handdator

Visa fullständig version : Behöver bild-hjälp!

X-Change
2007-03-28, 22:23
Sitter för tillfället och försöker snickra ihop en portfölj med arbetsprover för att förhoppningsvis kunna börja studera design på universitet till hösten. En av uppgifterna är en illustration till en kort berättelse.
Men jag saknar inspiration, eller rättare sagt jag tecknar som bäst när jag lånar delar av idéer från andra. Så jag söker en foto-hemsida eller liknande, eller om ni har egna bilder ni har lust att posta. Jag ska illustera en mager pojke i kostym som står upp och jag är alltså bara intresserad av bilder på barn (pojken behöver inte ha kostym på bilden).

Har googlat runt men hittar inget bra. Miljön är Sverige under 1800-talet och illustrationen ska vara i lite Emil i lönneberga-stuk.

Skulle underlätta (spara tid) ifall någon kunde hjälpa mig.

Arf Pingvin
2007-03-28, 22:59
Du ska visa dina skills och behöver hjälp av andra? Riiiight.

X-Change
2007-03-29, 01:00
Du ska visa dina skills och behöver hjälp av andra? Riiiight.
Ja? Det här måste gå snabbt! Ska skicka allt på måndag. Sparar massor med tid om jag slipper fundera själv på referenspunkter och propotioner. Kan jag låna ett ansiktsuttryck, blanda det med en egen fristyr. Använda liknande pose, men rita kläderna annorlunda går det hela mycket snabbare.

Det är lättare att se vart man gjort fel ifall man inte måste visualisera bilden för sitt inre.

Jag vill ha en bild på en pojke inte en löst uppgift.

Nalfaren
2007-03-29, 01:10
http://images.google.se/images?svnum=100&hl=sv&gbv=2&q=child+in+business+suit

ngt kanske