Logga in

Visa fullständig version : Ätardag + när sänker ni?

Henkan
2007-04-05, 21:09
2 frågor. Började min diet för ett antal dagar sedan o de känns bra. Har dock gått för kort tid för att utvärdera.

Kommer varje vecka ha ett mål, tex på lördagen som jag unnar mig något. Kommer funka bättre. Alltså inte svina på en hel dag utan att ja äter bra mat o sen på kvällen kanske unnar mig något gott ute eller så.
Tror det kommer va lättare att hålla motivationen uppe under dietdagarna.

Min fråga är: Hur länge kör ni diet innan ni har en ätardag eller en dag då ni unnar er något. Sjlv tänkte ja köra 2 veckor innan jag unnar mig något.

Fråga 2: Vägde in mig på 110,6kg morgonvikt. Ligger stabilt på det. Hur länge brukar ni vänta innan ni ev sänker ert kcalintag ytterliggare om det inte händer så mkt. HAr hört att de brukar ta en liten tid innan allt kommer igång.
Tänkte själv sänka efter 2 veckor om ja inte gått ner något.

Tacksam för svar!

Ganymedes
2007-04-05, 21:11
Tycker att dina egna tankar låter utmärkt. Kör på det!

Karl_alfred
2007-04-05, 21:14
Det tar inte en viss tid att komma igång, gör man rätt tappar man på en gång. Står jag helt still efter en vecka sänker jag naturligtvis eller ökar motionen.

blekfet2
2007-04-05, 21:15
varje fredag+lördag :D (hmmm undrar varför vågen står still för mig) :D

Nithian
2007-04-05, 21:46

1+

BigForre
2007-04-06, 10:02
Gillar dina tankar med att inte köra en speciell ätardag, i alla fall om de är frågan om en grisdag som många verkar köra på. Kör själv min första deff förnärvarande, det jag gör för att hålla tryck och motivation uppe är att 1-2 gånger i veckan käka mig riktigt mätt (har dock inga större problem med hunger i övrigt), men att få känna sig riktigt mätt då och då är trevligt. Handlar då fortfarande om nyttig och välbalanserad mat, men i större mängd. Brukar lägga den måltiden efter ett lite tyngre gympass.

GymTT
2007-04-06, 10:04
Gillar dina tankar med att inte köra en speciell ätardag, i alla fall om de är frågan om en grisdag som många verkar köra på. Kör själv min första deff förnärvarande, det jag gör för att hålla tryck och motivation uppe är att 1-2 gånger i veckan käka mig riktigt mätt (har dock inga större problem med hunger i övrigt), men att få känna sig riktigt mätt då och då är trevligt. Handlar då fortfarande om nyttig och välbalanserad mat, men i större mängd. Brukar lägga den måltiden efter ett lite tyngre gympass.

Låter sunt

+1

Brooklyn
2007-04-07, 09:29

+1 *whistle*