu kwon, vuxna människor ska kunna bete sig även på fyllan och skilja på rätt och fel.
I ett idealiskt optimalt samhälle kanske med människor med 100 % kontroll i alla lägen, men tyvärr så måste man vara realist och face the reality idag, det finns folk som inte klarar av det.
Jag säger inte att det (alkoholen) rättfärdigar beteendet, jag säger bara att så kanske var fallet.
Dvs det var ingen illvilja från kompisen whatsoever, han är ingen dålig kompis i sig, utan bara weakwilled.
Kan dock vara en kompis man undviker att festa med runt tjejer man är intresserad av. :)
Men det gör man. På samma sätt som man kan känna sig rädd om någon råkar hoppa fram i mörkret när man inte är beredd. Oddsen att det är något farligt är ju väldigt låga.
Skillnaden är iof att du reagerar på en sekund när någon hoppar fram och skrämmer dig. I det här fallet har man flertalet timmar på sig att analysera situationen.
Jag förstår exakt hur du menar, men det bygger på att killen som precis sett sin polare hångla upp den man har känslor för i samma sekund ska först och främst döda sina känslor, stänga av besvikelse, bortse från att hans vän struntade i hans önskan/vädjan osv.
I teorin har du helt rätt Yankeee, han skulle kanske rentav ha kunnat gå och hämta en flaska skumpa och firat att hans vän fått hångla med den söta tjejen. Det vore ju optimalt? I teorin. I praktiken spricker din tes pga just ordet känslor.
Vilken önskan/vädjan pratar vi om nu? Vad jag vet fanns det ingen uttalad sådan.
Jag vet att det jag säger inte håller i praktiken, men det betyder inte att det är värdelöst att tänka igenom situationen och försöka tänka så rationellt som möjligt. Det är det enda jag vill få fram, att folk ska tänka efter lite mer och inte lägga sig på "amagad min polare tog min brud han är en idiot"-nivån.
shadowfire
2007-04-09, 12:47
I ett idealiskt optimalt samhälle kanske med människor med 100 % kontroll i alla lägen, men tyvärr så måste man vara realist och face the reality idag, det finns folk som inte klarar av det.
Jag säger inte att det (alkoholen) rättfärdigar beteendet, jag säger bara att så kanske var fallet.
Dvs det var ingen illvilja från kompisen whatsoever, han är ingen dålig kompis i sig, utan bara weakwilled.
Kan dock vara en kompis man undviker att festa med runt tjejer man är intresserad av. :)
Det är iofs en helt annan debatt i sig och skulle kunna bli en annan tråd, men min åsikt är att flertalet utnyttjar alkoholen som en ursäkt för att släppa sitt ansvarstagande, sett till både etik och moral. I det här fallet har ju kompisen uppenbarligen vetskap om att han gått över gränsen då han ber om ursäkt, men jag kan varken se det humant eller berättigat att han ändå går över gränsen igen sedan. Alkohol har inverkan på det mentala ja, men har man bara lite folkvett så sitter rätt/fel-gränsen väldigt långt in.
Vilken önskan/vädjan pratar vi om nu? Vad jag vet fanns det ingen uttalad sådan.
Jag vet att det jag säger inte håller i praktiken, men det betyder inte att det är värdelöst att tänka igenom situationen och försöka tänka så rationellt som möjligt. Det är det enda jag vill få fram, att folk ska tänka efter lite mer och inte lägga sig på "amagad min polare tog min brud han är en idiot"-nivån.
Nu försöker du lägga dig på ett högre filosofiskt plan, men problemet är att du är så fullständigt frånkopplad verkligheten att det är sjukt.
Nu försöker du lägga dig på ett högre filosofiskt plan, men problemet är att du är så fullständigt frånkopplad verkligheten att det är sjukt.
Källa?
shadowfire
2007-04-09, 12:50
->
Kompisen frågar om det är lugnt och jag säger att det är dålig stil. Han säger OK och säger han ska skita i henne. Jag ser dem gå o hålla hand och han flirtar hela tiden med henne, sen skickar han SMS och säger sorry att han ska sluta, att han inte ville 'bråka'. Men ja, 10 min senare är han på henne igen. Jag skriver ett hyffsat drygt sms till personen och han förstår nog vad jag menar med det..
Trådskaparen har i och för sig lite luddigt bruk av svenska språket, men jag tolkar det där som att han gjort klart för sin vän rentav två gånger vad han anser om beteendet.
Jag förstår ditt tänk, men efter att ha försökt applicera det i praktiken så inser man att livet är inte så simpelt :)
Att det är respektlöst, dålig stil, etc, har väl ändå ingenting att göra med huruvida det är rationellt av kompisen att bli sårad? Det är ju vetskapen om att kompisen har en viss vilja (oavsett hur dum eller irrationell den är), och blankt skita i den som gör det respektlöst. Sen kan man i ett annat sammanhang försöka få sin kompis att ändra åsikt, få honom att inse det irrationella i hans uppfattning, men här och nu är det självklart respektlöst att göra något som man vet kommer såra honom.
Att visa respekt handlar väl oftast just om att ta hänsyn till alla dumma saker som folk får för sig att tro.
Det är iofs en helt annan debatt i sig och skulle kunna bli en annan tråd, men min åsikt är att flertalet utnyttjar alkoholen som en ursäkt för att släppa sitt ansvarstagande, sett till både etik och moral. I det här fallet har ju kompisen uppenbarligen vetskap om att han gått över gränsen då han ber om ursäkt, men jag kan varken se det humant eller berättigat att han ändå går över gränsen igen sedan. Alkohol har inverkan på det mentala ja, men har man bara lite folkvett så sitter rätt/fel-gränsen väldigt långt in.
Frågan är ju kompisens grad av respekt för qwerty1
Gör han om detta nyktert så skulle jag nog tro antingen att penix har för stor kontroll över honom alt att han har en svag vilja, då kvinnlig fägring kan vara svår att motstå.
Den stora frågan är ju om qwertty1 vill ha kvar en sådan kompis, oavsett hans motiv eller om han är sexmissbrukare eller vad det nu än är.
Kompisen kanske respekterar gqwerty1 jättemycket och vill honom hans bästa, men kan bara inte låta bli kakorna i kakburken beroende på olika (mentala) faktorer.
Jag rättfärdigar som sagt ej kompisens beteende, men jag säger bara att det kan vara andra saker än att kompisen vill dissa qwert. :)
Källa?
Har du någon som helst erfarenhet av det och någonsin hört eller känt någon som reagerat som du säger?
shadowfire
2007-04-09, 12:54
Frågan är ju kompisens grad av respekt för qwerty1
Gör han om detta nyktert så skulle jag nog tro antingen att penix har för stor kontroll över honom alt att han har en svag vilja, då kvinnlig fägring kan vara svår att motstå.
Den stora frågan är ju om qwertty1 vill ha kvar en sådan kompis, oavsett hans motiv eller om han är sexmissbrukare eller vad det nu än är.
Kompisen kanske respekterar gqwerty1 jättemycket och vill honom hans bästa, men kan bara inte låta bli kakorna i kakburken beroende på olika (mentala) faktorer.
Jag rättfärdigar som sagt ej kompisens beteende, men jag säger bara att det kan vara andra saker än att kompisen vill dissa qwert. :)
Gillar ditt sätt o uttrycka dig kwonisch *cupid*
Du har rätt i att det kan finnas mentala aspekter bakom som varken vi eller trådskaparen känner till. Dock är det ungefär lika troligt som att en bankrånare som åker fast yrkar på tillfällig sinnesförvirring och får igenom det.
Har du någon som helst erfarenhet av det och någonsin hört eller känt någon som reagerat som du säger?
På vilket sätt menar du att det är relevant?
Sätt er in i situationen, om ni orkar. Annars behöver ni inte slösa er tid på denna värdelösa tråd.. har man något liv ens :S
Är en kille, som inte får överdrivet mycket tjejer. Jag är ganska kräsen, även fast jag inte borde vara det. Jag vill bara ha tjejer jag verkligen vill inte ha. Jag kn*llar inte runt som många av mina andra kompisar. Det är upp till dem.
Men nu till saken..
/ Gustav
Det är dålig stil av din kompis, men samtidigt hade du ju inte "beslag" på henne, detta var väl första gången ni träffades?
Problemet ligger nog inte i hans respekt för dig, utan i åtrån för henne.
Jag hade förväntat mig mer av en av mina kompisar dock, för jag skulle hållt mig borta från en kompis ragg.
På vilket sätt menar du att det är relevant?
Jag ger upp, du kan ju helt enkelt inte argumentera. Tips: Skriv vad du vill säga istället för att gå i försvarsposition hela tiden.
->
Trådskaparen har i och för sig lite luddigt bruk av svenska språket, men jag tolkar det där som att han gjort klart för sin vän rentav två gånger vad han anser om beteendet.
Jag förstår ditt tänk, men efter att ha försökt applicera det i praktiken så inser man att livet är inte så simpelt :)
Hade missat det där :/
Fast jag har aldrig sagt att man ska (eller att man kan) applicera det rakt av i praktiken.
Gillar ditt sätt o uttrycka dig kwonisch *cupid*
Du har rätt i att det kan finnas mentala aspekter bakom som varken vi eller trådskaparen känner till. Dock är det ungefär lika troligt som att en bankrånare som åker fast yrkar på tillfällig sinnesförvirring och får igenom det.
Som sagt, vad som ligger bakom (om det nu gör det) är ju ingenting vi vet någonting om.
Vem vet, "polaren" kanske tänker, "haha jag skiter i qwerty1 men skall dra till med en rejälsnyftarscen nästa gång vi träffas så han tror allt e soft, sen skall jag lägra bruden moahahahahahah!".
Det enda jag vet till 100 %, är att mina polare inte rör de brudar jag är intresserad av, och att jag inte rör dom polarna är intresserade av utav respekt, annars blir det bitchslap.
Men jag kan dock inte sätta mig in i qwertys situation då ingen väntat 6 månader, utan saker och ting börjar röra sig generellt fort.
Om vi e på en hemma-hos-fest tex, om inte polaren gjort sitt move på hetingen innan kl slagit 00.00, då e det fan fritt fram. :devil:
Oftast finns det hetingar till alla dock.
Jag ger upp, du kan ju helt enkelt inte argumentera. Tips: Skriv vad du vill säga istället för att gå i försvarsposition hela tiden.
Jag skrev ju det jag ville säga. Jag är nyfiken på vad din fråga har med saken att göra.
Jag skrev ju det jag ville säga. Jag är nyfiken på vad din fråga har med saken att göra.
Att hela ditt resonemang inte är verklighetsbaserat, du erkänner ju det själv. Det är som att argumentera att alla länder bör avveckla sina militära styrkor för att krig är fel.
shadowfire
2007-04-09, 13:04
Som sagt, vad som ligger bakom (om det nu gör det) är ju ingenting vi vet någonting om.
Vem vet, "polaren" kanske tänker, "haha jag skiter i qwerty1 men skall dra till med en rejälsnyftarscen nästa gång vi träffas så han tror allt e soft, sen skall jag lägra bruden moahahahahahah!".
Det enda jag vet till 100 %, är att mina polare inte rör de brudar jag är intresserad av, och att jag inte rör dom polarna är intresserade av utav respekt, annars blir det bitchslap.
Men jag kan dock inte sätta mig in i qwertys situation då ingen väntat 6 månader, utan saker och ting börjar röra sig generellt fort.
Om vi e på en hemma-hos-fest tex, om inte polaren gjort sitt move på hetingen innan kl slagit 00.00, då e det fan fritt fram. :devil:
Oftast finns det hetingar till alla dock.
Jo, jag delar ditt resonemang med undantag av klockslaget. Jag låter inte aspekten tid påverka om jag kan vara respektlös eller inte gentemot någon.
Vem säger att det är mer ok 00:00 än 23:30 att såra sin vän?
Vem säger att 6 månader är litet och vem säger att det är mycket? Vi pratar känslor, individer och olika sammanhang. Jag förespråkar fortfarande en dialog. Dessutom så värderar jag one nights och fyllestrul så otroligt lågt att jag inte skulle offra speciellt mkt för att få det. Det var skoj när man var 20 kanske, inte nu längre.
Att hela ditt resonemang inte är verklighetsbaserat, du erkänner ju det själv. Det är som att argumentera att alla länder bör avveckla sina militära styrkor för att krig är fel.
Poängen är som sagt att folk ska tänka efter mer. Att det sedan blev en stor debatt var lite trist eftersom att jag inte kan lägga mig och måste köra på mer än vad jag själv står för.
Poängen är som sagt att folk ska tänka efter mer. Att det sedan blev en stor debatt var lite trist eftersom att jag inte kan lägga mig och måste köra på mer än vad jag själv står för.
Men jag tycker inte att det är nödvändigtvis är fel tankesätt. I vissa fall så har helt klart folk en idiotisk syn på "ägande" av andra könet etc. Men och andra sidan så gillar jag när man vet att kompisarna tänker på en och backar en.
shadowfire
2007-04-09, 13:10
Men jag tycker inte att det är nödvändigtvis är fel tankesätt. I vissa fall så har helt klart folk en idiotisk syn på "ägande" av andra könet etc. Men och andra sidan så gillar jag när man vet att kompisarna tänker på en och backar en.
Ingår i min definition på vänskap.
Fel och fel. Det är uppenbarligen inte många som har någon förståelse öht för att tänka så och det blir då ganska värdelöst i praktiken.
Självklart går kompisar före. Jag vidhåller bros before hoes.
Jo, jag delar ditt resonemang med undantag av klockslaget. Jag låter inte aspekten tid påverka om jag kan vara respektlös eller inte gentemot någon.
Vem säger att det är mer ok 00:00 än 23:30 att såra sin vän?
Vem säger att 6 månader är litet och vem säger att det är mycket? Vi pratar känslor, individer och olika sammanhang. Jag förespråkar fortfarande en dialog. Dessutom så värderar jag one nights och fyllestrul så otroligt lågt att jag inte skulle offra speciellt mkt för att få det. Det var skoj när man var 20 kanske, inte nu längre.
Vi brukar inte ha ngn dialog om detta. Det brukar inte bli mkt mer än så här, "She's mine! She's off limits!" så nickar de andra förstående.
Generellt brukar det bli såhär, polare_x påpekar på innestället_y att heting_z är hett skit!
Ok, säger jag och nickar förstående, och filtrerar då ut heting_z i sökverktyget och riktar istället mitt targettingsystem på någon annan, oavsett om heting_z var real hot shit.
Många problem och konflikter som undviks då många hetingar e hot shot idag, dvs finns många att välja mellan.
Men detta är ju självklart en förenkling av "broes before hoes"-systemet, men funkar bra.
Tror vi bara har slagits över en brud en endaste gång och det var många år sedan när vi var unga, men då rasade både köksbord och flaskor krasade på marken när polare_q försökte med en takedown som jag sedan reverserade till en guillotine.
Vi var fortf polare dagen efter, men festen var ju såklart förstörd då både bord, stolar och sprit var förstörda. ;)
shadowfire
2007-04-09, 13:15
Vi brukar inte ha ngn dialog om detta. Det brukar inte bli mkt mer än så här, "She's mine! She's off limits!" så nickar de andra förstående.
Generellt brukar det bli såhär, polare_x påpekar på innestället_y att heting_z är hett skit!
Ok, säger jag och nickar förstående, och filtrerar då ut heting_z i sökverktyget och riktar istället mitt targettingsystem på någon annan, oavsett om heting_z var real hot shit.
Många problem och konflikter som undviks då många hetingar e hot shot idag, dvs finns många att välja mellan.
Men detta är ju självklart en förenkling av "broes before hoes"-systemet, men funkar bra.
Tror vi bara har slagits över en brud en endaste gång och det var många år sedan när vi var unga, men då rasade både köksbord och flaskor krasade på marken när polare_q försökte med en takedown som jag sedan reverserade till en guillotine.
Vi var fortf polare dagen efter, men festen var ju såklart förstörd då både bord, stolar och sprit var förstörda. ;)
:laugh: :laugh:
Frågan kvarstår ju: vem valde tjejen? ;)
Givetvis finns det vissa självklara/oskrivna regler och som du säger använder man filter. På samma sätt använder jag ett filter för att undvika kvinnor som redan är upptagna, hur flirtiga de än må vara. Jag tror även filtret inkluderar transor och lite annat med.
:laugh: :laugh:
Frågan kvarstår ju: vem valde tjejen? ;)
Det brukar vara jag som är dum i huvudet på fyllan. :(
Men inte längre! Det var då det! :thumbup:
qwety du hade varit utomlands i ett halvår och pratat massor med tjejen i telefon och ni var väldigt flörtiga med varandra i ett halvår?
hade du aldrig träffat henne innan krogen sen när du kom hem från utlandet? menade eftersom du inte ville utnyttja henne på fyllan, var det typ första gången du träffade henne på krogen när du kom hem?
eller skrider du bara mycket långsamt framåt?
inte för att jag tycker man äger nån eller bestämmer över ngn genom ngra mystiska oskrivna regler, men din polare verkar ju inte alltför trevlig iaf, spec. eftersom han skickade sms:et etc
qwety du hade varit utomlands i ett halvår och pratat massor med tjejen i telefon och ni var väldigt flörtiga med varandra i ett halvår?
hade du aldrig träffat henne innan krogen sen när du kom hem från utlandet? menade eftersom du inte ville utnyttja henne på fyllan, var det typ första gången du träffade henne på krogen när du kom hem?
eller skrider du bara mycket långsamt framåt?
inte för att jag tycker man äger nån eller bestämmer över ngn genom ngra mystiska oskrivna regler, men din polare verkar ju inte alltför trevlig iaf, spec. eftersom han skickade sms:et etc
Ja, det var första gången jag träffa henne på så länge. Därför kändes det inte överdrivet bra att det första man gör är att hångla loss när hon var så pass berusad =) Aja, nu vet jag det till en nästa gång. Tur man har Entourage som gör en på bättre humör :D
Tricklev
2007-04-09, 16:15
Äsh, klart man ger fan i en tjej polarn är intresserad av, det kallas vänskap.
klart det var dålig stil som fan.
Han visste att du liksom var eventuellt intresserad, han visste inte mer än hur hon såg ut så det var rent utseende baserat för hans del i flörtandet på henne och då finns det ju MASSOR av andra alternativ på ett uteställe. Han kunde tagit en annan, svårare är det inte.
Dålig stil som fan faktiskt, respektlöst. Är man polare så är man, vissa saker vet man utan att ens ta upp det för disskussion.
Ända gångerna det kan vara lite diskutabelt huruvida rätt eller fel (anser JAG nu) är om det är en tjej båda känner och det är känslor involverade. Har man känslor för någon har man rätt att låta personen veta det tycker jag, men sen finns det ju knepiga sitser så som att det kanske är i en polares flickvän? då är det nödvändigtvis inte rätt längre... ha ha knepigt....
frökenzelda
2007-04-09, 17:06
du skulle ha varit mer på, det är bara att panga på om man vill att det ska leda nånstans, annars tar nån annan na :P
du skulle ha varit mer på, det är bara att panga på om man vill att det ska leda nånstans, annars tar nån annan na :P
antagligen med henne... men så är det inte med alla.... men med tjejer som är fulla och på krogen så... jo....
men ändå osjysst av polaren oavsett....
shut teh face
2007-04-09, 18:39
Problemet här är inte vänskap. Det är alkoholen - dödens drog, som förstör hela vårat samhälle och får den bäste vän att flörta sönder ens tjej.
:(
Jag tycker qwerty1 verkar vara en hyvens kille och har hellre en sån som pojkvän än en som gärna tar tillfället i akt bara för att jag var lite väl på lyran
Otroligt lågt av din kompis. Du gjorde väl hyfsat rätt, om du märkte att hon var full och sugen på det mesta kunde du kanske försökt gå en promenad med henne eller nåt, och mysa lite. Men som sagt, riktigt puckad vän.
shadowfire
2007-04-09, 18:49
Jag tycker qwerty1 verkar vara en hyvens kille och har hellre en sån som pojkvän än en som gärna tar tillfället i akt bara för att jag var lite väl på lyran
word!
Hur har du tänkt göra nu då qwerty, skall du ha kvar kompisen eller?
Hur har du tänkt göra nu då qwerty, skall du ha kvar kompisen eller?
Jag vet inte. Människan gör ju misstag. Men självklart kommer jag aldrig se upp till honom lika mycket som jag har gjort innan. Dessutom har inte personen hört av sig idag, och det gäller detsamma med damen(har dock haft mobil avstängd så kan mkt väl vara sms eller folk som ringt). Men min kompis har jag på msn och han har inte hört av sig. Så vi får väl se.
Vad tycker du, Kwon? :)
Jag tycker det var jävligt fult gjort av dina polare att hångla upp en tjej som han visste du gillade! Om han nu skyller på att han var alldeles för onykter när han gjorde som han gjorde så är det rent bullshit, riktigt dålig bortförklaring! Jag tycker inte man är en riktig kompis om man gör så som han gjorde..
Tjejen kan även göra detta för att vissa att det finns andra killar som också vill ha henne och att du inte är den ändå och mena på att du får nog ta och skynda att säga det! Jäkligt dumt sätt att vissa det på MEN det kan faktiskt vara så i själva verket.
Jag hade först och främst (om jag vore du) sagt till tjejen att du har känslor för henne.. Det bästa är om du säger det till henne i "verkliga" livet och inte på msn, vilket vissar att du har starkare känslor för henne! Jag önskar själv att jag sa till en tjej att jag hade känslor för henne innan det var försent!
"Skjuter man inte gör man inga mål"
Lider med dej :(
Tycker helt klart det är kompisens sak att höra av sig och be om ursäkt för det han gjort - om han ångrar det och tycket att det var fel (borde han göra...).
Samtidigt får man förstå att alkoholen gör att folk gör fel saker och blir kåta.
Rent rationellt får man se det som att hon både hon och din kompis gjorde sina val. Känlsomässigt var det ju fel att gå på henne från din kompis sida.
Samtidigt kanske du skulle träna på att bli mer på pch stärka upp självförtroendet lite.
Jag vet inte. Människan gör ju misstag. Men självklart kommer jag aldrig se upp till honom lika mycket som jag har gjort innan. Dessutom har inte personen hört av sig idag, och det gäller detsamma med damen(har dock haft mobil avstängd så kan mkt väl vara sms eller folk som ringt). Men min kompis har jag på msn och han har inte hört av sig. Så vi får väl se.
Vad tycker du, Kwon? :)
Jag tycker först och främst att du skall ha personer runt dig som du trivs med, stimulerar dig och som motiverar dig.
Jag tycker det känns som att du inte behöver denna person, även om du sett på till honom tidigare.
Människor är trots allt mänskliga och gör misstag, ingen är perfekt etc osv
Det är det mänskliga som gör oss människor.
Du får ta ställning till detta helt själv, men själv har jag bara vänner och folk som på något sätt kan stimulera mig.
Det är trots allt skillnad på en sann vän och en partypolare.
Nu måste du skämta va?
Jag tycker du ska ta ett ordentligt snack med din vän, om det sen visar sig att du blir sårad och känner att du inte kan lita på honom så bör du kapa vänskapen. Nån du inte kan lita på är inte en vän.
Sen efter det bör du bara hålla dig till folk som gör din vardag bättre.
Stimulera dig med det som gör dig glad.
Sen det viktigaste, stirra dig inte blind i allt som hänt. Jag säger inte att du ska skita i allt som hänt utan att försöka att ta lärdom och gå vidare. Besvikelse, ilska, ja allt du känner är energi du kan ha bättre nytta av på andra områden.
Hoppas att allt löser sig för dig!
Inte läst igenom hela tråden å så men av första inlägget att döma: Ge killen en smäll på käften, eller låt bli, hur som helst så är han INTE en bra kompis. Om du vill fortsätta ha honom som "kompis" i hans ögon är väl det lugnt men nu vet du var du har han.
Sammanfattning:
Griip vill att du ger han en [PROPP] ;)
*whistle*
Egentligen det han förtjänar för det är kass stil, men inget jag hade gjort. Hade helt enkelt inte lagt ner någon energi på en sån person.
WheyProtein
2007-04-15, 23:01
Nu måste du skämta va?
Nä, han är sån.
Nu måste du skämta va?
Läs hela tråden.
Läs hela tråden.
Har varken tid eller orkar inte. Dessutom så är det mycket roligare att rycka citat ur sitt sammanhang. :D
Dock har jag svårt att förstå exakt vad det skulle kunna stå skrivet i tråden som får dig att skriva något sådant?
Dock har jag svårt att förstå exakt vad det skulle kunna stå skrivet i tråden som får dig att skriva något sådant?
Jag har över huvud taget svårt att följa Spankeees resonemang i den här tråden. Så du har nog rätt.
Har varken tid eller orkar inte. Dessutom så är det mycket roligare att rycka citat ur sitt sammanhang. :D
Att det sedan blev en stor debatt var lite trist eftersom att jag inte kan lägga mig och måste köra på mer än vad jag själv står för.
:/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.