Visa fullständig version : borde det ta sån tid att få en tid?
jag har ett problem som känns väldigt relevant och obehagligt..pinsamt nog handlar det om en testikel:D jag upptäckte en liten knöl på den...typ vid bitestikeln...när nåt sånt här drabbar en så hypokondrisk människa som jag känns det ungefär som att världen håller på att gå under...så jag ringde vårdcentralen, fick tid om knappa 2 veckor, ringde vidare till sjukhuset och snackade med en urolog men inte fan blir det nå tidigare för det...nu måste jag alltså gå runt till nästa fredag och vara livrädd innan jag får någon diagnos*cry*
jag har ett problem som känns väldigt relevant och obehagligt..pinsamt nog handlar det om en testikel:D jag upptäckte en liten knöl på den...typ vid bitestikeln...när nåt sånt här drabbar en så hypokondrisk människa som jag känns det ungefär som att världen håller på att gå under...så jag ringde vårdcentralen, fick tid om knappa 2 veckor, ringde vidare till sjukhuset och snackade med en urolog men inte fan blir det nå tidigare för det...nu måste jag alltså gå runt till nästa fredag och vara livrädd innan jag får någon diagnos*cry*
det kommer gå vägen.. man får alltid vänta, på allting ;/ tell me about it..
Nitrometan
2007-03-20, 16:21
Mindre än 2 veckor är ändå rätt snabbt. Du klarar dig.
ja det ordnar sig väl, jag är bara så jävla rädd för cancer så jag hoppas verkligen att det inte är det:( iof. kan väl en liten knöl vara mkt annat än cancer hoppas jag, även fastän det sitter på ett sånt ställe
Nitrometan
2007-03-20, 16:40
Även om det är cancer så hinner du inte dö till nästa fredag.
Tror att det inte är nåt farligt. Bra att du är uppmärksam.
nej 96% av alla som har haft testikelcancer blir ju helt friska, så att dö kommer inte på fråga, även om jag har sån otur att det är en tumör, problemet är bara att ingreppet går ut på att helt sonika plocka bort den sjuka testikeln, vilket skulle betyda att jag blir enkulad och det har jag ingen lust med hehe..
lova att du bumpar tråden senare då?
lova att du bumpar tråden senare då?
absolut, hoppas bara att jag har båda mina pungkulor i behåll den dagen.
King Grub
2007-03-20, 17:37
Om det är något främmande, är det mycket troligare att det är en vätskefylld godartad cysta. Otrevligt, kanske, men ofarligt och enkelt åtgärdat.
nej 96% av alla som har haft testikelcancer blir ju helt friska, så att dö kommer inte på fråga, även om jag har sån otur att det är en tumör, problemet är bara att ingreppet går ut på att helt sonika plocka bort den sjuka testikeln, vilket skulle betyda att jag blir enkulad och det har jag ingen lust med hehe..
Du har ju inte gått dit än ;)
Ta det lugnt, det kommer att gå bra! :thumbup:
Tigerkotten
2007-03-20, 17:49
Vad är bitestikeln?
Om det är något främmande, är det mycket troligare att det är en vätskefylld godartad cysta. Otrevligt, kanske, men ofarligt och enkelt åtgärdat.
Det jobbiga med att om det är en cysta så gör de inte mycket åt den såvida du inte gnäller mycket och ofta.
Nitrometan
2007-03-20, 18:15
Vad är bitestikeln?
Bitestikeln är en lång gång på utsidan av testikeln där spermierna lagras och förs från testikeln till sädesledaren.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e5/Maleana_int.png
Nr 16 på den bilden.
Google är även din vän.
Tigerkotten
2007-03-20, 18:34
tack tack :)
Även om det är cancer så hinner du inte dö till nästa fredag.
lol! Skitbra svar till en hypokondriker! hahahahaaa!!! :D
Nitrometan
2007-03-20, 18:52
lol! Skitbra svar till en hypokondriker! hahahahaaa!!! :D
Men han hinner ju inte det. Han kanske hinner få några nya sjukdomar däremot.
P.S. Jag vet. Men jag kunde inte låta bli. *rolleyes*
The Auditor
2007-03-20, 19:45
Du har nog bara fått en bag of worms
fan..nu har nojjan börjat avta här:D har läst på och det verkar inte vara särskilt troligt att det är en cancer.....btw, nån som kan ge en detaljerad definition av "fripalpera" ? tack på förhand
Metal_boy_
2007-03-20, 20:44
It's all about the pung.
It's all about the pung.
sjkl:) the pung is in centrum, bevare den väl!
Nitrometan
2007-03-20, 21:47
Palpera = känna, tafsa, klappa, klämma
bump. Har varit till farbror doktor idag, och det var inte nåt farligt:hbang:
Lasse Kongo
2007-03-30, 18:14
Härligt att höra :hbang:
Ut och så din säd! :kinky:
Ut och så din säd! :kinky:
hehe..ja ska nog ut å ragga brudar för att bli kvitt den otroligt gayiga känslan som uppstod efter att ha blivit klämd på pungen av en manlig läkare*spy* ville bara gå upp i rök då..
du kan alltdi ringa till en annan vc annars...
jaha du har redan varit där
kan du inte berätta i detalj hur de gickk och va han sa..
kan du inte berätta i detalj hur de gickk och va han sa..
det han sa var att det var en halvhård resistens i ärtstorlek, som går att fripalpera och att den låg på baksidan/ bredvid bitestikeln, och han lät tämligen säker på att det inte var något att oroa sig för, fastän ultraljudsundersökning inte har gjorts än.
behöver du en "second opinion"?
Bästa raggningsrepliken någonsin? :laugh:
Är du bra på pungpalpering?
Är du bra på pungpalpering?
Ja faktiskt! Exet trodde han hade tre pungkulor en gång på fyllan.
"Men känns då....det är fan tre där...fan ja ringer sos nu, fan käääänn då"
alltid bra med en second opinion:naughty:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.