handdator

Visa fullständig version : Individuell överträning

buckahbuckahbuck
2007-04-07, 23:29
Jag har sett personer fråga om överträning, och här är återigen en fråga angående detta.

Detta är mer en åsikts fråga, för att få feedback.

Jag kör igenom kroppen på 6 dagar, ca 45 min pass, få reps och tunga vikter. 8-12 set beroende på muskelgrupp.

ben
rygg
bröst
biceps
triceps
axlar

Detta kör jag vecka ut å vecka in, (mage kör jag varannan dag) Får även in morgonpromenader samt lite intensivare konditionsträning 2-3 gånger i veckan, löpning simning långa inlines turer med mera.

Jag känner mig aldrig sliten trött eller som att jag är övertränad. HAr inte vart sjuk på snart 2 år och känner mig bara friskare och friskare, i synnerhet efter att jag dragit kraftigt ner på festandet. dricke mig full en gång i månaden om ens det.
Är det då helt okej att bara köra på? Eller är detta effekter (känna mig slite, trött osv) jag kommer få smaka på om några år?

Självklart kör jag inte såhär VAREVIGA dag året runt, ibland kanske man är bortrest eller gymmet är stängt osv, men ja, you get the picture...

Käkar bra ofta regelbundet samt ser till att sova iaf 6-7 timmar, har ett fysiskt krävande jobb, tränar alltid efter klockan 7 på kvällen men känner mig ytterst sällan trött eller orkeslös.

Bara att köra på eller vad?

Englund
2007-04-08, 00:16
Så länge du trivs med ditt upplägg och inte får/har några komplikationer så säger jag; Kör på :)

Jax
2007-04-08, 08:21
Jag känner mig aldrig sliten trött eller som att jag är övertränad.
Du har skrivit svaret själv. Med andra ord "Dä hä bare å åk".

Kinnander
2007-04-08, 12:11
Du har skrivit svaret själv. Med andra ord "Dä hä bare å åk".

+ 1

Bananen20
2007-04-08, 12:15
nu vet jag inte hur fysiskt krävande ditt jobb är. Men 10 set i veckan per muskelgrupp är väl inte alls mycket?

buckahbuckahbuck
2007-04-08, 14:09
ej räknat uppvärmningssetten kanske man ska tillägga