Logga in

Visa fullständig version : Jobbet är mitt!

Emil_Larsson
2007-03-28, 17:18
Fick jobb på Mcdonalds! :devil: :hbang:

Tänkte bara säga det.

Börjar nästa torsdag, inte denna på ingång, men nästa igen.

Raggis
2007-03-28, 17:19
Grattis :P

blekfet2
uhm, grattis? :D

flenders
Om du är nöjd med anställningen så grattis.

Emil_Larsson
2007-03-28, 17:20
Haha, jag har verkligen lyckats. 16 år och har redan jobb.. på mcdonalds =)

Emil_Larsson
2007-03-28, 17:21
Känner verkligen hur mycket glöd och nytta denna tråd fyller kolozzeums arkiv haha.

Greg
2007-03-28, 17:22
Får alla kolo-medlemmar gratis hamburgare i Uddevalla då?

Raggis
2007-03-28, 17:23
Sånt slitgöra för nästan ingenting. Men, ett jobb är alltid ett jobb :)

Empe
2007-03-28, 17:24

Vi får höra vad Allan och Jorgen tycker :D

GymTT
2007-03-28, 17:25
Kul för dig!

Emil_Larsson
2007-03-28, 17:25

You name it!

exenom
2007-03-28, 17:27
Grattis:)

Bonnie
2007-03-28, 17:27
Grattis!

Snake
2007-03-28, 17:29
Kul! Det är optimalt att jobba på Donken. Se till att trycka i dig alla burgare som normalt sett slängs bort.

Emil_Larsson
2007-03-28, 17:30
Kul! Det är optimalt att jobba på Donken. Se till att trycka i dig alla burgare som normalt sett slängs bort.

Någon som vet någonting om att äta där när man är anställd? kan man få någon slags rabatt.

Raggis
2007-03-28, 17:31
Någon som vet någonting om att äta där när man är anställd? kan man få någon slags rabatt.

Har för mig att dom får betala. Dock lär priserna vara reducerade.

Empe
2007-03-28, 17:31

Lär ju tröttna på burgare efter en vecka.

Snake
2007-03-28, 17:32

Jag har en polare som jobbade på Donken för några år sen och när burgarna hade legat tillräckligt länge så slängs dom - då kan man lika gärna äta upp dem.

Baan
2007-03-28, 17:44
Jag har en polare som jobbade på Donken för några år sen och när burgarna hade legat tillräckligt länge så slängs dom - då kan man lika gärna äta upp dem.

Stämmer, men jag tror policyn är att du inte får äta dom som anställd. Det jag hörde som fungerar som tillägg här är att man officiellt inte ska äta dom här gamla burgarna. Arbetsgivaren blir inte glad om du blir magsjuk t ex. Vet inte hur hårt det trycks på det men har för mig det inte var så aktuellt att käka gamla burgare när en kompis jobbade. Sen är det ju klart stor skillnad från restaurang till restaurang..

mangemani
2007-03-28, 17:46
jobb är ju alltid ett jobb och jobb(alltså anställning) är fan inte lätt att skaffa i dagens sverige.
så grattis:)

Fatalist
2007-03-28, 17:48
Nyttigt att få jobba hårt!

Slartibartfast
2007-03-28, 17:48
Jobb. *spy*

Dnepr
2007-03-28, 17:52
Jobb. *spy*
Pengar - underbart.

Slartibartfast
2007-03-28, 17:53
Pengar - underbart.

nej.

Dnepr
2007-03-28, 17:55
nej.

Har du haft mycket pengar så du kan uttala dig om det?

Slartibartfast
2007-03-28, 17:57
Har du haft mycket pengar

nej.

så du kan uttala dig om det?

ja.

Dnepr
2007-03-28, 18:00
Du har inte det nä. Men det har jag och fan vad Gött det är. Kunna göra vad man vill - när man vill. Underbar frihet.

Slartibartfast
2007-03-28, 18:02
Du har inte det nä. Men det har jag och fan vad Gött det är. Kunna göra vad man vill - när man vill. Underbar frihet.

Nä, du kan ju inte göra vad som helst, när du vill. Du måste ju jobba.

Stoltz
2007-03-28, 18:04
Grattis! Bulk nu?

Dnepr
2007-03-28, 18:05
Nä, du kan ju inte göra vad som helst, när du vill. Du måste ju jobba.

Inte nu när jag har degen. Nu måste jag INGENTING. Men jag vill jobba - för jag vill ha mer. Så jag kan slappa resten av livet sen. Leva som en kung i nåt varmt härligt land, eller bo kvar. Jag får se. Har du pengar kan du dessutom bestämma hur du jobbar, när du jobbar osv. Folk konktaktar dig och vill göra affärer med en sån har cash.

Frantic
2007-03-28, 18:10
På Burger King så dras en del av lönen automatiskt om man inte säger till. Den delen som dras är till för att de anställda ska kunna äta sin lunch på resturangen de jobbar på.

Det stod i tidningen för ett tag sen om en tjej som klagade på att hon var "tvungen" att äta där då de drog pengar från hennes lön men man kunde välja bort det alternativet. Lite kul dock att man måste göra ett aktivit val för att de inte ska dra pengar från ens lön.

Angel
2007-03-28, 18:12
Frågan ja undrar...va tjänar du i timmen?

Raggis
2007-03-28, 18:18
Frågan ja undrar...va tjänar du i timmen?

Brukar ligga på runt 65 kr i timmen.

Helena B
2007-03-28, 18:26

Tänkte bara säga det.

Grattis:thumbup: Att ha arbetat på McD är en bra merit för framtida jobb i servicebranschen. Arbetsgivare har alltid berömt mig och sagt att då vet du vad jobba är, när man har sagt att man har arbetat på McD.

Apropå lunch så var det när jag arbetade där att de drog en summa pengar och så fick man äta för det.

Hjälten
2007-03-28, 18:32
när jag prao på mcdonken för många år sedan nu så fick man käka hur mycket som helst gratis. såg anställda som tog lite hur de ville när de var sugna och lunchen var alltid en meny.

Sniggel
2007-03-28, 18:35
Det är ett stressigt och slitsamt jobb, så det kan vara en bra erfarenhet på det viset.
När jag jobbade så fick man äta till halva priset har jag för mig, och kostnaden drogs av på lönen. Var en ung (och lite rund) kille som jobbade där på deltid som åt upp hela sin lön varje månad haha :D
Sen får man inte äta de hamburgare som ska slängas, men det gör man ju ändå för det är ju ingen chef närvarande när man jobbar sent.
Själv blev det nog 4 burgare om dagen när man jobbade :D

mela
2007-03-28, 18:37

Tänkte bara säga det.

McDonald's. I Uddevalla? :D

jokkan
2007-03-28, 19:21
Går ja hellre på akassa än att jobba på donken

*spy*

mela
2007-03-28, 19:21
Går ja hellre på akassa än att jobba på donken

*spy*

Dålig attityd. Det är ALLTID bättre att jobba.

Cilia
2007-03-28, 19:22
Grattis

Dnepr
2007-03-28, 19:23
Dålig attityd. Det är ALLTID bättre att jobba.

Varför? Tänk att ha en riktigt bra A-kassa och kunna umgås med den man älskar och bara göra mysiga saker hela dagarna.

Cilia
2007-03-28, 19:24
Varför? Tänk att ha en riktigt bra A-kassa och kunna umgås med den man älskar och bara göra mysiga saker hela dagarna.
därför att det är ett försäkringssystem mellan arbeten inte ett försörjningssystem

Dnepr
2007-03-28, 19:26
därför att det är ett försäkringssystem mellan arbeten inte ett försörjningssystem

Må hända - men hon sa att det alltid var bättre och det behöver det inte alls vara. Inte om man ser till den enskildes livskvalité.

Angel
2007-03-28, 19:27
Må hända - men hon sa att det alltid var bättre och det behöver det inte alls vara. Inte om man ser till den enskildes livskvalité.

Men det ska man inte göra i ett samhälle :)

hahavaffan
2007-03-28, 19:28
Må hända - men hon sa att det alltid var bättre och det behöver det inte alls vara. Inte om man ser till den enskildes livskvalité.Nä, men så kan ju inte alla jävlar gå runt och tänka.

mangemani

nu kan jag väl iof bara prata för mej själv(eller?),men med det så kommer bortskämdhet,lathet,överdriven bekvämhet osv osv.
detta var iaf det som jag själv upplevde när jag var arbetslös i 3 år.
man tappar helt enkelt sugen efter att göra något aktivt,man blir för bekväm av sej,sitta hemma/gå ut med kompisar och bara slappa,inge som helst ansvar osv.

Dnepr
Men det ska man inte göra i ett samhälle :)

Jag har inte sagt att det är bra ur samhällssynpunkt. Jag sa bara att det kan förgylla ett liv. Mela sa att att det alltid är bättre - men inte alltid för den lilla människan.

Dnepr
2007-03-28, 19:30
nu kan jag väl iof bara prata för mej själv(eller?),men med det så kommer bortskämdhet,lathet,överdriven bekvämhet osv osv.
detta var iaf det som jag själv upplevde när jag var arbetslös i 3 år.
man tappar helt enkelt sugen efter att göra något aktivt,man blir för bekväm av sej,sitta hemma/gå ut med kompisar och bara slappa,inge som helst ansvar osv.

Då hade du inte det mysigt och härligt då. Hade du rest med din tjej och gjort spännande saker så hade du inte resonerat på samma sätt.

Dnepr
2007-03-28, 19:30
Nä, men så kan ju inte alla jävlar gå runt och tänka.

Har inte sagt det heller.

mangemani
2007-03-28, 19:33
Då hade du inte det mysigt och härligt då. Hade du rest med din tjej och gjort spännande saker så hade du inte resonerat på samma sätt.

i början,jo,i början....allt var som en dröm då,bara vara hemma,lira lite spel,gå ut då och då och hitta på en massa saker som man tyckte var kul,fick pengar som man ej hade lyft ett finger för att få osv,hade råd att köpa en massa...det var helt fantastiskt i början.

men efter typ det första året..hua hua,säger bara det,never again.

mangemani
2007-03-28, 19:37
Tro fan att man tröttnar på att ligga hemma - hade du väntat dig nåt annat?

då,ja...nu,nej
men som sagt,lathet,bekvämhet och bortskämdhet är 3 st väldigt otrevliga saker som kan uppstå om man inte jobbar och bara är hemma och slappar och gör det man tycker är kul,samt lever på bidrag.

fat_joe
2007-03-28, 19:39
Inte nu när jag har degen. Nu måste jag INGENTING. Men jag vill jobba - för jag vill ha mer. Så jag kan slappa resten av livet sen. Leva som en kung i nåt varmt härligt land, eller bo kvar. Jag får se. Har du pengar kan du dessutom bestämma hur du jobbar, när du jobbar osv. Folk konktaktar dig och vill göra affärer med en sån har cash.

Vad är det du har jobbat som ?

Dnepr
2007-03-28, 19:40
då,ja...nu,nej
men som sagt,lathet,bekvämhet och bortskämdhet är 3 st väldigt otrevliga saker som kan uppstå om man inte jobbar och bara är hemma och slappar och gör det man tycker är kul,samt lever på bidrag.

Man ska inte vara hemma och slappa, att slappa blir man bara slapp av. Klart att det är bra för kropp och själ att jobba - men det kan även vara kul att inte göra det, om man bara ser till att fylla sina dagar med intressanta och givande saker.

Cilia
2007-03-28, 19:41
Grattis Dnepr, du har sabbat ytterligare en tråd *klappar i händerna*

Dnepr
2007-03-28, 19:42
Vad är det du har jobbat som ?

Jag köper tomter, bygger hus och säljer. Jag gör lite allt möjligt. Köper trä från Sydamerika och säljer här. Lite gott och blandat.

Emil_Larsson
2007-03-28, 19:43
McDonald's. I Uddevalla? :D

Jajamen, på torp.:D

Mago
2007-03-28, 19:44
Min tid på McD var skitkul, men det var ju såklart pga roliga arbetskamrater. Gled runt i köket och var allmänt högljudda, mobbade kassapersonalen, skjöt McFish-sås och high-fivade. :D

McNuggets klämde man i sig en del, blev alltid några kvar när tiden på dem gått ut. Så det var bara att ta bort frityrgrejset runt dem, för att vara lite opti, och trycka i sig.
Vi fick skriva upp om vi åt något till lunch. Halva priset och det drogs på lönen, men jag tror aldrig att det gjordes det för min del.

Sommaren var stressig, men rätt kul ändå.

Emil_Larsson
2007-03-28, 19:44
Grattis! Bulk nu?

hahaha

Ironbabe
2007-03-28, 19:46
Man ska inte vara hemma och slappa, att slappa blir man bara slapp av. Klart att det är bra för kropp och själ att jobba - men det kan även vara kul att inte göra det, om man bara ser till att fylla sina dagar med intressanta och givande saker.

Jag är hemma heeeeela dagarna och slappar..Gör ingenting om man ska tro de som inte har småbarn *gah!*

Och eftersom jag slappar så mycket så fikar jag några timmar varje dag, sminkar mig nån timme och tränar när jag har lust..livet ler mot mig, I LOVE LIFE *cupid*

Dnepr
2007-03-28, 19:47
Jag är hemma heeeeela dagarna och slappar..Gör ingenting om man ska tro de som inte har småbarn *gah!*

Och eftersom jag slappar så mycket så fikar jag några timmar varje dag, sminkar mig nån timme och tränar när jag har lust..livet ler mot mig, I LOVE LIFE *cupid*

Ingen har ju heller anklagat dig för att vara normal. Grattis i a f till att du trivs med livet.

Gpajpen
2007-03-28, 19:50
jag fick också jobb idag ;) diverse arbete, mest lager, på ett större företag. svinbra lön för mig (~17kakor efter skatt), negativa är att det är väldigt solo och monotomt, men det blir bara 1år ungefär. :D

mangemani
2007-03-28, 19:51

det är ju det jag säger.
men även om man reser,gör saker med flickvän osv,så räknas ju också det som att slappa,för man gör ju i stort sätt ingenting,får ingenting gjort..har bara kul och lever livet på pengar som man ej har jobbat sej till eller lever på sin partner som eventuellt jobbar.

jag gjorde intressanta saker under tiden jag ar arbetslös,gjorde det jag tyckte var kul osv,men i längden så håller det ej erfarade jag,just pga dessa 3 saker som jag nämde.

men när man sen kom ut i arbetslivet,satan vilken energi man fick,mer energi till att orka göra andra saker,diciplinen åkte upp på topp igen,träningen fick sej en boost..ja,i stort sätt ALLT blev bättre när man väl började jobba.
man fick helt enkelt struktur på livet igen.

Emil_Larsson
2007-03-28, 19:51
Brevet:

Hej!

För en tid sedan var du hos oss på en anställningsintervju. Vi vill gärna se dig som anställd hos oss och visa vad du går för. Önskar dig härmed välkommen på introduktion på Mcdonalds Uddevalla Torp Onsdag 4/ 5 kl 17.00

Introduktionen beräknas ta ungefär 2,5 timmar och vi går då igenom allt du behöver veta för ett fungerande arbete på Mcdonalds. Utifrån din förmåga framöver ser vi till att placera dig antingen i kassan eller köket.

Har du inte möjlighet att komma måste du höra av dig snarast för planering om eventuell ny tid eller annan förändring.

Varmt välkommen önskar hela personalen.

Med vänliga hälsningar.

Namn, kanske inte ska skriva här.

mela
2007-03-28, 19:53
Torp Uddevalla. Jag ska komma och köra i driveinen med min nya bil sedan :D

Gpajpen
2007-03-28, 19:54
Brevet:

Hej!

För en tid sedan var du hos oss på en anställningsintervju. Vi vill gärna se dig som anställd hos oss och visa vad du går för. Önskar dig härmed välkommen på introduktion på Mcdonalds Uddevalla Torp Onsdag 4/ 5 kl 17.00

Introduktionen beräknas ta ungefär 2,5 timmar och vi går då igenom allt du behöver veta för ett fungerande arbete på Mcdonalds. Utifrån din förmåga framöver ser vi till att placera dig antingen i kassan eller köket.

Har du inte möjlighet att komma måste du höra av dig snarast för planering om eventuell ny tid eller annan förändring.

Med vänliga hälsningar.

Namn, kanske inte ska skriva här.

haha dom jag blev anställd av ringde och typ: "Tyvärr så är det väldigt många sökande och vi anställer bara dom vi verkligen tror på..........men du kommer hit om några månader!" :D

Emil_Larsson
2007-03-28, 19:55
haha dom jag blev anställd av ringde och typ: "Tyvärr så är det väldigt många sökande och vi anställer bara dom vi verkligen tror på..........men du kommer hit om några månader!" :D

haha det var lite lurigt ;)

Angel
2007-03-28, 19:55
vaaad för löööön?

Emil_Larsson
2007-03-28, 19:56
Torp Uddevalla. Jag ska komma och köra i driveinen med min nya bil sedan :D

Gör det, så ska du få smaka på god hamburgare ;)

Ny bil? vad för någon?

Emil_Larsson
2007-03-28, 19:57
vaaad för löööön?

Det har jag ingen aning om :D

psirus
Grattis till jobbet. Ett jobb är alltid ett jobb.

Ironbabe
Ingen har ju heller anklagat dig för att vara normal. Grattis i a f till att du trivs med livet.

Tack! Min tunga är iaf normallång http://img57.imageshack.us/img57/7685/lengua9epna1.gif (http://imageshack.us)

mela
Gör det, så ska du få smaka på god hamburgare ;)

Ny bil? vad för någon?

Haha gytt. Kommer det massa MUFare så är förmodliugen jag med. Vi syns ;) Promice.

eh, någon.. som..rullar?

Emil_Larsson
Grattis till jobbet. Ett jobb är alltid ett jobb.

Tackar, tackar.

Allt är bättre än inget ;)

Emil_Larsson
2007-03-28, 19:59
Haha gytt. Kommer det massa MUFare så är förmodliugen jag med. Vi syns ;) Promice.

eh, någon.. som..rullar?

MUFare? nu får jag lite temperament svängningar :D haha nejdå.