handdator

Visa fullständig version : Taskigt av mig?

jeanclaudevandamme9
2007-04-01, 19:11
Vill börja med att säga att jag älskar djur och brukar inte döda dom!

Rastade en vän hund, en fin rottis på cirka 8 månader.
Vi går bredvid en sjö och det finns några ducks (ankor?fåglar typ?) som simmar i sjön ganska nära land och han blir genast sugen på att jaga dom och drar i kopplet och så.

Jag bestämmer mig för att låta han simma och jaga ankorna (ducks) bara för att han ska få motionera lite och tänkte " han kommer aldrig få tag i den". Men se på fan om han inte flyger ner i vattnet och biter tag i första ankan!
han får den att blöda och drar upp den på land då drar jag bort Killer , som han heter, och tar en ganska tung sten för att släppa den i huvudet på ankan för att han inte ska få lida av sina sår som orsakats av hunden!

I efterhand hoppas jag att han inte led av min avrättning, för jag ville bara hans bästa... RIP bird....

Gjorde jag rätt?!

MVH JCVD9

von huff
2007-04-01, 19:14

Vi går bredvid en sjö och det finns några ducks (ankor?fåglar typ?) som simmar i sjön ganska nära land och han blir genast sugen på att jaga dom och drar i kopplet och så.

Jag bestämmer mig för att låta han simma och jaga ankorna (ducks) bara för att han ska få motionera lite och tänkte " han kommer aldrig få tag i den". Men se på fan om han inte flyger ner i vattnet och biter tag i första ankan!
han får den att blöda och drar upp den på land då drar jag bort Killer , som han heter, och tar en ganska tung sten för att släppa den i huvudet på ankan för att han inte ska få lida av sina sår som orsakats av hunden!

I efterhand hoppas jag att han inte led av min avrättning, för jag ville bara hans bästa... RIP bird....

Gjorde jag rätt?!

MVH JCVD9

JA den skulle annars fått lida å dött endå

Angel
2007-04-01, 19:14
pucko!

Handcuff
2007-04-01, 19:15
Moget döda djur med sin Rottis som heter Killer.....

Jompan
2007-04-01, 19:15

Gjorde jag rätt?!

MVH JCVD9

Tycker du gjorde rätt i att döda ankan! Finns ju många frigående katter som har ihjäl djur titt som tätt, så att det i detta fall var en hund spelar nog ingen större roll. Och du trodde ju inte att hunden skulle få tag på ankorna. :)

Empe
2007-04-01, 19:16
Aldrig roligt när man måste avsluta ett oskyldigt djurliv. Men ibland är det bättre, för att djuret ska slippa lida.

Naturen har ju sin gång. Den starkaste vinner osv.

Ryska_raketen
Nja, du hade gjort rätt om du flått den och grillat den på plats och fått i dig dina välbehövliga +50!!!

Sebbe_H
Onödigt att släppa hunden från första början, men gjort är gjort. Dock bättre att döda ankan än att låta den lida.

mela
april april?

polaren
2007-04-01, 19:17
Det var en olyckshändelse och du gjorde rätt som dödade fågeln!

jeanclaudevandamme9
2007-04-01, 19:18
Vill bara påpeka att det är jag som kallar den för Killer i verkligheten heter han Destroyer... Nej mela tyvärr så är deta en verklig historia.. Men det är skönt att veta att jag handlade rätt trots att den inte såg så skadad ut...

raQblad
2007-04-01, 19:19
Att du ens tänkte tanken att släppa lös en hund som heter Killer bland några små försvarslösa ankor....

jeanclaudevandamme9
2007-04-01, 19:22
Jag inte abra tänkte tanken, jag gjorde det också =(

Lellan
2007-04-01, 19:26
Jag inte abra tänkte tanken, jag gjorde det också =(

Nu har du väl lärt dig läxan då. Klart det enda rätta när det blivit så fel är att göra lidandet kort. Men är det inte koppeltvång just pga djurliv, fågelliv osv? En stor del i det iaf. Tänker inte ge dig beröm, men hade skällt på dig om du skitit i fågeln. En viss skillnad.. ;)

jeanclaudevandamme9
2007-04-01, 19:27
Nu har du väl lärt dig läxan då. Klart det enda rätta när det blivit så fel är att göra lidandet kort. Men är det inte koppeltvång just pga djurliv, fågelliv osv? En stor del i det iaf. Tänker inte ge dig beröm, men hade skällt på dig om du skitit i fågeln. En viss skillnad.. ;)

Skulle aldrig släppa lös destroyer men jag har ett sånt där koppel som man kan släppa på.. If you know what i mean.

HenrY
2007-04-01, 19:30
Nja, du hade gjort rätt om du flått den och grillat den på plats och fått i dig dina välbehövliga +50!!!

LOL

Börjar gå för långt med spammandet av +50??:D

SVAR: ICKE!! +50/60 FTW!

Lellan
2007-04-01, 19:38
Skulle aldrig släppa lös destroyer men jag har ett sånt där koppel som man kan släppa på.. If you know what i mean.

Eller så kan man träna inkallning till förbannelse å inte ge upp förrän det sitter... ;) Kan även vara bra om man har lös (han)hund som får vittring på löpartik och ger sig iväg mot trafikerad väg.. har räddat liv på en hund vi hade.

mangemani
2007-04-01, 19:52
du ville ankans bästa genom att låta en hund(som uppenbarligen ville ha tag i ankorna) simma ut och bita ankan?

ja,det var fel gjort utav dej enligt mej att ens tänka tanken att släppa lös hunden bland en massa andra djur.

vad gör du om du går på ett zoo med hunden tex?släpper du lös hunden bland kaninerna/whatever för att den ser busig ut och vill troligtvis "leka" med dom?

Dajollee
2007-04-01, 20:10

tönt

bruise lee
2007-04-01, 20:13
Naturen har ju sin gång. Den starkaste vinner osv.

Inte för att gnälla men det heter från början "survival of the fittest"...

Fatalist
2007-04-01, 20:19
du ville ankans bästa genom att låta en hund(som uppenbarligen ville ha tag i ankorna) simma ut och bita ankan?

ja,det var fel gjort utav dej enligt mej att ens tänka tanken att släppa lös hunden bland en massa andra djur.

vad gör du om du går på ett zoo med hunden tex?släpper du lös hunden bland kaninerna/whatever för att den ser busig ut och vill troligtvis "leka" med dom?

Det var å andra sidan hundens rätt att leka med fågeln - blodigt eller ej.

Lellan
2007-04-01, 20:25
Det var å andra sidan hundens rätt att leka med fågeln - blodigt eller ej.

Fattar inte din poäng.. utveckla?

Inzza
2007-04-01, 20:29
Fattar inte din poäng.. utveckla?

Det är väl naturens gång? om hunden kan fånga ankjäveln så har den rätt att döda den, så dåliga jävla gener så man inte ens kan fly undan en hund skall inte föras vidare, capish?

j_p
2007-04-01, 20:56
Det är väl naturens gång? om hunden kan fånga ankjäveln så har den rätt att döda den, så dåliga jävla gener så man inte ens kan fly undan en hund skall inte föras vidare, capish?

Gäller det när hundar ger sig på människor också?
Håll ordning på hundjäveln säger jag.

Lellan
2007-04-01, 21:01

Men det hör väl knappast hit. Jag skiter väl i voffsingen å pippin, det är väl kasst med dåligt omdöme och att inte ha sett till att inkallningen sitter - det var det jag gnällde om. Sörru. :)

mangemani
2007-04-01, 21:02

du är alltså fullt allvarlig i det uttalandet?

"ääh,jag släpper min hund här i området där jag bor,alla katter som ej kan fly undan från min kattilskna hund*pfft*dom får skylla sej själv,hunden har ju rätt till att bita ihjäl dom då":smash:

blekfet2
2007-04-01, 21:26
April april!

Men om det nu hände och jag sett det, ja då hade jag nog antagligen krossat din skalle med en sten.

jenny
2007-04-01, 21:32
Slog själv ihjäl en fågelunge som katten inte hade orkat att döda helt. Den var blodig och helt klart döende så jag stoppade den i en påse och slog den med en sten. Var inte så glad på katten just då. Om han nu skall ta den så kunde han väl åtminstone bita ihjäl den?

Viktor_Balck
2007-04-01, 21:34
Vem fan döper en hund till destroyer??!

blekfet2
2007-04-01, 21:45

en 14åring kille som ammat sig genom skolgången.

Runda Grodan
2007-04-01, 22:45

Gjorde jag rätt?!

MVH JCVD9

Men vad fan! *grr*

Tänk dig själv hur det skulle kännas om ankorna hade anfallit din hund och skadat honom. Om de skulle ha kommit från alla håll och kanter och skrikit KVACK, KVACK, KVACK och bitit honom och sparkat honom eller flaxat framför hans ansikte. Det skulle nog kännas ganska konstigt...

Avesta
2007-04-01, 23:23
det går väl att äta ankor...borde ha tagit med den hem.

aliquis
2007-04-02, 02:48
Nej inte som lät hunden dra iväg för hur skall han nu veta när han skall/får det eller när han inte får det? Vad händer nästa gång han får för sig att jaga något?

isato
2007-04-02, 08:48
Det här med hundkörkort kanske inte är en så dum ide!*gah!*

Lellan
2007-04-02, 11:03
Det här med hundkörkort kanske inte är en så dum ide!*gah!*

+1

Det är inte snällt att låta hundar få bestämma själva eller ursäkta dem när de beter sig dåligt. En hund blir trygg, glad och lycklig när den känner att matte/husse har kontrollen.

jeanclaudevandamme9
2007-04-02, 12:06

Vem fan döper en hund till Bobbi? Eller Rasmus? Många är frågaorna men svaren är inte lika många...
Bara folk med den rätta inställningen till livet kan uppskatta ett namn som "Destroyer".

Kan även påpeka att ägaren till hunden var väldigt stolt över Destroyer för att han hade förgört ankan...

Det är som i filmen Terminator2 (vilket också är ett grymnt hund-namn!) när Arnold tänker döda grindvakten och John Connor säger: "What are you doing?! You cant people just like that" Arnold svarar iskallt: " Why not? Im a Terminator"....

Runda Grodan
2007-04-02, 12:09
Det är som i filmen Terminator2 (vilket också är ett grymnt hund-namn!) när Arnold tänker döda grindvakten och John Connor säger: "What are you doing?! You cant people just like that" Arnold svarar iskallt: " Why not? Im a Terminator"....

Ja precis så... som i Terminator 2.

Fast skulle hunden verkligen heta Terminator 2? Terminator 1 är bättre.

Cilia
2007-04-02, 13:33
Om nu din historia skulle vart sann...tja då finns inte Tyson mer.
exakt min tanke.
iaf borde han inte finnas mer

krilleh
2007-04-02, 13:57
När du väl dödade ankan kunde du väl iaf tagit hem den? Utnyttja proteinresurserna alltså. *slap*

Snabel
2007-04-02, 14:29
Jag är en djurvän, men skulle en hund bita mig i benet när jag är ute och promenerar hade jag gjort allt jag kan för att få den avlivad.

CroCop
2007-04-02, 14:52
"Jag måste ha honom så tight när det är möte med annan hund, 50kg och en jävla styrka är inte så lätt när man inte är så stor själv."

Du ska inte ha en sån hund om du inte kan hantera den.slut. Finns alldeles för många som går runt med hundar som i princip promenerar sin husse/matte. Dålig pli på hunden och olyckan är ett faktum.

Lelle Pelle
2007-04-02, 14:57
Vad gringa ni är, låt henne ha hunden om hon vill ha den. Hon sa ju att hon "överdrev" historien lite. Ingen skada skedd.

Baan
2007-04-02, 15:33
Ni slog hunden uppenbart för lite när den var liten, och det är ni som blir rastade nu.

mini
2007-04-02, 15:57
En hund som gör utfall och inte kan stoppas är inte lydig. Att man gått lydnadskurs med hunden innebär inte att den är lydig.
Jag har själv haft en för stor och stark hund, och aldrig mer. Man måste inse sina begränsningar.

Dnepr
2007-04-02, 15:58
En hund som gör utfall

...kommer få bra ben och snygg röv. Det kommer bli en fin hund.

mini
2007-04-02, 16:00
...kommer få bra ben och snygg röv. Det kommer bli en fin hund.

Eller en död hund.

Lellan
2007-04-02, 16:03
Alltså, ett koppel ska inte vara sträckt, en hund ska man kunna ha lös - kopplet är för ANDRAS skull.. en trygghet för dem. Om hunden fått för sig att den ska streta om den får på sig ett koppel har man misslyckats med koppehanteringen och bör väl för allas skull lära rätt, lära om.

Menar inte att gnälla, det är bara vad jag fått lära mig. :)

kspr
2007-04-02, 16:23
Ni slog hunden uppenbart för lite när den var liten, och det är ni som blir rastade nu.

Skojar du eller?

Har man ett sånt förhållande till sin hund att man slår den så tycker jag att det man själv som borde bli avlivad.

Snake
2007-04-02, 16:29
Skojar du eller?

Har man ett sånt förhållande till sin hund att man slår den så tycker jag att det man själv som borde bli avlivad.

Eh? Man måste ju visa hunden vem som bestämmer.

kspr
2007-04-02, 16:31
Ja men man man behöver inte slå den för det... Går ju markera på andra sätt.

Snake
2007-04-02, 16:32
Ja men man man behöver inte slå den för det... Går ju markera på andra sätt.

Hur ska den annars förstå att den gjort fel?

Baan
2007-04-02, 16:35
Skojar du eller?

Det är en hund. Självklart ska man inte ta ut sig på djur, men är det effektivt varför inte ta till näven? Förvisso sant på mäniskor också, men det är ju fel på lagen i Sverige :/

kspr
2007-04-02, 16:38
suck ja jag förstår mig inte på såntdär humor så tur du räddade mig trance *cupid*

Snake
2007-04-02, 16:39
Jävla Trans. *slap*

Sällen
2007-04-02, 16:41
har inte läst igenom tråden så noga men tog du hem ankan ? :)

Baan
2007-04-02, 16:45
har inte läst igenom tråden så noga men tog du hem ankan ? :)

Du är väl lite sent ute för lite anklår tror jag.

mangemani
2007-04-02, 16:48
Eh? Man måste ju visa hunden vem som bestämmer.

får nästan lite leifi vibbar utav detta.

"det är sånna jävla hundjävlar va,som man sparka...man ska va hård mot den här satans hund va..man ska sparka sånna här jävla hund i säften"

nu är min egen hund väldigt diciplinerad så den skulle aldrig våga göra nått sådant som att göra ett utfall mot nån människa,men OM hon skulle göra det,så skulle hon åka ner i baken fortare än fan kan jag lova...slå ska man inte göra tycker jag,men trycka ner den i backen är mer acceptabelt tycker jag.

Snabel
2007-04-02, 19:18
Jag blir fan rädd när jag möter någon med en stort as till hund när jag är ute och går. Banditen har just bekräftat att min rädsla är på sin plats, den bör finnas där. Vissa hundägare verkar bara tycka det är kul, lite charmigt att se sin hund få ett utbrott mot förbipasserande.

Tigerkotten
2007-04-02, 19:27
Förstår bara inte hur du kan säga att hunden är sjukt lydig Bandit?

Eftersom du får det låta som när den ser andra hanhundar samt tikar som löper, poliser och invandare att du måste jobba för att hålla i honom. Hur kan han vara sjukt lydig om det är så?

Om han iaf enligt mig var sjukt lydig skulle han ej "brusa" upp som han verkar göra, utan när du säger till att han ska sluta så skärper han till sig direkt isåfall.

mangemani
2007-04-02, 19:29
samma här.
där jag jobbar så är det alltid en tjej som går och rastar en stor best.
seriöst,skulle hunden ha drakvingar så skulle man lugnt kunna tro att den var nån slags demon...långa stabila ben,stort huvud,stor kroppshydda,svart som bara den..enda som saknas är att den går på bakbenen och dom röda ögonen...jaja,respektingivand är hunden iaf...denna hund har hon lös där hon går(mitt i bostads området)...visst är hunden lydig,men skulle hunde få ett utfall mot någon,så skulle den lätt kunna riva stället...jag åker omkring i en elbil och passerar alltid dom 2,men man känner sej fan inte ens säker i elbilen,hunden skulle nog lätt kunna gå bärsärkargång på den och välta den eller nått.

Lexidos
2007-04-02, 20:10
bla bla bla bla bla
mycket snack och det enda man kommer fram till är att du inte har koll på hunden och att den borde ha avlivats.

det är vell att dra det hela lite långt eller?

Om man bara drar en slutsats av berättelsen så kan man tycka att hon inte kan hålla reda på hunden.
Men nu var det ju några år sedan o folk mognar vell oxå när det gäller hundskötsel.

O fan inget snack om att avliva hundar!

Handcuff
2007-04-02, 21:15
det är vell att dra det hela lite långt eller?

Om man bara drar en slutsats av berättelsen så kan man tycka att hon inte kan hålla reda på hunden.
Men nu var det ju några år sedan o folk mognar vell oxå när det gäller hundskötsel.

O fan inget snack om att avliva hundar!

Kanske när din 2åring blir "leksak" till en vovve? Eller kanske om din egen hund blir attackerad av någons macho-gangster-hund-best. Och varför i h-vete ska alla idioter posera med sina hundar iförd huvtröja, bredbent och se lagomt gangsta ut :confused: T Ö N T A R!

Lexidos
2007-04-02, 22:00
Kanske när din 2åring blir "leksak" till en vovve? Eller kanske om din egen hund blir attackerad av någons macho-gangster-hund-best. Och varför i h-vete ska alla idioter posera med sina hundar iförd huvtröja, bredbent och se lagomt gangsta ut :confused: T Ö N T A R!

jaja men det är ju ägarnas fel att hundarna blir som de blir. Idioter som har hund som en macho symbol borde deffinitivt inte få ha hund.

Handcuff
2007-04-02, 22:11
jaja men det är ju ägarnas fel att hundarna blir som de blir. Idioter som har hund som en macho symbol borde deffinitivt inte få ha hund.

Helt rätt. Men en redan "förstörd" hund som visat sig agressiv (farlig *mini* ) bör avlivas..och då pratar jag inte om en hund som rest ragg åt kvarterets sura schäfer eller morrat åt killen med moppemusche i parken.

Snabel
2007-04-03, 00:42
Han väger 50kg

Handcuff
2007-04-03, 08:27
En sån farlig best som gangstrar har ser han väl inte ut som iaf?
Vi springer mest omkring i skogen och myser, eller kollar på Scrubs.
En skithändelse hände, har inte och kommer inte hända igen - släpp det.

Nu var det inte bara dig folk hackade på. Och du har förklarat dig å gett en bättre bild av dig och din hund :) (som dock inte ska göra utfall!!!)

Det som de flesta blev upprörda över var nog på offret som startade tråden - han som bussade sin polares pitbull på ett par ankor.