handdator

Visa fullständig version : Hundsugen

Syrsa
2007-03-23, 15:20
Jag är jättesugen på att skaffa en hund men är lite oroligför det härmedtiden.
Tänkte höra med er om det är nmågon som har hund och hur ni läögger upp dagen för atthinna spendera så mycket tid sommöjligt med hunden men öäven leva "normalt". Hur görni
?

Beecher
2007-03-23, 15:23
Tja... nu har ju inte jag allt ansvar själv, men hundens dag ser väl ut såhär

Morgonpromme med morsan

Lek med äldsta syrrans unge

Min yngre syrra kommer hem från skolan, promme

Chill hemma

Jag kommer hem, han blir glad

Jag tar en promme efter jag tränat

Han har dessutom möjlighet att vara i trädgården 24/7, men det är väl så här vardagarna ser ut. På helgen kommer farsan hem, och då brukar väl hunden följa med till sommarstugan och kuta runt som en galning :)

Garnax
2007-03-23, 16:35
Jag är jättesugen på att skaffa en hund men är lite oroligför det härmedtiden.
Tänkte höra med er om det är nmågon som har hund och hur ni läögger upp dagen för atthinna spendera så mycket tid sommöjligt med hunden men öäven leva "normalt". Hur görni
?

Du kanske ska fundera mindre på vad du vill och hur sugen du är och reflektera över vad en hund vill ha från dig och vad den är sugen på att få från dig.

Det är inte du som ska ha hunden utan hunden som ska ha dig, och om du arbetar 8h/dag och ingen är hemma och du möjligen kan komma en en snabbis på lunchen så är det bara att glömma på en gång, har du tid att träna hunden, vilket kostar mycket tid. Vet du med säkerhet att du kan ge hunden ett bra hem i en 10 år?

Aasa
2007-03-23, 17:00
Det är olämpligt för de flesta att ha hund.

Aasa
2007-03-23, 17:05
Skaffa ett tevespel istället.

backflash
2007-03-23, 17:19
Skaffa ett tevespel istället.

:thumbup: Rekommenderar även tamagotchi.