handdator

Visa fullständig version : Vikingar, indianer och en jäkla massa roidrage!

Rellos_87
2007-03-28, 20:33
http://www.youtube.com/watch?v=KbV1rU0Iecc

Verkar vara ball, episka filmer är alltid roliga att se.

Undrar när den första posten som gnäller på att den inte är historiskt korrekt kommer...

Kwon
2007-03-28, 20:36
JAK ÄLSKAR filmer med ROIDRAGE i! :)

KbV1rU0Iecc

Ser ut som Karl Urban kört en bulk inför rollen

regus
2007-03-28, 20:42
Jag tycker vikingarna såg lite roliga ut. Lite som några halvdemoner från sagon om ringen..
Men filmen kan nog vara bra tidsfördriv på grund av att roidagande.

Jompan
2007-03-28, 20:42
JAK ÄLSKAR filmer med ROIDRAGE i! :)

KbV1rU0Iecc

Ser ut som Karl Urban kört en bulk inför rollen

Oh! den måste jag se! Såg ut att vara lite kärlek i den osså! :D *cupid*

Kwon
2007-03-28, 20:44
Filmen är inte historiskt korrekt samt Orka läsa tråden MEN

det är kul att de iaf använt en riktig indianbrud i rullen!

Moon Bloodgood
http://img160.imageshack.us/img160/842/moonbloodgsapp116317794fx6.jpg

PS. Vikingarna såg GRYMT heta ut, gillar han me dödskallehjälmen med betar.

ramagoen
2007-03-28, 20:46
verkar helt klart grymve.

Synd bara på hornen på hjälmarna, men de ser faktiskt jäkligt grymt ut för dom ser ut å va grymt evil.

edit: grymt. alltså. jävligt grymt. osv.

Kwon
2007-03-28, 20:48
Skit i att hornen och hjälmarna kanske inte var historiskt korrekta, de lyckades skapa en riktig rädsla och fruktan med deras terror-look.

Grymt är ordet. Grymt!

BERKERKERS!

Dumleman
2007-03-28, 20:57
Riktigt synd med hornen på hjälmarna som sagt eftersom vikingarna inte hade horn på hjälmarna. Bortser man från detta olyckliga historiska faktafel så skulle filmen naturligtvis vara 100% historiskt korrekt :MrT:.

Kwon
2007-03-28, 20:59
Jag säger big deal till historiskt korrekt i detta fall.

Denna film kommer underhålla oavsett om de har horn eller ej.

Zakath
2007-03-28, 21:33
Haha verkar riktigt rolig - definitivt roidrage på huvudpersonen där! :D :thumbup:

Liten Men Fet
2007-03-28, 21:41
Va fan fick dom hästarna ifrån? Hade dom med dom i roddbåtarna? Är jag helt uta och cyklar när jag trodde att det inte fanns vilda hästar i amerikat utan att spanjorerna hade med dom? Eller det kanske var längre söderut? :confused:

Loke
2007-03-28, 21:44
Var är alla rödhåriga vikingar? Hornen kan jag acceptera men jag vill att vikingarna ska ha rött hår, i alla fall några av dem.

Dumleman
2007-03-28, 21:44
Jag säger big deal till historiskt korrekt i detta fall.

Denna film kommer underhålla oavsett om de har horn eller ej.
Det är ändå irriterande att de marknadsför sig med vikingar och indianer när handlingen har ingen som helst förankring i hur de faktiskt levde osv. Ett mer passande namn på filmen vore Olle och Pekka på nya roidrageäventyr i urskogen.

Lexidos
2007-03-28, 21:56
Har letat med ljus o lykta efter den här filmen ett tag nu men det finns ingen bra release än.
Grymt skoj att vikingarna bär hockyskydd under kläderna samt att många av hjälmarna är gjorda av gummi.
Måste se hur Karl Uraban är i filmen, ingen har vell glömmt honom ifrån Doom? :D

Kwon
2007-03-28, 21:57
Det är ändå irriterande att de marknadsför sig med vikingar och indianer när handlingen har ingen som helst förankring i hur de faktiskt levde osv. Ett mer passande namn på filmen vore Olle och Pekka på nya roidrageäventyr i urskogen.

haha det roliga är ju att de som har ett smått intresse i vikingar och historia överlag kommer se denna film ändå, även om "vikingarna" i denna rulle ej var rödhåriga samt hade nerpekande horn med dödskallefejjor. :)

De når förmodligen ut till samma målgrupp som de som såg Troy, Gladiator, 300 etc osv ändå! :)

Gissar att Achilles inte alls såg ut som den Achilles Brad porträtterade (var han verkligen blond o långhårig?), men det hindrar ju inte publiken från att se filmen. :)

Även de som e hardcore history-fanatics kommer nog se denna rulle (och alla andra historiska rullar som inte är historiskt korrekta).

Hade filmen hetat Olle o Pekka i skogen hade dock filmen inte fått lika stor publik! :)

Det finns saker som säljer, oavsett hur 100 %-igt det är.

En film om Napoleon där den gode Bonaparte är runt 2 meter (samt alltid hade hjälm med horn på sig) hade jag dock haft svårt för! :D

Lexidos
2007-03-28, 21:59
Det finns faktiskt filmer som är historiskt korrekta och väldigt bra ifall man är intresserad.. de går under namnet dokumentär :D

Kwon
2007-03-28, 22:05
Ingenting man (jag) ser på bio. :P

Discovery-channel i TV-soffan däremot e mumma :)

Lexidos
2007-03-28, 22:08
Ingenting man (jag) ser på bio. :P

Discovery-channel i TV-soffan däremot e mumma :)

Då går du inte på någon lite lokal biograf där de kör spännande dokumentärer som hästmannen :P

Tv-soffa is the shit :D

Kwon
2007-03-28, 22:14
Men en film med vikingar (där de har döskallehjälmar med horn etc osv) är det bio-varning på! :) (Glöm Tv-Soffan!)

Hjälmarna förstärker ju intrycket av dom rejält och man kan riktigt känna sig som en stackars försvarslös indian när en stor bärsärk med gummirustning kommer mot en med dubbelyxa alt dual axes.

Slice and Dice! :D

Rellos_87
2007-03-29, 10:31
Får lite Warhammer-vibbar på the lost vikings i filmen, gammal figurnörd som man är. Dom hade ett jävla trööööcccckkkk iaf, och det är väl det som är det viktiga.

Slartibartfast
2007-03-29, 10:41
Oh! den måste jag se! Såg ut att vara lite kärlek i den osså! :D *cupid*

Och pulkaåkning! *popcorn*