handdator

Visa fullständig version : Bästa vår/sommarlåtar?

Griip
2007-03-23, 21:24
När man får en glädjekick över att det är varmt ute å man kan drälla omkring hur man vill å somna i en buske, vilken är den skönaste temalåten?

Egen favorit: Paradise City, strax före De é sommar.

Empe
2007-03-24, 00:13
Sweet Child o' Mine. Får mig att tänka på Globen 2006, satt i en solstol med en pilsner i handen och väntade på insläpp då dito låt dånade ur samtliga högtalare på hela globen torg.

Sebbe_H
2007-03-24, 00:34
Peps persson - Oboy

Metal_boy_
2007-03-24, 00:42
Oj, det finns ju så många. Jag vet inte. En del låtar känner jag att dom byter karaktär och blir härliga på ett annat och mer mäktigare sätt när det är soligt och fina brudar ute. Det känner man när man sitter i bilen och trycker igenom några låtar för att helt plötsligt utbrista "THIS IS IT!!!!!!!!" och sen bara njuta :cool:

n1tro
2007-03-24, 01:21
Sweet Child o' Mine. Får mig att tänka på Globen 2006, satt i en solstol med en pilsner i handen och väntade på insläpp då dito låt dånade ur samtliga högtalare på hela globen torg.

i regnet då eller om ja minns rätt? :cool:

Empe
2007-03-24, 01:23
i regnet då eller om ja minns rätt? :cool:

under tak större delen av tiden ja, men gud så skönt när molnen sprack upp och man bara kunde steka.

The_RobRoy
2007-03-24, 01:29
Vad blir årets sommarplåga da.. ..ungefär vid denhär tiden på året hörde jag Boten Anna för första gången förra året..

..tänkte om någon snappat upp nästa :)

hahavaffan
2007-03-24, 01:32
under tak större delen av tiden ja, men gud så skönt när molnen sprack upp och man bara kunde steka.FYfaaaan vad du schtekte med dompa och fin skumpa!!!

L-Sami
2007-03-24, 01:37
Will Smith - DJ Jazzy Jeff & the Fresh Prince - Summertime

X_PDns23RWY

PowPow
2007-03-24, 01:51
Josh Rouse - Summertime
Inte skitbra, men lite somrig text.
Annars gör sig all bra musik bra sommaren. Jag menar, funkar den på vintern så funar den på sommaren.

Bortse från videon, den har inget med låten att göra
HYJJeSHb530

"Sommarmusik" behöver inte innebära dålig musik, även om det oftast gör det.

Griip
2007-03-24, 02:58
Oj, det finns ju så många. Jag vet inte. En del låtar känner jag att dom byter karaktär och blir härliga på ett annat och mer mäktigare sätt när det är soligt och fina brudar ute. Det känner man när man sitter i bilen och trycker igenom några låtar för att helt plötsligt utbrista "THIS IS IT!!!!!!!!" och sen bara njuta :cool:

"this is it" känner jag igen :D

Så fort jag hör Paradise City originalet studio version så ser jag en stor grön park på en solig sommardag med en massa polers som är glada å lite fulla :)

De é sommar är nog dock den bästa "Nu är det ju fan sommar!" låten, finns få saker som ger mer själafrid än att höra denna låt på maxvolym i samma stund man inser att sommaren är kommen samtidigt som man har en stadig grogg i handen.. det är då man får ett sånt där löjligt brett smile över hela nyllet

Eiken
2007-03-24, 03:31
Sam - Cold Beer

Enda låten man behöver

mini
2007-03-24, 05:31
Den som säger Tomas Ledin - Sommaren är kort eller Gyllene Tider - Sommartider skickar jag skaparn på.