handdator

Visa fullständig version : hd-dvd och xbox360 vs bluray

aliquis
2007-04-02, 18:47
""Following weeks of headlines touting strong sales for Blu-ray discs, rival next-gen format HD DVD looked like it had its own success story in the making with this week's HD DVD release of the cult hit 'Children of Men.' The disc recieved a stellar review at High-Def Digest, and went on to out-sell the most popular Blu-ray discs on Amazon. But now comes word of apparent incompatibility issues with the Xbox 360 HD DVD player, with some (but not all) consumers reporting that even multiple returns of the disc are unplayable on the format's leading playback device.""
http://slashdot.org/article.pl?sid=07/04/02/1126209

Ser bra ut kör hårt.

Einar
2007-04-02, 19:34
Man måste ha en extern läsare till sin 360 om man ska kunna läsa en sådan film väl? Eller finns det inbyggd i de nya numer?

aliquis
2007-04-02, 20:03
Extern, minns inte om den nya dyrare skulle ha både hd-dvdspelaren och större disk?

De på slashdot verkar se det som något som bara sker med ny teknik, att enstaka exemplar kanske inte blev helt kompatibla, så kanske inte är så stor risk att det sker i framtiden, men vore ju lite b om det gjorde det.

Lasse Kongo
2007-04-02, 20:05
Är det bara jag som har tvspel till att spela tvspel på?

Simon.
2007-04-02, 20:23
Själv köpte jag en Xbox HD-DVD spelare för att kunna kolla på HD film via PC.
Jag äger inte ens en 360 huvudenhet.

Empe
2007-04-02, 20:26
Är det bara jag som har tvspel till att spela tvspel på?

ja lol! orka spela tvspel.

mangs
2007-04-02, 20:47
Själv köpte jag en Xbox HD-DVD spelare för att kunna kolla på HD film via PC.
Jag äger inte ens en 360 huvudenhet.

Funkar detta bra och problemfritt?

Simon.
2007-04-02, 21:00
Ja, åt mig gör det det. Men det är nog bra att ta reda på att just sin egen kombination av hårdvara fungerar (grafikkort+tv) innan man handlar en för detta ändamål.

aliquis
2007-04-02, 21:46
Är det bara jag som har tvspel till att spela tvspel på?Ja jävligt bra argument i sammanhanget när det var gamecube som bara körde spel, ps2 som fixade dvd-filmer och xbox som även fungerade som mediacenter med chip o så.

Men det här gällde väl mer vad som är värt pengarna o så. Och så skadeglädjen för att hd-dvd eventuellt går åt helvete, men för tillfället finns ju hd-dvd med tre lager så det rymmer ju mer, bildkvaliten brukar väl anses bättre, standardcodecen är bättre, ... Men vem vet =P

theoppositescollide
2007-04-02, 23:44
Är det bara jag som har tvspel till att spela tvspel på?Inte bara, men det är nog inte många som är med dig. Jag tycker det är KLOCKRENT att jag kan använda min 360 som konsol, DVD-spelare, CD-spelare, MP3-baserad stereo(grymt smidigt att bara koppla in sin mp3-spelare när polarna är på besök) och kommunikationscenter med likasinnade nördvänner. Jag kunde inte vara mer nöjd med att den är så mycket mer än en konsol.