Visa fullständig version : Vad är bulk?
Hejsan, jag undrar lite om vad det innebär att "bulka".
Finns det någon tråd som jag kanske har missat med information om bulk?
Tack på förhand, Sander
King Grub
2007-03-24, 11:16
Styrketräning kombinerad med överätning i syfte att öka i vikt, varav så stor del som möjligt i form av muskelmassa.
Ok, nu är det lite klarare. Angående överätningen, vad är bäst att äta vid bulkning?
Tack för ditt supersnabba svar :)
Ganymedes
2007-03-24, 11:22
Bäst är att äta nyttig och bra mat. Alltså inte massa hamburgare, korv och pizza. Kyckling och pasta är väl en stående favorit. Finns mängder av andra förslag, bara att köra med sökfunktionen.
Ok tack så mycket, jag använde mig av sökfunktionen men hittade desvärre inget. Får försöka igen :)
Ganymedes
2007-03-24, 11:47
Ok tack så mycket, jag använde mig av sökfunktionen men hittade desvärre inget. Får försöka igen :)
Ja, det är ta mig fan lättare att hänvisa till sökfunktionen än att använda den. Brukar själv få antingen 0 eller 10000 träffar, varav nada är relevanta. Borde nog gå om kursen... ;)
Eddie Vedder
2007-03-24, 11:55
Ett tips kan faktiskt va att läsa deffguiden och allt som nämns där om mat översätter du helt enkelt till viktuppgång istället för viktnedgång. Att stirra sej blind på enskilda livsmedel som är "bättre för att bygga muskler" eller i motsatt förhållande "bättre för att bränna fett" är ett säkert sätt att krångla in sej i detaljer som inte ger nån egentlig effekt i praktiken ändå.
Ät vanlig husmanskost, basera ditt kaloriintag på mat och se eventuella tillskott som just tillskott som kan ge en liten liten "extrapush" i träningen, vila ordentligt och träna inte sönder dej.
Ju mer vetenskap man gör av allting desto mer krångligt blir det bara och risken att man överanalyserar till absurdum bli bara större.:thumbup:
Tack så jättemycket! Trevligt forum detta :)
Kan man käka chips och godis på helgerna som vanligt när man har inlett en "bulk"?
Eddie Vedder
2007-03-24, 12:05
Tack så jättemycket! Trevligt forum detta :)
Kan man käka chips och godis på helgerna som vanligt när man har inlett en "bulk"?
Givetvis kan du det om du tycker det är gott!:thumbup:
Det kan man göra vid deff oxå om man känner för det, skillnaden är väl i såna fall att man vid deff får skära ner på annat medans du bör få i dej ordentligt med "riktig mat" först å främst men även kan unna dej lite s.k. "skräpmat" oxå.
Att utesluta sånt man gillar är bara idioti, förutsatt att man nu verkligen tycker om nånting.
Sen kan du ju tänka på att kanske inte trycka i dej två chipspåsar och ett kg godis bara för att "jag ska bygga muskler", det finns ett alldeles fantastiskt svenskt ord som heter "lagom" och det gäller i dom flesta fallen.:thumbup:
Underbart! Tackar, nu har jag lärt mig en hel del nya saker som kommer hjälpa mig och min byggar karriär! :)
Har en liten snabb fråga angående deff också, tar den här eftersom det känns lite väl onödigt att skapa en ny tråd om det.
Here goes. Bör jag börja springa när jag har inlett en deff? Har tänkt mig att springa ca 3-4 gånger i veckan isåfall (30min), dessutom har jag två stycken enkilosvikter som man kan fästa på kroppen som uppenbarligen gör det lite tyngre när man joggar tex, bör jag använda mig av dem eller ska jag lämna kvar dom hemma?
Tack
Ganymedes
2007-03-24, 12:36
Springa är ju ett bra sätt att hamna på kaloriminus när du deffar. Eller ja, du kommer kunna unna dig lite mer mat om inte annat och ändå vara på minus. Så svaret är väl ja. Spring om du tycker det är kul.
Skulle dock lämna de där vikterna hemma. Det som händer är att du sliter på leder och liknande. Bygga gör man på gymmet. :)
Ok då vet man det :) Tack så mycket Gany
Spikey_Jonas
2007-03-24, 21:17
Väldigt bra frågor ställda Sand3r för det va precis dom jag skulle fråga :) Great!
CoolHandLuke
2007-03-24, 22:52
Hemligheten med bulkning är att all den mat man konsumerar väger så mycket att man bygger muskler när man lyfter omkring all mat. Fråga nån som försökt bulka på restaurangmat, funkar inte alls. :)
Lasse Kongo
2007-03-27, 15:16
Bulk är ett ord man använder som en ursäkt för att kunna frossa så mkt man kan i god mat och annat gott samtidigt som man tränar väldigt hårt, oftast med 3-4tröjor på sig...
Och det är lika härligt som det låter :cool:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.