Visa fullständig version : SM-final!!
vem vinner?? linköping såklart:hbang:
Lelle Pelle
2007-04-05, 11:45
Plannja?
Plannja och Linköping. Enkelt.
08Hahaha....haha...hahahaha....HAHA...
Eller var du seriös?
Kebab-Arne
2007-04-05, 12:06
Synd man skulle befinna sig på en logbas när biljetterna släpptes till de två(?) hemmamatcherna. Fick se matchen på TV iallafall. Tror LHC kommer vinna guldet. Även om det säkerligen blir svårare än gårdagens match. Holmqvist 4-1 mål. *drool* Tur att Stanas tavla inte kom vid något matchavgörande skede.
Kul är det även att det lag som vissa experter sa skulle spela kvalserie 5-6 omgångar före slutspelet nu är på väg att ta SM-guld.
Synd man skulle befinna sig på en logbas när biljetterna släpptes till de två(?) hemmamatcherna. Fick se matchen på TV iallafall. Tror LHC kommer vinna guldet. Även om det säkerligen blir svårare än gårdagens match. Holmqvist 4-1 mål. *drool* Tur att Stanas tavla inte kom vid något matchavgörande skede.
Kul är det även att det lag som vissa experter sa skulle spela kvalserie 5-6 omgångar före slutspelet nu är på väg att ta SM-guld.Men "experterna" har alltid fel. De har ständigt hävdat att Luleå sjunger på sista versan och kommer åka ur elitserien. Ändå har laget tagit sig till slutspel tretton år i rad.
So much for being experts...
Men "experterna" har alltid fel. De har ständigt hävdat att Luleå sjunger på sista versan och kommer åka ur elitserien. Ändå har laget tagit sig till slutspel tretton år i rad.
So much for being experts...
det året HV 71 tog sitt första SM guld kom de ju på sista slutspelsplatsen 8? va
det blir ofta så att lag som inte är riktigt favorittippad vinner...inte första eller sista gången det händer om nu LHC skulle ta det..
Sedan frölunda indians inte gick vidare skiter jag fullständigt i allt vad SM heter....*gah!*
Det här kniper MoDo. Såklart..................(kanske).
Det här kniper MoDo. Såklart..................(kanske).Hur då? De har inte kraften, viljan eller spelet att ta hem guldet.
Hur då? De har inte kraften, viljan eller spelet att ta hem guldet.
Vafan vi har inte vunnit sen 1979, såklart viljan finns =)
(jag är från Ö-vik, jag har rätt)
Ärligt talat jag inte sett en enda hockeymatch typ på 3 år så jag har fan ingen aning om de kniper det eller inte. Jag vill att dom kniper guldet iaf, då blir fabriksarbetarna glada hemma i Ö-vik.
Hur då? De har inte kraften, viljan eller spelet att ta hem guldet.
Varför tror du de saknar viljan, de är knappast mätta på framgångar!
Vafan vi har inte vunnit sen 1979, såklart viljan finns =)
(jag är från Ö-vik, jag har rätt)
Ärligt talat jag inte sett en enda hockeymatch typ på 3 år så jag har fan ingen aning om de kniper det eller inte. Jag vill att dom kniper guldet iaf, då blir fabriksarbetarna glada hemma i Ö-vik.Nej, men ni har varit i final några gånger på senaste tiden och sumpat chanserna. Linköping är där för första gången någonsin, glödheta. Jag är från Luleå - norrlands nordligaste metropol (TM) (aka jävla skitstad) - jag har rätt!
Plus att Stana är oslagbar. Om man nu inte skjuter fladderpuckar från egen blå...
Dumleman
2007-04-05, 14:02
Jasså har Linköping ett hockeylag? :laugh:
Kul är det även att det lag som vissa experter sa skulle spela kvalserie 5-6 omgångar före slutspelet nu är på väg att ta SM-guld.
Eftersom de var nere och vände på 11:e plats med ett handlingsförlamat spel har jag svårt att klandra experterna för den prognosen.
Jasså har Linköping ett hockeylag? :laugh:
Jaså, ska man cykla på höger sida?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=40690&highlight=v%E4nster
Riktigt kul match igår. Stabilt spel av LHC och skönt att de höll nerverna under kontroll på hemmaplan. Jag räknar däremot inte med lika lätt match uppe i Ö-vik.
Dumleman
2007-04-05, 14:17
Haha den där jävla cykeltråden*gah!*.
Kebab-Arne
2007-04-05, 16:49
Eftersom de var nere och vände på 11:e plats med ett handlingsförlamat spel har jag svårt att klandra experterna för den prognosen.
Visserligen sant men med tanke på hur jämn tabellen var. Ifs blir jag sur så fort nån tror det ska gå dåligt för LHC.
Måste även ge beröm till värvningen av Niklas Persson. *cupid* Har varit enormt bra under slutspelet. VM nästa för han?
Sundsarn
2007-04-05, 16:51
LHC utan tvekan. De har ju Pajen, ni såg ju igår nu gör han poäng med *cupid*
(observera att Persson är Leksing ända in i själen. En leksing tar iaf SM-guld iår mao*whistle*)
Den enda egentliga anledningen till att man håller på LHC är ju att de faktiskt körde över FBK och skickade dom raka vägen till omklädningsrummet. Att se det där pissiga laget som dominerar äntligen falla sönder gav mig ett sådant lyckorus att jag blev tvungen att hålla på LHC, även om de krossade mitt kära Luleå på vägen... :(
Vilka delar min glädje över Färjestads förfall?
modo är på G nu så dom vinner nog ;)
Hur FAN kan dom ha Niklas Jihde som reporter på 5an? Vilket jävla hån mot hockeyn. *gah!*
Jadu, jihde är jobbig värre, hatar att han alltid är så glad även om axeln eller laget åkt ur så är han glad.
det året HV 71 tog sitt första SM guld kom de ju på sista slutspelsplatsen 8? va
det blir ofta så att lag som inte är riktigt favorittippad vinner...inte första eller sista gången det händer om nu LHC skulle ta det..
Yes! 95-96
HÅVE BLÅ E DOM BÄSTA!
Fultjack
2007-04-08, 18:32
Yes! 95-96
HÅVE BLÅ E DOM BÄSTA!
err , luleå vann väl 95-96 ? *whatever*
Clarkolofsson
2007-04-08, 19:25
lhc!!!!!
Daniiiel
2007-04-08, 19:58
94 vann dom.
94 vann dom.
Men skärpning nu. Luleå vann 1996. HV71 vann 1995. Malmö vann 1994.
Annars är det bara att göra tummen upp för LHC idag. Det kändes darrigt efter 0-1 men det blev ju bra till slut. Nu gäller det bara att knipa en match uppe i Ö-vik.
Mitt fel :smash:
94-95 skulle det ju klart stå!
HÅVE BLÅ!!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.