Visa fullständig version : Studien som Grub missade?
"En nyligen gjord vetenskaplig undersökning bevisade att kvinnor tycker om olika manliga utseenden beroende på var de befinner sig på menstruationscykeln. När kvinnor har ägglossning tycker de om män med ett kraftiga, maskulina drag. Däremot, när kvinnor har PMS så föredrar hon män som är dränkta i bensin och antända, med saxar instuckna i ögonen och en brandyxa i ryggen."
"En nyligen gjord vetenskaplig undersökning bevisade att kvinnor tycker om olika manliga utseenden beroende på var de befinner sig på menstruationscykeln. När kvinnor har ägglossning tycker de om män med kraftiga, maskulina drag. Däremot, när kvinnor har PMS så föredrar hon män som är dränkta i bensin och antända, med saxar instuckna i ögonen och en brandyxa i ryggen."
Gott - bra kvinnor det där. Det är alltså när dom har ägglossning som dom har bäst smak. Gott. Det blir mycket ägglossning nu i Påsk. Gott.
"En nyligen gjord vetenskaplig undersökning bevisade att kvinnor tycker om olika manliga utseenden beroende på var de befinner sig på menstruationscykeln. När kvinnor har ägglossning tycker de om män med ett kraftiga, maskulina drag. Däremot, när kvinnor har PMS så föredrar hon män som är dränkta i bensin och antända, med saxar instuckna i ögonen och en brandyxa i ryggen."
:D
*innocent* :D
Nämen, helt allvarligt! Ett större problem har ni nog i era kvinnor som käkar p-piller, där kan vi snacka om att uppskatta helt olika typer av män. Går man på pillret så vill man ha en bra kille (vi lurar ju kroppen att tro att den är gravid, d.v.s. vi vill ha en bra pappa), men utan p-piller då vill vi ha en MAN (vi letar efter bra gener till ett potentiellt barn, då skiter vi i om ni blir en bra pappa eller inte sen)!!!
Tänk då alla dessa kvinnor som går på p-piller när det träffar sin partner, sedan när det bestämmer sig för att vilja skaffa barn och hon slutar på pillrena... gissa vad som händer... hon upptäcker att hon inte diggar karln ihuvudtaget! Säger då det! Använd kondom för sjuttsingen! :D
Nämen, helt allvarligt! Ett större problem har ni nog i era kvinnor som käkar p-piller, där kan vi snacka om att uppskatta helt olika typer av män. Går man på pillret så vill man ha en bra kille (vi lurar ju kroppen att tro att den är gravid, d.v.s. vi vill ha en bra pappa), men utan p-piller då vill vi ha en MAN (vi letar efter bra gener till ett potentiellt barn, då skiter vi i om ni blir en bra pappa eller inte sen)!!!Hallå, ni? Det är mig du citerar ;D
Vad är skillnaden då? En man är stor o livskraftig medans en bra kille är en som tofflar och ställer upp på så mycket skit som möjligt? :D
Tänk då alla dessa kvinnor som går på p-piller när det träffar sin partner, sedan när det bestämmer sig för att vilja skaffa barn och hon slutar på pillrena... gissa vad som händer... hon upptäcker att hon inte diggar karln ihuvudtaget! Säger då det! Använd kondom för sjuttsingen! :DVerkar ju dumt, med tanke på att killen hon valde på pillrena ju är precis vad hon vill ha till sitt barn om man följer din logik.
Med kondom däremot så kommer hon ju välja en dålig pappa när det väl skall till å bli barn, på vilket sätt är det bättre?
Dumleman
2007-03-26, 23:10
Jaha det är en sån här tråd...
http://bblmedia.com/poof.jpg
Hallå, ni? Det är mig du citerar ;D
Vad är skillnaden då? En man är stor o livskraftig medans en bra kille är en som tofflar och ställer upp på så mycket skit som möjligt? :D
Verkar ju dumt, med tanke på att killen hon valde på pillrena ju är precis vad hon vill ha till sitt barn om man följer din logik.
Med kondom däremot så kommer hon ju välja en dålig pappa när det väl skall till å bli barn, på vilket sätt är det bättre?
Hon har ju inte tänkt. Det brukar ju vara tvärtom ( det roliga är ju att hon tror hon talar för alla kvinnor) att tjejer inte äter piller när dom är singlar - alltså då dom letar efter en man (enligt henne) men sen när dom träffar nån så börjar dom med p-piller - för det är ju då dom kan bli med barn. Sen - om/när dom tycker att han verkar rätt - så slutar dom med pillrena för att kunna bli med barn. Alltså precis tvärtom mot det hon sa.
Hallå, ni? Det är mig du citerar ;D
Verkar ju dumt, med tanke på att killen hon valde på pillrena ju är precis vad hon vill ha till sitt barn om man följer din logik.
Börjar blir lite trött så jag får nog komma in och rätta mig själv här imorgon. Det du skriver låter ju onekligen väldigt logiskt. Vad jag hört däremot är att många kvinnor attraheras av helt annan typ av kille när hon är på pillrena jämfört med när hon inte är det. Vad skillnaden exakt är vet jag inte, var mest jag som spekulerade lite här ovan. :Virro Märkte att min lilla teori inte höll hela vägen där. Struntesamma det där med om han blir en bra pappa eller inte, men jag tycker det är lite läskigt om man tänker att en kvinna kommer ju inte kunna äta p-piller större delen av sitt liv, och om hon då helt plötsligt inte attraheras av sin karl så är det ju inte så kul. Då får man hoppas att det finns en hel del kärlek i grunden. Kan bara säga av erfarenhet när jag träffade vad som nu är mitt ex så gick jag på p-piller. När jag slutade med p-piller på grund av att jag blev deppig av dem, så var jag dessvärre inte speciellt attraherad av karln jag var ihop med. :( Om det var en effekt av att jag slutat på p-piller eller inte kan jag inte svara på. Har i alla fall hört en del om att våra preferenser för män ändras beroende på om vi käkar p-piller eller inte.
Viktor_Balck
2007-03-26, 23:26
Nämen, helt allvarligt! Ett större problem har ni nog i era kvinnor som käkar p-piller, där kan vi snacka om att uppskatta helt olika typer av män. Går man på pillret så vill man ha en bra kille (vi lurar ju kroppen att tro att den är gravid, d.v.s. vi vill ha en bra pappa), men utan p-piller då vill vi ha en MAN (vi letar efter bra gener till ett potentiellt barn, då skiter vi i om ni blir en bra pappa eller inte sen)!!!
tur att man är både och.
Hon har ju inte tänkt. Det brukar ju vara tvärtom ( det roliga är ju att hon tror hon talar för alla kvinnor) att tjejer inte äter piller när dom är singlar - alltså då dom letar efter en man (enligt henne) men sen när dom träffar nån så börjar dom med p-piller - för det är ju då dom kan bli med barn. Sen - om/när dom tycker att han verkar rätt - så slutar dom med pillrena för att kunna bli med barn. Alltså precis tvärtom mot det hon sa.
Jag talar bara för mig, sedan om jag råkade använda ett språkbruk som uppfattas som att man talar för flera så ber jag om ursäkt. Och det finns andra anledningar till att äta p-piller annat än att undvika att bli med barn, bland annat för att bli av med PMS. Som jag skrev i mitt inlägg innan så åt jag p-piller när jag var singel. Träffade en kille, slutade med p-pillrena och fann honom ganska ointressant! Det är min erfarenhet. Kan inte säga hur andra tjejer har det, men jag vet att en hel del har liknande erfarenheter, och känner killar som vill att deras tjejer ska sluta på pillrena för att det ska veta att de verkligen passar ihop. Om du inte visste det så innehåller p-piller hormoner, och det reglerar ganska rejält hur vi är som personer och vårt beteende. När män börjar äta den manliga formen av p-piller så kan vi börja prata! ;)
Det enda jag vet är att väldigt få tjejer käkar p-piller när dom är singlar och det kan man ju förstå. Hyfsat meningslöst att äta det då risken för att bli gravid är som lägst.
Dom brukar börja med det i en relation - och då vet man ju (enligt din lilla teori) om man passar ihop) då hon blev ihop med honom när hon inte käkade dom .
Okej att en del tar det av andra anledningar är att hålla en graviditet i schack - men den gruppen är liten mot den gruppen som p-pillrena är avsedda till.
P-piller är ondska :/
Funderar på vasektomi. Verkar ju vara överlägset.
Om man inte vill ha barn alltså :P
Det enda jag vet är att väldigt få tjejer käkar p-piller när dom är singlar och det kan man ju förstå. Hyfsat meningslöst att äta det då risken för att bli gravid är som lägst.
Dom brukar börja med det i en relation - och då vet man ju (enligt din lilla teori) om man passar ihop) då hon blev ihop med honom när hon inte käkade dom .
Okej att en del tar det av andra anledningar är att hålla en graviditet i schack - men den gruppen är liten mot den gruppen som p-pillrena är avsedda till.
Jag känner väldigt få tjejkompisar som inte käkar p-piller trots att de är singlar, du anar inte hur många som älskar att ha full kontroll på exakt dag som de ska få mens. I det fallet är inte preventiva delen det viktigast många gånger. Så.. JO.. jag tror definitivt att det är många tjejer som träffar en kille när hon redan går på pillrena. Jag kan dock bara svara för vad alla mina tjejkompisar gör, och de är ändå en ganska stor mängd.
Jag undrar om det verkligen inte är speciellt vanligt att singeltjejer äter p-piller. Den uppfattningen jag fått är att de som börjat fortsätter, relation eller inte. Många har ju dessutom ett sexliv utan att ha fast sällskap.
Efter att ha läst om ett flertal undersökningar om att kvinnor vill ha olika män beroende på var i menscykeln de befinner sig är det förvånande att vi lyckas ha relationer längre än 28 dagar.
Jag undrar om det verkligen inte är speciellt vanligt att singeltjejer äter p-piller. Den uppfattningen jag fått är att de som börjat fortsätter, relation eller inte. Många har ju dessutom ett sexliv utan att ha fast sällskap.
Efter att ha läst om ett flertal undersökningar om att kvinnor vill ha olika män beroende på var i menscykeln de befinner sig är det förvånande att vi lyckas ha relationer längre än 28 dagar.
Men dom som har tillfälliga förbindelser brukar ju ha kondom - och då känns p-piller lite överflödigt.
Men dom som har tillfälliga förbindelser brukar ju ha kondom - och då känns p-piller lite överflödigt.
Fortfarande Dnepr, så största anledningen till att en kvinna som är singel äter p-piller är för att hon har full kontroll på sin menscykel, och i vissa fall slipper hon ha mens helt! Det är en väldigt omtyckt detalj som p-piller för med sig. Det handlar inte så mkt om att undvika graviditet eller inte. Så återigen, det är många singeltjejer, med eller utan befintligt sexliv som äter p-piller. Anledningen till att använda kondom är vid tillfälliga förbindelser kanske främst att undvika könssjukdomar, vilket hör och häpna inte p-piller är något skydd emot.
Det intrycket har jag också fått. Att det är väldigt många singeltjejer som går på p-piller.
Eller så är det så att det bara är singeltjejer som går på p-piller som attraheras av mig (eftersom jag är en så jävla bra kille). Fast det skulle ju innebära att jag inte skulle vara en riktig man med elitgener. Så det kan ju inte stämma.
P-piller kan alltså användas som ett reko regleringsmedel vilket tillochmed kan medföra i vissa fall att tjejerna slipper mensen?
Inte enbart för att förhindra graviditeter alltså.
Då kan jag gott förstå ett sådant stort användande även för singeltjejer.
P-piller kan alltså användas som ett reko regleringsmedel vilket tillochmed kan medföra i vissa fall att tjejerna slipper mensen?
Inte enbart för att förhindra graviditeter alltså.
Då kan jag gott förstå ett sådant stort användande även för singeltjejer.
Äter man "mini"piller (:D ) så slipper man mensen helt. Vanliga p-piller kortar oftast av längden/mängden på mensen. Man styr i alla fall ganska väl över sin cykel och bestämmer själv när det passar en att få mens. Många tjejer börjar oftast med p-piller av den anledningen. Just den preventiva delen är ganska liten del av tänket när det gäller p-piller, även om det ju självklart är med i bilden.
Fortfarande Dnepr, så största anledningen till att en kvinna som är singel äter p-piller är för att hon har full kontroll på sin menscykel, och i vissa fall slipper hon ha mens helt! Det är en väldigt omtyckt detalj som p-piller för med sig. Det handlar inte så mkt om att undvika graviditet eller inte. Så återigen, det är många singeltjejer, med eller utan befintligt sexliv som äter p-piller. Anledningen till att använda kondom är vid tillfälliga förbindelser kanske främst att undvika könssjukdomar, vilket hör och häpna inte p-piller är något skydd emot.
Du säger ju själv i ditt första inlägg att man ska använda kondom - och då syftade du inte på könssjukdomar.
Som du också sa - så är p-piller hormoner och många tjejer jag känner har sin mens - dom gillar helt enkelt inte att laborera med sin kropp. Dom ser p-piller som ett nödvändigt ont.
Det är dock intressant hur olika preferenserna kan bli beroende på "on" och "off" the pill.
Börjar blir lite trött så jag får nog komma in och rätta mig själv här imorgon. Det du skriver låter ju onekligen väldigt logiskt. Vad jag hört däremot är att många kvinnor attraheras av helt annan typ av kille när hon är på pillrena jämfört med när hon inte är det. Vad skillnaden exakt är vet jag inte, var mest jag som spekulerade lite här ovan. :Virro Märkte att min lilla teori inte höll hela vägen där. Struntesamma det där med om han blir en bra pappa eller inte, men jag tycker det är lite läskigt om man tänker att en kvinna kommer ju inte kunna äta p-piller större delen av sitt liv, och om hon då helt plötsligt inte attraheras av sin karl så är det ju inte så kul. Då får man hoppas att det finns en hel del kärlek i grunden. Kan bara säga av erfarenhet när jag träffade vad som nu är mitt ex så gick jag på p-piller. När jag slutade med p-piller på grund av att jag blev deppig av dem, så var jag dessvärre inte speciellt attraherad av karln jag var ihop med. :( Om det var en effekt av att jag slutat på p-piller eller inte kan jag inte svara på. Har i alla fall hört en del om att våra preferenser för män ändras beroende på om vi käkar p-piller eller inte.Jag tror ju dock också på dneprs teori, min syster exempelvis uppskattar väl inte p-pillrena så som singel skiter hon i dem, och egentligen borde man väl använda kondom om man bara tänker ****** runt ändå, så därför borde ju preferenserna bli annorlunda än vad de kommer bli ett fast förhållande där man börjar äta piller.
Du säger ju själv i ditt första inlägg att man ska använda kondom - och då syftade du inte på könssjukdomar.
Som du också sa - så är p-piller hormoner och många tjejer jag känner har sin mens - dom gillar helt enkelt inte att laborera med sin kropp. Dom ser p-piller som ett nödvändigt ont.
Jag anser för min del att p-piller har så många negativa effekter att det inte på något vis rättfärdigar till att man använder det, för min del. Vill man då inte bli gravid, ja då använder man kondom. Hänger du med? :)
Frågan är ju varför de kvinnor som anser p-piller vara ett nödvändigt ont fortsätter? (Kan det vara så att mannen i många fall inte vill använda kondom? Det är ju väldigt praktiskt när kvinnan äter p-piller)
Det är dock intressant hur olika preferenserna kan bli beroende på "on" och "off" the pill.
Ja precis! :)
Det var ju det som var det intressanta att diskutera! Men nu ska jag sova!
God natt kolo!*cupid*
Minipiller is the shit. Ingen ägglossning, ingen mens :D.
Och det där med singeltjejer som går på piller är vanligare än man kan tro. Även om man kan göra uppehåll i sitt pilleranvändande så är det lättare sagt än gjort. Jag har försökt mig på ett uppehåll en gång och jag gör aldrig om det! Kroppen reagerade ungefär likadant som en kvinna i övre medelåldern som går in i klimakteriet - INTE kul. Humörsvängningar utav bara helvete och svettningar som inte går att beskriva. Aldrig mer!
Varför är p-piller överflödigt? Du har inte tänkt på att kondomer faktiskt kan spricka? Dubbelt skydd vid tillfälliga förbindelser är ju hur smart som helst.
Nilsjohan
2007-03-27, 07:54
CONCLUSIONS: Idealmannen är alltså Janus
Känns bara sååå bra att det finns flera ingångar - så att man slipper det här bekymret.
AFanatic
2007-03-27, 08:04
Och det där med singeltjejer som går på piller är vanligare än man kan tro. Även om man kan göra uppehåll i sitt pilleranvändande så är det lättare sagt än gjort. Jag har försökt mig på ett uppehåll en gång och jag gör aldrig om det! Kroppen reagerade ungefär likadant som en kvinna i övre medelåldern som går in i klimakteriet - INTE kul. Humörsvängningar utav bara helvete och svettningar som inte går att beskriva. Aldrig mer!
Varför är p-piller överflödigt? Du har inte tänkt på att kondomer faktiskt kan spricka? Dubbelt skydd vid tillfälliga förbindelser är ju hur smart som helst.
Där ser man hur olika personer är. Jag känner flera tjejer som blir två olika personer vid användning av p-piller. För det mesta sker en personlighetsförändring till det sämre - depression, nedstämdhet, trötthet, ungefär som att gå nerdrogad.
Sedan har jag ett par andra vänner som på piller får kraftigare smärta, och större blödning. (Och då har de ändå testat flera olika piller.)
Det finns ju svagare p-piller och dyrare varianter än den submissionerade som fungerar bättre. Är man i ett förhållande så inte fan använder man kondom det suger ju..
Ja precis! Tror det är väldigt få killar som faktiskt fattar hur jäkla mkt dessa hormoner påverkar oss tjejer.
Ganska roligt dock att läsa hur männen på forumet undviker sojaprodukter till varje pris, för att de är rädda för hormoner!!!
Bra sagt om kondomer!!! :thumbup: (Känner du till P6?)
Känns bara sååå bra att det finns flera ingångar - så att man slipper det här bekymret.
*gah!*
Där ser man hur olika personer är. Jag känner flera tjejer som blir två olika personer vid användning av p-piller. För det mesta sker en personlighetsförändring till det sämre - depression, nedstämdhet, trötthet, ungefär som att gå nerdrogad.
Sedan har jag ett par andra vänner som på piller får kraftigare smärta, och större blödning. (Och då har de ändå testat flera olika piller.)
Jag känner igen mig i det där! Nog för att jag hade humörsvängningar utan att äta p-piller, men då var jag större av tiden glad. Att äta p-piller och bli av med svängningarna, men att hamna på konstant negativ nivå är inte kul. Har hört ett flertal tjejer som slutat på pillrena som sagt att det var det bästa de kunde göra för sitt humör. Många förlorar ju sexlusten också när det går på p-piller.
Det finns ju svagare p-piller och dyrare varianter än den submissionerade som fungerar bättre. Är man i ett förhållande så inte fan använder man kondom det suger ju..
Så om du har två val:
1. Använda kondom
2. Låt tjejen käka p-piller. Dock kan p-piller i många fall föra med sig negativa effekter, såsom depressionen, trötthet, allmän olust inför livet, minskad sexlust o.s.v. e.t.c....
Vilket väljer du?
Och om det fanns ett alternativt hormonmedel liknande p-piller fast för män skulle du då äta det?
Så om du har två val:
1. Använda kondom
2. Låt tjejen käka p-piller. Dock kan p-piller i många fall föra med sig negativa effekter, såsom depressionen, trötthet, allmän olust inför livet, minskad sexlust o.s.v. e.t.c....
Vilket väljer du?
Och om det fanns ett alternativt hormonmedel liknande p-piller fast för män skulle du då äta det?
Var inte det uppenbart? pills.. då alla inte får dessa bieffekter och inte på de dyrare sorterna.
Sedan finns det ju andra saker att ta till.. men kondom finns inte ens på tavlan..
Var inte det uppenbart? pills.. då alla inte får dessa bieffekter och inte på de dyrare sorterna.
Sedan finns det ju andra saker att ta till.. men kondom finns inte ens på tavlan..
Då antar jag att du även utan problem skulle ta manliga p-piller?
Kondom suger. Självfallet är piller att föredra. Jag skulle gärna använda någon typ av manspiller eftersom jag inte riktigt kan lita på att en kåt tjej inte ljuger om sitt pilleranvändande för att få ligga. Problemet är att jag förmodligen skulle slarva med det som fan. Jag är oansvarig som få.
Jag vet inte vad Dnepr har för erfarenheter men lätt 90% av de jag ligger med använder p-piller eller p-stav redan innan vi träffas.
Kan jompan (visst var det du som startade tråden?) kanske skicka den där studien där du läst om det här förhållandet?
Kondom suger. Självfallet är piller att föredra. Jag skulle gärna använda någon typ av manspiller eftersom jag inte riktigt kan lita på att en kåt tjej inte ljuger om sitt pilleranvändande för att få ligga. Problemet är att jag förmodligen skulle slarva med det som fan. Jag är oansvarig som få.
Jag vet inte vad Dnepr har för erfarenheter men lätt 90% av de jag ligger med använder p-piller eller p-stav redan innan vi träffas.
Kan jompan (visst var det du som startade tråden?) kanske skicka den där studien där du läst om det här förhållandet?
Det var Aliquis som starta tråden tror jag, annars har jag bara mig själv att utgå från, och jag kan nog styrka att vissa kvinnors preferenser för män ändras beroende på var i menscykeln hon är.
Jo, jag tror också att det väldigt många singeltjejer som äter p-piller. Sen ska man ju säga att p-piller liksom kondom inte är hundraprocentig. Har 3 kompisar som blivit med barn trots duktigt användande av p-piller. Och som sagt så skyddar ju kondom mot könssjukdomar också inte bara mot oönskade graviditeter. Tror de flesta glömmer det när det gäller preventivmedel.
Jag har tyvärr inte så mycker erfarenhet - jag vill ligga men dom vill oftast bara fika och snacka strunt =-(
Nu orkar jag inte läsa hela tråden.
Men det kan nog vara något där...
Fast jag faller nästan bara för mesar. *gah!*
Fast jag faller nästan bara för mesar. *gah!*
Zup?
"En nyligen gjord vetenskaplig undersökning bevisade att kvinnor tycker om olika manliga utseenden beroende på var de befinner sig på menstruationscykeln. När kvinnor har ägglossning tycker de om män med ett kraftiga, maskulina drag.
Intressant, då har vi ett till tecken på att evolutionen gör sitt jobb. Dom starka överlever osv etc bla bla :cool:
Äter man "mini"piller (:D ) så slipper man mensen helt. Vanliga p-piller kortar oftast av längden/mängden på mensen. Man styr i alla fall ganska väl över sin cykel och bestämmer själv när det passar en att få mens. Många tjejer börjar oftast med p-piller av den anledningen. Just den preventiva delen är ganska liten del av tänket när det gäller p-piller, även om det ju självklart är med i bilden.
Jaså, undra varför min tjej hade mens i princip 3 veckor i månaden när hon använde minipiller, sedan hon bytt till vanliga p-piller så har det blivit jättemycket bättre.
Nu skall jag sätta i mig mina egna piller.
The_RobRoy
2007-03-27, 12:52
Jag säger bara:
Spiral!
Jaså, undra varför min tjej hade mens i princip 3 veckor i månaden när hon använde minipiller, sedan hon bytt till vanliga p-piller så har det blivit jättemycket bättre.
Nu skall jag sätta i mig mina egna piller.
Piller funkar olika för olika kvinnor. Men i största allmänhet så slipper kvinnan mensen helt när hon äter minipiller.
Jag säger bara:
Spiral!
Oooh! Det är helt beroende på hur mkt värk man har när man ska ha mens, och om man brukar ha rikliga blödningar. Kopparspiralen har en tendens att förvärra smärtan och öka på blödningarna. Kompis som fick världens livmodertappsinflammation av sin spiral. Inge kul. Och jag har en kusin som är spiralbarn.:)
HerrArne
2007-03-27, 13:17
Och jag har en kusin som är spiralbarn.:)
Höger- eller vänstervriden? :angel:
Jag säger bara:
Spiral!
P-RING!!
RING!!
Ja men ge mig numret då.
Ja men ge mig numret då.
031-7315425
031-7315425
Fan vad gött - Lisa 23 svarade - tack Mela :)
Fan vad gött - Lisa 23 svarade - tack Mela :)
Förutom att det är till Bostadsbolaget i Göteborg ;)
Förutom att det är till Bostadsbolaget i Göteborg ;)
Ja - och där jobbar Lisa 23 och hon ville tydligen snacka om annat än bostäder idag. Tack än en gång.
Ja - och där jobbar Lisa 23 och hon ville tydligen snacka om annat än bostäder idag. Tack än en gång.
Lisa A? :)
P-RING!!
P-ring tyckte jag var bra när jag använde mig av det. :)
Hursom brudar! Vad säger ni? Har ni erfarenhet av att era preferenser vad gäller män ändras beroende på var ni är i menscykeln, eller om ni käkar p-piller eller inte?
Jag kan bara säga att jag blir som ett sexuellt vilddjur när det är dags för ägglossning, då attraheras jag nog ganska rejält av typiskt maskulina män. Annars har jag nog inte tänkt så mkt på det. Är nog i största allmänhet mer attraherad av sådana som verkligen ser ut som män, än pojkar.
När det gäller p-piller, så när jag åt sådana så attraherades jag av en ganska blyg, lugn, snäll kille, inte direkt alfahane material kanske men men. När jag slutade på pillrena så försvann en stor del av attraktionen, vilket nog ledde till förhållandets slut. Nu (äter inte p-piller) är jag nog mer attraherad av män som är "manliga", som vet vad de vill ha, och tar för sig av livet.*cupid*
Skulle vara intressant att veta exakt vad det är som styr det här med attraktion egentligen!
corbendallas
2007-03-27, 15:21
Jag har tyvärr inte så mycker erfarenhet - jag vill ligga men dom vill oftast bara fika och snacka strunt =-(
Varför uttalar du dig då som om att det du säger är fakta?
Min erfarenhet stämmer inte alls överens med din. Jag vet många många som använder P-piller utan att vara ihop med nån.
För övrigt pratas det mkt om P-pillers negativa sidor men väldigt lite om deras positiva. Det finns ju dom vars PMS-besvär/smärtor faktiskt blir bättre av piller. För att dra ett exempel.
Men visst är det intressant hur P-piller påverkar vilken partner man väljer. Frågan är om man i fram tiden kan titta tillbaka på den här tiden o utlösa varför det blev si eller så med P-piller som en av faktorerna.
Skulle vara intressant att veta exakt vad det är som styr det här med attraktion egentligen!
Det finns mängder av böcker. Jag tror att du skulle gilla "Sperm Wars" av Robin Baker. Lättintaglig bok som handlar om sexualitet, attraktion m.m. ur ett genetiskt perspektiv. Som en blandning av fackliteratur och fiktion.
Det finns mängder av böcker. Jag tror att du skulle gilla "Sperm Wars" av Robin Baker. Lättintaglig bok som handlar om sexualitet, attraktion m.m. ur ett genetiskt perspektiv. Som en blandning av fackliteratur och fiktion.
Aha! Får kolla upp den! tack för tipset!:thumbup: :)
Nu förstår jag bättre varför vi passar så bra ihop :em: *cupid*
Nu förstår jag bättre varför vi passar så bra ihop :em: *cupid*
Du går också igång på manliga män när du har ägglossning?
Scratch89
2007-03-27, 15:57
:laugh:
Ibland får du till det.
Borde väl du veta :em:
Varför uttalar du dig då som om att det du säger är fakta? Min erfarenhet stämmer inte alls överens med din. Jag vet många många som använder P-piller utan att vara ihop med nån.
Och jag vet många som inte använder p-piller som är singlar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.