handdator

Visa fullständig version : Photoshop noob. Hjelp.

PowPow
2007-03-22, 00:54
Jag hittar inte något verktyg som gör att man kan dra linjer. Cirklar och fyrkanter går fint, men raka streck (diagonalt, horisontellt, whatever). Hittar jag inte. Vill alltså göra ett streck från punkt a till punkt b. Detta är paintnivå, men jag hittar inte. Hjelp snella.

Photoshop CS 8

Mental
2007-03-22, 01:00
Jag hittar inte något verktyg som gör att man kan dra linjer. Cirklar och fyrkanter går fint, men raka streck (diagonalt, horisontellt, whatever). Hittar jag inte. Vill alltså göra ett streck från punkt a till punkt b. Detta är paintnivå, men jag hittar inte. Hjelp snella.

Photoshop CS 8

www.extropia.com/tutorials/photoshop/line_tool.html

Första träffen i google på draw straight line photoshop :P

PowPow
2007-03-22, 01:05
Men line tool finns inte i min toolbox /=

Hittade också den länken, men tänkte att den kanske gällde nån gammal version. Jag förstår ju att de inte tagit bort rita streck-funktionen, men jag hittar den ju inte..

PowPow
2007-03-22, 01:08
Aaah. Jag trodde jag hade kollat genom alla undermenyerna, men uppenbarligen inte nogrant nog. Nu fann jag det!

tröskel
2007-03-22, 01:09
välj penseln - klicka där du vill börja - håll inne shift och klicka igen där du vill sluta

pony
2007-03-22, 01:12
Välj penna eller pensel, tryck på punkt A, håll kvar musknappen och tryck ner shift. Håll båda och dra till punkt B.

Edit: Tröskel hann före :P

PowPow
2007-03-22, 01:26
Tack guys, men line-tool är smidigare. Så kan man liksom se hur strecket kommer se ut innan det dras. Thanks anyway!

PowPow
2007-03-22, 01:31
Fina streck va? :D

Everybody want's to be a bodybuilder but nobody wanna draw those straight lines. Freakiest lines in the biz!

http://img162.imageshack.us/img162/1896/komstrukturea6.jpg

Lellan
2007-03-22, 01:37
Vad är det som skiljer de två översta anställda jämfört med de fyra nedanför? Jag är bara jobbigt nattligt nyfiken, helt ok att förbise.. :)

Otroligt snygga streck förresten.. ;)

PowPow
2007-03-22, 01:38
Vad är det som skiljer de två översta anställda jämfört med de fyra nedanför? Jag är bara jobbigt nattligt nyfiken, helt ok att förbise.. :)

Otroligt snygga streck förresten.. ;)

Ingenting. De tre översta "anställda" är personal som arbetar på kontoren. Samma plats i hierarkin. Den grafiska placeringen var för att jag skulle kunna få strecken att bli tydliga.

Edit: Men tack för att du sa det. kom på att det var lite missvisande med strecket mellan "dörrvakt" och den översta bara. Det får fixas!

Lellan
2007-03-22, 01:41
Då lyckades du. Tydliga och snygg streck. Själv har jag endast dragit med musen. Icke snygga tydliga streck... :( Du är min överman..:bow:

PowPow
2007-03-22, 01:44
Då lyckades du. Tydliga och snygg streck. Själv har jag endast dragit med musen. Icke snygga tydliga streck... :( Du är min överman..:bow:

Man kan säga att jag är kungen över lines, eller kung av linorna. Som tarzan, eller en kokainkung!

Whistler
2007-03-22, 02:36
Ingenting. De tre översta "anställda" är personal som arbetar på kontoren. Samma plats i hierarkin. Den grafiska placeringen var för att jag skulle kunna få strecken att bli tydliga.

Edit: Men tack för att du sa det. kom på att det var lite missvisande med strecket mellan "dörrvakt" och den översta bara. Det får fixas!

Vem som helst ser väl att hela företagets uppbyggnad bara är en fasad för vampyrerna som gömmer sig bakom? Deras kistor syns ju i hierarkins symbolik:

http://www.requiem.se/~whistler/komstrukturea6.jpg

:D

PowPow
2007-03-22, 02:38
Vem som helst ser väl att hela företagets uppbyggnad bara är en fasad för vampyrerna som gömmer sig bakom? Deras kistor syns ju i hierarkins symbolik:

:laugh:

Folk har för lite att göra och för livlig fantasi :D

Stoltz
2007-03-22, 09:45

:laugh: Konspirationsteoretikern!