handdator

Visa fullständig version : Hjälp i djungeln!

CreaTioN
2007-03-28, 20:57
Jag är 23 år, tränat på gym i 2-3? månader. Jag tränar var annan dag och det funkar fint, har sett resultat. Jag eftersträvar en jämn nivå dvs. att försöka vara någorlunda trim hela tiden, alltså ingen bulkperiod och deff här inte. (Ja, detta är saxat från min andra tråd idag *rolleyes* )

Men!

Nu är det så att jag äter en burk tonfisk efter träningen och ibland kör jag med en Dynomax Recovery. Bägge inhandlas smidigt från ICA.

Nu tänkte jag dock pröva det här med kostillskott. Det verkar vara en hel vetenskap och jag har inte direkt lust att sätta mig in allt för mycket, så därför genar jag lite med några smidiga svar från er! *whistle*

Så här är det; Jag vill inte köra för seriöst. Så Kreatin är nog inte min grej som jag läste om lite snabbt tex.
Har hört en del om Whey..
Jag vill ha något som är bättre än tonfisken iaf.

Kan någon rekomendera märke(n) och produkt(er). Gärna 1 produkt, inte 10! ;)
Prisvärt och smidigt!

I andra hand.
Funderar lite också..
Det är värt det va?
Kan det vara skadligt i någon grad?

Hjälp! :confused: :smash:

Sadde
2007-03-28, 21:01
Jag är 23 år, tränat på gym i 2-3? månader. Jag tränar var annan dag och det funkar fint, har sett resultat. Jag eftersträvar en jämn nivå dvs. att försöka vara någorlunda trim hela tiden, alltså ingen bulkperiod och deff här inte. (Ja, detta är saxat från min andra tråd idag *rolleyes* )

Men!

Nu är det så att jag äter en burk tonfisk efter träningen och ibland kör jag med en Dynomax Recovery. Bägge inhandlas smidigt från ICA.

Nu tänkte jag dock pröva det här med kostillskott. Det verkar vara en hel vetenskap och jag har inte direkt lust att sätta mig in allt för mycket, så därför genar jag lite med några smidiga svar från er! *whistle*

Så här är det; Jag vill inte köra för seriöst. Så Kreatin är nog inte min grej som jag läste om lite snabbt tex.
Har hört en del om Whey..
Jag vill ha något som är bättre än tonfisken iaf.

Kan någon rekomendera märke(n) och produkt(er). Gärna 1 produkt, inte 10! ;)
Prisvärt och smidigt!

I andra hand.
Funderar lite också..
Det är värt det va?
Kan det vara skadligt i någon grad?

Hjälp! :confused: :smash:

Kolozzeums egna Pure whey! Den smakar otroligt bra. Det är inte skadligt på något sätt.

King Grub
2007-03-28, 21:02
Whey = vassle. Det är ett mjölkprotein. Från riktig mjölk, inget konstgjort eller onaturligt. Det tas upp snabbt och är helt fullvärdigt. Inte fler bieffekter än att få samma mängd protein från mjölk.

Proteinpulver är inte "bättre" än protein från mat - t ex tonfisk - men det är ofta billigare per gram protein och enklare att använda i samband med träning.

CreaTioN
2007-03-28, 23:08
Okej! Tack för de snabba svaren.

Ponera då följande att jag köper 1 kg Pure Whey.

Hur länge räcker detta?

Är det tillräckligt att enbart ta Pure Whey? Alltså, jag måste inte ta något mer i samband för att få mycket bättre resultat på något sätt. Tänkte tex om man skall äta något samtidigt med kolhydrater eller likande.. :em:

Kanske behöver jag helt enkelt bara ta min drink med Pure Whey efter träningen och vara glad. + att äta bra övrig tid då förstås. :naughty:
Jag vill ju helst hålla det enkelt som sagt ovan.

Rahf
2007-03-28, 23:20
Okej! Tack för de snabba svaren.

Ponera då följande att jag köper 1 kg Pure Whey.

Hur länge räcker detta?

Är det tillräckligt att enbart ta Pure Whey? Alltså, jag måste inte ta något mer i samband för att få mycket bättre resultat på något sätt. Tänkte tex om man skall äta något samtidigt med kolhydrater eller likande.. :em:

Kanske behöver jag helt enkelt bara ta min drink med Pure Whey efter träningen och vara glad. + att äta bra övrig tid då förstås. :naughty:
Jag vill ju helst hålla det enkelt som sagt ovan.

Du ska nog helst även få i dig någonting med kolhydrater också. Det kan vara allt ifrån maltodextrin till nån banan. Upp till dig.