handdator

Visa fullständig version : Utseendet

sissa
2007-03-31, 13:07
Lägger ni ner mkt pengar/tid/kraft på ert utseende?
Kanske lite förutsägbart svar när man frågar på ett träningsforum då rätt många nog är rätt kropps/utseende-medvetna.

Men alltså fanken vad det finns produkter och tjänster som riktar sig till utseendet egentligen. Man upptäcker att det finns saker mot saker som man inte ens tänkt på att man kunde ha komplex för ;)

Känner ni er indragna i det här hjulet med ständig jakt på skönhet och perfektion ( och kanske tycker det är kul förresten!) eller känner ni att det är en del av livet men inte så att det upptar hela livet?
Att man bryr sig om sitt utseende och att man vill se bra ut är ju rätt naturligt, inget konstigt med det, och det behöver inte vara nån big deal eller analyseras nödvändigtvis varför man noppar sina ögonbryn, varför man köper rynkcremer etc etc men ibland känns det nästan som man inte får vara mänsklig längre. Då har det ju kanske gått några steg för långt.

hobbitar
2007-03-31, 13:09
Det är inte ofta jag köper nya kläder, jag var faktiskt nere idag och köpte en skjorta men det var mer för att jag var tvungen...

Annars är jag noga med hygienen och frisyren. Kläder och mode är inget jag brinner för precis....

MEN om jag hade haft mera pengar hadejag självklart handlat nya kläder varje vecka.

überstarken
2007-03-31, 13:12
Det är inte ofta jag köper nya kläder, jag var faktiskt nere idag och köpte en skjorta men det var mer för att jag var tvungen...

Annars är jag noga med hygienen och frisyren. Kläder och mode är inget jag brinner för precis....

+1

MEN om jag hade haft mera pengar hadejag självklart handlat nya kläder varje vecka.

-1

sissa
2007-03-31, 13:13
Jag var i en affär häromdagen och jag bara fascinerades av att det verkligen finns allt mot allt. framförallt mot saker man inte ens visste man skulle ha komplex för som sagt ;)

nu var det en sån affär så inte konstigt att allt handlade om skönhet därinne, men hade man massor med pengar så hade man kunde spndera massor på skönhet, den saken är ju klar.

Fed up
2007-03-31, 13:16
Ett tag fick jag för mig att jag skulle bli perfekt (enligt mina mått). Bli en sån där tjej med perfekt kropp, perfekt makeup, perfekt frilla, perfekta naglar, perfekta underkläder, perfekt hy, perfekta kläder osv. Det höll fan på att knäcka mig, man blir ju helt knäpp av att tänka så!

Nu tänker jag att jag ska göra det bästa av sitautationen, liksom, men ändå tillåta mig att gå runt med skabbiga naglar och osminkad och ful när jag känner för det. Man måste kunna tycka om sig själv även när man inte är perfekt, annars ser man bara bristerna och då blir man nog en jävligt tråkig person, tror jag. (dagens moralpredikan...)

Sofia4_4
2007-03-31, 13:18
Jag lägger ner mycket tid på mitt utseende. Hur jag ser ut påverkar hur jag mår, därför tycker jag det är en del av livet. På samma sätt som jag trivs i en välmöblerat rum, eller en fin trädgård, så gillar jag att se bra ut. Så jag köper en del skönhetsprodukter, sminkar mig, plockar ögonbryn, fixar ansiktsmasker och använder doftande bodyscrub...
Men det har inte gått till överdrift utan har blivit en vana och en del av livet, så som att borsta tänderna.

Beecher
2007-03-31, 13:18
Jag känner mig snygg utan att enligt mig lägga ner alltför mycket tid på det.
Klart att man kollar frisyren på morgonen, alltid lukta gott och försöker ha snygga kläder, men det har varit rätt så snålt på klädfronten, nu känner jag att jag börjar få tillbaka lusten att köpa kläder, dessvärre så är det mycket annat som kräver plånbokens uppmärksamhet just nu, bilköp, kameror och resor är inte det billigaste tyvärr...

Men jag ska allt försöka få tag i ett par snygga skor nu i den finska huvudstaden, och ett par snygga kortärmade tröjor, har så dåligt med plagg som har bra passform, nu efter några kilos deff så tycker jag att det mesta som är lite halvtight sitter bra, håller tummarna för röda prislappar.

Nu på senaste tiden så har jag slutat bita på naglarna, och försöker få dessa fina :cool:

dynamo
2007-03-31, 13:19
Totalt sett är jag nog rätt dålig på det där. Jag försöker se snyggare ut genom att träna och bygga en snyggare kropp. Dock väntar jag för länge med att gå till frisör. Köper kläder för sällan. Solar för sällan. Börjar bli lite bättre på att köpa kläder, men det är fortfarande för sällan det blir av.

L-Sami
2007-03-31, 13:23

Skulle gissa på 1000-1500kr i månaden bortsett från träning och kläder. Tar väl 20-30 minuter allt som allt att göra mig ordning om jag verklingen koncentrerar mig , 10 min annars till jobbet och så. Tycker inte att det tar nån kraft att göra mig i ordning, det ingår i mina dagliga rutiner som jag är van med.

Yes
2007-03-31, 13:25
Jag försöker se bra ut naken, så slipper jag lägga pengar på kläder.

Sofia4_4
2007-03-31, 13:26
Jag försöker se bra ut naken, så slipper jag lägga pengar på kläder.

:laugh: :hbang:

Ganymedes
2007-03-31, 13:39
Nä, jag är inte så kokett av mig. Köper kläder då och då och försöker köpa lite bättre (snyggare/hållbarare) grejer när jag väl handlar. Är noga med hygien så klart. Mer än så är det nog inte.

mangemani
2007-03-31, 13:44
nope,inte en krona faktiskt.
köper nya kläder då och då,men det enbart för att mina gammla är slitna,inte för att jag försöker vara med i nån löjlig trend cirkel eller försöker följa nått mode.
vill inte vara en i mängden(finns det nå tråkigare),är och kommer nog alltid vara one of the kind och det är jag väldigt nöjd med.

Dnepr
2007-03-31, 13:46
Tar väl 20-30 minuter allt som allt att göra mig ordning om jag verklingen koncentrerar mig

20-30 minuter!? Om du verkligen koncentrerar dig :D

För mig tar det 5 min - då räknar jag även tiden att ta på mig kläderna. Om man bara ska räkna tiden på toan när man är påklädd så handlar det bara om nån minut. I med lite vax, (om jag nu vill ha det den dagen) Sen är jag kung.

En snygg kille behöver inte lång tid på sig.

Lellan
2007-03-31, 13:51
20-30 minuter!? Om du verkligen koncentrerar dig :D

För mig tar det 5 min - då räknar jag även tiden att ta på mig kläderna. Om man bara ska räkna tiden på toan när man är påklädd så handlar det bara om nån minut. I med lite vax, (om jag nu vill ha det den dagen) Sen är jag kung.

Å andra sidan gällde frågan hur just DU gör?

Själv lägger jag mindre nu än förr, förr ägnade jag onödig tid åt att tex bleka tänder osv istället för att se till att bränna av ett leende lite oftare. Nu ler jag mer, frossar i att pyssla om mig när tillfälle ges men kan lätt känna mig fin med knullrufs och fläck på tröjan. Inträffade mystiskt nog i samma veva som fläckar på tröjan började uppstå, typ när jag blev mamma. :D Ser dock fram emot att lägga ner mer tid och pengar på utsidan i framtiden när man blir äldre och verkligen är i behov av det.

Dnepr
2007-03-31, 13:52
Å andra sidan gällde frågan hur just DU gör?

Jag sa ju det ovan.

Arf Pingvin
2007-03-31, 13:54
Det här är ett träningsforum. Jag tränar. Spenderar 0 kr och tid på utseende. 3-dagars hela veckan etc.

Lellan
2007-03-31, 13:54
Jag sa ju det ovan.

Är du helt säker på det så nöjer vi oss med det. :)

Jacksatan
2007-03-31, 13:57
Jag ska vara ärlig. Jag lägger nästan inte ner ett skit. Det är typ deo och hårvax vi snackar här. Hudkrämer, solarium och kukoperationer orkar jag helt enkelt inte lägga pengar på.

Angel
2007-03-31, 13:58
Jag lägger all inkomst som inte går till fasta utgifter på min utseende. Och ändå lyckas ja inte se bättre ut. Dags för omprioriteringar!

Mental
2007-03-31, 13:59
Jag bryr mig mer om andras utseende än mitt eget :D

Nej, men hel och ren och någorlunda snygga kläder försöker jag hålla mig till, och jag solar gärna på sommaren och försöker hålla mig i någorlunda trim (Läs: Inte bli uberfet)

mystic[-_-]
Jag ska vara ärlig. Jag lägger nästan inte ner ett skit. Det är typ deo och hårvax vi snackar här. Hudkrämer, solarium och kukoperationer orkar jag helt enkelt inte lägga pengar på.

+1

Jacksatan
Något jag däremot funderat jävligt mkt över är alla som lägger ner en förmögenhet på krämer, smink, frisyrer och sen ser ut som skit i kroppen. Det spelar ju ingen roll hur stajlad man är ifall man är degig på magen och plufsig i ansiktet. En snygg, vältränad kille är snygg i risiga jeans och en skitig t-shirt medans en tjock direktör ser förjävlig ut även i de snyggaste skjortorna och frisyrerna.

Jacksatan
2007-03-31, 14:00
Jag lägger all inkomst som inte går till fasta utgifter på min utseende. Och ändå lyckas ja inte se bättre ut. Dags för omprioriteringar!

Äh, jag tycker du är söt. Du behöver bara sluta klaga så mkt, så hittar du nån :D

Lellan
2007-03-31, 14:01
Är du helt säker på det så nöjer vi oss med det. :)

My bad. Såg nu att du redogjort för dina rutiner ovanför kommentaren om hur snygga killar gör. Så går det när man skumläser, sorry. ;)

Angel, du ska sluta klanka ner på dig själv. Det är en order. *grr27*

Sofia4_4
2007-03-31, 14:01
Något jag däremot funderat jävligt mkt över är alla som lägger ner en förmögenhet på krämer, smink, frisyrer och sen ser ut som skit i kroppen. Det spelar ju ingen roll hur stajlad man är ifall man är degig på magen och plufsig i ansiktet. En snygg, vältränad kille är snygg i risiga jeans och en skitig t-shirt medans en tjock direktör ser förjävlig ut även i de snyggaste skjortorna och frisyrerna.

sant

Jacksatan
2007-03-31, 14:04
sant

det jag är ute efter är hur man kan lägga ner så mkt tid, energi, pengar och kraft åt något men sedan totalt inte bry sig om den andra delen. Det finns ju ingen vettig människa som tränar triathlon och nöter på med löpning och cykling och sen skiter fullständigt i att träna simning. Det sammanlagda resultatet blir liksom inte bra då.

Angel
2007-03-31, 14:06
Äh, jag tycker du är söt. Du behöver bara sluta klaga så mkt, så hittar du nån :D

Nej men ja menade inte så riktigt, ja menar bara att om man tänker på alla de pengar ja lägger ner på utseende så borde ja kunnat se mycket bättre ut. Det va som du skrev, va hjälper de om ja alltid har solbränna,aldrig finnar osv osv om man ändå skall ha halvtaskig kropp. Det är liksom bättre att börja och ta tag i det istället för att lägga ner massa pengar på detaljer som ändå överskuggas av att man inte har bra kropp. Hade ja sparat alla de pengarna istället hade ja kunnat både fettsuga o skaffa silikon. Det är liksom fel prioriteringar på nått sätt.

Dnepr
2007-03-31, 14:07

Plufsig i trynet är en sak, det kan jag hålla med om - men George Clooney och fler därtill med riktig charm, får fler brudar än en stel kille med tvättbräda. Har du inte den rätta blicken och den rätta charmen så spelar det fan ingen roll hur du ser ut i kroppen.

Casanova gick inte på gym.

Yes
2007-03-31, 14:08
:laugh: :hbang:
Men visst är det en bra plan? Jag gillar visserligen att klä mig snyggt, men jag vill egentligen inte lägga pengar på det. För de pengarna kan jag ju liksom köpa en extra uppsättning R-däck till bilen, eller något annat trevligt. Det är fan så mycket roligare! Därför måste det helt klart vara bättre att bli snygg och vältränad, så man kan gå runt naken istället.

Dnepr
2007-03-31, 14:09
Men visst är det en bra plan? Jag gillar visserligen att klä mig snyggt, men jag vill egentligen inte lägga pengar på det. För de pengarna kan jag ju liksom köpa en extra uppsättning R-däck till bilen, eller något annat trevligt. Det är fan så mycket roligare! Därför måste det helt klart vara bättre att bli snygg och vältränad, så man kan gå runt naken istället.

Med din plan så hamnar du på psyket. Tänk om - tänk rätt.

Angel
2007-03-31, 14:09
:naughty:
was has du för bil?

Yes
2007-03-31, 14:11
Med din plan så hamnar du på psyket. Tänk om - tänk rätt.
För att jag prioriterar viktigare saker i livet?

was has du för bil?
Alfa Romeo 33, Honda CRX och Nissan 200sx.

Lellan
2007-03-31, 14:11
Plufsig i trynet är en sak kan jag hålla med om - men George Clooney och fler därtill med riktig charm, får fler brudar än en stel kille med tvättbräda. Har du inte den rätta blicken och den rätta charmen så spelar det fan ingen roll hur du ser ut i kroppen.

+1 Men de flesta blir ju snyggare/piggare/gladare av att ta hand om sig någorlunda iaf.

Casanova gick inte på gym.

Casanova var väl bra på att få många tjejer, men en kille med vett är väl men mån om RÄTT tjej än att behaga stora massan?

En annan sak: Att göra sig fin handlar väl till största delen om att vårda relationen till sig själv, smickra det egna egot. Gör man det för andras skull hamnar man ju i sitsen att man värderar sig själv utifrån vad andra tycker om en. Låter katabolt.

Angel
2007-03-31, 14:12

Alfa Romeo 33, Honda CRX och Nissan 200sx.

Hade du haft en skyline hade ja helt klart förstått dina prioriteringar. Men en 200 funkar nästan lika bra de med.

Dnepr
2007-03-31, 14:13

På psyket får du inte utlopp för din plan. Dessutom tvingas du bära tråkiga vita kläder :-/

Yes
2007-03-31, 14:16
Hade du haft en skyline hade ja helt klart förstått dina prioriteringar. Men en 200 funkar nästan lika bra de med.
Min 200;a funkar iof inte alls, men när jag fått ihop den vore det väl själva f-n om den inte hänger av trötta Skylines. :D

På psyket får du inte utlopp för din plan. Dessutom tvingas du bära tråkiga vita kläder :-/
Så man får inte ens gå runt naken på psyket? Dåligt!

HerrArne
2007-03-31, 14:19
Min 200;a funkar iof inte alls, men när jag fått ihop den vore det väl själva f-n om den inte hänger av trötta Skylines. :D

Fun is not a straight line... ;)

För övrigt prioriterar du helt i min smak. Bilar är mycket roligare än dyra kläder. :)

Sofia4_4
2007-03-31, 14:21

Det är en utmärkt plan. Du vill ju ändå se bra ut i sängen framför allt, så varför slösa bort pengar och tid till att se bra ut resten av tiden?
Du måste bara hitta på nån taktik om hur du kan locka brudarna till sovrummet först, för att visa dem din skönhet på riktik. :D

Dnepr
2007-03-31, 14:22
+1 Men de flesta blir ju snyggare/piggare/gladare av att ta hand om sig någorlunda iaf.

Klart man ska ta hand om sig själv. har inte sagt nåt annat.

Casanova var väl bra på att få många tjejer, men en kille med vett är väl men mån om RÄTT tjej än att behaga stora massan?
Klart att det inte är tufft att kunna få många tjejer /ljuger\

Det jag menade med honom var att han hade DET - han var attraktiv i kvinnors ögon utan att ha det där klassiska som många killar tror det handlar om.

Angel
2007-03-31, 14:24

Så man får inte ens gå runt naken på psyket? Dåligt!

Varför plockat ner den då? Plocka ihop genast!!

Bilder på den och crxen?

Sofia4_4
2007-03-31, 14:25
det jag är ute efter är hur man kan lägga ner så mkt tid, energi, pengar och kraft åt något men sedan totalt inte bry sig om den andra delen. Det finns ju ingen vettig människa som tränar triathlon och nöter på med löpning och cykling och sen skiter fullständigt i att träna simning. Det sammanlagda resultatet blir liksom inte bra då.

Jo, det är ju det jag undrar också...
Men det finns folk som gillar lite mer hull. Jag känner en tjej som trivs så bra med sin lätta övervikt att det klär henne. Hon fixar och sminkar sig och går som om hon äger världen och det får henne att se bra ut.
Sen jag tycker också att en snygg kropp kan få dåliga kläder och rufsat hår att se bra ut.

Yes
2007-03-31, 14:25
Fun is not a straight line... ;)

För övrigt prioriterar du helt i min smak. Bilar är mycket roligare än dyra kläder. :)
Precis! :thumbup:

Det är en utmärkt plan. Du vill ju ändå se bra ut i sängen framför allt, så varför slösa bort pengar och tid till att se bra ut resten av tiden?
Du måste bara hitta på nån taktik om hur du kan locka brudarna till sovrummet först, för att visa dem din skönhet på riktik.
Det är väl bara att gå ut naken och flexa lite? :confused:

Sofia4_4
2007-03-31, 14:27
Precis! :thumbup:

Det är väl bara att gå ut naken och flexa lite? :confused:

:laugh:
Ja, justdet, det glömde jag ju. :smash:
Det funkar jätte bra. :hbang:

Yes
2007-03-31, 14:32
Varför plockat ner den då? Plocka ihop genast!!

Bilder på den och crxen?
Den ska totalrenoveras och byggas om för att sparka stjärt på bana. Har mest tråkiga demonteringsbilder än så länge - inte mycket att se. CRX;en är en kvalificerad skrothög så det är inte heller något att se, jag ska göra mig av med den.

skaparn
2007-03-31, 14:34
Kanske lite förutsägbart svar när man frågar på ett träningsforum då rätt många nog är rätt kropps/utseende-medvetna.

Inte alls. Hur mycket man ägnar sig åt utseende i form av kläder och mode har enligt mina erfarenheter inte alls så mycket med hur mycket man tränar att göra.

Jag lägger ner ganska mycket pengar på kläder för att vara rätt. Det erkänner jag utan omsvep. Kanske inte så mcyekt i form av de senaste jeansbyxorna från Armani, utan att istället för att köpa skoöverdrag från Giordiana köper jag Shimano eller liknande. Assos är sportens Hugo Boss. Snyggt och bra.

Lellan
2007-03-31, 14:36
Klart man ska ta hand om sig själv. har inte sagt nåt annat.

Klart att det inte är tufft att kunna få många tjejer /ljuger\

Det jag menade med honom var att han hade DET - han var attraktiv i kvinnors ögon utan att ha det där klassiska som många killar tror det handlar om.

KUNNA få ja, men han slampade ju runt - det är inte lika intressant. Han var inte så kräsen har jag fått för mig.

DET är viktigast, kan bara hålla med. DET vinner både över kropp å tillfix hur mkt som helst, när vi snackar utseende.

Angel
2007-03-31, 14:37
Den ska totalrenoveras och byggas om för att sparka stjärt på bana. Har mest tråkiga demonteringsbilder än så länge - inte mycket att se. CRX;en är en kvalificerad skrothög så det är inte heller något att se, jag ska göra mig av med den.

näähäpp, elmia nästa helg då?

Fettecke
2007-03-31, 14:53
snackar inte mkt direkt per månad... en hundring kanske...

använder varken vax, ansiktsvård eller nått liknande.... kör med lite finare deo samt lite annat vid vanliga tillfällen...

har ett ganska skitigt jobb så jag prioriterar inte utseendet under veckorna, under helgen blir det bättre

när jag lyxar till det rejält så kör jag med mitt snuskdyra champo/balsam samt gnussar in nått såntdär dyrt-som-en-njure medel så man blir som en barnröv i nyllet samt go´deo samt bad på det.

Yes
2007-03-31, 14:54
näähäpp, elmia nästa helg då?
Tyvär inte. Får försöka till nästa år. :)

Yes
2007-03-31, 14:57
:laugh:
Ja, justdet, det glömde jag ju. :smash:
Det funkar jätte bra. :hbang:
Jag måste jobba lite på utséendet bara. Just nu flyr alla i skräck när jag kör min morgonrutin.

HerrArne
2007-03-31, 14:59
CRX;en är en kvalificerad skrothög så det är inte heller något att se, jag ska göra mig av med den.

Säker på att den inte bara behöver lite kärlek? I form av säg, en K20A2 + Jackson racing kompressor? :D

Jaws
2007-03-31, 15:04
Jag är utseendefixerad som in i helvete fåfäng också, även fast att jag vet att jag ser bra ut utan att hålla på en massa, men sen älskar jag att hålla på med mig själv (missuppfatta inte) så det säger sig självt.

Duschar kanske 1 timme inklusive ordentlig schampoonering och balsamering, är naken tills det mesta av vattnet har runnit av mig annars kanske min bruna hy slits av i det hetsiga handduks-torkandet. Sätter sedan på mig parfym, tar många krämer i ansiktet och en speciell under ögonen osv.
Är snaggad nu också och då tjänar jag massa energi och pengar på wax och frisyrmeck.

Sen väljer jag noga ut mina kläder, vardagligt men ändå personligt, matchar inte tröjan/byxorna så byter jag eller om dom sitter illa. Har en garderob som tar upp halva mitt rum och ett 50-tal skor.

Jag är sjuk i huvudet.

Yes
2007-03-31, 15:06
Säker på att den inte bara behöver lite kärlek? I form av säg, en K20A2 + Jackson racing kompressor? :D
Om vi säger såhär; ifall någon trevlig person kommer förbi och hämtar den, kan jag tänka mig att ge bort bilen gratis. Jag kallar den för "Skrutten" eller "Darth Vader" efter ljudet den gör när man stänger av motorn. Den köptes liksom för att jag ville ha en billig, men rolig, skrotbil. :D

Fan vad OT den här tråden blev. "R-däck" var tydligen ett magiskt ord. :smash:

Angel
2007-03-31, 15:11
R däck är alltid ett magiskt ord ja!!!

NiXPhoenix
2007-03-31, 15:15

Kan hålla med om det där, och kan till viss del applicera det på mig själv fast då enbart när det gäller ansiktet.

Har inte förstått grejen med att, i alla fall som kille, hålla på med massa krämer och även smink! för att se bättre ut i ansiktet, när man har ett ganska fult ansikte att utgå ifrån. Ja även om man ser bättre ut så tycker jag det är ganska meningslöst, så stor skillnad gör det inte i nåt av fallen.
En kille med ett ganska fult ansikte kan inte göra sig riktigt snygg av att använda lite hudkrämer och smink. Ansiktsformen är det viktiga, det man ser på avstånd, inte huden.

Själv ser jag inget vidare ut i ansiktet, klart under medel om jag har en dålig dag och håret inte är med mig skulle jag säga. Självfallet har jag inget emot bra hy, skulle t ex gärna bli kvitt mina finnar som jag har i olika stor utsträckning men att orka hålla på med massa hudkrämer och grejer? Det jag är intresserad av är nåt som kan ta bort mörka påsar under ögonen, inget mer.

Tänker operera ansiktet nån gång i framtiden, kanske inte så mycket mer än hakan men där har jag i alla fall nåt som kan ge mig en rejäl förbättring till skillnad mot massa onödiga krämer.

HerrArne
2007-03-31, 15:16
Om vi säger såhär; ...
Fan vad OT den här tråden blev.

Ok. MASSOR av kärlek. Jag glömmer lätt hur gamla rexerna är nuförtiden... ;)

Vad gäller OT så är halten i denna tråd fullständigt normal för en tråd i Allmänt. Låt oss skrapa tebax till ämnet, bilen kan ju naturligtvis vara en accesoar också.
Vilket jag uppdagade då jag kom hem med min senaste och frun inte sa 'vad fin den är' utan 'vad snygg du såg ut i den' *gah!* *cupid* *screwy* :cool:

Yes
2007-03-31, 15:19
R däck är alltid ett magiskt ord ja!!!
Vill du gifta dig med mig? *cupid*

L-Sami
2007-03-31, 16:57

Jo, om man vill vara ännu snyggare än bara snygg så ;)

Cerberus
2007-03-31, 17:01
om man tänker kläder och sånt är det ganska nära 0kr per månad haha. Mat, träning osv kostar ju pengar dock..

Balken
2007-03-31, 17:10
lägger en jäkla massa pengar på kläder men ''skönhets'' prylar köper jag inget av

theoppositescollide
2007-03-31, 17:15
Pratar vi om mer allmänna saker som frisyr och kläder eller räknar vi in tatueringar/piercingar och sånt med? Jag lägger visserligen ner rätt mycket tid på frisyren och min stil i allmänhet redan, men räknar vi in det sistnämnda också så är det fruktansvärt mycket tid och pengar som går åt till utseendet.

shut teh face
2007-03-31, 17:54
Fixar frisyren snabbt, se till att ha ren andedräkt och inte lukta svett

Enda man gör :)

johnnytex
2007-04-01, 00:52

En vältränad och välklädd man är såklart bäst.

Såvida man inte går ut naken så är det ingen som kommer att kunna se ditt sexpack, ditt perfekta bicepsfäste och dina enorma quads. Det första folk ser är din klädsel, hållning och ansikte. Man behöver inte vara något muskelorakel för att få en sjyst hållning och lyckas undvika ett moonface. Du kommer mycket längre på snygga kläder, "rätt" frisyr och ett välskött ansikte när det gäller brudar än vad du gör med taskiga jeans, en stonewashed t-shirt och 40cm biceps. Enligt mina erfarenheter.

aliquis
2007-04-01, 00:55
Jag klipper mig hos en frisörska och har ibland dyrt vax i håret. Det är väl typ det.

Vill inte köpa billiga bågar heller.

Semiramis
2007-04-01, 08:15
Å ena sidan - jag färgar inte håret, har en lättskött frisyr och makeupen tar typ 3 minuter på morgonen. Å andra sidan - jag har tagit bort håret på benen med laser och håller på och ta bort det under armarna också, jag brukar permanentfärga ögonfransarna på somrarna, jag noppar ögonbrynen och köper en hel del kläder. Så slutsatsen är väl att jag försöker göra ett bra grundarbete men inte orkar hålla på särskilt mycket utöver det.

Kwon
2007-04-01, 08:17
Vad för makeup kör du Semi?

Semiramis
2007-04-01, 08:28
Vad för makeup kör du Semi?Rouge, två färgtoner, eyeliner, ögongskugga, två färgtoner och maskara. Ingen färgad kräm eller puder, det tål inte huden.

mela
2007-04-01, 08:39
Eeh ah. Jag tränar ju..ibland.
Har massa olika hårvårdsprodukter och ännu mer hudprodukter. 4 olika krämer skall på efter dusch. Tvättar jag håret är det schampoo, *repair wash* och sedan balsam. Efter det har jag i en gel som ger håret näring..typ. Sedan gör jag ju det vanliga, rakar mig där det behövs, nopprar ögonbrynen, använder smink (bara täckstift, maskara och läppglans till vardags).

Finns säkert mer.. kanske..

Cilia
2007-04-01, 09:02
Eeh ah. Jag tränar ju..ibland.
Har massa olika hårvårdsprodukter och ännu mer hudprodukter. 4 olika krämer skall på efter dusch. Tvättar jag håret är det schampoo, *repair wash* och sedan balsam. Efter det har jag i en gel som ger håret näring..typ. Sedan gör jag ju det vanliga, rakar mig där det behövs, nopprar ögonbrynen, använder smink (bara täckstift, maskara och läppglans till vardags).

Finns säkert mer.. kanske..
Herregud mela, du förvånar mig, 4 olika krämer det var inte illa.
Finns det produkter som ger håret näring? Jag trodde hår var död materia?

Jag lägger ner för lite pengar och tid på mig själv tror jag.
Använder väldigt lite make up, färgar håret oftast men orkar bara gå till frissan 2 ggr/år typ. Jag kör ansiktsbehandling men nu var det länge sen för jag får aldrig till tidsbokningen.

Det där med att ta bort håret på benen med laser var ingen dum idé.
Hur mycket kostade det Semiramis?

mela
2007-04-01, 09:15
Herregud mela, du förvånar mig, 4 olika krämer det var inte illa.
Finns det produkter som ger håret näring? Jag trodde hår var död materia?

Jag lägger ner för lite pengar och tid på mig själv tror jag.
Använder väldigt lite make up, färgar håret oftast men orkar bara gå till frissan 2 ggr/år typ. Jag kör ansiktsbehandling men nu var det länge sen för jag får aldrig till tidsbokningen.

Det där med att ta bort håret på benen med laser var ingen dum idé.
Hur mycket kostade det Semiramis?

Det är till olika delar av kroppen visserligen.
Mjo, men hår kan ju vara torrt och slitet.

Jacksatan
2007-04-01, 09:45
En vältränad och välklädd man är såklart bäst.

Såvida man inte går ut naken så är det ingen som kommer att kunna se ditt sexpack, ditt perfekta bicepsfäste och dina enorma quads. Det första folk ser är din klädsel, hållning och ansikte. Man behöver inte vara något muskelorakel för att få en sjyst hållning och lyckas undvika ett moonface. Du kommer mycket längre på snygga kläder, "rätt" frisyr och ett välskött ansikte när det gäller brudar än vad du gör med taskiga jeans, en stonewashed t-shirt och 40cm biceps. Enligt mina erfarenheter.

Att man ska ha en perfekt kropp skrev jag aldrig. Det jag var inne på för killar är att om man är plufsig i ansiktet och har väldigt lite muskler så kommer allt se ut som skit på dig.
Vad gäller tjejer är ju kroppen viktigare eftersom de oftare har mer lättklätt på sig. Dvs inte gömmer sig bakom kavajer och dyligt.

shadowfire
2007-04-01, 09:56
Att man ska ha en perfekt kropp skrev jag aldrig. Det jag var inne på för killar är att om man är plufsig i ansiktet och har väldigt lite muskler så kommer allt se ut som skit på dig.
Vad gäller tjejer är ju kroppen viktigare eftersom de oftare har mer lättklätt på sig. Dvs inte gömmer sig bakom kavajer och dyligt.

Jag ser iofs 10 ggr bättre ut i kavaj/kostym än i jeans/tshirt, lite axelvaddar kan göra underverk med taniga kroppar. :D

Cilia
2007-04-01, 09:58
Jag ser iofs 10 ggr bättre ut i kavaj/kostym än i jeans/tshirt, lite axelvaddar kan göra underverk med taniga kroppar. :D
absolut men inte mycket slår en snygg jeansrumpa.
tyvärr är det få som har sånna.
jag tycker basketspelare har dom snyggaste.
Dom har också snygga benmuskler.

Hades
2007-04-01, 10:00
Dom har också snygga benmuskler.

Långa och tonade?

Cilia
2007-04-01, 10:01
Långa och tonade?
inte en "riktig" basketspelare.
Dom är väldigt kraftiga hamstrings, inte så breda ben men mycket djup om du fattar vad jag menar.

mela
2007-04-01, 10:02
Dom är väldigt kraftiga hamstrings, inte så breda ben men mycket djup om du fattar vad jag menar.

syns det genom jeans? :confused:

Cilia
2007-04-01, 10:04
japp, stod bakom en för kanske ett år sen på mitt bageri.
Det var så kul för jag fick en flaskbackkänsla. Så förstod jag vad det var. Han hade basketbollspelarben. Det var så tydligt. Snygg rumpa med och typ 2 m lång. Fast han hade med sig sällskap med. Annars vet jag inte om just bageriet en tidig helgmorgon är ett bra raggningsställe

Dnepr
2007-04-01, 10:06
Långa och tonade?

Tonade?

mela
2007-04-01, 10:06
japp, stod bakom en för kanske ett år sen på mitt bageri.
Det var så kul för jag fick en flaskbackkänsla. Så förstod jag vad det var. Han hade basketbollspelarben. Det var så tydligt. Snygg rumpa med och typ 2 m lång. Fast han hade med sig sällskap med. Annars vet jag inte om just bageriet en tidig helgmorgon är ett bra raggningsställe

*drool* Jag gillar böjarrövar :D
Men även små fina men fasta rumpor *drool*

Dnepr
2007-04-01, 10:07

Klart det gör - om inte jeansen är flera storlekar för stora.

Cilia
2007-04-01, 10:08
Klart det gör - om inte jeansen är flera storlekar för stora.
du är för långsam
Ta en kopp kaffe till och kom in i matchen va!

Hades
2007-04-01, 10:10
Tonade?

Kanske är bäst att sluta vara sarkastisk utan att använda smileys.

Ironbabe
2007-04-01, 10:10

Jag fattar vad du menar. Det fick mig att inse att jag satsat på fel sport från början ;)

qubie
2007-04-01, 10:12
*drool* Jag gillar böjarrövar :D
Men även små fina men fasta rumpor *drool*

Gillar du inte framstjärten mer? ;)

Dnepr
2007-04-01, 10:14
Kanske är bäst att sluta vara sarkastisk utan att använda smileys.

Fortsätt du (för ironi är som bäst då) men räkna med följdfrågor.

mela
2007-04-01, 10:19
Gillar du inte framstjärten mer? ;)

Nej. Jag är ju heterosexuell *screwy*

Kom på en till sak med utseendet. Jag har alltid en jävla massa läppgrejer med mig. Alltid i väskan: 8 hour (elisabeth arden), rosebud, carmex, lypsyl, 2 olika glam shine lipgloss, nån annan maxfactor lipgloss. Ska köpa andra läppglans också, behöver fler :em:

Kwon
2007-04-01, 10:19
Melisk = Glossoman

Dnepr
2007-04-01, 10:22
Nej. Jag är ju heterosexuell *screwy*

Kom på en till sak med utseendet. Jag har alltid en jävla massa läppgrejer med mig. Alltid i väskan: 8 hour (elisabeth arden), rosebud, carmex, lypsyl, 2 olika glam shine lipgloss, nån annan maxfactor lipgloss. Ska köpa andra läppglans också, behöver fler :em:

Du verkar hålla på med en jävla massa. Om det nu framkallar nån skönhet så kan man inte kalla den naturlig.

mela
2007-04-01, 10:25
Du verkar hålla på med en jävla massa. Om det nu framkallar nån skönhet så kan man inte kalla den naturlig.

Jag gör en hel del, men jag är inte råsminkad eller något. Att jag ta bort hår ifrån benen och tvättar håret och smörjer in mig, gör det mig mindre naturlig? Lipgloss gör ingen större skillnad det heller.

Dnepr
2007-04-01, 10:26
Jag gör en hel del, men jag är inte råsminkad eller något. Att jag ta bort hår ifrån benen och tvättar håret och smörjer in mig, gör det mig mindre naturlig? Lipgloss gör ingen större skillnad det heller.

4 krämer efter dusch? Har aldrig träffat nån tjej som använder det.

mela
2007-04-01, 10:28
4 krämer efter dusch? Har aldrig träffat nån tjej som använder det.

Ansiktet, kroppen, händerna och fötterna. Jag har en otrolig blandhy och alla delar av kroppen behöver olika saker.

Dnepr
2007-04-01, 10:29
Ansiktet, kroppen, händerna och fötterna. Jag har en otrolig blandhy och alla delar av kroppen behöver olika saker.

Puh. Tur att det bara är fyra då.

Cerberus
2007-04-01, 10:30
Jag borstar tänderna dagligen, det kostar iof inte mkt pengar(vill känna gemenskap) :D

mela
2007-04-01, 10:31
Puh. Tur att det bara är fyra då.

Jag använder inte alls särskilt mkt smink, förutom täckstift och maskara då. Läppbalsam och glans ibland också. Oftast har jag bara carmex. Jag är väldigt naturlig i jämförelse med många andra tjejer.

Ryska_raketen
2007-04-01, 10:31
Alltså utseendemässigt så är KWON om NÅGON en HOTTIE!

Dnepr
2007-04-01, 10:32
Alltså utseendemässigt så är KWON om NÅGON en HOTTIE!

Plös ät.

Jax
2007-04-01, 10:36
Behöver och behöver. Du har vant kroppen vid det.

Kwon
2007-04-01, 10:36
EJ att förglömma, RR om NÅGON = HOTTIE!

Bra 1 aprilskämt

http://img253.imageshack.us/img253/2373/bigalienip0.gif

mela
2007-04-01, 10:37
Behöver och behöver. Du har vant kroppen vid det.

Fast jag har problemhy :P Jag får exsem om jag inte smörjer in mig och det är inte mitt fel. Var hos massa läkare och fått massa skit och det enda som fungerar mot skiten är att jag smörjer in mig ofta och mkt.

Nina L
2007-04-01, 10:37
Ett tag fick jag för mig att jag skulle bli perfekt (enligt mina mått). Bli en sån där tjej med perfekt kropp, perfekt makeup, perfekt frilla, perfekta naglar, perfekta underkläder, perfekt hy, perfekta kläder osv. Det höll fan på att knäcka mig, man blir ju helt knäpp av att tänka så!
Been there, done that, blev fett deprimerad. Jag kände mig bara mer missnöjd ju snyggare jag blev.

Nu kämpar jag med att hålla det på en normal nivå. (Någon som vet vad en normal nivå är, förresten?) Jag är inte en sån som sminkar mig i timmar (10 minuter räcker) men med jämna mellanrum förlorar jag mig helt i fantasier om perfektion. Senast var det en ögonoperation som jag haft lust till länge. Jag var på vippen att boka tid för konsultation. Som tur var så fick jag nys om en grym puderfoundation och concealer (ID), så nu tror jag att jag kan skjuta de planerna på framtiden.

Varje gång jag rynkar mina ögonbryn så tänker jag på att botoxen har slutat verka. Jag saknar den. Undras vad det kostar att skära av muskeln, för att få ett permanent resultat. Nej, det skall jag inte tänka på. Kläder är jag inte alls lika fixerad av. Det där med modets skiftningar är inte alls lika lockande som tanken på att uppnå ett klassiskt skönhetsideal.

Fan, jag hade trott att jag skulle ha mognat ifrån det här nu.

Kwon
2007-04-01, 10:39
Glöm ej att ju äldre man blir, desto svårare att hålla sig perfekt, och äldre blir vi dagligen... :)

En rynka här, en rynka där etc osv :D

mela
2007-04-01, 10:39
Glöm ej att ju äldre man blir, desto svårare att hålla sig perfekt, och äldre blir vi dagligen... :)

Tur att jag inte ens fyllt 20 då *whistle*

Kwon
2007-04-01, 10:41
Glömmer alltid bort hur ung Melish är, ja, du har ju ingenting att oroa dig över Melish, livet har ju inte ens börjat för dig... :D

Jax
2007-04-01, 10:42
Fast jag har problemhy :P Jag får exsem om jag inte smörjer in mig och det är inte mitt fel. Var hos massa läkare och fått massa skit och det enda som fungerar mot skiten är att jag smörjer in mig ofta och mkt.
Ok, då är det godkänt.

Måste kännas skönt för dig att du fick mitt medgivande.

mela
2007-04-01, 10:44
Ok, då är det godkänt.

Måste kännas skönt för dig att du fick mitt medgivande.

Ja, sjukt beroende av att få bli godkänd till att få smörja in sig ;)

Angel
2007-04-01, 10:50
Vill du gifta dig med mig? *cupid*

Om du fixxar 200an alt köper mig en Skyline :)

Fartman
2007-04-01, 11:01
Verkligen inte mycket (om man nu inte räknar träningen och det medföljande matkonsumtionen). Kör mycket på "hel och ren". Har aldrig något i håret (hatar känslan av en massa kladd och skit i håret) och är därför oftast väldigt kortklippt. När det gäller hud och sånt så antar jag att jag är lyckligt lottad, har väldigt bra hud utan att någonsin smörja den och dessutom har jag lätt för att bli brun så soliarie är inte nödvändigt. Det enda som ens nästan kan klassas som skönhetsprodukter hemma hos mig är typ deo, shampo/tvål och rakningsgrejer.
Klädmässigt så hatar jag att handla kläder så jag kör på mycket "säkra" plagg (typ klassiska grejer som pikétröjor, skjortor etc) som inte är modekänsliga så att man kan ha dom länge. Snålar dock inte så värst om jag har pengar just då, hellre ett dyrt plagg som sitter perfa än ett billigare som sitter sämre.

Lafayette
2018-12-01, 12:55

True that, såg slitet ut när jag kollade mig i spegeln. Men jag tror vi sitter på en hemlighet. Att inte överäta som den där apan King Grub postade ett inlägg om. Då håller man sig frisk och fin.

Men inte mycket tid läggs på utseende för min del, finns inte mycket att göra.

Rahf
2018-12-01, 13:00
11 år gammal diskussion där, Lafayette. Du har nog slagit lokalrekord i nekrobump :D

Ekko
2018-12-01, 13:12
Att inte överäta som den där apan King Grub postade ett inlägg om. Då håller man sig frisk och fin.

Inte snällt att kalla King Grub för en apa.

Lafayette
2018-12-01, 13:21
vill inte vara en i mängden(finns det nå tråkigare),är och kommer nog alltid vara one of the kind och det är jag väldigt nöjd med.

Väl talat.

Don H
2018-12-01, 13:36
11 år gammal diskussion där, Lafayette. Du har nog slagit lokalrekord i nekrobump :D

:laugh::laugh:

xan
2018-12-01, 16:22
Följande gör jag för utseendet:

trimmar huvudet var 3-4 dag (tunnhårig)
ansar ögonbrynen 1 gång per vecka
trimmar kropp varannan vecka
trimmar/rakar skägg 1-2 gånger per vecka

Inte för att jag egentligen är så utseendefixerad, men mitt utseende kräver mycket underhåll för att jag inte ska förvandlas till en neandertalare.

Kläder köper jag väldigt sällan, men det är mest för att jag är student och inte har råd. Hade jag haft en miljon på banken skulle jag nog lägga 20K på kläder i ett svep. Men jag tänker inte så mycket på det, med personlighet och pondus så blir det rätt onödigt att hela tiden försöka höja sin sociala status med ytligheter.

Jag tänker tillbaka på tonåren när jag konstant var orolig över utseende och kläder, detta för att jag var så osäker på min sociala ställning och försökte kompensera. Nu när jag är lite äldre sitter självförtroendet i min personlighet och förmågor i stället. Jag dömer andra personer baserat på detta också, så jag bryr mig inte om mina vänner är 3x så välklädda som jag. Sedan vill man ju ha en acceptabel standard så klart, inte gå runt och se ovårdad ut.

King Grub
2018-12-01, 16:41
Inte en krona och inte en minut. Jag har ingen störande kroppsbehåring - inte ett dugg på rygg, bröst, axlar eller överarmar och tillräckligt bra gener att jag inte har en enda rynka, utan att använt några krämer eller liknande, inte ens återfuktande, inte ens vid ögonen, vid 45.

https://m.imgur.com/0X6jq37

Om skägget räknas, så räcker det med en gång var tionde dag eller så. Det börjar inte synas förrän efter en vecka.

Lafayette
2018-12-01, 16:44
Klart man blir lite avundsjuk när man som 27 år gammal har så mycket rynkor. Fast de tre strecken i pannan är värst. Kanske lite botox hade gjort susen.cofffee

Diomedea exulans
2018-12-01, 16:53
Inte en krona och inte en minut.

Ahem, du tränar faktiskt 4 timmar om dagen.

MaxTheMarketer
2018-12-01, 16:55
Jag tycker att mitt ansikte ser ut som ett "por-träsk" sett till hur lätt man ser alla porer. Hade förvisso finnar i typ 10 år sedan jag kom i puberteten. Andra killar jag sett har "smooth" hudton som man inte ser några porer - eller har sminkat över det?! Eller är det för att när man ser sig själv i spegeln så tittar man onaturligt nära sig själv som man aldrig tittar andra?

King Grub
2018-12-01, 16:56
Ahem, du tränar faktiskt 4 timmar om dagen.

Jag förutsätter att tråden handlar om utseendet utöver träningen, utöver fysiken. Eftersom vi är på ett träningsforum.

Diomedea exulans
2018-12-01, 17:03
Jag förutsätter att tråden handlar om utseendet utöver träningen, utöver fysiken. Eftersom vi är på ett träningsforum.

Fair point.

On topic: Gör inget för huden, och den ser ändå bättre ut än genomsnittspersonen vid min ålder. Tror knepet för bra hud är att bråka med den så lite som möjligt.

Grejar med skäggväxt typ var fjärde dag. Det tar väl en kvart. Varannan av dessa gånger brukar jag ta bort allt hår på ryggen som jag når, vilket tar ännu en kvart. Fixar håret i 30 sekunder per dag.

Jag får det till i snitt 6 minuter och 7,5 sekunder per dag.

Är väldigt onojig med utseende eftersom jag vet att jag är snygg nog för att utseendet inte ska vara en flaskhals i något sammanhang. Uppstår det något problem i någon form av social interaktion så är det pga mitt beteende.

Vinter
2018-12-01, 17:11
Fair point.

On topic: Gör inget för huden, och den ser ändå bättre ut än genomsnittspersonen vid min ålder. Tror knepet för bra hud är att bråka med den så lite som möjligt.

Jag räknar med att solarietrenden kommer straffa sig hos många om 10 år.

Lagom är nog en bra regel.

xan
2018-12-01, 18:25
Klart man blir lite avundsjuk när man som 27 år gammal har så mycket rynkor. Fast de tre strecken i pannan är värst. Kanske lite botox hade gjort susen.cofffee

Som man spelar det ingen roll. Det är för det mesta kvinnor som lider av det, eftersom män ställer högre krav på utseende på deras kvinnliga partners.

Crillos
2018-12-01, 18:30
Metrosexuella män är avtändande för kvinnor. Hel och ren ska en man vara, det räcker.

Patriarch K
2018-12-01, 18:56
Lägger inte en krona och köper kläder högst en gång om året för tusenlappen.
Fördelen med att vara skallig är att man slipper dyra frisörkostnader.
Däremot har jag skägg och skulle egentligen behöva ta ett varv hos en barberare för att "återställa läget". Men ibland får jag till det på egen hand så att jag blir nöjd. Men nä, inte en krona annars - och jag använder inte ens duschtvål då jag enbart duschar med varmvatten. Jisses vilken bra hy man får av att inte använda duschtvål. Har kört utan i ett halvår och ingen av mina vänner har märkt någonting när jag berättat det för dem. Inte ens min partner har märkt av det. Duschtvål är av ondo. Det räcker med deo, och det köper jag 1-2st i månaden.

xan
2018-12-01, 18:57
Metrosexuella män är avtändande för kvinnor. Hel och ren ska en man vara, det räcker.

Buskiga ögonbryn och överdriven kroppsbehåring är också avtändande för kvinnor. Tricket är nog att vara lite metrosexuell i smyg utan att det syns på utseendet.

King Grub
2018-12-01, 19:20
Buskiga ögonbryn... är också avtändande för kvinnor.

Det har jag svårt att tro.

https://i.imgur.com/KJwzC0W.jpg

MaxTheMarketer
2018-12-01, 19:34
Däremot har jag skägg och skulle egentligen behöva ta ett varv hos en barberare för att "återställa läget". Men ibland får jag till det på egen hand så att jag blir nöjd. Men nä, inte en krona annars - och jag använder inte ens duschtvål då jag enbart duschar med varmvatten. Jisses vilken bra hy man får av att inte använda duschtvål. Har kört utan i ett halvår och ingen av mina vänner har märkt någonting när jag berättat det för dem. Inte ens min partner har märkt av det. Duschtvål är av ondo. Det räcker med deo, och det köper jag 1-2st i månaden.

Hur vet du att duschtvål är av ondo? På vilket sätt blir din hy bättre? Jag är intresserad för då kan jag spara in pengar på duschtvål sports dubbel eller vad dessa flaskjor heter som är 2 i 1. :D Angåede håret: gör som jag: raka dig själv med rakappart! ;)

Hemi
2018-12-01, 19:55
Jag räknar med att solarietrenden kommer straffa sig hos många om 10 år.

Lagom är nog en bra regel.

Är det trend fortfarande eller menar du nåt sen förut? Känns så 1978 bara...
Hänger inte med i trenderna det medges...

Lafayette
2018-12-01, 20:40
Är det trend fortfarande eller menar du nåt sen förut? Känns så 1978 bara...
Hänger inte med i trenderna det medges...

Testa att sätt dig på en strand på sommaren så får du se hur hysteriska svenskar är i solande.:cool:

Ah, solarie. Det vet jag inte hur trendigt det är men det verkar ju vara döden för huden.

Leeee
2018-12-01, 23:49
På tal om utseende

https://youtu.be/1Fs2Khun-qY

xan
2018-12-02, 09:26

Tvålar du inte in din röv?

kvarnis
2018-12-02, 10:46
Nån mer med hög hårlinje some Wayne Rooney typ? Vad gör man åt det?
Raka skallen skaffa tuppkam?

Bärsärk
2018-12-02, 11:51
Nån mer med hög hårlinje some Wayne Rooney typ? Vad gör man åt det?
Raka skallen skaffa tuppkam?

https://givemesport.azureedge.net/images/18/07/13/55e962d8a68f9856c71a420770536289/960.jpg

Snagga det?

Rahf
2018-12-02, 12:01
Rooney har ju fuskat till sig sin hårlinje med transplantationer. Lösningen är att snagga.

baktung
2018-12-02, 12:28
På tal om utseende

https://youtu.be/1Fs2Khun-qY
Det var en obehaglig människa du hittade där.

stridis
2018-12-02, 12:50

Man kan vara cool ändå.
DwCepwpSXKk

kvarnis
2018-12-02, 12:58
Rooney har ju fuskat till sig sin hårlinje med transplantationer. Lösningen är att snagga.

Ja exakt bilden länkad på rooney är efter hans ingrepp *facepalm*, undrar vad en sån transplantation går på.

Rahf
2018-12-02, 13:20
Ja exakt bilden länkad på rooney är efter hans ingrepp *facepalm*, undrar vad en sån transplantation går på.

Tiotusentals kronor, men om du till slut tappar det andra håret runtom kommer resultatet se riktigt udda ut.

Diomedea exulans
2018-12-02, 13:26
Varför bryr sig Rooney ens? Han är ju så satans ful ändå. Som att plantera en ros på en gödselstack.

Lafayette
2018-12-02, 13:41
Nu tycker jag du är hård, bild-googlade snubben och han ser hyfsad ut och lite hårpluggar verkar göra honom gott.

Diomedea exulans
2018-12-02, 13:46
Nu tycker jag du är hård, bild-googlade snubben och han ser hyfsad ut och lite hårpluggar verkar göra honom gott.

Smaken är som baken.

Crillos
2018-12-02, 14:29
Buskiga ögonbryn och överdriven kroppsbehåring är också avtändande för kvinnor. Tricket är nog att vara lite metrosexuell i smyg utan att det syns på utseendet.

Det må så vara. Jag har själv inte det problemet så jag vet ingenting om det.

Men som sagt, att vara fåfäng som man är avtändande. Det visar på någon slags osäkerhet. Och det sniffar kvinnor till sig likt tränade narkotikahundar. Nu menar jag att göra mer än att fixa en schysst frisyr och hålla hygien men rena kläder.

Och dessutom kan inte en man påverka sitt utseende lika mycket. Då blir det ju uppenbart precis som du säger. Jag själv är ganska ful och det är av livets stora besvikelser för mig. Tjejer kan uppfatta en som trevlig, kul och allt det där. Men det gör inte att de vill ligga.

Wain
2018-12-02, 17:09

Ser ju betyligt bättre ut än de riktiga fulingarna inom fotboll, tex Zlatan.

d1anny2
2018-12-02, 18:05
Ser ju betyligt bättre ut än de riktiga fulingarna inom fotboll, tex Zlatan.Bör tilläggas att Wayne är britt. Hela skalan är kraftigt förskjuten åt ena hållet. Majoriteten som passerat 25 där, är naturligt rödmosiga.

Bossebäver
2018-12-09, 20:59

Det är ju dock högst sannolikt att de är relaterade, speciellt din massiva kondis.

trädgårdsmöbel
2018-12-11, 07:34
Jag försöker att inte bry mig. Jag tycker jag själv är väldigt ful, men på ett fint sätt. Jag försöker äga det istället. Gollum vs Uruk-hai. Gollum gömmer sig och är rädd för sin egen fulhet, men en Uruk-hai äger den. Jag tänker mig att dessa tänker "Här är jag, jag är ful, men det håller inte mig nere, tvärtom".

Angel
2018-12-11, 07:43
Jag försöker att inte bry mig. Jag tycker jag själv är väldigt ful, men på ett fint sätt. Jag försöker äga det istället. Gollum vs Uruk-hai. Gollum gömmer sig och är rädd för sin egen fulhet, men en Uruk-hai äger den. Jag tänker mig att dessa tänker "Här är jag, jag är ful, men det håller inte mig nere, tvärtom".

Du är ju typ influencer

trädgårdsmöbel
2018-12-11, 07:47
Du är ju typ influencer

*cupid**hug*

Beemel
2018-12-11, 10:15
Fick något konstigt ryck i somras och efter en hel livstid där jag aldrig tvättat ansiktet överhuvudtaget (mer än det som naturligt tvättas när jag står i duschen) så provade jag att köpa några rengöringsprodukter, scrub-creme och en "återfuktare" körde med detta, morgon och kväll, under ungefär 3 månader. Provade under den tiden även någon "djuprengörande" ansiktsmask två gånger tillsammans med frun.

Resultatet.
Inte ett förbannat dugg i skillnad. Ansiktet såg exakt likadant ut (både enligt mig själv och frun samt på mina jämförelsebilder).
Huden såg inte fräschare ut, porerna var inte mindre (de var i.o.f.s. inte särskilt stora från första början).
Det var rent ut sagt bortkastad tid och pengar när det kom till utseende.

Den enda positiva effekten var möjligen att "återfuktaren" luktade förbannat gott så jag använder den istället för parfym på halsen nu förtiden.

I min vardag så lägger jag generellt väldigt lite pengar på utseendet.
Håller min garderob "hel och ren".
Rakar huvudet själv (relativt tunnhårig så rakat är det enda som ser ok ut)
Ansar skägget själv
Håller efter kroppsbehåring själv (och med hjälp av frun där jag inte kommer åt)

Det enda jag spenderar pengar på regelbundet är mer hygien än utseende (deo, raklödder, duschtvål, rakhyvlar)

Har aldrig brytt mig särskilt om mitt utseende. Jag är inte ful, och jag är inte snygg.
Jag har aldrig haft några problem med att "få till det" med motsatta könet under de perioder jag varit singel.
Så kanske "skönhetsprodukter" inte är menade för sådana som mig.

Lafayette
2018-12-11, 10:19
Hudvårdsprodukter är överskattat (verkar tvärtom som det kan vara skadligt för hud), bara man sköter sig med kost och träning och inte torkar ut huden genom att tvätta för mycket kan man no skippa sånt helt och hållet.

Jag hittade ett storpack med engångshyvlar som jag köpte för åtta år sedan, de funkade till att raka bort fjunen.

För övrigt skulle jag vilja vara helt renrakad, ben och under armar och inte ha något hår på kroppen. Men det tar för mycket tid och energi.

Beemel
2018-12-11, 10:23
Hudvårdsprodukter är överskattat, bara man sköter sig med kost och träning och inte torkar ut huden genom att tvätta för mycket kan man no skippa sånt helt och hållet.

Jag hittade ett storpack med engångshyvlar som jag köpte för åtta år sedan, de funkade till att raka bort fjunen.

Träningen sköter jag i alla fall....

Huruvida jag sköter kosten vet jag inte.
Jag bryr mig mest om att få i mig tillräckligt med protein samt äter 100% växtbaserat. I övrigt så kan jag unna mig både ett par påsar chips i veckan så väl som sunkiga halvfabrikat mellan åt.

Läskeblask
2018-12-11, 10:31
Köper väl halvdyra kläder som tommy hilfiger och liknande mest för att de har bättre passform. Vågar påstå att jag satsar mer än dom flesta, håller håret i skick, försöker motverka finnar, försöker dölja eventuella finnar,

Wain
2018-12-11, 11:58
Hudvårdsprodukter är överskattat (verkar tvärtom som det kan vara skadligt för hud), bara man sköter sig med kost och träning och inte torkar ut huden genom att tvätta för mycket kan man no skippa sånt helt och hållet.

Felaktigt. Beror mycket på vilken hudtyp man har. En bra olja duger utmärkt. Dessutom kan en bra olja innehålla antioxidanter som eventuellt hjälper till att skydda huden.

laplace
2018-12-12, 05:00
Felaktigt. Beror mycket på vilken hudtyp man har. En bra olja duger utmärkt. Dessutom kan en bra olja innehålla antioxidanter som eventuellt hjälper till att skydda huden.

Hoppar in och också intygar att det är felaktigt. Jag har rätt dålig hy och vad jag förstått vill man hålla hudens pH-värde runt 5.5 och behöver då använda produkter utifrån det. Slarvar jag ser jag skillnad nästan direkt.. Det suger menmen bara att gilla läget. Får helt enkelt se till att hålla mina morgon- och kvällsrutiner. Sen betyder inte heller att det dyraste är bäst. Jag kör på grejer ifrån Korea etc

Blomkål
2018-12-12, 08:26
Kanske tjugo minuter i veckan.

Fix med skägget tar ca två minuter varannan dag. Lägger vax i håret en eller två gånger i veckan, annars mössa, och det tar nog fem minuter per gång.

Duschar gör jag för övrigt tre gånger i veckan, använder varken schampo eller tvål (utöver på händerna förstås) utan sköljer bara med hett vatten. Brukar för det mesta inte snacka så mycket i verkligheten om mina vanor då folk direkt tror att man har kass hygien bara för att man inte bögar sig. I mina bekantskapskretsar hade jag dock fått höra med en gång ifall folk tyckte jag luktade illa eller såg skitig ut och det har aldrig någonsin kommit på tal, snarare tvärtom. Hör ofta att jag luktar gott/har fint hår/bra hud.

Jag tror kroppen vänjer sig helt enkelt. Deo använder jag ett par gånger i veckan (om jag är på kontoret) och började inte använda det förrän jag var arton eller något. Schampo har jag alltid tyckt är jobbigt och gör håret flygigt så har alltid varit väldigt sparsam med det och mitt hår blir i stort sett aldrig fettigt, sköljer bara igenom det grundligt när jag duschar.

MackeJuve
2018-12-12, 08:49

Ni kanske redan har avgränsat er från detta i tråden men egentligen så lägger jag ju ner ohyggligt mycket tid på mitt utseende i.o.m. att jag styrketränar, till stora delar för att få en snygg kropp. Men jag förstår att det inte är det som åsyftas.

Jag lägger ned otroligt lite tid på mitt utseende. ~Varannan-var tredje vecka så snaggar jag mig, någon gång emellanåt trimmar jag skägget, någon gång emellanåt nopprar jag bort antydan till McDonalds-M. Om vi räknar bort dusch och sådant så skulle jag säga att jag en normal dag lägger ned noll kronor och noll minuter på mitt utseende. Som ni kanske förstått så går jag inte ens till frisören. Har länge tänkt att jag ska köpa en parfym eller liknande, because why not, men har aldrig blivit av :D

Fick höra från ett par tjejer för några år sedan att jag passade i snaggat, det i kombination med att jag aldrig blev riktigt nöjd med mina frisyrer gjorde att jag "gav upp" och köpte en trimmer. Ett tag rockade jag helskägg, vilket innebar en del bestyr, men det tröttnade jag också på. Efter detta så har jag ingenting kvar att "fixa".

Peter.B
2018-12-12, 08:52
Fixa skägget, dagligen (kamma, olja, borsta) = ca 2 min.
Trimma skägget och styla, en gång var/varannan vecka = ca 20 min.
Trimma/raka övrig kroppsbehåring, en gång va var tredje vecka = ca 20-30 min.
Rakning av hals och kinder, varannan dag = ca 5 min.

Inga andra produkter används till hud eller hår.

Duschar dagligen med någon random billig duschtvål och shampoo. Inga direkt problem med hy eller hår. Förutom att jag blivit tunnhårig då, vilket leder till kortklippt hår som klipps hos billig förortsfrisör varannan eller var tredje vecka, tar väl ca 15-20 min per gång.

Kostnad = ca 300 kr/mån på hårklippning och kanske ca 300 kr/år på skäggolja.

Melker2
2018-12-12, 22:14
Fixa skägget, dagligen (kamma, olja, borsta) = ca 2 min.
Trimma skägget och styla, en gång var/varannan vecka = ca 20 min.
Trimma/raka övrig kroppsbehåring, en gång va var tredje vecka = ca 20-30 min.
Rakning av hals och kinder, varannan dag = ca 5 min.

Inga andra produkter används till hud eller hår.

Duschar dagligen med någon random billig duschtvål och shampoo. Inga direkt problem med hy eller hår. Förutom att jag blivit tunnhårig då, vilket leder till kortklippt hår som klipps hos billig förortsfrisör varannan eller var tredje vecka, tar väl ca 15-20 min per gång.

Kostnad = ca 300 kr/mån på hårklippning och kanske ca 300 kr/år på skäggolja.

På din avatar ser det ut som att du satsat en del på gaddningar vilket väl får räknas till utseendet.

Diomedea exulans
2018-12-12, 22:24
På din avatar ser det ut som att du satsat en del på gaddningar vilket väl får räknas till utseendet.

Men om han inte gör fler gaddningar numera så blir det ju 0 kr och 0 minuter per dag som han ägnar åt gaddning. ;)

Armed Dingo
2018-12-12, 22:24
Sköljer ansiktet på morgonen och rakar mig med apparat en gång i veckan om jag orkar.
Klipper håret två gånger om året eller mindre.

Peter.B
2018-12-12, 22:31
På din avatar ser det ut som att du satsat en del på gaddningar vilket väl får räknas till utseendet.Haha sant, det tänkte jag inte ens på! De har sammanlagt både kostat en del och tagit en del tid. Vet inte om jag skulle klassa det som helt och hållet utseende, men är kluven. Men om han inte gör fler gaddningar numera så blir det ju 0 kr och 0 minuter per dag som han gaddar sig. ;)Haha sant, det senaste året eller så har jag inte gjort några nya, så varken tid eller pengar på det på sistone.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Rikard Jansson
2018-12-13, 10:41
Vågar nog påstå att jag är en contender för lägst tid och summa. Är å andra sidan brutalt ful, men det är ju vad jag siktar på, så egentligen kanske jag lägger mest tid på det.

d1anny2
2018-12-13, 11:05
Brutalt ful? Hårda ord.
Men det är ju ingen fara. Hade en väninna som sade att i Rumänien behövde mannen vara just slightly better looking than the devil.

trädgårdsmöbel
2018-12-13, 11:30
Vågar nog påstå att jag är en contender för lägst tid och summa. Är å andra sidan brutalt ful, men det är ju vad jag siktar på, så egentligen kanske jag lägger mest tid på det.

Jag tycker du är rätt snygg när du rakar av dig skägget. No homo, no pedo.