Visa fullständig version : Hur många har du på din msn-lista?
Wayfaerer
2007-03-24, 10:04
Poll kommer. Nu gäller det endast msn och inte icq, aim, jabber eller whatever. Diskutera gärna kring varför du har så många/få som du har och relatera till hur stor del av ditt liv du spenderar framför datorn. Vad använder du msn till, tar du hellre kontakt via msn än ringer någon? Hur många har du blockat? osv. osv.
Jag kan börja; jag spenderar en hel del tid vid datorn, både i yrket och privat men använder msn ganska sparsamt, bland annat eftersom jag tycker det knyter en till datorn ännu mer. Jag har till dags dato blott 32 personer på min lista och samtliga är sådana jag kände irl innan. Sitter gärna och "smyger" i offlineläge tills någon jag verkligen vill prata med dyker upp.
Überbiffen
2007-03-24, 10:04
1 minst.
Aldrig blockat någon.
Avänder det för att det är praktiskt.
"Smyger" aldrig, har aldrig gjort, kommer aldrig göra.
Ganymedes
2007-03-24, 10:15
12 st. Chattar hellre än telefonerar. Majoriteten har jag dock på icq.
16-40 st
Använder det mest till att prata med en tjejkompis i USA, eller om man ska skicka filer till varandra.
Har nog blockat 5-6 st under mitt msn-liv.
Är inte online så ofta numera, ibland smyger jag offline, vilket inte hjälper så himla mkt då vissa verkar fatta på telepatisk förmåga att jag gör just det och skriver till mig iallfall, det enda positiva är ju då att de inte kan vara hundra på att jag är där så då behöver jag ju inte svara. :em:
melancoolio
2007-03-24, 10:18
2st mamma och pappa.
Sen brukar någon jävel som kallar sig pizzaguden att adda sig på min liste. Blir så jävla föööörrrrbbbaaaannnnaaaaadddddd!!!!
Eldhroka
2007-03-24, 10:19
6-15
En blockad.
"addar" bara människor jag redan känner... dvs träffat irl.
Praktiskt kommunikationsmedel, använder det oftare än telefon.
Ganymedes
2007-03-24, 10:20
Plussar ett på eldhroka; kör bara msn med folk jag känner på riktigt.
Ryska_raketen
2007-03-24, 10:24
Ja har msn med folk som ja aldrig träffat, enbart.
124 st på listan. Jag har träffat nästan alla och kategoriserat folket efter hur jag känner dem/hur bra jag känner dem. Flertalet är från klasser jag gått i (högstadiet/gymnasiet/högskola) samt några lumpare. Personerna jag chattar med ofta är till stor del samma som jag träffar IRL så där är msn ett substitut för telefonen. Har även ett antal personer som bor lite långt bort och där är msn perfekt.
Jag gillar även msn/icq för folk som jag inte haft kontakt med på länge kan jag slänga iväg ett medelande till och tjata lite. Tror inte jag skulle gjort likadant om jag var tvungen att använda telefon.
65 totalt, 17 blockade. Dom blockade är från ett spel som jag spelade förut, skulle aldrig falla mig in att prata med dom längre. Dom 48 som inte är blockerade är typ halva min nuvarande klass, halva klassen från högstadiet, samt några som gått eller går i parallellklass.
15 st varav 14 blockade - bara farsan kvar nu som inte är blockad. Men har han börjat bli så jävla jobbig på sista tiden, så bättrar han sig inte så måste jag tyvärr blocka gubben :-/
Ryska_raketen
2007-03-24, 10:35
Jag är blockad av Baan :em:
Jag har bara eliten på min lista.
Så är du inte med där. Synd om dig.
internethjälten
2007-03-24, 10:37
Hade 320 pers på min MSN, orkar inte med den längre
och slängde den i papperskorgen.
Fettecke
2007-03-24, 10:38
79st... massa jag känner, någon härifrån kolo, samt lite annat löst folk
ingen blockad, nyttjar mest MSN för tidsfördriv...
Lite drygt 300.
Det gäller att skriva fort om alla är pratsugna och online samtidigt.
Det gäller att skriva fort om alla är pratsugna och online samtidigt.
Japp. Man lär sig knep genom åren; att vara inte vid datorn, upptagen osv. Jag förstår vad big bad Dnepr tänker hemma framför skärmen, men nej, jag känner faktiskt de flesta irl. 99 % är la från samma stad.
Sundsarn
2007-03-24, 10:57
tror jag fick det till 158 st men jag orkar inte rensa bort en massa gamla kontakter som jag inte längre har någon egentlig kontakt med. :smash:
Sofia4_4
2007-03-24, 10:59
jag har inte ens 15 men pratar med 3-4 bara. De andra frågar jag om läget nån gång då o då.
Arnesson
2007-03-24, 11:31
50-60st.
Dock så pratar man ju inte med alla regelbundet. Dock så är det endast folk jag känner IRL.
Så är du inte med där. Synd om dig.
jag är bara en glad amatör vilket förklarar varför jag inte är på din lista
jag har 136
vet inte hur många som är blockade iaf ett helt gäng.
jag vill inte ta bort folk så jag är dålig på att rensa.
jag är bara en glad amatör vilket förklarar varför jag inte är på din lista.
Du ville inte vara med. Jag har frågat för länge sedan. Skyll dig själv.
Jag har runt 10 tror jag. Orka ha folk man inte vill prata med addade.
Du ville inte vara med. Jag har frågat för länge sedan. Skyll dig själv.
du har aldrig frågat mig?
jag skulle naturligtvis aldrig tacka nej till dig ;P
Jag har runt 10 tror jag. Orka ha folk man inte vill prata med addade.
vilken hurring *L*
du har aldrig frågat mig?
jag skulle naturligtvis aldrig tacka nej till dig ;P
Johodå, det har jag visst det. Men det var några år sedan, typ.
Och tydligen skulle du det.
43st, känner alla förutom 1.
Rock'nRoll
2007-03-24, 11:56
När försvann begränsningen vid 150 kontakter?
Johodå, det har jag visst det. Men det var några år sedan, typ.
Och tydligen skulle du det.
då trodde jag nog du skojade.
eller så blev jag generad och rädd
101 personer har jag! Har träffat alla utom 10 pers på den listan! Känner resten ganska bra!
Andreas
Metal_boy_
2007-03-24, 12:04
2st mamma och pappa.
Sen brukar någon jävel som kallar sig pizzaguden att adda sig på min liste. Blir så jävla föööörrrrbbbaaaannnnaaaaadddddd!!!!
pizzaguden är också din mamma, har du inte sett reklamen? :D ;)
Metal_boy_
2007-03-24, 12:05
Jag har väl en 30 pers på listan kanske. Orka räkna.
40 stycken exakt. Försöker bara ha folk jag faktiskt kan tänkas prata med, men visst är det säkert en 15-20 kontakter jag har mest "ifall att" man behöver prata med dom, dvs bekanta från skolan man jobbat med någon gång och så, som man inte direkt egentligen umgås med i övriga fall.
edit, känner dom flesta eller har träffat dom flesta också. brukar inte behålla andra kontakter i regel..
Jag har väl en 30 pers på listan kanske. Orka räkna.
msn räknar åt dig
msn räknar åt dig
ja men då måste man lägga ihop online+offline :/ jöbbigt..
120 stycken och känner nästan alla mer eller mindre.
5-6 blockade
Ryska_raketen
2007-03-24, 12:51
104 pers ;\
Carolinew
2007-03-24, 12:57
Lite drygt 100 pers, pratar med alla lite då och då, fast bara en 15-20 pers som jag pratar med ofta. Känner kanske hälften IRL. De jag inte snackar med tar jag bort helt enkelt så det har väl blivit en del.
Har typ 1 miljon blockade eftersom det är en jävla massa spanjorer, fransmän och framförallt turkar som addar helt utan anledning. Det är nackdelen med att ha en så vanlig hotmail... *mini* Jag fattar ju nu varför den var ledig :smash:
Runt 100, mycket gamla klasspolare som man aldrig snackar med och löst folk som man lärt känna på irc/forum/spel. Tror jag snackar med runt 10-12 varje vecka.
94 st pratar max med 10 pers regelbundet.
Drygt 40 konton, men många är dubletter. Har en del vänner som tydligen delar ut sin msn till alla de träffar, sen ångrar sig och byter konto. Det är, incidentally, samma personer som måste byta nummer då och då på mobilen...
JustinCredible
2007-03-24, 13:33
51. Fattar inte hur jag kan ha så många. Blockat iofs skitmånga + att jag typ bara pratar med runt 5 st
78 st allt som allt, omkr två dussin gamla klasskompisar, 12-14 väldigt aktivt babblande nära vänner, 2 som skickar väldigt mkt pårr, 5 blockade och raderade, 7 älsklingar, 1 favorit. *cupid*
78 st allt som allt, omkr två dussin gamla klasskompisar, 12-14 väldigt aktivt babblande nära vänner, 2 som skickar väldigt mkt pårr, 5 blockade och raderade, 7 älsklingar, 1 favorit. *cupid*
Oh! Nice! hehe... man kanske kunde få adda dig, så kan du få skicka vidare!!! :D :em:
OT: Vad är egentligen anledningen till att folk sätter sig på upptagen (nu menar jag förutom när typ telefon ringer eller dylikt)? Vissa av mina polare sätter sig på upptagen när de verkligen inte kan prata, sitter och pluggar/arbetar exempelvis. Om de inte kan prata varför inte bara sätta sig som offline? *screwy* Vill jag inte prata så sätter jag mig offline. Fast å andra sidan sätter man sig som upptagen kan man välja vem man vill prata med... fast det sänder ju lite knasigt budskap till dem man då pratar med, helt plötsligt får de för sig att de får kontakta en när man står som upptagen, när man verkligen är upptagen... komplicerat I-landsproblem det där!!:Virro
Oh! Nice! hehe... man kanske kunde få adda dig, så kan du få skicka vidare!!! :D :em:
OT: Vad är egentligen anledningen till att folk sätter sig på upptagen (nu menar jag förutom när typ telefon ringer eller dylikt)? Vissa av mina polare sätter sig på upptagen när de verkligen inte kan prata, sitter och pluggar/arbetar exempelvis. Om de inte kan prata varför inte bara sätta sig som offline? *screwy* Vill jag inte prata så sätter jag mig offline. Fast å andra sidan sätter man sig som upptagen kan man välja vem man vill prata med... fast det sänder ju lite knasigt budskap till dem man då pratar med, helt plötsligt får de för sig att de får kontakta en när man står som upptagen, när man verkligen är upptagen... komplicerat I-landsproblem det där!!:Virro
Små saker blir stora i en liten hjärna :) Alla andra 'grejer' förutom online - sänder ut att personen kanske inte svarar om man skriver. Jag tror inte det är svårare än så.
Runt 60 pers på min non-public MSN. Över 500 på min andra :\
Omkring 150 st, hade fler innan jag rensade.
Små saker blir stora i en liten hjärna :) Alla andra 'grejer' förutom online - sänder ut att personen kanske inte svarar om man skriver. Jag tror inte det är svårare än så.
Jo, men det är ganska frustrerande när man sitter på upptagen och massa polare skickar meddelanden stup i kvarten... eller ännu värre när man sitter som offline och de kontaktar en... om man inte förväntar sig att få svar, då kan man ju lika bra låta bli att kontakta.
Jo, men det är ganska frustrerande när man sitter på upptagen och massa polare skickar meddelanden stup i kvarten... eller ännu värre när man sitter som offline och de kontaktar en... om man inte förväntar sig att få svar, då kan man ju lika bra låta bli att kontakta.
Om det är jobbigt - blocka dom då. Och dom ska inte kunna inte skriva direkt till dig om du är offline - däremot kan du skriva till dom om dom är online, när du är off. Öppnar du genom att skriva då - så kan dom fortsätta.
Om det är jobbigt - blocka dom då. Och dom ska inte kunna inte skriva direkt till dig om du är offline - däremot kan du skriva till dom om dom är online, när du är off. Öppnar du genom att skriva då - så kan dom fortsätta.
Det trodde jag också, men jag o en polare har special grej installerad så hon kan kontakta mig precis när hon vill... *gah!* Dessutom finns det program så att man kan se vilka som blockat en... och jag gillar inte att vara en hemsk person så jag loggar nästan aldrig in på msn längre... :em:
Det trodde jag också, men jag o en polare har special grej installerad så hon kan kontakta mig precis när hon vill... *gah!* Dessutom finns det program så att man kan se vilka som blockat en... och jag gillar inte att vara en hemsk person så jag loggar nästan aldrig in på msn längre... :em:
Det finns inte alls nåt program för att kolla det - tro inte på sånt trams. Och om det nu är EN kompis som kan skriva till dig när du är offline. Åååååh fy vad jobbigt.
Det finns inte alls nåt program för att kolla det - tro inte på sånt trams. Och om det nu är EN kompis som kan skriva till dig när du är offline. Åååååh fy vad jobbigt.
Finns visst ett sådant program... man kan se precis vilka som blockat en, vilka som tagit bort en und so weiter. Jag har väl bara fått värsta antipatin mot msn just nu, kanske främst för att jag hellre pratar live med de flesta som jag har på msn. De flesta av de jag har på msn, bor inom en radie av 100 meter. Så de gånger jag är online använder jag det mest till att prata med en kompis i USA. Dessutom är jag inte bra på multitasking, så är jag online på msn, så hinner jag ju inte med kära kollo... *cupid*:Virro
1200...känner typ 10% av dom o har inte addat en enda av dom på min lista!
Vet fan inte var alla har kommit från...:S
typ 100 blockarade o borttagna..
Oh! Nice! hehe... man kanske kunde få adda dig, så kan du få skicka vidare!!! D :em
OT: Vad är egentligen anledningen till att folk sätter sig på upptagen (nu menar jag förutom när typ telefon ringer eller dylikt)? Vissa av mina polare sätter sig på upptagen när de verkligen inte kan prata, sitter och pluggar/arbetar exempelvis. Om de inte kan prata varför inte bara sätta sig som offline? *screwy Vill jag inte prata så sätter jag mig offline. Fast å andra sidan sätter man sig som upptagen kan man välja vem man vill prata med... fast det sänder ju lite knasigt budskap till dem man då pratar med, helt plötsligt får de för sig att de får kontakta en när man står som upptagen, när man verkligen är upptagen... komplicerat I-landsproblem det där!!:Virr
Om jag får något i utbyte :naughty: :D
*host* dina och Ys hemfilmer
Jag har på konstant IntevidDatorn-status av det enkla skäl att jag inte orkar ändra status, förstår inte hur folk orkar... Är jag där så svarar jag, är jag inte där kan det ändå vara kul att läsa folks funderingar sedan när jag kommer tillbaka, även om persönerna hunnit gå off. *popcorn*
Men du har rätt det jobbiga är att göra flera saker sammtidigt (fan va typiskt tragiskt kvinnliga vi är :laugh: )
Det trodde jag också, men jag o en polare har special grej installerad så hon kan kontakta mig precis när hon vill... *gah!*
avinstallera det då
NiXPhoenix
2007-03-24, 16:01
Vad är grejen med att blocka?
Räcker det inte med att ta bort folk? Om de skickar meddelanden och ni inte svarar så ger de väl upp efter ett tag eller?
Jag har blockat en person i hela mitt liv tror jag, det var på icq. Ja sen är det ju botar där också som lägger till en, de kanske har blockerats.
Har tolv personer på MSN och elva på ICQ. De flesta pratar jag aldrig med.
Om jag får något i utbyte :naughty: :D
*host* dina och Ys hemfilmer
*whistle* *innocent*
Vad är grejen med att blocka?
Räcker det inte med att ta bort folk? Om de skickar meddelanden och ni inte svarar så ger de väl upp efter ett tag eller?
Jag har blockat en person i hela mitt liv tror jag, det var på icq. Ja sen är det ju botar där också som lägger till en, de kanske har blockerats.
Har tolv personer på MSN och elva på ICQ. De flesta pratar jag aldrig med.
Folk som inte fattar vinken. Verkar vanligast att tjejer blockar då killar tycks vara trögare i det avseendet många ggr. Som Caroline skrev kanske man också, om man har en vanlig mailadress, kan komma att behöva blocka en del fransmän och spanjorer. :D
RösböJunior
2007-03-24, 20:58
ca 500 *whistle*
jag har givetvis vänner,släkt o liknande men mest tjejer såklart.
ca 50 av dessa har man juh regelbunden kontakt med.
klart det är för många, men någon gör något syfte. så tänker jag
eftersom personerna bor både på gotland, i kiruna å skåne =) man kan behöva tjänster osv närsom. ... så äre
men ca 100 av dessa har förmodligen annan msn/ osv räkna bort dom. offline är dom iaf =)
RösböJunior
2007-03-24, 21:07
går inte "edita" men jag kan väl hålla med vissa.
varför blocka? ta-bort är smidigare och tar förmodligen mindre plats.
alla är olika, respektera. vissa loggar in typ 5 min/veckan online
och andra fan är online jämt och förmedlar sitt liv =)
typ "Är i annan stad, ring 07....."
=) sj är jag ofta upptagen för jag inte orkar prata, loggar alltid in med offline såklart för att snabbt få överblick/kontroll och skriva med de jag vill.
med add-program/modds till msn finns visst program som kan se om du är blockad/bort tagen. körde det ett tag. å det funkar...dock inte alla tjaffs "msn-checker" som vissa hemsidor har. det är trams.
Just nu har jag inte något msn förutom webmess (port blablabla är blockad i routern tydligen) inte orkat laga.
vill fan modda eget msn, gillar inte flash/bloatware Live 8.0.... sen är det för instabilt oxå
Dissector
2007-03-24, 21:12
Har 199 stycken, fast då är det en ofantlig mängd som bara finns där och är antingen:
Gamla MSN-kontakter som inte är aktiva längre, folk man addade för längesen för nåt gemensamt intresse som man sedan tappat eller gamla vänner man addade och utbytte 4 meningar med, eller inte snackade med alls.
Kanske ett 30-tal som jag faktiskt mer eller mindre aktivt snackar med.
Använder programmet för att det är det som flest folk använder nuförtiden helt enkelt, och därför är det där man lättast når folk. Både IRL-kompisar och folk man snackat med på nätet.
Jag har 13 st. Men jag har skrutt-msn, som jag och alla andra hatade i början - jag kan nämligen inte se om någon skriver.. Nu har jag nästan lärt mig tycka om det, väldigt bekvämt att vara den som "lyfter luren" jämt och vara ursäktad iom att jag faktiskt omöjligt (om jag inte klickar upp den personens konversationsfönster) kan se om någon skrivit till mig.
Min lista:
1 härifrån som jag aldrig ens sagt hej till på msn, ohövligt
2 andra härifrån som jag ordbajsar på ibland
1 som jag hittade på internet, blev irl kompis med och såg till att han blev medlem på kollo
Resten är mina närmsta vänner.
Vill man ha kontakt med mig på msn skriver man det som namn (då brukar jag haja till) eller så ringer man en signal på min mobil. Detta om jag är online alltså, är jag prat-lat sitter jag ibland "inte vid datorn/upptagen" el offline.
Vet inte hur många gånger folk stört ihjäl sig på att jag inte ser att de skriver.:em:
172 efter rensning ganska nyligen.
champion
2007-03-25, 10:54
32st och aldrig nån online *cry*
Har 90 ungefär, pratar med alla, dock inte alltid.
58 st. varav några är kolomedlemmar. Dom pratar med mig, jag pratar inte med dom.
NiXPhoenix
2007-03-25, 13:49
vill fan modda eget msn, gillar inte flash/bloatware Live 8.0.... sen är det för instabilt oxå
Miranda och Trillian är de klienter jag känner till, där kan du köra alla möjliga chattprogram i ett.
Själv stör jag mig på att Microsoft inte ens ger en möjligheten att köra en äldre MSN-version, jag kör 7.x men det är endast därför att jag inte formaterat på länge. Ville ha in 6.x förra gången jag hade installerat om windows men det verkade helt omöjligt eftersom version 7 hade kommit då.
Så är du inte med där. Synd om dig.Jag kör med samma taktik så tyvärr gäller detsamma dig.
33 st.
18 vänner & bekanta
2 irc & im
10 löst folk (ragg)
3 kolozzeum
Arf Pingvin, Dr. Gonzo, Helge, krebbe, mangs, mentzer, sissa, solo == den riktiga eliten på kolo.
mangemani
2007-03-25, 13:56
ett antal st vid det här laget,uppåt 100 skulle jag tro,men det är mest folk som jag ej känner irl och som jag typ har gett adressen till när dom frågat.
har inte fått tummen ur arslet och raderat/blockat alla dessa än,använder inte msn så ofta.
om man räknar dom som jag verkligen känner irl som jag har där,så slutar det väl på uppåt 10 nått.
petersson
2007-03-25, 14:23
103st
Runt 90st pratar med ytterst få. *screwy*
Det finns inte alls nåt program för att kolla det - tro inte på sånt trams. Och om det nu är EN kompis som kan skriva till dig när du är offline. Åååååh fy vad jobbigt.Säker? Varför skulle det inte kunna finnas?
Miranda kan iaf visa om man finns på den andras lista o så, vet inte om det visar om man är blockad också.
RösböJunior
2007-04-11, 19:42
Miranda och Trillian är de klienter jag känner till, där kan du köra alla möjliga chattprogram i ett.
Själv stör jag mig på att Microsoft inte ens ger en möjligheten att köra en äldre MSN-version, jag kör 7.x men det är endast därför att jag inte formaterat på länge. Ville ha in 6.x förra gången jag hade installerat om windows men det verkade helt omöjligt eftersom version 7 hade kommit då.
hehe precis!
ja version 6,2 gillade jag mest
det var väl då det var baserat och hade stöd för webkamera osv.
(+ sin nya layout)
jag har ochså provat under årena med dels 6,2an och även 7 +
nu tog jag bort msn live och kör gamla 4,1 som verkar sitta rot installerat i datorn. hehe det är kasst...men stabilt!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.