Visa fullständig version : Röda Lackets Internet raggnings tråd (den optimala)
Röda_Lacket
2007-04-08, 15:43
Del 1 chattraggning OBS VARNING KÄNSLIGA LÄSARE SLUTA LÄS! KÄNSLIGT MATERIAL! DETTA ÄR BARA EN HUMOR/LEKMANSTRÅD OCH JAG KAN INTE GARANTERA NÅGOT
Jag har under åren utvecklat ett avancerat system för oss killar som vill kompletera tjejraggandet även på nätet. OBS detta är ett utdrag! Skulle du inte vilja träffa en internet tjej i veckan? Garanterat monsterfritt! Tänk all tid du lägger ner på nätet varför inte utnyttja det och träffa intressanta tjejer du aldrig skulle träffa i verkligheten antingen för du är för feg eller för att du aldrig skulle få chansen att visa din personlighet.
Steg 1
Du måste hamna i rätt sinnestillstånd! sätt på din favorit skiva på repete! målet är att du ska få den där känslan du får efter att du maxat en vikt på gymmet eller när du är ute i gott sällskap och just börjat bli go och glad efter några kalla.
Detta är väldigt viktigt är du inte bra på detta så öva öva öva. Tro mig hur du känner dig påverkar ditt resultat. Chattragga alltid när du känner dig på topp!.
Steg 2
Välj ett nick! välj inget nick som anspelar på sex ! även om tjejer är lika sexuella som oss killar så har detta en avskräckande effekt. Ta gärna och välj ett nick som avspeglar din personlighet på ett djupare och mer komplext sätt. Kille 24 ! eller Ledsen kille är precis som alla andra namn och du kommer inte sticka ut ur mängden. Självklart ska du inte sticka ut för mycket så det blir en stor varningssignal runt ditt nick som tex Psykopaten!.
Vilka knappar kan man trycka på hos tjejer när man väljer nick? Ett fult knep är att välja något i stil med förtvivlad kille detta väcker tjejers naturliga ta hand om känslor som finns naturligt testa och se... fast sedan måste du kunda vända samtalet som kan bli svårt...Det kan vara ett roligt experiment om du känner dig allmänt nere för många tjejer gillar att lyssna och försöka ta hand och hjälpa killar.
Mystisk, farlig, spännande kille är exempel på nick som drar till sig tjejer som letar efter spänning i sin tillvaro och tro mig massor med vackra tjejer lever med tråkiga killar som inte ger dem det dem innerst inne vill ha!
Men det bästa är om du själv hittar på något namn själv som återspeglar dig som person på en djupare nivå än tex gymmare
steg 3 Första ordet
Stoppa med alla kommentarer som
hej
hej allt bra
hur är det med dig
vad har du gjort idag
Hej sötis osv osv
Det enda du gör är att bevisa hur tråkig du är som alla andra killar som skrivit till henne 10000gg innan.
Det finns flera sätt att kringå deras autosvar som alla tjejer har inprogramerat eller den klassiska tystnaden som bara ökar vanliga killars frustration.
Vänd på rollerna ! fråga henne varför hon ska få prata med dig? jag har haft otaliga lyckade konversationer med otroligt vackra tjejer där dem gjort allt för att bevisa varför dem duger för mig. Många tjejer blir som galna då du gör klart för dem att du pratar med flera andra samtidigt och dessa är intressanta. Fast bre inte på med för mycket för då sticker dem.
En annan rolig sak man kan testa är att ställa en öppen fråga i chatten !
- Finns det inga tjejer som inte ser ut som skräcködlor härinne? då kommer alla vackra tjejer ta åt sig enormt mycket och börja bevisa för dig att dem inte alls är skräcködlor. Detta kan du driva hur långt som helst enda hem till dig om du är skicklig nog.
En annan sak tjejer verkligen inte kan motstå är frågor tex
Skulle du kunna äta ett kilo smör för 100kr ?
sedan för du in snacket så du får henne dit du vill med frågorna
Vad skulle du välja en kille som kan få dig att känna dig som den mest speciella och åtråvärda tjejen på hela jorden eller den killen som kan köpa dig vad du vill.
Detta är ett bra sätt om man är kreativ som kille bara ställ mer och mer frågor för tjejer uppfattar detta som du har humor och hon kommer sitta där på andra sidan och skratta medans hon vill höra mer och mer frågor. För att sedan känna en starkare och starkare dragning till dig om du ställer rätt frågor
Du kan också fråga om hennes åsikt om en sak detta brukar också funka väldigt bra. Tex fråga om råd i någon fråga
I nästa tråd ska jag gå igenom del
4 hur man gör för att gå från chatt till telefon på bara 1 timma eller msn
5 hur man gör för att hon ska känna en otrolig dragning till just dig trots att ni aldrig träffats.
Eldhroka
2007-04-08, 15:47
:laugh:
Fattas bara en neddimpande wingman aka trasig mobil! :D
champion
2007-04-08, 16:12
:laugh: :laugh:
Bästa ja har läst på länge :P
Funkar det på lunarstorm :naughty:
Röda_Lacket
2007-04-08, 16:14
:laugh: :laugh:
Bästa ja har läst på länge :P
Funkar det på lunarstorm :naughty:
nej detta funkar inte så bra på lunarstorm och sådana siter ska skriva en guide till det också då jag experimenterat på massa sådana siter också med sjuka resultat.=)
Röda Lacket är en rolig jävel.
Hahahahaaaa, jag blir fan lite kär redan nu. Förtvivlad Kille... *cupid*
Du kan också fråga om hennes åsikt om en sak detta brukar också funka väldigt bra. Tex fråga om råd i någon fråga
den delen har du inte fått ifrån en viss bok (THE GAME) månne? :D
ha ha kul läsning!
champion
2007-04-08, 17:02
nej detta funkar inte så bra på lunarstorm och sådana siter ska skriva en guide till det också då jag experimenterat på massa sådana siter också med sjuka resultat.=)
Du är min idol, får ja röra vid dig??
Alltså..Jag vet de fan egentligen, jag försökte med nicket "2snarthårdakillar" tillsammans med en kompis, och inte en enda brud på Kolozzeum gjorde några närmanden...
Alltså..Jag vet de fan egentligen, jag försökte med nicket "2snarthårdakillar" tillsammans med en kompis, och inte en enda brud på Kolozzeum gjorde några närmanden...
AHHAHAHAHAHAHAAA :laugh:
champion
2007-04-08, 17:07
HAHAHAHAHA:laugh: :laugh:
hahavaffan
2007-04-08, 17:17
Hahaha :D
Lelle Pelle
2007-04-08, 17:27
Den vettigaste tråden, tillsammans med Kwons filmtips för de som inte gillade 300, sedan det första internetforumet såg dagens ljus!
LadyInsane
2007-04-08, 17:30
Haha klockrent!:D
http://www.dropline.net/cats/images/Kitten%20saves.jpg
(jag har alltid velat använda den där bilden i någon tråd:D )
X-Change
2007-04-08, 17:38
Hehe. Kul tråd! Ser fram emot nästa avsnitt Röda lacket!
hobbitar
2007-04-08, 17:40
Har du nåt trick för att gå CTRL?
CTIRL= Chat To Real Life
Alltså skippa msn-skiten
Röda_Lacket
2007-04-08, 17:49
Nästa del kommer även ta upp en sak jag glömde nämna
6. Tidpunkter....många killar glömmer av denna viktiga detalj när man chattraggar .....jag tänker förklara mina teorier varför man ska välja vissa tidpunkter att chatta på och vissa man bör undvika.
vilka sajter är bäst att nätragga på nuförtiden rödalacket?
(funderar på att börja igen rofl):thumbup:
Röda_Lacket
2007-04-08, 18:20
vilka sajter är bäst att nätragga på nuförtiden rödalacket?
(funderar på att börja igen rofl):thumbup:
hej detta får jag ta med i nästa tråd också den kommer imorgon en optimal dag att ragga på =)
Tigerkotten
2007-04-08, 18:21
Inlägget du gjort påminner ju extremt vad man läst på andra sidor. Skulle vara mera skoj om du kom på något eget istället.
Ang ämnet finns en annan sak skriv som ser ut såhär.
Basics:
-Skicka meddelande/mail, skit i gästboken. Gästboken är opersonlig och full av precis de AFCs som vi vill skilja oss från.
-Läs hennes presentation grundligt, titta på alla bilder, bilda dig en uppfattning om henne innan du skriver!
-Hon kommer att titta på din profil innan hon svarar, så se till att den är så bra som möjligt. (the_man har en skön tråd om profiler för inspiration) Bilder är ett måste.
Kontakten:
Ok, med basics ur vägen är det dags att börja mattbombningen av HBs mailboxar. Mailet är utformat i sex steg.
1 - Intro, öppna på något sätt, inte så svårt. "Hejsan.. fluff fluff" (någon rad bara)
2 - Retas med henne, negga något hon skriver eller någon av hennes bilder. Samma princip som negging i en vanlig konversation.
3 - Berätta lite om dig själv. Vem du är, DHVa lite, ålder. Håll det kort och var vag, berätta inte ditt livs historia. Det ska fortfarande finnas mystik i interaktionen.
4 - Skriv något om varför du mailar henne. Du verkar vara [insert komplimang] och jag blev lite nyfiken. Vore kul att veta mer om [insert något som du tcker är intressant].
5 - Få henne att kvalificera sig! Varför skulle jag vilja träffa dig? Berätta något om dig själv som inte står i profilen. Skönhet är vanligt, vad som är ovanligt är en skön personlighet och en attraktiv inställning till livet. Vad gör dig annorlunda från alla lunarstormtjejer som postar sina "internet disease"-bilder här?
6 - Call To Action - Vad vill du att hon ska göra nu? "Vi är ändå här för att vi på något sätt vill träffa nya människor, det vore dumt om vi inte lärde känna varandra lite närmare. Ser fram emot ditt svar."
OBS! Det här är en struktur, ingen mall. Använd inte mina exakta ord, man kan lukta sig till massutskick. Tanken är att varje mail ska vara det andra olikt och anpassat till det du lyckats lära dig om henne utifrån hennes presentation.
Ok, så i en perfekt värld kommer hon nu att bli intresserad och svara. Vad är nästa steg?
--> #-close <--
Tacka för att hon svarar. Fluffa lite om vad hon svarat.
Avsluta med, "Jag är en upptagen kille och är inte intresserad av internetkompisar, men jag skulle gärna lära känna dig bättre. Vad har du för nummer?"
Om hon ger en msnadress eller något, säg nej. Telefon eller ingenting.
Härifrån är det inte längre internet game.
Avslutningsvis: Som jag sa, det här är inte färdigtestat än och behöver kalibreras och dessutom anpassas efter vem man själv är som person. Jag tror dock intuitivt att det är en bra idé att skicka några såna här lite längre mail istället för att bomba 100 HBs med tre rader var, det försvinner ändå bara i mängden och "du skulle se bättre ut i brunt/blont/rött hår"-rutiner funkar bara so many times.
Röda_Lacket
2007-04-08, 18:25
Inlägget du gjort påminner ju extremt vad man läst på andra sidor. Skulle vara mera skoj om du kom på något eget istället.
Ang ämnet finns en annan sak skriv som ser ut såhär.
nu har jag inte läst någon annan sida för att komma fram till detta utan testat själv och delar bara med mig av min erfarenhet
sundvall
2007-04-08, 18:26
:laugh: :laugh: :laugh:
Röda_Lacket har tight game! :thumbup:
gillar inte the_game skiten. något löjligt att följa massa fjantiga betende ragler imo. kommer skina igenom efter ett tag.
brukar bara snacka lite skit med tjejen, camar lite, sen frågar man om dom vill träffas i helgen. funkar 1 av 2 gånger :thumbup:
hej detta får jag ta med i nästa tråd också den kommer imorgon en optimal dag att ragga på =)
gött då blir det nätraggning för mig imon då också lol
:laugh: :laugh: :laugh:
Röda_Lacket har tight game! :thumbup:
Det här kan vara bra att kunna för en 19-årig alfahane-wannabe med plufsiga kinder. Läs på nu.
sundvall
2007-04-08, 18:30
Det här kan vara bra att kunna för en 19-årig alfahane-wannabe med plufsiga kinder. Läs på nu.
Seriöst, lägg ner nu. Du är bara bitter :)
Jacksatan
2007-04-08, 18:39
Saken är den att han tror att han är bra och det är 80% av raggning.
Själv gick jag mellan 19-23 års ålder och tyckte att jag inte var grov nog samt allmänt kass på allt och det var som att hugga i sten varje gång jag gick ut, vågade fan inte titta en tjej i ögonen längre än 2sekunder hur full jag än var. Känner man så spelar det ingen roll vilka jävla knep och knåp man än drar upp ur fickan, tjejer nosar sig till osäkerhet som byggare till speglar.
Man måste tycka att man är bra och att man har nåt att erbjuda, annars är chansen större att man lyckas suga sin egen k*k än att träffa en vettig tjej.
sundvall
2007-04-08, 18:41
Själv gick jag mellan 19-23 års ålder och tyckte att jag inte var grov nog samt allmänt kass på allt och det var som att hugga i sten varje gång jag gick ut, vågade fan inte titta en tjej i ögonen längre än 2sekunder hur full jag än var. Känner man så spelar det ingen roll vilka jävla knep och knåp man än drar upp ur fickan, tjejer nosar sig till osäkerhet som byggare till speglar.
Man måste tycka att man är bra och att man har nåt att erbjuda, annars är chansen större att man lyckas suga sin egen k*k än att träffa en vettig tjej.
Är nog väldigt sant.
Av två som tror dom är lika bra så vinner han som är bäst. Bäst i tjejers ögon. Klart det mesta handlar om att tro på sig själv, men det spelar ingen roll hur mycket vissa gör det, för andra kommer ändå alltid att snuva dom på konfekten.
Jacksatan
2007-04-08, 18:44
Av två som tror dom är lika bra så vinner han som är bäst. Bäst i tjejers ögon.
Man ska givetvis inte vara överdrivet självsäker utan att ha nåt att visa upp. Kör man ferarri eller är professor kan man vara rejält nöjd med sig själv utan att tjejer tycker man är dryg t ex.
Min poäng är att början är att tycka att man själv är bra, att man duger. Klart fan att man inte får alla tjejer för det, men det är en bra start.
Man ska givetvis inte vara överdrivet självsäker utan att ha nåt att visa upp. Kör man ferarri eller är professor kan man vara rejält nöjd med sig själv utan att tjejer tycker man är dryg t ex.
Min poäng är att början är att tycka att man själv är bra, att man duger. Klart fan att man inte får alla tjejer för det, men det är en bra start.
Visst - man måste gilla sig själv för att andra ska kunna gilla en. Sen får man putsa på det andra.
Bäst i tjejers ögon.
Nja. Bäst i tjejens ögon. Inte alla tjejer gillar samma grejer. Därav problemet med att följa ett schema.
Nja. Bäst i tjejens ögon. Inte alla tjejer gillar samma grejer. Därav problemet med att följa ett schema.
Vi talar inte samma språk tror jag. Ingen har påstått att alla tjejer gillar samma grejer. Men flera tjejer kan dras till samma kille. Då är denna kille bäst i dessa tjejers ögon.
Men flera tjejer kan dras till samma kille. Då är denna kille bäst i dessa tjejers ögon.
:em:
Du får skylla dig själv.
Det är röven som gör det. Sluta klä dig som en slampa så behöver du inte slå bort brudarna medelst en påk.
Du är min idol, får ja röra vid dig??Den lär ju fungera ;D
Man måste tycka att man är bra och att man har nåt att erbjuda, annars är chansen större att man lyckas suga sin egen k*k än att träffa en vettig tjej.Men hur skall man kunna tycka det från början?
:hbang: gillar inte the_game skiten. något löjligt att följa massa fjantiga betende ragler imo. kommer skina igenom efter ett tag.
brukar bara snacka lite skit med tjejen, camar lite, sen frågar man om dom vill träffas i helgen. funkar 1 av 2 gånger :thumbup:
JAg följer det inte och kan det inte speciellt bra heller men vet att de som satt sig in i det och övat och studerat in dessa "fjantiga beteenden, regler etc" får i 9 av 10 fall tjejen i konkurans med en med din inställning ;)
Det har inget med inställning till dessa regler eller sätt och göra utan bara ren fakta.
Visst att bara snacka lite med tjejen funkar ju i princip alltid. Vet man dock lite mer specifikt vad, hur och när man säger saker och ting så är det bara en tidsfråga snarare :D
Självförtroende är basic som någon nämnde :hbang:
Självförtroende är basic som någon nämnde :hbang:
Synd ingen vet hur man får det.
Synd ingen vet hur man får det.Rätt droger, för de flesta i form av alkohol, men jag tycker inte att det fungerar =P
Rätt droger, för de flesta i form av alkohol, men jag tycker inte att det fungerar =P
Utan droger som bara verkar tillfälligt då
Verkar som om man måste vara född med det eller fått det i uppväxten/uppfostran annars är man körd :(
Scratch89
2007-04-09, 09:44
Åh nä. Självförtroende får man, om man tränar. Om man släpper sargen och "Varför skulle någon vilja prata med mig"-inställningen så kommer man en bra bit på väg. Jag har gått ifrån att vara den där som inte vågar titta någon o ögonen eller ens prata, till att vara den som pratar och skojar och pratar hur mycket som helst med alla. Det har tagit tid och varit hemskt när man verkligen bara villle springa hem, men det är värt det.
Nu handlar det iofs inte om tjejraggning, utan att vara social i allmänhet.
shadowfire
2007-04-09, 11:08
Tycker man ser motsatsen till det där i stor utsträckning... särskilt alla otroligt intellektsfulla och uttömmande inlägg som "hejhej, händer i helgen rå???". Är så det spritter i brallan direkt - eller inte.
Likaså nicknames som "Psykopaten" och "Förvirrad kille", är ju också sant och existerar. :)
Förövrigt så är det lite roligt o se hur många från kolo som finns på spraydate, dyker upp nya välkända ansikten lite titt som tätt där. :D
att vara skicklig i sociala färdigheter är en faktor i att vara attraktiv. Så med andra ord går det också hand i hand.
Det är enbart fördelar att vara mer framåt i sin personlighet *popcorn*
shadowfire
2007-04-09, 11:11
Åh nä. Självförtroende får man, om man tränar. Om man släpper sargen och "Varför skulle någon vilja prata med mig"-inställningen så kommer man en bra bit på väg. Jag har gått ifrån att vara den där som inte vågar titta någon o ögonen eller ens prata, till att vara den som pratar och skojar och pratar hur mycket som helst med alla. Det har tagit tid och varit hemskt när man verkligen bara villle springa hem, men det är värt det.
Vi har nog många gjort den resan, även jag har gått från blygskiten nr1 till att åtminstone agera socialt och ta kontakt/prata med folk. Dock kan jag fortfarande ha svårt med damer som har ett mycket fördelaktigt yttre, där faller jag lätt ner i "ouch, varför skulle hon vilja prata med mig?"-inställningen. Det är någonting läskigt med extremt estetiskt vackra personer.
Röda_lacket, det är en rolig tråd:D
Självförtroende får man när man inser att man är precis lika mycket värd som alla andra:)
Skriv ner dina styrkor. alla.
Skriv ner 5 saker du gör bra varje dag, och sedan en sak du skulle kunna gjort bättre, och gör det.
Att peppa sig själv "Jag är precis lika bra som alla andra" att säga det till sig själv mycket, ger resultat.
Men det allra viktigaste är nog att våga, som Scratch sade. Who dares wins.
Men rädslan slår en tillbaka, men strunta i den och ta steget och våga konfrontera dina rädslor.
När du lyckas med nåt, boostas en självförtroende.
Jag känner att det behövs en fortsättning snarast. Tänkte ju börja ragga lite smått här men jag behöver mer experthjälp först...
Scratch89
2007-04-10, 06:36
Vi har nog många gjort den resan, även jag har gått från blygskiten nr1 till att åtminstone agera socialt och ta kontakt/prata med folk. Dock kan jag fortfarande ha svårt med damer som har ett mycket fördelaktigt yttre, där faller jag lätt ner i "ouch, varför skulle hon vilja prata med mig?"-inställningen. Det är någonting läskigt med extremt estetiskt vackra personer.
Jag är i regel smartare än de vackra tjejerna jag träffar, iallafall pratar jag bättre. Då kan man argumentera ner dem. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.