Visa fullständig version : Problem med Windows Vista.
olsson15
2007-03-26, 16:20
Det är så att när jag laddat ner en film och ska kolla på den i VLC /media player classic/ Windows media player. Så funkar det inte? Det funkade utmärkt med XP men nu går det inte *gah!*
Vad kan det vara för Fel?
Är det någon inställning eller nått man ska ändra?
MVH
Codecs? Annars vette fan. Aldrig petat eller vågat leka med vista ännu ;)
Flexbert
2007-03-26, 16:23
Du kanske inte har några codecs?
Leta reda på VistaCodecs_v435.exe
olsson15
2007-03-26, 16:26
Vart hittar jag dom då? I själva media playern eller? :P
Vart hittar jag dom då? I själva media playern eller? :P
Google ;)
Hmm... borde väl inte handla om codecs när han kör med VLC?
Hmm... borde väl inte handla om codecs när han kör med VLC?
VLC är inte kompatibel med windows vista.
olsson15
2007-03-26, 16:33
http://www.softpedia.com/progDownload/Advanced-Vista-Codec-Package-Download-55586.html
Är det säkert då? så att man inte får nått virus,
Dendär sidan tex
olsson15
2007-03-26, 16:34
VLC är inte kompatibel med windows vista.
Okej, Några mer program som inte är det?
Men jag prövade med Media player classic också, det funkade inte heller?
Något tips på nått som man kan spela upp filmer i ?
Tacksamm för alla svar!
Okej, Några mer program som inte är det?
Men jag prövade med Media player classic också, det funkade inte heller?
Något tips på nått som man kan spela upp filmer i ?
Tacksamm för alla svar!
Jag har ingen erfarenhet utav vista.
Edit: google är din vän!
http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&channel=s&hl=sv&q=vista+codecs&meta=&btnG=Google-s%C3%B6kning
olsson15
2007-03-26, 16:43
Är det "säkert" att ladda ner ett sånt program och instealera utan att får virus? :P
Är det "säkert" att ladda ner ett sånt program och instealera utan att får virus? :P
I dom flesta fall - ja. Se till att ladda ner det från en mer känd sida bara, så ordnar det sig.
olsson15
2007-03-26, 17:01
Men det kommer ju ljud men ingen bild med VLC, googla lite och så fanns det en verisoion av VLC som funka på vista , men det kommer endå ingen bild?
Kan det vara någon inställning på datorn som gör så det inte blir någon bild?
Men det kommer ju ljud men ingen bild med VLC, googla lite och så fanns det en verisoion av VLC som funka på vista , men det kommer endå ingen bild?
Kan det vara någon inställning på datorn som gör så det inte blir någon bild?
Finns ingen version som funkar med windows vista. Står t.o.m på VLC's officiella sida.
shut teh face
2007-03-26, 17:10
Det finns säkerhetsfunktioner i Vista som hindrar en ifrån att spela upp skyddat material som man laddat ned.
olsson15
2007-03-26, 17:14
Nej ärligt? Fan också :( Hur får man bort det då? om det nu går
shut teh face
2007-03-26, 17:39
Nej ärligt? Fan också :( Hur får man bort det då? om det nu går
Vet inte riktigt hur det är inpräntat i systemet. Om det är en tjänst borde det vara lätt att stänga av. Det kommer väl tips framöver .. :)
Vista är väl piratkopieringens fiende =/ ?
Blir nog att styra upp denna tråden lite för folk är ute och cyklar.
VLC är inte riktigt kompatiblelt med vista, däremot går det att ändra runt i inställningar så det fungerar fint med de flesta grafikkort. Det står på deras forum hur man gör och fungerade utmärkt för mig.
Angående Vista och piratkopiering så kan jag väl säga att folk här just bevisar att man kan gå på vad som helst bara det är "onda" MS som gör det. Med andra ord skitsnack och missuppfattningar.
PS. Vista dödar barn.
olsson15
2007-03-26, 18:20
Okej, Men hur gör man för att ändra inställningarn så att det går att spela upp skyddade filer? (piratkopierade) :)
Okej, Men hur gör man för att ändra inställningarn så att det går att spela upp skyddade filer? (piratkopierade) :)
Vista har absolut ingenting med det att göra. De snackar bara skit. Anledningen är att du inte kan spela upp det är att VLC inte fungerar.
bosse_brutal
2007-03-26, 18:27
hade samma problem, gå in på "inställningar"-"inställningar"-"video"-"utmatningsmoduler" klicka i "avancerat" rutan nere till höger så får du upp en lista , där väljer du t.ex windows GDI
Man gör sig själv en tjänst om man skiter i att haka på ett nytt OS direkt vid release, låter alla företag få sitt att både först fungera och sedan optimeras.
SP1 releasen av Vista kanske kan vara en bra dag att haka på det nya OS:et
Jag får inte msn att funka på vista. Någon som sitter inne med något tips?
bosse_brutal
2007-03-26, 20:18
har du senaste versionen? har funkat utan problem för alla ja vet som har bytt te vista
bosse_brutal
2007-03-26, 20:24
Man gör sig själv en tjänst om man skiter i att haka på ett nytt OS direkt vid release, låter alla företag få sitt att både först fungera och sedan optimeras.
SP1 releasen av Vista kanske kan vara en bra dag att haka på det nya OS:et
har funkat näst intill klockrent hittills, lite smågrejjer som kan va störande ibland men annars är ja skitnöjd!! men jag fick det gratis och det skulle kännas lite väl mycke som en chansning om man skulle punga ut flera tusen spänn för det i nuläget
olsson15
2007-03-27, 13:44
hade samma problem, gå in på "inställningar"-"inställningar"-"video"-"utmatningsmoduler" klicka i "avancerat" rutan nere till höger så får du upp en lista , där väljer du t.ex windows GDI
Vart ska jag gå in på inställningar? på datorn eller media playern?
olsson15
2007-03-27, 13:57
sådär nu har jag fått igång bilden iaf, Men ljudet startar inte av sig själv man måste gå in å ändra till Mono annars är den på 5.1 hela tiden
Det finns säkerhetsfunktioner i Vista som hindrar en ifrån att spela upp skyddat material som man laddat ned.Men det han har laddat ner lär ju inte vara skyddat, och om det är skyddat lär han ju ha betalat för det och då är det ju inget problem.
Okej, Men hur gör man för att ändra inställningarn så att det går att spela upp skyddade filer? (piratkopierade) :)Som sagt, varför skulle saker du laddar ner ha någon form av skydd kvar överhuvudtaget?
Bra när folk hetsar om fel saker, precis som trance säger. Jag har inte så mycket emot att ett os stödjer drm, även om det väl hade varit lite bättre om ingen ens köpte det. Men sålänge ingen konsumerar produkterna som UTNYTTJAR drm så spelar det ju ingen roll.
bosse_brutal
2007-03-27, 15:56
Det finns säkerhetsfunktioner i Vista som hindrar en ifrån att spela upp skyddat material som man laddat ned.
Vad för typ av skyddat material? skyddat på vilket sätt?
Jag hoppas att du inte menar upphovsrättsskyddat för då har du gjort bort dig.
bosse_brutal
2007-03-27, 16:03
Vad för typ av skyddat material? skyddat på vilket sätt?
Jag hoppas att du inte menar upphovsrättsskyddat för då har du gjort bort dig.
Eller så är det helt enkelt sämsta skyddet:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.