Visa fullständig version : Hur är musiken på era gym?
Bra musik är ett måste när man tränar tycker jag. Vad är era åsikter? Hur funkar det med musiken på era gym? Bra/dåligt? Eller tar du helst med dig mp3:n?
Glad Påsk! :D
Daniiiel
2007-04-05, 19:07
Tränar på friskis så självklart så suger musiken 90% av tiden och är alldeles för låg.
radio7..do I need to say more?
Jag gymmar inte med mp3, massa sladdar.
Dom kör populärmusik rakt igenom, massa pink, american hifi? radiomusik.... rap och sånt skit. Inte ens tysk dunkadunka-musik med ett stadigt beat *cry*
Ryska_raketen
Grym mao!
Ganska dåligt. Framförallt är det samma musik som går om och om igen. Jag tränar alltid med mp3-spelare, men det går inte att jämföra med att träna till något hårt och tungt spelat i riktiga högtalare.
machine gun
De har på radion, typ mix megapol. Så jävla illa...
HerrArne
2007-04-05, 19:09
Det är välsignat tyst på mitt gym. Missförstå mig inte, jag gillar min musik snabb och tung, men inte när jag fokuserar på nästa set...
Tränar på friskis och har inte med mig egen mp3-spelar så jag måste lyssna på någon kass blandning av r&b, hissmusik, hip&hop och allmän skit.
Tränar jag löpning så tar jag spelaren med mig ibland. Då blir det hårdrock och metal på snabba pass. Rock (gärna ballader) och lättare hårdrock under långpass.
Alltid egen musik i lurarna, skulle bryta ihop annars.
Emil_Larsson
2007-04-05, 19:18
På det gymmet jag tränar kan det variera beroende på vad det är för folk. Men mestadels är det bra musik. Techno, hårdrock, hiphop är härligt.
Mycket mycket bas ska det vara. Hög volym, ingen sån där myspys volym som vissa har så det låter tyst som i en jävla ......GAH!
På det gymmet jag tränar kan det variera beroende på vad det är för folk. Men mestadels är det bra musik. Techno, hårdrock, hiphop är härligt.
Har ni en DJ då eller? :hbang:
theoppositescollide
2007-04-05, 19:20
Skit, bara radiomusik. Länge leve MP3-spelaren.
Emil_Larsson
2007-04-05, 19:21
Har ni en DJ då eller? :hbang:
Nja, bara folk med jävligt god musiksmak :hbang: :hbang:
Du vet vårat gym, titan, är inget fitness, nymodern gym med tråkiga fitness gaylords som lyssnar på Christina Aguilera.
Titan gym är oldschool!!
*ursäkta svordomarna och ovårdat språk, men var bara "tvungen"*
Tränar på Sportlife och musiken är... blandad.
Ibland är den riktigt skön och bra volym, andra gånger kan det vara Carola & Co som förstör ett gympass när man glömt Mp3-spelaren *mini*
De mesta receptionister känner mig rätt väl nu så när jag ber dom byta till lite "hårdare musik" så gör dom gärna det, vilket är skönt :D. Har t.o.m fått en av tjejerna att bränna ut en superskön skiva som hon alltid sätter på när hon ser mig komma in genom dörren :hbang:
Tränar hemma så kör med sportradion..:)
Radio.
mp3 + lite normala högtalare vid mån, ons och fredagar då nån lillkille släpper ner skiten :)
Hyffsad, så länge cd-spelaren är hel så spisar vi egna skivor. Annars blir det någon radiokanal som lugna favoriter el dyl *spy*
Idag spelade vi tool och pantera :hbang:
hardcore underground metal remix på Smells like teen spirit, loopad.
ingen vet varför eller hur, men man blir taggad.
Lugna favoriter........*gah!*
Radio7,,är det dom som kör med slogan "För dig som tränar"..eller dylikt.. ??
/A
Rix FM, stämmer inte alltför bra med min musiksmak. Har ibland haft med mig mp3 men tycker det är skönare att träna utan sladdar och lurar.
NisseEriksson
2007-04-05, 20:12
Det finns bara två kanaler som funkar, den ena är Rix FM med dålig mottagning eller Mix Megapol.
Sämre musik går nog inte att hitta, okej det går, när jag tränade i Eksjö en gång på "lyxgym" så spelade de bl.a technoverisioner av Lena Ph och Titanic *gah!*
Ganymedes
2007-04-05, 20:12
Väldigt blandat. Ibland suger det röv, när de t.ex. spelar massa hångelmusik. På ett gym! Då brukar jag säga till dem. Ibland kör de lite tyngre metal, det passar bra. Totalt sett är det helt ok musik på mitt gym.
Inte så stort gym och utövare, så blir ta med sig egna skivor och poppa för fullt...Hårt, högt och bra skrik :D
petersson
2007-04-05, 20:36
Bra. Oftast vanlig hederlig hårdrock/rock och ibland lite gamla godingar :)
Den är så usel att den ensam är anledning nog att sluta träna. Mitt förra gym hade Mix Megapol dygnet runt. Jag tyckte det var illa nog men det gick åtminstone att överrösta med min mp3-spelare. Det nya gymmet har någon förbannad eurodiscoskit som är på så hög volym att det inte är en chans att höra min mp3-spelare.
När jag springer händer det att jag har mp3-spelaren med mig. Mest på långpassen. Kortare pass vill jag fokusera på löpningen och då kan musiken vara distraherande.
Samma tre skivor sen i somras nu. En skiva med lite blandade hårdrock/metal-låtar. Två skivor med danceskit. Men har börjat bli rätt bra polare med ägarna till gymmet så de skulle ge mig en nyckel till stereo-skåpet så jag kunde bränna egna skivor och ta med :) Då ska de få se på fan!
Dom spelar spanska hitlåtar. Vill ta livet av mig varje gång jag går in där, omöjligt att mycket hårt till, jag kan bara träna hårt.
En gång gav jag en skiva med dödsmetal till dom men då skrek alla på mig.
:(
Offtopic.
Tycker ni inte att det hade varit guld värt om man själv kunde välja musik på gymmet till viss del?
Ganska okej för det mesta. Rockklassiker på radio eller liknande på platta. Funkar för mig.
Tror de kör på RIX Fm eller likande skit kanal.
Albatross
2007-04-05, 21:24
Rätt varierat, men det är mest pop typ. Dödsmetall i öronen är ett måste!
vi kör bandit i källargymet och rix fm/ lugna favoriter i övre.. de äldre gardet brukar inte föredra rock :)
Lostsoul4ever
2007-04-05, 21:27
Skitdålig och därför har jag jämnt min Ipod med mig...
Flexbert
2007-04-05, 21:31
De byter mellan P3 Star och P3 Rockster, vilket blir rätt knasigt eftersom majoriteten av låtarna är lugna och sorgliga. Jag vill bli pushad att ta i det sista lilla, inte ge upp och börja grina. *cry*
Dissector
2007-04-05, 21:31
Är inte så jätteförtjust i musiken vi brukar ha. Det är vanlig radiopop eller nån form av techno. Ibland dyker det upp riktiga höjdare dock, AC/DC, gamla Metallica, Kiss o.s.v, fast det är lite väl sällan.
Mp3 med allt möjligt när jag styrketränar och franska kurs när jag maler på i cross-trainern.
ramagoen
2007-04-05, 22:03
Oftast bra. Hårdrock osv.
Ibland är det dock skit.
Men jag har kommit fram till att man aldrig tänker på nånting runtomkring sig när man kör tunga mark/böj/bänk.
Hemsk, kör med ipod om ingen polare är med.
grisbil3n
2007-04-05, 22:10
Energy lr power hit bajs lr nån annan dylik skit. Retar mig som fan på denna jävla skitmusik. Så det blir mp3.
NiXPhoenix
2007-04-05, 22:18
Varierar, ganska mycket alldaglig pop, rätt ofta dance dock vilket är trevligt. :)
Väldigt lite negertramp dock, det är skönt. Orkar verkligen inte höra på massa bräk och brööl och ugh hit och dit.
Det kan göra en arg, men sällan så man lyckas vända det på rätt sätt.
Ibland är det så mesiga poplåtar så att man börjar garva. Inte helt optimalt kanske. :thumbup:
Bra. Oftast vanlig hederlig hårdrock/rock och ibland lite gamla godingar :)
Låter ju som himmelriket!
Själv är jag allt annat än bortskämd med gymmusiken, när jag gick på Nautilus var det i en period så illa att de körde jullåtar på sommaren. :Virro Annars var det någon skitkass hemmamixad technolåt som ALLTID gick på repeat.
Nu på Fysiken så är musiken oftast helt okej, fast jag har inte lyssnat så noga, den verkar ofta krångla när jag är där - men det kanske är lika bra. :D
Strandbyggarn
2007-04-05, 22:41
en jävla blandning mellan techno, rock och smörmusik . Duger väl
mystic[-_-]
2007-04-05, 22:43
Väljer själv :thumbup:
Scratch89
2007-04-05, 22:55
Oftast blir det Radio Seven, men när jag skulle maxa i knäböjen för ett par dagar sedan fick jag ladda upp till 100 kg Kärlek - Det är skönt att va naken. En annan gång var det AnnKristin Bärnsten - Ska Vi Plocka Körsbär I Min Trädgård?
Grymt! :thumbup:
Musiken på förra gymmet var skitbra för den kunde jag styra över, ville jag lyssna på en skiva så var det bara att säga åt personen bakom disken att sätta på den eller bara gå in bakom disken och slänga in den.
På det nuvarande gymmet så är det värdelös skitmusik från sådana där träningsskivor som det görs reklam för på tvn, fruktansvärt.
Så jävla sämst. Oftast är det Celine Dions orginallåtar blandat med remixar på Celine Dions låtar. Ibland får man höra covers av Celine Dion också. Har man tur är det tryckare med Celine Dion, då blir man så förbannat motiverad att lyfta tungt. Ja, och så spelas det ju Celine Dion ibland. Nämnde jag att man får höra Celine Dion förresten?
Den är skit. P3 Star eller vad dom har, vi sitter i samma bil osv..
Alltid mp3
"Förr" tror jag att det var en blandning av "techno" och ibland någon form av typ rap eller något (jag är så sämst på sådant där), men nu tror jag att kvaliten har sjunkit ännu lägre och att det oftast är någon form av lättuggad techno/dance eller något, vettefan, inte lyssnat efter så noga =P
Grabbarna som lyssnar på metal lär ju vara besvikna iaf ;D
På mitt gym är det skitmusik i form av the voice eller rix fm för det mesta men dom har även kört med svenska favoriter några (fasansfulla) gånger. Ibland kör dom rockklassiker men då är det alltid någon jävel som går och byter efter ett tag.*cry*
Inte så hemskt på fysiken, ibland blir det lite rock/hårdrock med. Kan även stå ut med hederlig eurodance. Även viss rap. Radio brukar bli kass dock och när dom spelar massa svensk bögpop.
Rix fm och lugna favoriter... Väldigt taggande musik!!!!!!!
hahavaffan
2007-04-06, 00:26
Det brukar vara blandad hårdrock och metall. Soad, Korn, Metallica, Rammstein, SLipknot, In flames... mao JÄVLIGT bra
Basshunter leder top3 och det förklarar nog allt :)
Så jävla sämst. Oftast är det Celine Dions orginallåtar blandat med remixar på Celine Dions låtar. Ibland får man höra covers av Celine Dion också. Har man tur är det tryckare med Celine Dion, då blir man så förbannat motiverad att lyfta tungt. Ja, och så spelas det ju Celine Dion ibland. Nämnde jag att man får höra Celine Dion förresten?
HAHA +1 och det har ar anda Monster Gym, men det klart det ar ju Celine Dions hemstad man rakar bo i...
Utover det sa skriker folk nar de talar med varandra och det ar val om mojligt annu varre. Tar med MP3-telefon med bluetoothhorlurar (=inga sladdar) sa man slipper bry sig. Lyssnar da hellre pa medtagen musik av Children of Bodom, Death, Sepultura och san't.
theoppositescollide
2007-04-06, 03:53
Det brukar vara blandad hårdrock och metall. Soad, Korn, Metallica, Rammstein, SLipknot, In flames... mao JÄVLIGT braGymmar i källaren eller? ;)
eandersson
2007-04-06, 10:17
Personligt, beror på personen som var där först. Först dit väljer skiva. Är det jag så är det BRA musik.
Diamond Dog
2007-04-06, 10:32
radio vinyl på fm. NRJ på em. Fruktansvärt.
Deceiver85
2007-04-06, 10:33
Musiken är just nu värdelös på ÖUIF, men den har varit sämre!
Radio7,,är det dom som kör med slogan "För dig som tränar"..eller dylikt.. ??
/A
Känns tveksamt att det är dem :confused:
helt värdelöst, cd-spelaren har pajjat och dom fixar aldrig den så man få väl ta med sig MP3n eller fortsätta lyssna på lugna favoriter :(
-Niklas-
2007-04-06, 14:21
Ligger 20 skivor med alltmöjligt brevid cdspelaren så bara till att välja, oftast kör vi hårdrock av någon form.
Basshunter leder top3 och det förklarar nog allt :)Basshunter har spelats på ökk med, fråga mig inte varför, och framförallt har de spelat crazy frog!? wtf?!
Röda_Lacket
2007-04-06, 15:43
Orkar faktiskt inte bry mig vad dem spelar för musik på gymmet nu. Förut ville jag väl alltid ge skivor som dem skulle spela. Oftast fattade ändå inte folk vad det var för låtar för att sedan älska dem när dem kom på radio/nattklubben flera månader sedan och ibland år (tex evermore - it's to late (dirty south remix).
Kommer kännas smått ironiskt då man inför sommaren kommer höra en låt man nyligen gjort spelas på gymmet om dem kommer ha på nrj eller p3.
Blandat. Det beror på vem som sitter i receptionen, är det en tjej - vilket det med 99% säkerhet nästan alltid är - så spelas det dance, techno och sånt skit. Ibland har man tur och så spelar dom Metallica, Clawfinger, Panic at the Disco osv.
Moonstrikes
2007-04-06, 16:41
Bandit 106.3 :thumbup:
hahavaffan
2007-04-06, 16:49
Gymmar i källaren eller? ;)Nej, ett gym på en skola, som även är öppet för oss lite äldre :) Bra skit är det!
hobbitar
2007-04-06, 16:57
Fy satan för någon vecka sedan när jag tränade på Friskis och Svettis körde dom DANSBANDMUSIK i högtalarna! Jag skojjar inte, det var Sven-Ingvars eller nån sån skit.
Jag tränade inte länge den gången, var mest småsur och helt omotiverad.
Emil_Larsson
2007-04-06, 17:00
Ska strax till gymmet och då jävlar, är det inte megadeth som låter på stereon så drar jag ur skivan som är i, slänger den i väggen, i med megadeth, headbangar en kvart, sen kör jag på så ute helsike!!
hobbitar
2007-04-06, 17:03
Ska strax till gymmet och då jävlar, är det inte megadeth som låter på stereon så drar jag ur skivan som är i, slänger den i väggen, i med megadeth, headbangar en kvart, sen kör jag på så ute helsike!!
Sätt på en nackhuva när du headbangar så får du gratis träning.
Sofia4_4
2007-04-06, 17:10
heeeemsk musik på mitt gym.
Schlager, Per Gesle, Lena Ph, Magnus Uggla....bläääääääääääää *gah!* *cry*
Ahh jag är för det mesta ensam på mitt gym så då blir det den musik jag gillar :P Det är jävligt skönt :) Tur att man bor på liten ort :D
I Boden (BAK): Oftast riktigt bra, man kan ju styra det där själv för det mesta och ta med sig egna skivor. Dessutom kan man lira med hög volym om man vill.
I Umeå (IKSU): G-A-Y. Men det kunde varit värre, det är iaf ingen reklamradio.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.