Visa fullständig version : äta innan förbränningsträning?
Är osäker på hur det är med att äta innan man kör förbränningsträning.
Jag kör stavpromenader på 1.5 timme, hur bör jag planera måltiderna för att få
optimal förbränning?
förstör det mycket om jag tar en banan precis innan eller så?
mvh timmy
Cerberus
2007-03-20, 22:49
spelar ingen roll i praktiken, om man vill maximera fettförbrukning UNDER aktivitet är det optimala på morgonen innan frukost efter en lång natts fasta. Men det gör ingen skillnad i praktiken om du hamnar på det underskott du eftersträvar.
Ät en banan om du vill :)
Eddie Vedder
2007-03-20, 22:51
Är osäker på hur det är med att äta innan man kör förbränningsträning.
Jag kör stavpromenader på 1.5 timme, hur bör jag planera måltiderna för att få
optimal förbränning?
förstör det mycket om jag tar en banan precis innan eller så?
Det förstör ingenting jämfört med om du skulle ta bananen under en anna tidpunkt på dygnet, mängden kalorier är densama. Det gör särskilt inte nån skada om du får mer ork av bananen, då är det ju bara positivt. Det som spelar roll för förbränningen är dygnets totala energiintag, sen när du har den högsta fettförbränningen procentuellt sett spelar ingen roll i slutändan. En högre fettförbränning under en tidpunkt innebär en lägre fettförbränning under en annan men då med högre kolhydratoxidation.
Sålänge du inte har fullt med mat i magen som hindrar dej rent praktiskt i din promenad så förstör inte maten nånting.
kanon tack för vägledningen!
nu fortsätter vägen mot sommarformen. :hbang:
Om det är matgrejer som ändå skulle ingått i din dagliga ätning så är det ju att föredra att äta dem nära inpå motionen för energi och återhämtning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.