Visa fullständig version : Davíd, 10 år, väger 100 kg
Röda_Lacket
2007-04-04, 21:38
Tvångsvårdas för att överleva
Till slut tvingades myndigheterna att tvångsvårda tioåringen.
Han vägde då mer än hundra kilo.
Nu kräver morföräldrarna att få tillbaka sitt barnbarn – för att kunna fortsätta mata honom.
http://aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1038539,00.html
Vad fan är det med folk ibland egentligen? jävla feeders
Dissector
2007-04-04, 21:44
Ja det är synd, och det ligger såklart ett stort ansvar på anhöriga när det gäller barn i den åldern. Å andra sidan är det inte lätt att vara människa. Vårdnadshavarens dotter hade ju tydligen dött av anorexi, och det måste ju vara en skrämmande upplevelse i sig. Då är det väl förståerligt om de gör allt för att motverka det fastän det råkar bli farligt åt andra hållet istället, även om det kanske inte är en ursäkt.
Tråkigt för pojken hursom.
Får väl skylla sig själv att han äter så mycket. Visa lite karaktär och självdiciplin ffs *gah!* *slap*
Får väl skylla sig själv att han äter så mycket. Visa lite karaktär och självdiciplin ffs *gah!* *slap*
Håller med. Glupska ungdjävul. Hoppas bara inte att han tar mat från dom andra i familjen.
Om man e 10 år så kanske man inte är så noga med hur mycket man väger!! o om han har sådana som öser mat till honom o har gjort det hela hans liv så blir ju det en vana för honom, så han ser nog inte problemet i det hela..tyvärr
Cerberus
2007-04-04, 22:12
när jag var 10 år hade jag inget koncept över hur man ska äta eller väga iaf.
så korkat att de inte förstår att de skadar pojken genom övergödning
Håller med. Glupska ungdjävul. Hoppas bara inte att han tar mat från dom andra i familjen.
Av någon helkonstig anledning blev jag osäker på om ni skämtade - För det gjorde ni väl?
Av någon helkonstig anledning blev jag osäker på om ni skämtade - För det gjorde ni väl?
Jobbigt med sån osäkerhet. Dum fråga - på två skämtsamma inlägg.
Jacksatan
2007-04-04, 22:34
Fattar inte varför alla gnäller. Vet väl vilken idiot som helst att man måste ligga på kaloriöverskott för att bygga!
SKämt å sido så är det tragiskt. Killen kommer troligen få kämpa med övervikt hela livet.
Jobbigt med sån osäkerhet. Dum fråga - på två skämtsamma inlägg.
Det var de seriösa reaktionerna på dem som fick mig att bli osäker.
Plus, med tanke på hur absurda cyniska synsätt som finns på det här forumet vad gäller andra ämnen som blir man ibland orolig vad gäller sådana här saker.
Fattar inte varför alla gnäller. Vet väl vilken idiot som helst att man måste ligga på kaloriöverskott för att bygga!
SKämt å sido så är det tragiskt. Killen kommer troligen få kämpa med övervikt hela livet.
som antagligen inte blir så långt
Jag som nästan tänkte sätta pengar på att killen kom från England, där ser man, det finns idioter (farföräldrarna alltså) även i spanien.
Killen var 10 år
Muskelbyggaren
2007-04-05, 17:19
Bra av myndigheterna, vi borde se mer av sådant. Att utbilda föräldrar skulle vara alltför kostsamt och i många fall säkert verkningslöst.
Sen skulle kanske somliga i tråden behöva gå i ironiskola?
Killen var 10 år
och snake var redigt ironisk!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.