Visa fullständig version : Degeneration av Sverige
Muskelbyggaren
2007-04-03, 18:54
TV4:s nya programsatsning Snyggast i klassen går ut på att peka ut fula människor i TV och höja de snyggare till skyarna. Domare sätter deltagarnas utseende på prov till alla tittares förnöjelse.
http://www.tv4.se/tvtabla/program/9260.html
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1005951,00.html
Vilka minns när Expedition Robinsson började sändas och utröstandet av medlemmar blev så omtalat? Nu kan man med verkligt full rätt säga att det var ingenting i jämförelse med vad som kablas ut numer.
Det är ledsamt att se på hur Sverige blir allt råare, samt vilken trist värld det blir för de människor som ska växa upp och leva i det land där vårt största nöje är att gotta sig i att det finns de som är sämre än en själv. Sådana här samband utgörs förstås av komplexa kedjor av orsaker och verkanden som kan vara svåra att reda upp. Men hur som helst spelar dessa TV-program en stor roll i att driva det vattenhjul som får unga människor att trakasera andra, må dåligt och känna sig otillräckliga. Trots min ringa ålder vågar jag påstå att toleransen för avvikande individer sällan varit lägre, och de gånger jag slår på TVn möts jag av spetsen av hänsynslöshet när Big Brother-deltagarna talar om vad man minnsan gör och inte gör, om man nu inte är ett jävla weirdo.
Än mer ironiskt är det att en delvis statligt finansierad kanal som når större delen av Sveriges befolkning dagligen ska börja sända en programserie som definitivt kommer ytterligare bidra till vår unga generations allt sämre mentalhälsa. Sjukt...
Jag skulle dessutom hemskt gärna höra hur alla medialiberala människor som brukar propagera för att lägga ner public service helt och hållet argumenterar för hur detta program ska komma att gynna vår kära befolkning! (Nu är jag helt på det klara med att TV4 delvis är public service, men generellt är de de privatägda kanalerna som är värst, tänker särskilt på Kanal 5 och TV3 med sina härliga programidéer.)
Slartibartfast
2007-04-03, 19:01
Yes! Bra TV!
NiXPhoenix
2007-04-03, 19:06
TV4:s nya programsatsning Snyggast i klassen går ut på att peka ut fula människor i TV och höja de snyggare till skyarna. Domare sätter deltagarnas utseende på prov till alla tittares förnöjelse.
http://www.tv4.se/tvtabla/program/9260.html
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1005951,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,992594,00.html
"I underhållningsprogrammet Snyggast i klassen ställs dagens utseendefixering på sin spets, och par som vågar sätta sina egon på spel möts. Programledare är Josefin Crafoord och Erik Ekstrand.
Här träffas tjejer och killar som har modet att utsätta sig själva för den ytligaste bedömningen av alla - för att ta reda på vem som egentligen är snyggast i klassen. Unga par bedömer hur deras utseende står sig i konkurrens med andras, och jämförs med kompisar och kändisar. Hur väl känner de sitt eget utseende och hur ärliga vågar de vara mot sina respektive?
Pengar står på spel och enväldig domare är den röstande publiken.
Serien sänds i åtta delar och är producerad 2007."
Jag trodde först de skulle dra dit hela gymnasieklasser...
Det hade i min mening varit betydligt värre.
Samhället är ju redan idag väldigt utseendefixerat till stor del, de tar bara och gör ett program om det. Tycker inte det verkar så farligt egentligen.
Metal_boy_
2007-04-03, 19:17
Snart skiter jag i att betala tv-licens om det ska fortsätta såhär.
Jag väntar med spänning på att sadist-tv ska dra igång, då ska jag börja betala tv-licensen. :D
Jag väntar med spänning på att sadist-tv ska dra igång, då ska jag börja betala tv-licensen. :DVilken tvserie är det där de har en tvserie (blev det krångligt nu?) där det går ut på att programledarna väljer ut en av miljontals invånare som ska bli nerbashad av de som tittar på programmet?
Programledaren drar alltså ett namn, varpå personen vars namn visas på rutan får panik och springer ut ur huset där han förföljs av helikoptrar med filmkameror så att alla som kan slå ihjäl honom kan följa hans steg. Den som slår ihjäl honom först vinner.
Det kanske bara var en sjuk dröm, men jag har för mig att jag sett det...
Vilken tvserie är det där de har en tvserie (blev det krångligt nu?) där det går ut på att programledarna väljer ut en av miljontals invånare som ska bli nerbashad av de som tittar på programmet?
Programledaren drar alltså ett namn, varpå personen vars namn visas på rutan får panik och springer ut ur huset där han förföljs av helikoptrar med filmkameror så att alla som kan slå ihjäl honom kan följa hans steg. Den som slår ihjäl honom först vinner.
Tror jag vet vad du menar.. är en film som utspelar sig i en värld som påminer våran egen förutom att varje månad den 13 väljer de ut en kille som de slår ihjäl eller nåt i den stilen....
De har förövrigt redan gjort masoschist-tv: playa del sol
AFanatic
2007-04-03, 19:30
Hmm ni behöver nog inte oroa er....Med Josefin Craaford som programledare kommer det säkerligen bara sändas ett par avsnitt för att sedan på sedvanligt vis läggas ned.
Nitrometan
2007-04-03, 19:30
Vilken tvserie är det där de har en tvserie (blev det krångligt nu?) där det går ut på att programledarna väljer ut en av miljontals invånare som ska bli nerbashad av de som tittar på programmet?
Liknar upplägget i "Running Man".
Liknar upplägget i "Running Man".
åååh arnold!
Dumleman
2007-04-03, 19:45
Snart skiter jag i att betala tv-licens om det ska fortsätta såhär.
Vilket giltigt skäl till att inte betala den! :D
Metal_boy_
2007-04-03, 19:47
Vilket giltigt skäl till att inte betala den! :D
Kan du ge dig fan på. Det är ju de pengarna som går till att producera skiten som visas på tv. :)
Kan du ge dig fan på. Det är ju de pengarna som går till att producera skiten som visas på tv. :)
Fast detta är ju på 4:an. Det finansieras med reklampengar.
Josefin Crawford har jäkligt sexig mun...
... och det är ungefär vad jag tycker om programmet i fråga. :D
Metal_boy_
2007-04-03, 19:53
Fast detta är ju på 4:an. Det finansieras med reklampengar.
Jag hade för mig att 4an hade blivit så att det även finansierades som svt?
Josefin Craaford? Det enda stället jag sett henne är på framsidan av Aftonbladets skvallertidning. Oftast då med en chihuahua i famnen.
Jaja vi ser väl var detta leder. Om folk ställer upp på programmet får de skylla sig själva.
Vilket skit. Finns det ens folk som tittar på programmet?
Deceiver85
2007-04-03, 21:00
Det är djävligt ironiskt att två av Sveriges mest oattraktiva (invärtes och utvärtes) människor, Erik Ekstrand och Josefin Craaford, ska leda ett program där man ska utse snygga människor.
I övrigt verkar programmet lite halvlatcho...
Ladda ner ett avsnitt, och det var helt vedervärdigt. Sånt jävla skit. Förstår inte hur det kan locka tittarsiffror.
Det är djävligt ironiskt att två av Sveriges mest oattraktiva (invärtes och utvärtes) människor, Erik Ekstrand och Josefin Craaford, ska leda ett program där man ska utse snygga människor.
Jag diggar Josefin Craaford. Verkar vara en rätt skarp tjej faktiskt.
Räknas tv4 till public service bara för att alla kan se det?
Jag diggar Josefin Craaford. Verkar vara en rätt skarp tjej faktiskt.
+1
Squirrel
2007-04-04, 11:26
Wow. Såg halva första avsnittet. Wow. Förmiddags-TV?
Påminner även om Battle Royale där en hel klass utsätts för ungefär samma sak.
Ingen som vet vad serien heter?
Battle Royale är ju en ganska skön film...
Muskelbyggaren
2007-04-04, 13:48
Ja, man kan undra när vi får se Battle Royale i TV, i dagsläget hindras ju TV-bolagen "tyvärr" av vår lagstiftning, men i framtiden kanske någon i ett mer laglöst land kan göra sig storkovan på att sponsra en sådan show? Framgången är det ingen tvekan om, vi måste kanske bara tillvänjas lite mer först.
Hmm ni behöver nog inte oroa er....Med Josefin Craaford som programledare kommer det säkerligen bara sändas ett par avsnitt för att sedan på sedvanligt vis läggas ned.
Afan made a funny :D
AFanatic
2007-04-05, 13:58
Afan made a funny :D
Dig kan man lite på kompis.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.