handdator

Visa fullständig version : Efter träning...

Mayzan
2007-04-01, 22:20
Har en liten fundering...*gah!*
Som jag har förstått det är det viktigt att man äter bra efter träningen...om man har som mål att först och främst gå ned i vikt och inte bygga muskler, vad är det ultimata att äta? :confused:

Fråga nr 2
Har precis köpt en crosstrainer (eller vad de heter) en maskin där man använder hela kroppen. Rörelserna liknar skidåkning. Hur som helst visar maskinen att jag bränner ca 1250 kalorier på 40 minuter...kan det stämma?

hoppas någon orkar ta sig dit att upplysa mig *cupid*
/ Maya

pabb
2007-04-01, 23:00
Som jag har förstått det är det viktigt att man äter bra efter träningen...om man har som mål att först och främst gå ned i vikt och inte bygga muskler, vad är det ultimata att äta? :confused:

Ät något du blir mätt av, en portion mat bestående av ris/pasta/potatis/bröd och kyckling/fisk/kött och lite grönsaker t.ex.

Fråga nr 2
Har precis köpt en crosstrainer (eller vad de heter) en maskin där man använder hela kroppen. Rörelserna liknar skidåkning. Hur som helst visar maskinen att jag bränner ca 1250 kalorier på 40 minuter...kan det stämma?

Det kan jag inte tänka mig, om du inte kör extremt intensivt eller väger jättemycket.

martin_vbg
2007-04-01, 23:00

Fråga nr 2

hoppas någon orkar ta sig dit att upplysa mig *cupid*
/ Maya

1250 kalorier bränner du inte på 40minuter. Räkna med 200-400kcal. Ät mycket frukt och protein och se till att hålla kaloriunderskott så går du automatiskt ner i vikt. Gå inte ner för snabbt bara.

Den här guiden är bra.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Dalle89
2007-04-01, 23:47
Jag har också en crosstrainer på mitt gym som ger mig drömförbränning, funkar inte.. Den kryddar sjukt mycket

Linusen
2007-04-03, 14:32
Jag brukar äta min middag efter träningen. Jag tränar ofta vid 17-19 tiden och har väl lunch vid 12,30. Käkar ett lagat mål mat till lunch samt en frukt o en smörgås ibland innan träning, ibland ingenting beroende på vad jag åt till lunch.

Sen efter träning steker jag på en tonfisk file kanske o tar ordentligt med keso,bönor o ugnsbakade rot o grönsaker till oxå, ibland nåt annat, Men förut hade jag svårt o äta efter träningen då ja tyckte de blev så sent, men jag har anpassat mig nu o äter en vanlig middag men inte för fet efter träningen:) .

Spenat
2007-04-04, 12:27
som jag har förstått de kan man ju i stortsett käka vilka kolisar som hällst efter ett träningspass.. antar även att mängden upp till ca 100g är helt ok me..

är i såfall 1dl popcorn ett bra alternativ?

GymTT
2007-04-04, 13:30
som jag har förstått de kan man ju i stortsett käka vilka kolisar som hällst efter ett träningspass.. antar även att mängden upp till ca 100g är helt ok me..

är i såfall 1dl popcorn ett bra alternativ?

Snabba kolhydrater är att föredra direkt efter passet.

NisseEriksson
2007-04-04, 14:25

Är du säker på att det är kcal den räknar?
1250 kJ verkar mer trovärdigt, 1250 kj är ungefär 310 kcal vilket är mycket rimligare.
1 kJ = 1/4 kcal.

vesterberg
2007-04-04, 14:50
skriver du in vikt osv i den crosstrainern?