Visa fullständig version : Kvällsmål?! Nattmål!?
Sultanen
2003-03-12, 10:43
Jag har 2dar i rad vaknat utav en fruktansvärd hunger. Jag vet inte hur det kan komma sej när jag ätit skit mycket dan innan även en massa mackor innan jag gått o lakt mej.
Så vad ska man äta innan man går å lägger sej för att slippa det, eller ska man gå upp mitt i natten o käka läste en artikel om det i Ironman! är det nån som gör det =)?
jag brukar ta en proteinare vid tretiden på natten, för jag vaknar då...valios cottage cheese e gott med chokladprotein...:-)
Jag sover mkt bättre med lite i magen.
"även en massa mackor innan jag gått o lakt mej"
förutom den hiskeliga stavningen så hittar du nog problemet just i vad du åt innan du lade dig.
har hört att för att testo ska produceras under natten så måste kroppen ha tillgång till kollisar, lr något sådant. kommer inte irktigt ihåg.
så därför borde ju fett + protein vara dåligt för muskeltillväxten. vad tror ni?
kanske borde man tillföra lite kollisar oxå.. frågan är ju hur mycket som då krävs för att testo ska produceras bättre
Fett:
Fett är det mest energirika näringsämnet, och kan därför ge det energiöverskott som krävs för att kolhydraterna ska bli glykogen och proteinet byggstenar till musklerna. Dessutom är fettet nödvändigt för din testosteronproduktion. Om du äter för lite fett sjunker halten av detta extremt muskelbyggande hormon. Även andra muskelbyggande faktorer, som t ex prostaglandiner, är uppbyggda av fett. Det är därför mycket svårt att bygga muskler på en fettfattig kost. För att verkligen bygga muskler är det därför viktigt att inte äta mindre än 30 energiprocent fett. Sträva efter att fettet ska komma från vegetabilier och fisk. En favorit bland matoljorna är som bekant olivolja, vilket beror på att den nästa bara innehåller nyttiga enkelomättade fetter samt massor av antioxidanter. Dessutom tål den att stekas i, åtminstone vid låga temperaturer.
Tack till Fredrik Paulun för detta citat. Fett behövs alltså för att testosteronproduktionen skall fungera...och testosteron är ett tillväxthormon = bra för muskeltillväxt.
ok tavk för det snufu ;)
men där står iofs inget om att kollisar inte behövs för att sätta igång testoproduktionen.
jag ska kolla vidare på det här..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.