Visa fullständig version : Kraftig viktnedgång i början av deff
Erdbeere
2007-04-06, 11:04
Jag räknade ut hur mycket jag skulle äta för att gå ner 0.5 kg i veckan, men nu bara 4 dagar senare har jag gått ner 3 kg i vikt. har jag räknat fel som satan eller tappar man mycket vikt i början av deff?
Eddie Vedder
2007-04-06, 11:10
Jag räknade ut hur mycket jag skulle äta för att gå ner 0.5 kg i veckan, men nu bara 4 dagar senare har jag gått ner 3 kg i vikt. har jag räknat fel som satan eller tappar man mycket vikt i början av deff?
Man går alltid ner många kg på jättekort tid när man skär ner på maten. Du minskar på glykogenförråden och varje gram glykogen binder ca.2.7(?) gram vätska.
Det är samma anledning som man kan väga typå 2-3 kg mer efter en dag med mycket mat.
Så du har definitivt inte tappat så mycket i fettvikt, men det är iaf en indikator på att du lyckats hamna på underskott.:thumbup:
Man går alltid ner många kg på jättekort tid när man skär ner på maten. Du minskar på glykogenförråden och varje gram glykogen binder ca.2.7(?) gram vätska.
+1
Dessutom så har du mindre mat "på väg" genom tarmsystemet. Det bidrar också till viktförlust.
Sen har vi ju lite fett som försvunnit också förstås, några hekton förhoppningsvis.
Jo, det är bara att klura lite. om vi räknar med ett underskott på ca 7.000kcal för att tappa ett kilo, så kan vi anta att 21.000kcal underskott på 4 dar inte borde ha gått obemärkt förbi ;)
Johannes
2007-04-06, 15:20
Jo, det är bara att klura lite. om vi räknar med ett underskott på ca 7.000kcal för att tappa ett kilo, så kan vi anta att 21.000kcal underskott på 4 dar inte borde ha gått obemärkt förbi ;)
och hur mycket av det kommer va fett egentligen? inte mycket iaf
formula4shape
2007-04-06, 15:42
Mest vätska.
Handcuff
2007-04-06, 16:07
Mest vätska.
Öh. I princip bara vätska.
Skitigt mycket? Pissat...tja det kan göra ett par kilo utan problem.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.